Modeli 2003 — 31 prosinca 2003 -



Do sada ste mogli čitati o motociklima, koji skoro svi spadaju u “tešku” klasu i na tržištu predstavljaju novost i zadnju riječ tehnike. No, da li želimo započeti naš moto-staž s nekim jakim motorom od 600 ili 1000 ccm? Mislim da to nije baš pametno, a ni zdravo. Takve savjete najviše možemo čuti od starijih i iskusnijih bikera. Bikera, koji nas mlađe uvijek upućuju na činjenicu, da postoje stepenice koje bi svatko trebao proći. Slušajući njih, ili nekog drugog, ili smo sami to zaključili, većina nas je započela na nekim “TOMOS”-ima, “MZ”-ima, “Jawa”-ma. Kako smo i sami svjedoci, u zadnje vrijeme sve se mijenja preko noći. Tako su većinu navedenih legendi zamijenili skuteri i preplavili svijet. Skuteri su priča za sebe i autor ovog teksta, sigurno, neće nikad pisati o njima. Skutere jednostavno volite ili ih mrzite. Neke sredine i kompromisa nema. Ponajprije zbog same koncepcije motora i stila vožnje. Za one koji ne vole skutere postoji na tržištu nekoliko malih pravih race replica. Izbor je šarolik, kao i u klasi “R” motocikala od 1000 ccm. U društvu su «Aprilia» RS 125, «CAGIVA» MITO 125, «YAMAHA» TZR 125 te «HONDA» NSR 125-R. Ovom prilikom ćemo napisati nekoliko riječi upravo o ovom zadnjem, «HONDI» NSR 125 R-u.
Unatoč tome, što se na tržištu nepromijenjen nalazi već više od 5 godina, kada je doživio veće estetske promjene, ovaj model još uvijek odolijeva zubu vremenu i atraktivan je, kao prvog dana predstavljanja. Prema riječima mnogih vlasnika NSR je jedan od kvalitetnijih “jurilica”. Spremno podnosi “maltretiranja” do mile volje i neće pri tome odmah “riknuti”. Ovu činjenicu treba ipak uzeti s jednom dozom rezerve. Kada je riječ o 2T motorima male kubikaže, teško je očekivati od njega vijek duži od 20000 km, a da ne promijenite klip i cilindar. Cilj je postići, da tih 20000 km služi bez greške i da ne dolazi do sitnih i čestih kvarova, bilo na samom agregatu ili kojim drugim sklopovima motocikla. “HONDA” je uz “YAMAHU” taj cilj postigla uspješnije, nego li ostali proizvođači. U takvim situacijama ipak dolazi do izražaja karizma i dugogodišnja iskustva na raznim stazama diljem svijeta, u svim uvjetima natjecanja. Uzrok kvarova nalazi se u činjenici ispoljavanja relativno velike snage iz male zapremnine, pri velikom broju okretaja. Da bi to sve funkcioniralo, treba se “poklopiti” podosta komponenti.

Prednji disk, promjera 318 mm trebao bi osigurati sigurno kočenje.
Stražnji disk, promjera 220 mm istih je dimenzija kao i na seriji CBR.
Klasična analogna armatura još uvijek je oku draga.
Neupućeni bi rekli da se radi o motociklu puno veće zapremnine.

