Modeli 2005 — 01 svibnja 2005 -

 

Uvod smo započeli sa nastankom FUN motocikala, što bi u slobodnom prijevodu bilo, motocikl za sve moguće prigode, bilo da vam se divlja, normalno vozi ili nešto treće nedefinirano, jer stvarno ovakvi motocikli su stvoreni za sve. Ove sezone tržište je bogatije za još jedan model Super mota. «HONDA» se odlučila uzeti dio prodajnog kolača u ovom segmentu tržišta pa nam je za ovu sezonu ponudila svoj FMX 650. Ovaj HONDIN model je zamišljen kao motocikl široke primjene, sa malim početnim i daljnjim troškovima. Kroz ovo predstavljanje primijetit ćete da se na nekim detaljima štedjelo, na nekima opet bespotrebno rasipao novac, no sve je to valjda sa nekim razlogom. Sa stajališta estetike i motocikl je savršen, no kada se približimo i vidimo instrument ploču, pada nam mrak na oči. Naime ploča je sastoji od jednog analognog brzinomjera, u kojem se mehanički vrte brojači ukupne i parcijalne kilometraže, osim toga tu su još samo četiri kontrolne žaruljice, dvije za žmigavce i po jedna za prazni hod i jedna za dugo svjetlo. I to je sve. Nema tu LCD, digitalno ovo i ono, neko blještavilo, čista jednostavnost. No sa pomicanjem pogleda na volan, vidite da se radi o volanu sa potpisom. Ugrađen je «RENTHAL-ov» volan. Obično smo već navikli da čukice izgledaju lijepo i umjetnički, no Super moto klasa je drugačija od svega, i kod ostalih proizvođača instrument ploče su isto tako siromašne, tek sa najbitnijim informacijama. Dakle nije to nedostatak, već možemo reći, standard klase. No nigdje oko volana i bravice za ključ ne vidimo natpis H.I.S.S., što je čudno budući da HONDA već dosta godina to uvodi u sve modele. Zašto je FMX pošteđen tog hvalevrijednog sigurnosnog uređaja ostaje otvoreno pitanje. Od dizajnerskih sitnica u oko odmah upada i prednji kraj sa dva blatobrana. Manji blatobran je priljubljen odmah do gume, dok je veći nešto u stilu cross motocikla ugrađen tik ispod četvrtastog prednjeg svijetla. Ta dva blatobrana osim estetike igraju i tehnološku ulogu. Naime, gornji blatobran je dizajniran tako da usmjerava strujanje zraka izravno na glavu motora i cilindar. Također se proizvode zračne strujnice  između donjeg i gornjeg blatobrana što još poboljšava efekat hlađenja. Budući da se radi o zrakom hlađenom agregatu, sve te pikanterije su itekako dobrodošle. Prednje svijetlo smo već spomenuli, straga je ugrađeno svjetlo kakvo viđamo na seriji CBR 600 RR i 1000 RR. Pokazivači pravca su također novog dizajna kakve smo već imali prilike vidjeti na novim modelima Transalpa i Horneta. Stražnji kraj je upotpunjen sa visoko podignutim topovima sa svake strane. No da ipak bude nešto malo drugačije, ugrađeni su «slijepi» topovi. Što će reći da su sami izlazi sa topova sa bočnih strana i zakrenuti malo prema dolje, to ćete nabolje vidjeti na slici. Kompletni ispušni sustav je izrađen od nehrđajućeg čelika. Ovakva vrsta otvora bi prema riječima inženjera iz HONDE trebala dati bolji zvuk, no ima tu još nešto. Budući da baš tuda prolazi strujanje zraka to pomaže i izlazu plinova iz spuhova. Da pojednostavimo, zbog strujanja zraka vani se stvara podtlak, što dovodi do izvlačenja plinova van iz ispušnog sustava. Da se udovolji strogim EURO-2 normama o ispušnim plinovima ugrađeni su katalizatori.
 

 

Da se malo bacimo na pogonsku grupu ove mlakine. U FMX-a je ugrađen jednocilindrični agregat, hlađen zrakom, sa suhim karterom. Agregat nosi na sebi oznaku RFVC, tj. Radial Four Valve Combustion chamber, riječ je o radijalnom kompresijskom prostoru. Iz toga se vidi da su u glavi postavljena četiri ventila pogonjena sa jednom bregastom osovinom. RFVC je inače jedan od HONDINIH originalnih priloga moto tehnici i razvitku, sa takvim tipom agregata osvojeni su mnogi naslovi prvaka. Takvi agregati osiguravaju dobre performanse i veliku pouzdanost. Agregat se pokreće sa anlaserom, paljenje smjese je potpuno povjereno elektronici . Sustav elektronskog paljenja je povezan sa automatskim sustavom dekopresije preko bregaste osovine. Za smanjivanje vibracija na višem broju okretaja ugrađena je i još jedna posebna osovina. Snaga se na stražnji kotač prenosi preko 5 stupanjskog mjenjača. Mjenjač je konstruiran da zadovolji upotrebu i za gradsku vožnju i za vožnju na otvorenoj cesti. Najpovoljnije područje rada agregata, mjenjač i kompletnog sklopa je na niskom i srednjem broju okretaja, dakle nema smisla da agregat frljite u visoke okretaje, jer osim vrištanja motora i nepotrebnih vibracija nećete dobiti ništa.
Okvir motocikla je formiran kao jednostruka greda (Mono-Backbone). Okvir od FMX-a ima neke konstrukcijske i dizajnerske paralele sa okvirom kakav se koristi za HONDIN popularni model, Hornet. Ova lagana i kruta konstrukcija je formirana od cijevi velikog promjera, kvadratnog presjeka, sa duplim stjenkama. Okvir osim zadatka da cijeli motor drži povezan  ima i ulogu rezervoara ulja, kapaciteta 2.5 litre, agregat je sa suhim karterom!!
 

