Modeli 2002 — 04 siječnja 2002 -

tekst: Krunoslav Pečak

Honda nam je za sljedeću godinu pripremila potpuno novu verziju svojeg najpopularnijeg sportsko-turističkog modela VFR 800. Model koji je predstavljen javnosti još daleke 1986. , tokom godina je pretrpio brojne izmjene. Ova zadnja verzija se može pohvaliti potpuno novim, agresivnim dizajnom i novim motorom čija je glavna novost upotreba Hondinog V-TEC sistema upravljanja radom ventila.

Novi VFR 800 je zadržao sve one prednosti svog prethodnika, prvenstveno mislimo na njegovu upotrebljivost pri vožnji u dvoje na duže ture, a uz to je sada dobio atraktivan izgled, motor i ramu sposobnu za puno agresivniju vožnju.

Onu važnu, ali izvana nevidljivu promjenu, doživio je motor. Ovaj kultivirani V4 motor zapremine 800ccm sada je opremljen sa Hondinim V-TEC sistemom koji objedinjuje prednosti dvo-ventilskih i četiri-ventilskih motora u jednu cjelinu. Jednostavno rečeno motor u nižim okretajima radi kao dvo-ventilac dok u višim okretajima postaje četvero-ventilac. Glavna prednost ovog načina rada motora je njegova puno bolja elastičnost i pravilnije razvijanje snage. Okretni moment motora ima zahvaljujući tom sistemu u nižim okretajima puno veću vrijednost nego kod prijašnjeg modela, a to vam garantira vožnju bez česte potrbe za mjenjanjem brzina. Ako se pak zaželite jurnjave dovoljno je zavrtiti motor na 7000 o/min gdje hidraulika V-TEC sistema pokrene sva četiri ventila i eksplozivnost vam je zagarantirana dok pokazivač okretaja motora juri vrtoglavom brzinom prema crvenog području rada motora.

Osim V-TEC sistema novi VFR 800 ima i dorađen sistem ubrizgavanja goriva zajedno sa novim brizgaljkama sada opremljenim sa po 12 rupica. To je osiguralo još bolje raspršavanje goriva a samim time bolje izgaranje u cilindrima motora i manju potrošnju goriva. Sve je to zaokruženo sa novim svijećicama sa elektrodama napravljenim iz iridija. Honda kao podatak navodi da ovaj novi motor ima 20% bolju iskoristivost goriva. Sve te promjene su naravno zahtjevale i doradu mjenjača koji sada ima preračunate brzine za bolja ubrzanja.

Nova rama motocikla napravljena iz aluminijskih elemenata sada ima povećanu krutost čime je dobiveno bolje ležanje motocikla neovisno da li se vozite sami ili sa suvozačem i brdom opreme. Prednja vilica je dobila veći promjer krakova koji sada iznosi 43mm dok je stražnji amortizer dorađen radi veće snage.

Zbog boljih voznih karakteristika motocikla prerađen je i kočioni sistem. Hondin Dual-CBS sistem sada prilikom koćenja rukom pokreće dva od tri klipića prednje lijeve kočnice i sva tri klipića prednje desne kočnice zajedno sa srednjim klipićem stražnje kočnice. Prilikom kočenja nožnom kočnicom pokreću se dve vanjska klipića stražnje koćnice zajedno sa srednjim klipićem prednje lijeve kočnice. Tim novim načinom rada Dual-CBS sistema osigurano je kočenje sa manjom destabilizacijom cijelog motocikla. Opisani način rada ovog kočionog sistema je samo približan jer se zavisno od jačine pritiska kočnica sistem sam podešava i tako daje neki najbolji način kočenja u određenim uvijetima. Naravno kao dodatna sigurnost pri kočenju moguće je doplatiti za ABS sistem čime je rizik pada zbog pogrešnog kočenja sveden na minimum.

Izgled motocikla osim što je dobio na agresivnosti ima i bolju upotrebljivost. Ogromne prednje lampe kojih ima ukupno četir i(dva oborena i dva duga svijetla iznad oborenih) osiguravaju odlično osvjetljenje ceste u noćnim uvjetima vožnje i odlično se uklapaju u ukupan izgled motocikla. Na stražnjem kraju odmah primjetite dva ispušna lonca smještena u rep motocikla ispod stražnjih lampa. Tim smještajem ispušnih lonaca je dobiven slobodan prostor na bokovima motocikla koji se sada može nesmetano iskoristiti za putne kofere. Čitav motocikl je u oklopu koji osigurava izvrsnu zaštitu od vjetra ne samo za vozača već i za suvozača. Novi spremnik goriva ima zapreminu povećanu za punu litru a njegova gornja površina je izvedena što ravnije za lakši smještaj putne torbe. Iza velikog vizira nalaze se potpuno novi instrumenti koji su načinjeni iz kombinacije analognog pokazivača broja okretaja motor i dva LCD ekrana. Na njima možete očitati sve podatke koji vas interesiraju vezano uz rad motora ili pak vrijeme. Iznad LCD ekrana nalaze se kontrolne lampice među kojima se nalaze i one vezane uz rad ABS sistema ili Hondinog sistema zaštite protiv krađe skraćeno nazvanog H.I.S.S.

H.I.S.S. je opremljen sa LED diodom koja unaprijed obavještava potencijalne lopove da je motocikl opremljen sa zaštitom od krađe, a i velika naljepnica smještena na rezervoaru je jako uočljiva. Sve to je napravljeno zato da motocikl možete ostavljati parkira na otvorenom prostoru bez stalne brige da li će biti tamo gdje ste ga parkirali kada se vratite po njega.

Tehnički podaci HONDA VFR 800:

MOTOR

Tip V4 pod 90 stupnjeva, DOHC, 4 ventila po cilindru, V-TEC, vodeno hlađenje
Promjer×hod 72×48mm
Zapremina 782 ccm
Kompresija 11.6:1
Snaga [email protected]/min
Moment [email protected]/min
Napajanje PGM-FI ubrizgavanje goriva
Mjenjač 6 brzina

RAMA

Okvir Aluminijski monocoque
Dužina 2120mm
Širina 735mm
Visina 1195mm
Prednji ovjes Teleskopska vilica, promjer 43mm, H.M.A.S., hod 109mm
Stražnji ovjes Pro-Link vilica, monoamortizer, H.M.A.S., hod 120mm
Prednja kočnica Dupli disk, & Oslash; 296mm, troklipna kliješta, Dual CBS, ABS
Stražnja kočnica Disk, Ø 256 mm, troklipna kliješta, Dual CBS, ABS
Prednja guma 120/70 ZR17
Stražnja guma 180/55 ZR17
Prednja felga 17×3.5”, šest krakova
Stražnja felga 17×5.5”, pet krakova
Rezervoar 22 lit
Suha težina 213kg

Share

Povezane novosti

HONDA VTR 1000 SP-2

HONDA VTR 1000 SP-2

veljača 09, 2002
Harley V-Road – 2002

Harley V-Road – 2002

veljača 03, 2002
Beneli Tornado – 2002

Beneli Tornado – 2002

veljača 03, 2002
Ducati Multistrada – 2002

Ducati Multistrada – 2002

veljača 03, 2002
DUCATI 998 – 2002

DUCATI 998 – 2002

veljača 03, 2002
Aprilia GP1 – 2002

Aprilia GP1 – 2002

veljača 03, 2002
Aprilia Tuono – 2002

Aprilia Tuono – 2002

veljača 03, 2002

About Author

admin