Pogonski agregat ima zapremninu 124,8 ccm. Radi se o provjerenom 2T motoru, snage 20 kW, koju oslobađa na visokih 10000 okr/min. Tu i leži razlog česte upotrebe mjenjača i držanja u visokim režimima vrtnje, ako želimo imati na raspolaganju spomenutu snagu. Svaka veća promjena na reljefu ceste ili vjetar, tjeraju nas da «bacamo» za jednu ili čak ponekad i dvije brzine niže. No, da ne bi sve bilo crno, ima to i svojih čari. Na nekih 6500 okr/min otvara se elektronski nadziran ventil “RC valve”, koji kazaljku okretomjera neumoljivo «zakucava» u crveno područje dok kažete “keks”. Otvaranjem tog ventila dolazi do osjetnog porasta snage i ubrzanja, što mami osmjeh na lice i držanje ručice gasa uvijek tako, da agregat bude iznad tih 6500 okr/min. Posljedice toga se vide na benzinskoj. No, to već spada u općenite nedostatke 2T motora. Ako volite okretomjer gotovo uvijek vidjeti na dnu gravure, to su tada motori za vas. Motor posjeduje hlađenje tekućinom što mu omogućuje upotrebu i na duljim turama, a da pri tome ne dođe do pregrijavanja. Dovod goriva riješen je pomoću rasplinjača, promjera 28 mm. Paljenje regulira “CDI” elektronika. Prijenos je riješen preko vrlo fluidnog mjenjača s 6 brzina. Ne buni se ni kod mijenjanja brzina bez upotrebe spojke, bez obzira radilo se o mijenjanju brzina na više ili na niže. No, ipak nemojte to prečesto zlorabiti. Ručica spojke je tamo gdje treba biti i ima svoju ulogu. Da nije potrebna, tamo bi bila npr. vješalica za vrećicu, kada se vraćate iz obližnje trgovine. Dakle, radi se o vrlo “finom” mjenjaču koji ne zapinje, niti ne daje bilo kakve naznake problema, niti nakon 25000 prijeđenih kilometara (provjeren podatak!).
Okvir motocikla je izrađen od aluminija u obliku duplog okvira, te jamči sigurnost i stabilnost.
Ovjes je sprijeda riješen klasičnom teleskopskom vilicom, promjera 35 mm i hoda 118 mm. Straga je ugrađen mono-amortizer potpomognut spiralnom oprugom, hoda 125 mm. Radi se o stražnjem “Pro-Link” ovjesu.
Za sigurno zaustavljanje se brine prednji jednostruki plivajući disk, promjera velikih 318 mm, debljine 4 mm, na kojeg djeluju dva klipića. Straga je montiran disk, promjera 220 mm, debljine 4 mm, s jednim klipićem. S obzirom na brzine koje se postižu i ukupnu masu motocikla, navedene dimenzije diskova bi trebale biti dostatne za brza i sigurna zaustavljanja.
Zbog relativno male mase motocikla, koja je više postavljena prema prednjem kraju motocikla, čime se istovremeno olakšao stražnji kraj, može doći do blokiranja stražnjeg kotača prilikom kočenja. No, to je boljka svih lakih “jurilica” i zahtjeva fazu privikavanja.
Od opreme tu se može naći potpuno analogna armatura, koja unatoč vremenu nastajanja ipak lijepo izgleda. Izvedena je u nekadašnjem racing stilu. Okretomjer i pokazivač rashladne tekućine imaju svoje kućište, dok je brzinomjer tu postavljen tek kao neko “nužno zlo”. U usporedbi s današnjim «digitalcima» još je uvijek lijepo vidjeti ovu klasiku i ples kazaljki. Uz to postoji još par kontrolnih lampica, koje upotpunjuju količinu informacija.
Završna obrada može se ocijeniti kao odlična. Bez obzira što se radi o motociklu manje zapremnine, namijenjenom za mlađu populaciju, motocikl je složen s precizno i pedantno, kao da se slagao neki najnoviji CBR.
Dizajn motocikla je, moglo bi se reći, vječan. Izvor ideje je bio legendarni NR-750 i to NSR uopće ne skriva. S koje god ga strane gledali, kao da gledate NR-a u manjoj izvedbi. S druge pak strane neki sada govore ,da ih novi hiper-moderni CBR 600 RR sprijeda podsjeća na NSR 125 R-a. Da li je to moguće? Izgleda da je.
Konkurencija koju smo naveli je u svakom slučaju tu i ne spava. Pitanje je vlastitih afiniteta, koju ćete marku kupiti, no, nije li uvijek tako? Unatoč konkurenciji NSR se na tržištu drži jako dobro i nepokolebljivo.
Na kraju rezimirajmo. Radi se o jednom vrlo kvalitetnom modelu, koji je to dokazao dosadašnjom prisutnošću i uspjehu na tržištu, a još uvijek to i dokazuje. Za početnike željne brzine i racing motora, sasvim razuman odabir koji ih može solidno pripremiti za stepenicu više prema bržim i jačim motociklima. Dobar okvir, ovjes, kočnice, krajnja brzina od 170 km/h omogućuju vam da se bez ustručavanja zaletite na «Grobnik» i potpuno doživite ovaj R model.


Tehnički podaci:
Motor: 2T, jednocilindrični, hlađen tekućinom.
Odnos kompresije: 6,8:1.
Provrt×hod, obujam: 54×54,5 mm.
Mjenjač: 6 brzina.
Napajanje: rasplinjač “Dellorto PHBH 28” mm.
Paljenje: elektronsko CDI.
Ovjes sprijeda, straga: klasična teleskopska vilica, promjera 35 mm i hoda 118 mm; monoamortizer hoda 125 mm, Pro-Link.
Kočnice sprijeda, straga: jednostruki plivajući disk, promjera 318 mm s dva klipića, disk promjera 220 mm s jednim klipićem.
Gume: prednja, stražnja: 100/80-17, 130/70-17.
Dimenzije dך×v: 2075×670×1065.
Međuosovinski razmak: 1345 mm.
Visina sjedala: 800 mm.
Visina od tla: 135 mm.
Suha težina: 132 kg
Spremnik goriva: 13 l.
Snaga: 20 kW na 10000 okr/min.
Okretni moment: 19,5 Nm na 4750 okr/min.
Boje: crna, HRC (crvena-bijela-plava kombinacija).
Cijena: 5311 €.

 

Share

Povezane novosti

HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
YAMAHA R6

YAMAHA R6

veljača 08, 2003

About Author