Modeli 2001 — 04 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

Ponekad se kaže da previše nečega i nije uvijek dobro. Da li je to slučaj sa novom Hondom VTX 1800 ? NE, u ovom slučaju više (čitaj : zapremine ) u najmanju ruku znači bolje. Jedan dio tržišta koji se u zadnje vrijeme sve više širi i dobiva na popularnosti su tzv "cruiser"-i. Većina proizvođača , Japanskih i Američkih , ima svoje predstavnike u toj klasi. Neki od njih više pažnje posvećuju izgledu a neki performansama. Honda je sa svojim novim modelom napravila i jedno i drugo te ponudila motor koji stvarno izgleda zastrašujuće, a i sam motor od 1800 ccm je dovoljno fascinantan. Nitko još do sada nije takav motor smjestio na niti jedan cruiser. Kako sama Honda kaže to je motor koji će oduzeti dio tržišta onima koji su zaostali.

Do sada je Honda bila suzdržana kad su ovi motori bili u pitanju , nije riskirala sa nekim revolucionarnim idejama i dizajnom , a ovaj motor je primjer kako se nešto može dobro napraviti kada se inžinjerima daju malo slobodnije ruke pri razvoju novih modela. Da , rezultat je VTX 1800. Motor sa V-2 motorom od 1800 ccm , ubrizgavanjem goriva i takvo nešto još nije viđeno na nijednom cruiseru.

Razvoj motora je počeo 1996 godine. Inžinjeri su dobili prazan papir i slobodne ruke pri kreiranju najopakije mašine na svijetu. Naravno takve ideje ne dođu samo tako pa je sve počelo prototipom Zodia koji je svojevremeno bio atrakcija na motor show-ima diljem svijeta. Motor ima najveće cilindre koje je Honda ikada proizvela , i to i na autima i na motorima. Morate znati da motor tolike zapremine prizvodi jake vibracije , pa je Honda opremila VTX sa dvije balansne mase da bi riješila taj problem. Glava motora ima tri ventila , dva usisna promjera 36mm i jedan ispušni promjera od čak 45mm( to je i promjer prednje vilice !!). Čak i sa takvim ogromnim ventilima podešavanje ventila je standardno kao i na ostalim modelima-pomoću podloška- tako da je održavanje motora ostalo relativno jednostavno.

Zrak ulazi u motor kroz dva 42mm-ska tijela , a gorivo koje je pod tlakom od 50 psi se ubrizgava kroz dvije brizgaljke sa 12 rupica radi boljeg raspršivanja. Sve to vodi 3-D mapa ubrizgavanja i paljenja za svaki cilindar. Nakon paljenja ispušni plinovi izlaze kroz dva-u-jedan ispušni sistem koji izgeda doista impresivno. Snaga se prenosi preko spojke sa osam lamela i petero-brzinskog mjenjaća. Završni prijenos je kardanskog tipa jer trenutno ne postoji remenski prijenos koji bi mogao prenijeti ogroman moment koji ovaj motor proizvodi.

Da bi se zaustavila masa od 320 kg , koliko ovaj motor teži , VTX ima jedinstvenu verziju Hondinog sistema povezanih kočnica(LBS). Umjesto povezane prednje i stražnje kočnice ,VTX ima neovisnu prednju kočnicu, i stražnju, koja kad je pritisnete aktivira obje kočnice. Ipak, stražnja kočnica aktivira samo središnji, od tri, klipić prednje kočnice. Pritiskom na ručicu prednje kočnice aktiviraju se preostala dva klipa prednje kočnice. Honda je to izvela tako jer kaže da vozači ovih motora češće koriste stražnju kočnicu od prednje. Koristeći tu verziju njihovog LBS-a postignuta je odlična sila zaustavljanja za one koji vole kočiti samo nogama, a bez utjecaja na "normalno" kočenje. 

VTX 1800 je zasigurno najsnažniji serijski cruiser na svijetu (barem za sada). Dodavanje gasa na ovom motoru rezultira odličnim ubrzanjima i nije bez razloga na brzinomjeru krajnja brojka 240 kmh. Motor snagu razvija kontinuirano sve dok ne prebacite u višu brzinu, ili dok elektronika ne prekine dovod goriva što je i neka vrsta limitatora broja okretaja. Na srednjim okretajima , na kojim se ovaj motor najviše i vozi , odaziv na gas je impresivan. Na većini cruisera gas imate ili zatvoren ili otvoren do kraja, a na VTX-u gas dodavate postepeno zbog ogromnog momenta koji ovaj motor razvija. Ali nemojte misliti da je zbog toga ovaj motor teško voziti, jer to ipak nije tako.

Položaj sjedenja je dobar za većinu vozača. Relativno nisko sjedalo je dobrodošlo za one niže među nama , a udaljenost do volana i oslonci za noge pomaknuti naprijed pružaju dovoljno mjesta i za one najviše.

Gledajući Hondu odmah vidite da je to VELIKI motor. Ta se veličina i težina ne osjete u vožnji , osim kad morate parkirati ili izvesti neki spori manevar. Onda osjetite svu veličinu ovog motora. nizina motora povoljno utječe na težište , koje je dovoljno nisko tako da je motor jako upravljiv, čak i za one nižeg rasta. Udaljenost od tla je kao i kod ostalih u ovoj klasi, što znači da ćete pri svakom malo bržem ulasku u zavoj strugati sa najnižim djelovima. To kod ovog motora i nije problem jer i u takvim situacijama ostaje miran, čak i kod visokih brzina (koje i nisu česte kod ovih motora). To je jako dobro za one koji iz bilo kojeg razloga zažele pojuriti sa ovim motorom.

Sve u svemu čini se da su Hondini inžinjeri napravili dobar posao. Često se zna dogoditi da kad netko želi napraviti nešto najjače, najopakije, najveće nakraju loše završi. To zasigurno nije slučaj sa ovim motorom jer VTX 1800 je sada cilj svim ostalim proizvođačima i morat će se dobro potruditi ne bi li ga stigli.

TEHNIČKI PODACI:

Motor			1795ccm , 52-stupnja V-2 , vodeno hlađenje
			SOHC; tri ventila po cilindru
Promjer×hod		101.0mm x 112.0mm
Kompresijski omjer           	9.0:1
Ubrizgavanje		PGM-FI
Mijenjač       		pet brzina
Ovjes                 Naprijed:  45mm preokrenuta vilica
	 		110mm hod
		Natrag:	Dvostruki podesivi amortizeri  
		                100mm hod
Kočnice		Naprijed:	Dva 296mm diska sa LBS
		Natrag:	316mm disk sa LBS
Gume		Naprijed:	130/70R-18
		Natrag:	180/70R-16
Međuosovinski razmak               1715mm
Visina sjedala		69mm
Težina		                320 kg

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati 996R – 2001

Ducati 996R – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin