Modeli 2002 — 04 siječnja 2002 -

tekst: Krunoslav Pečak

Nakon što je 1998 godine na tržište izbacila model Hornet 600, koji se pokazao kao pravi pogodak što se tiče prodaje motocikla, došlo je vrijeme za predstavljanje modela se malo više "ccm". Osnovni razlog tomu je što svi mi motoristi volimo "veće" i "jače" motore, a to proizvođaći jako dobro znaju. No pustimo sada to i recimo nešto o tome novom modelu.

Kao što smo rekli, motocikl je nastao iz modela Hornet 600, tako da sa njime dijeli prekrasne linije i agresivnost koja je 600-tici i osigurala toliki uspjeh na tržištu. I to je u stvari sve što je zajedničko za ta dva modela.

Svi ostali dijelovi su potpuno novi i zadatak im je uspješno se nositi sa onim glavnim adutom-motorom. On je svima nama jako dobro poznat jer je u osnovi isti kao na Hondinom sportskom modelu CBR900RR iz 98 godine. Naravno, mogli ste i pretpostaviti da je motor "dorađen", dijelom zbog drugačije primjene a dijelom zbog sve strožih zakona o čistoći ispuha. Tako sada na ovom motoru više nemamo rasplinjače nego ubrizgavanje goriva i Hondin poznati digitalni programirani PGM-FI sistem za kontrolu ubrizgavanja goriva i rada motora. Taj sistem upravlja sa četiri ubrizgavača goriva od kojih svaki ima po četiri rupice radi što boljeg raspršivanja goriva, te samim time i efikasnijeg i čišćeg izgaranja goriva u cilindrima motora. Ubrizgavači goriva su smješteni u usisna tijela promjera 36mm koja su smještena što bliže samom motoru radi boljeg odaziva na dodavanje gasa, posebno iz nižih okretaja motora.

Stupanj kompresije motora je smanjen sa 11.1:1 na 10.8:1 a osim toga glava motora je pretrpjela i dosta drugih izmjena. Promijenjena su vremena otvaranja ventila te njihov hod, a sve to radi što mirnijeg i pravilnijeg razvijanja snage. Motor tako sada razvija snagu od [email protected]/min uz okretni moment od 92Nm@ 6500o/min.

Sve promjene na motoru su završene promjenom finalnog prijenosnog omjera koji je skraćen u odnosu na onaj kod CBR900RR.

 Obzirom na porast snage i momenta, a i težine, u odnosu na Hornet 600 jasno je da je i kompletan ovjes novi i kvalitetniji. Sada naprijed imamo vilicu sa krakovima promjera 43mm koju možemo naći na Hondinim sportskim modelima a to je dovoljna garancija da će i na ovom modelu odlično obavljati svoju funkciju. Straga imamo monoamortizer sa odvojenim spremnikom radi manjeg zagrijavanja a na njega je oslonjena stražnja aluminijska vilica.

Kočnice su također skinute sa CBR900RR iz 96 godine tako da su naprijed dva diska promjera 296mm sa četveroklipnim kliještima, dok straga imamo jedan disk promjera 240mm sa jednoklipnim kliještima.

Kotači su novog dizajna, 5.5" stražnji i 3.5" prednji. Na njih su montirane širokoprofilne gume dimenzija 180/55×17 nazad i 120/70×17 naprijed. To i agresivna geometrija motocikla omogućiti će vam uživanje u brzoj vožnji zavojima. A oni koji nisu ljubitelji jurnjave motociklom pohvaliti će uspravan položaj tijela koji omogučuje opuštenu vožnju gradskim ulicama ili otvorenim cestama. Oni zahtijevniji koji se vole voziti na duge ture morat će posegnuti za Hornet-ovom dodatnom opremom u vidu prednje maske koja rasterećuje prsa vozača od pretjeranog vjetra. Od standardne opreme imamo Hondin sistem osiguranja od krađe motocikla poznat pod nazivom H.I.S.S. koji vam omogučuje bezbrižno ostavljanje motocikla na otvorenom prostoru.

Tehnički podaci HONDA HORNET 900:

MOTOR

Tip četiri cilindra u liniji, DOHC
4 ventila po cilindru, vodeno hlađenje
Zapremina 919 ccm
Promjer i hod 71 x 58 mm
Kompresijski omjer 10.8:1
Snaga [email protected] o/min
Moment [email protected] o/min
Napajanje Elektronsko ubrizgavanje goriva
Mjenjač 6 brzina

RAMA

Okvir Cijevni profili
Prednji ovjes Teleskopska vilica, promjer 43mm, hod 120mm
Stražnji ovjes Swingarm, monoamortizer, hod 128mm
Prednja kočnica Dupli disk, Ø 296mm, četveroklipna kliješta.
Stražnja kočnica Disk, Ø 240 mm, jednoklipna kliješta.
Prednja guma 120/70 ZR17
Stražnja guma 180/55 ZR17

MJERE

Duljina 2,125 mm
Širina 750 mm
Visina 1,085 mm
Visina sjedala 795 mm
Međuos. razmak 1, 460 mm
Težina 194 kg
Rezervoar 19 lit

Share

Povezane novosti

HONDA VTR 1000 SP-2

HONDA VTR 1000 SP-2

veljača 09, 2002
Harley V-Road – 2002

Harley V-Road – 2002

veljača 03, 2002
Beneli Tornado – 2002

Beneli Tornado – 2002

veljača 03, 2002
Ducati Multistrada – 2002

Ducati Multistrada – 2002

veljača 03, 2002
DUCATI 998 – 2002

DUCATI 998 – 2002

veljača 03, 2002
Aprilia GP1 – 2002

Aprilia GP1 – 2002

veljača 03, 2002
Aprilia Tuono – 2002

Aprilia Tuono – 2002

veljača 03, 2002

About Author

admin