Modeli 2003 — 25 studenoga 2002 -


Pred nama je novi model HONDINOG cross motocikla sa 4T motorom. Dok su poznati 2T cross motocili žarili i palili svjetskim i domaćim stazama, za to vrijeme se o teškim, neupravljivim i nezgrapnim 4T cross motorima nije ni razmišljalo. Naravno, ovdje govorim o davnoj prošlosti. O prošlosti, kada su na cross stazama pobjeđivali oni, koji su stizali do cilja. No, vremena se mijenjaju. Tehnika napreduje, pa tako i u ovom segmentu sporta. Do prije par godina divili smo se i čudili, kada bi na stazu došao poneki 4T cross motocikl. Lako ga je raspoznati od 2T zvrka. Najveća razlika je u onom dubokom zvuku, koji Vam daje osjećaj, kao da će se s brda spustit ruski KAMAZ. Ali ne, to su novi četverotaktni motori za cross utrke. Ovom prilikom ću Vam predstaviti HONDU CRF 450 R. Posljednja riječ tehnike ugurala se i u ove motocikle, pa u njima ima elektronike i raznih postupaka obrade, koji su nekad bili rezervirani samo za povlaštene GP motocikle.


Da počnemo od “srca”. Radi se o ultra-laganoj “mašini” od svega 29,7 kg, koja isporučuje 55 KS na 6500 okr/min. Snaga se isporučuje na velikom rasponu okretaja, da bi se olakšala upravljivost motora i uklonio poznati “2T” efekt, kod kojih snage nema i nema, a onda udara ko grom iz vedra neba. Odnos zapremnine i snage nam daje podatak; po litri obujma ovaj agregat isporučuje više od 120 KS. Radilica je izrađena od čelika velike čvrstoće, koji podnosi visoke režime vrtnje. Nikalsirani cilindri omogućuju lakši i duži vijek motora. Usisni ventili su promjera 36 mm i izrađeni od titana, dok je par ispušnih ventila promjera 31 mm, izrađen od čelika. Ugrađen je i 8- bitni procesor, koji obrađuje podatke i brine da se ostvaruju maximalne performanse, ovisno o režimu rada. Ispušna grana je, također, izrađena od titana, dok je sam prigušivač aluminijski, s nerđajućim cijevima. Sistem hlađenja je opremljen s dva “kilera”, prema kojima se zrak usmjerava preko novih dizajnerskih “spojlera”. U prijenos je ugrađeno 8 lamela, kontra osovina za smanjene vibracuja i ostale "pikanterije", koje olakšavaju život na blatnoj i grbavoj stazi. Ovijes je riješila HONDINA podružnica Showa. Naprijed je ugrađena preokrenuta vilica promjera 47 mm, podesiva u 16 položaja kompresije i povrata. Površine cijevi su prevučene molybdenom, koji smanjuje trenje (za nešto slično SUZUKI koristi TITAN na svojem GSX 1000 R). Stražnji ovijes je Showa Pro-Link, također, potpuno podesiv u svim parametrima kompresije i povrata. Kočioni sustav se sastoji od jednog prednjeg i jednog stražnjeg diska, indentičnih promjera od 240 mm. Okvir je već tradicionalno aluminijski. Radi se o trećoj generaciji CR okvira. Na kraju nam samo preostaje pričekati početak sezone i svratiti na prve utrke, da vidimo kako će se ovaj dragulj snaći u konkurenciji; ponajprije u društvu YAMAHE i KTM-a.

TEHNIČKI PODACI:
Motor: 449 ccm, jednocilindrični, 4T, 4 ventila (SOHC), hlađen tekućinom, promjer×hod 96×62,1 mm, stupanj kompresije 11,5:1, mijenjač sa 5 brzina.
Ubrizgavanje: Keihin 40 mm, sa elektronskim paljenjem.
Ovijes: sprijeda “preokrenuta” Showa promjera 47 mm i hoda 315 mm, podesiva u 16 položaja kod kompresije i 16 položaja kod povrata; straga Showa Pro-Link monoamortizer, podesiv u 17 pozicija kompresije i 13 pozicija povrata.
Kočnice: sprijeda i straga po jedan disk promjera 240 mm sa dva klipića.
Gume: sprijeda 80/100-21; straga 110/90-19.
Mjerenja: međuosovinski razmak 1485 mm, visina sjedala 952 mm, visina najniže točke motocikla od tla 338 mm, suha težina 102 kg, kapacitet spremnika 7,6 l.

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author

admin