 

Što se tiče ovjesa, FMX posjeduje svu potrebnu tehniku. Sprijeda je ugrađena „SHOWA“ upside-down vilica, promjera 45 mm. Vanjski, (nepokretni) dio štapova je zlate boje, dobiveno postupkom galvaniziranja. Da bi se postigla što bolja i lakša upravljivost, razmak između štapova vilice je malo veći nego inače. Prednja vilica je čista kopija vilice kakva se ugrađuje na novi model CBR 600 RR. Straga je ugrađen Delta-Link Pro-Link sustav ovjesa. Plinski amortizer je promjera 40 mm.
Osim svega do sad navedenog, postoji i popis dodatne opreme koji ovom motoru daje totalno  Xtreme look, postoji u ponudi i sjedalo sa 20 mm nižim profilom, originalan cerada za pokrivanje motocikla, stražnji nosač prtljage, mrežica za prtljagu, štitnici za ručke, set naljepnica, nazubljeni diskovi, drugi topovi…
Nakon svega pročitanog i napisanog, možemo reći da je ovo jedan vrlo zanimljiv motocikl. Ima nekih novih pristupa estetici, no opet sa druge strane možda malo tehnološki kaska za sadašnjim vremenom. Svi bi rađe vidjeli neki vodom hlađeni agregat, što bi nam dalo i malo više konjskih snaga. Kočnice su zasigurno na visini zadatka sa svojim diskovima, sprijeda 296 mm i straga 220 mm, no nekako su u modi radijalna kliješta. Najveći od svih nedostataka je zasigurno instrument ploča, koja svojim dizajnom kasni puno godina za sadašnjim vremenom. Neki mali LCD display bi se na ovakvom motoru puno bolje snašao. Pohvalna stavka je u svakom slučaju prednja galvanizirana vilica, ovi čudni topovi, galvanizirani aluminijski obruči kotača, sam dizajn je čista 5.
Ako nam se posreći da se dokopamo ovog motora za test, bit će to veselih i zabavnih par dana. Pa ćemo vam onda reći kako se ova HONDA ponaša u praksi.

Za vas napisao:
HONDA-biker, MK «Motori»
 

 

 

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 1 cilindar, 4 ventila, RFVC, SOHC, hlađen zrakom
Provrt×hod; obujam: 100×82; 644 cm3
Odnos kompresije: 8.3:1
Max snaga: 27.7 kW ( 38 KS) na 5750 min-1
Max okretni moment: 52.3 Nm na 4500 min-1
Broj okretaja na praznom hodu: 1300 min-1
Napajanje: karburator VE type promjera 40 mm
Paljenje: elektronsko
Pokretanje: elektrostarter (anlaser)
Filter zraka: suhi papirnati filter
Tip baterije: 12 V/8 AH
Svjetla: 12 V 60 W×1 (kratko svijetlo) / 55 W×1 (dugo svijetlo)
Tip svječice: DPR8EA-9 (NGK); X24EPR-U9 (ND)
Spojka: višelamelna u ulju
Djelovanje na spojku: mehaničko, preko čeličnog užeta
Mjenjač: 5 brzina, sa sljedećim odnosima:
1. 2.666 (32/12)
2. 1.750 (28/16)
3. 1.250 (25/20)   
4. 1.000 (23/23)
5. 0.800 (20/25)
– primarna redukcija: 2.029 (69/34)
– finalna redukcija: 3.000 (42/14)
– završni prijenos: O-ring lanac
Ovjes: sprijeda, upside-down vilica, promjera 45 mm, hoda 218 mm; straga, Pro-Link vilica sa monoamortizerom potpomognutim spiralnom oprugom, hod 186 mm
Okvir: čelična greda
Kočnice: disk promjera 296×4 mm, sa duplim klipovima i sinteriranim pločicama; straga, disk kočnica promjera 220×5 mm sa jednim klipićem i sinteriranim disk pločicama
Mjere (dך×v): 2151×823×1157 mm
Međuosovinski razmak: 1490 mm
Kut vilice: 29°06′
Trag: 97 mm
Radijus okretanja: 2.4 m
Visina sjedala: 875 mm
Visina od tla: 216 mm
Suha masa: 163 kg
Masa vozila spremnog za vožnju: 170 kg (sprijeda: 80 kg, straga: 90 kg)
Max. nosivost: 155 kg
Max. ukupna dopuštena masa: 325 kg (sprijeda: 115 kg, straga: 210 kg)
Dimenzije naplataka: aluminijski prsten sa čeličnim žbicama; sprijeda 17MC×MT3.5; straga 17MC×MT4.00
Dimenzije guma: prednja 120/70R17M/C 58H; straga 150/60R17M/C 66H
Tlak zraka u gumama: prednja 200 kPa, stražnja 225 kPa
Kapacitet spremnika goriva: 11 l, uključujući 3.8 l rezerve
Količina ulja u agregatu: 2.5 l
Boje: crvena, siva, žuta, crna
Cijena: 57 990 kuna za detaljnije informacije obratite se u «TOP MOTO»
 

 

 

 
 

Članak sponzorirao :

 

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA CB1300 S, 2005

HONDA CB1300 S, 2005

lipanj 28, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005
Izbrušeni dragulj NRG

Izbrušeni dragulj NRG

ožujak 24, 2005

About Author

admin