Modeli 2001 — 04 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

Ako postoji jedan segment tržišta u kojem je Honda superiorna, onda je to segment luksuznih krstarica. Predstavljena prvi put davne 1975 god., Honda Gold Wing je odmah zauzela visoku poziciju u klasi luksuznih cestovnih krstarica. Od onda Honda je dodala još puno ccm i luksuza na svoj model. Vlasnici i vozači Gold Wing-a imaju svoje klubove, organizirana putovanja, puno kilometara sa svojim ljubimcem i fanatičnu zaljubljenost u svoj motor.

Prva prava prijetnja Gold Wing-u je predstavljena 1999god. i to je bio BMW K1200LT. On je uz sve što pruža Gold Wing ponudio još i grijane ručke, CD player i električno podesivi vizir. Još važnije ima unaprijeđeni ovjes, bolje gume i kočnice i pravi je izazov mekanoj i udobnoj Hondi koja je zbog svega toga lošija po zavojitoj cesti od BMW-a. Iako se nekome može činiti da je to natjeralo Hondu da izbaci novi Gold Wing, to ipak nije istina. Novi model se već neko vrijeme spremao neovisno o pojavi BMW-a.
Vidjevši da se i luksuzni modeli okreću malo više prema performansama, Honda je 1996god. za šefa razvoja novog Gold Wing-a postavila inženjera Masanori Aoki-ja, koji je bio zadužen za razvoj i uspjeh sportskih modela CBR 600F i NSR 250. On vjeruje da svi vozači motora vole jake i vozljive motore, pa i oni koji ne teže tome da stružu sliderima po asfaltu. On je rekao “osnova motora su performanse i svaki motorist voli sportski osjećaj na motoru”, a to je, slažemo se, istina.
Kako je on rekao, cilj mu je bio da poboljšaju vozljivost motora, kočnice i uz to, naravno, povećaju snagu motora. Uz to, još su i poradili na jednostavnijem održavanju, manjoj potrošnji i čistoći ispuha. Sve to su morali napraviti ali uz jedan važan preduvjet : sačuvati ikonu Gold Wing-a.

  Pa svi vi obožavatelji i vlasnici Gold Wing-a, ako nemate nešto protiv boljeg od dobrog, Honda GL1800 Gold Wing za 2001god. je dostojna zamjena za stari model.
Uspoređujući oba modela, stari GL 1500 i novi GL1800, možemo reći da su oba izvrsna, ali je 1800 ipak u svemu za nijansu bolji od 1500. On ubrzava bolje, koči bolje pruža puno više osjećaja i mogućnosti po zavojima. Uz doplativi ABS i obnovljene kočnice pruža više pasivne sigurnosti, a radijalne gume, anti-dive prednja vilica i elektronički podesivi stražnji amortizer daju precizno upravljanje. Luksuz je poboljšan sa CD uređajem sa 6 diskova i grijanim ručkama. Pristup dijelovima koji se često kontroliraju je olakšan, a servis na svakih 1000km više nije potreban. Kontrola ventila je potrebna tek svakih 50000km (samo kontrola, ne znači i podešavanje).

I za kraj novi motor, sa 6 cilindara, ubrizgavanjem goriva, 1800 ccm i 118 KS zadvoljava sve strože zahtjeve za čistoću ispuha.

Može se reći da je novi model zadržao sve ono dobro od starog modela i uspješno poboljšao ono malo nedostataka.

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati 996R – 2001

Ducati 996R – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin