Modeli 2004 — 22 studenoga 2003 -
Kako smo već spomenuli, prvi Transalp je nastao 1987. godine, kada je imao 583 ccm. Taj model se zadržao sve do 1994. godine, kada je došao nasljednik novog dizajna i s još ponekim novostima do kojih se došlo u tom razdoblju. Posljednje promjene došle su 2000. godine, kada je osim estetskih promjena, došlo i do povećanja obujma, te je naziv glasio XL 650 V Transalp. Model 2000 i model 2004, o kojem će ovdje zapravo biti riječi, se i ne razlikuju u velikoj mjeri. Riječ je o par sitnica, koje treba tražiti povećalom, kako bi se primijetile novosti. No, budući da je Transalp jedan od vječnih modela, zaslužuje našu pažnju i par napisanih redaka. Dakle, 2000. godine promijenjena je cijela silueta, pridalo se malo više pažnje zaštiti vozača i putnika od vjetra. Da bi se povećale putne brzine, kao i proširilo područje primjene, bio je dizajniran potpuno novi prednji kraj; uključujući tank goriva i bočne oplate, kako bi se vozača što više zaštitilo od utjecaja okoline. Spomenutom tanku je povećan kapacitet, s 18 na 19 litara.

Što se tiče pogonske jedinice, već u samom nazivu vidimo slovo “V”. To nam govori da se ovdje radi o agregatu V izvedbe, s dva cilindra. U ovom slučaju ne radi se o nekom agregatu visoke tehnologije, o kakvima ste navikli čitati u posljednje vrijeme. Tome najviše svjedoče samo 3 ventila po cilindru. Punjenje cilindara se i dalje obavlja preko karburatora, dakle, riječ je o dobroj staroj klasici. S obzirom na namjenu motocikla, niti ne vidim neke velike razloge za nekom sofisticiranom tehnologijom, koja nam u nekim surovim uvjetima može samo zadavati probleme. Ako se začepi karburator, to se da riješiti s malo jednostavnog priručnog alata. Ako pak, ne daj Bože, doživimo problem sa elektronskim ubrizgavanjem, molite Boga da vam mobitel ima signala i da možete nazvati frenda da s autom dođe po vas. Glavni razlog povećanja zapremine je, kao i uvijek, povećanje snage. No ipak, kada se radi o malim promjenama, upravo nam je kubikaža ono potrebno, jer iz nje proizlazi okretni moment, dok je snaga ovdje popratna činjenica. Kubikaža i okretni moment nam daje elastičnost i onu fluidnost da ne trebamo svako malo “šetati” po mjenjaču. Razmišljalo se i o bušenju cilindara i povećanju obujma na 750 ccm. No, to bi već narušilo neke fundamentalne dodirne točke sa samom idejom nastanka Transalpa, kao što su sama veličina i masa motocikla. Povećanje na tih 647 ccm, dalo je dodatnih 5 KS. Samo da spomenemo, u svakoj glavi motora su ugrađene po dvije svjećice. Sve te promjene doprinose boljim performansama i oslobađanju snage. Hlađenje agregata riješeno je pomoću dva aluminijska hladnjaka, koji su smješteni s prednje strane motocikla. Da bi se efekt hlađenja poboljšao i u najboljim uvjetima, ili pak u slučaju gradske vožnje, na desni hladnjak je još ugrađen ventilator, koji se pomoću termoprekidača po potrebi uključuje. Da povećanje zapremnine ne bi uvjetovalo i povećanu vibraciju, ugrađeni su novi, lakši klipovi. Oko samog agregata je 2000. došlo do najviše promjena. Osim promjene klipova, došlo je i do promjene kutije za zrak, kojoj je volumen povećan s 4,5 litre na 5,5 litara. Stara kutija za zrak bila je smještena ispod sjedala, te je s karburatorima bila povezana preko dugačke debele cijevi, dok se nova kutija sada nalazi točno iznad karburatora. Osim što je to doprinjelo ukupnom smanjenju mase, postiglo se lakše “disanje” motora i življi odaziv na gas. Kada smo već kod zraka, da spomenemo i brigu za okoliš. Radi se o ubacivanju svježeg zraka tik iza ispušnih ventila. Odnosno, u ispušne plinove, koji su upravo izašli kroz ventile, upuhuje se svježi zrak, kako bi oni izgorjeli do kraja. Tim sustavom je model 2000. zadovoljavao EURO-1 norme, dok je model 2004. unaprijeđen i zadovoljiti će norme EURO-2. Dakako, sve te izgorjele i prljave stvari treba ipak, na žalost, izvesti na svijetlo dana. To se obavlja kroz novi ispušni sustav, koji završava ispod repa motocikla, sa dvije izlazne cijevi. Poput neke lovačke dvocjevke. Sam lonac je dosta veliki. Svojim se oblikom proteže sve do stražnje vilice. U tom loncu ugrađene su toplinske cijevi, koje podižu temperaturu ispušnih plinova, kako bi izgorio i posljednji atom smjese, koji se možda provukao kroz cijeli proces izgaranja. Uza sve to, novi sustav je lakši i kompaktniji. Prije nego što prijeđemo na priču oko okvira i ovjesa, da spomenem samo kako se prijenos snage vrši preko 5 brzinskog mjenjača. Brzine su postavljene u novim odnosima, koji bolje odgovaraju novim krivuljama snage i okretnog momenta.

Okvir motocikla je sastavljen od cijevi kvadratnog presjeka. Sam agregat je stresni dio okvira, te time pridonosi ukupnom smanjenju mase i daje veću čvrstoću samog okvira. Poboljšanja za 2000. godinu, bila su u smislu povećanja dimenzija pojedinih cijevi i smanjenju njihovog broja, odnosno, smanjenju broja spojeva. Tim potezima krutost se povećala za 10 %; što posebno dolazi do izražaja na otvorenoj zavojitoj cesti, kada je motor maksimalno opterećen s putnicima i dodatnom prtljagom. Upravo zbog takve primjene, za model 2000 bila je smanjena visina sjedala za 10 mm, dok se volan suzio za 10 mm. Za sljedeću sezonu je u opciji ponuđeno sjedalo, gdje je površina sjedala kojom se služi vozač spuštena za dodatnih 30 mm. To sjedalo, osim dodatnog spuštanja, je i puno oblije oblikovano, kako bi se omogućilo što lakše spuštanje nogu na tlo, prilikom zaustavljanja. Time se također omogućio širi raspon korisnika ovog motocikla, te povećao komfor i sigurnost. To sjedalo se jednostavno zamijeni sa starim za par sekundi.

Par riječi o ovjesu. Kao i na prošlom modelu i sad je ugrađena prednja klasična teleskopska vilica, promjera 41 mm, ali s malim promjenama u podešenosti. Dok je na stražnjoj strani promijenjeno više toga. Kako bi se uštedilo na vječitom problemu, masi, i u ovom slučaju dobio prostor za ispušni sustav, stražnja vilica je uzeta s CBR 600 F. Zvuči čudno, da se vilica s jurilice “nasadi” na veliki enduro, ali izgleda da i to klapa. Stražnja vilica pruža mogućnost podešavanja po pitanju kompresije i tvrdoće. “Bolcni”, koja spaja stražnju vilicu s okvirom, je povećan promjer s prijašnjih 15 mm na 17 mm. Ugrađeni su i novi iglični i kuglični ležajevi, kako bi vilica što lakše i mekše “hodala”.

Interesantno je da motor ovako gol, na prvi pogled izgleda jako slabašno. Kao da ga svaki skok može savinuti. Istina je naravno, totalno drugačija.
Kokpit sa malo staromodnim instrumentima, ali sigurno najfunkcionalnijim. Mnogi su zahvalni dizajnerima što nisu kompletno otišli u digitalne vode.
Prednja felga sa dvostukim kočionim klještima garantira dobro kočenje.
Stražnji disk, pomalo neobićno velikih dimenzija. Funkcionalnost nije upitna.

Jedna od novosti koja se pojavila 2000. godine, bili su novi kotači. Gledano sa strane, rekli bi – ništa novo, no, presjek naplatka nam prikazuje da su rubovi “felgi” šuplji i mogli bi ih opisati kao cijev. Taj detalj je uvelike doprinio smanjenju pokretnih masa, kao i centralizaciji istih. Na te nove kotače montirane su i nove kočnice. Sprijeda se radi o duplim diskovima promjera 256mm, na koje djeluju po dva klipića. Disk pločice su izrađene od sinteriranog materijala, što nam pruža iznimne performanse i mogućnosti iskorištavanja kočnica. Promjene se mogu naći i straga. Kočiona kliješta su premještena prema naprijed. Disk je promjera 240 mm, a koči ga jedan klipić. Budući da je namjena ovog motocikla da prijeđe godišnje što je moguće više kilometara i po svakakvim terenima i uvjetima, popis njegove serijske i dodatne opreme je poveći i zaista se svašta može naći na njemu. Za početak da spomenemo potpuno elektronsku instrument ploču, koja nas prije podsjeća na ambijent u autu, nego li na motoru. Svi instrumenti su analogni, osim digitalnog sata. Dakle, brzinomjer graviran na 200 km/h, brojač okretaja motora graviran do 9500 okr/min. S lijeve strane pokazivač količine goriva u rezervoaru. S desne strane pokazivač temperature rashladne tekućine. Još se po armaturi može naći par kontrolnih lampica, koje upotpunjuju količinu informacija. Od opreme je svakako vrijedno spomenuti H.I.S.S. sustav protiv krađe. S premještanjem kutije za zrak ispod tanka, sada se ispod sjedala otvorilo mjesta za pretinac, u koji stane par sitnica, poput rukavica, kišnog odijela i sl. E, a sada popis dodatne opreme. Set kofera, (dva bočna i stražnji s naslonom za suvozača), povišeni prednji vjetrobran, audio sustav s CD-om, slušalice za audio sustav, grijači ručica volana s podešavanjem željene temperature, alarmi sustav, centralni oslonac za motor, prečka za ukrućivanje volana…

Grijane ručke sa regulatorom ovjesa. Dodatna oprema, audio.

Sve što smo naveli, odnosi se na razlike između modela do 1994. godine i modela 2000. Model za sezonu 2004. ima samo par promjena. Spomenuli smo već redizajnirano sjedalo u opciji. Kao i kod nekih drugih modela i ovdje su uvedena stalno uključena svjetla. Nova je i zaštita od korozije. Budući da se radi o motociklu koji se primjenjuje u svim uvjetima, posebno se mislilo na zaštitu od korozije. Ponajviše dijelova kao što su: kotači, žbice na kotačima, diskovi, te ostali dijelovi koji su izloženi prokletstvu zvanom korozija. Spomenuli smo već da novi model zadovoljava normu EURO-2 za ispušne plinove i to bi bile sve promjene u odnosu na dosadašnji model.
Za kraj mogu samo konstatirati, da se radi o provjerenom modelu, o provjerenoj mehanici, ukratko, o jednom od proizvoda koji samo traži da ga vozimo i vozimo i vozimo…

HONDA-biker, MK”Motori”

TEHNIČKI PODACI:
Motor: dvocilindrični u V pod kutom od 52°, 4T, 6 ventila, SOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 79×66; 647 ccm
Odnos kompresije: 9,2:1
Max. snaga: 39 kW (53 KS) na 7500 okr/min
Max. okretni moment: 55 Nm na 5500 okr/min
Napajanje: CV-type karburatori promjera 34 mm
Paljenje: digitalno
Mjenjač: 5 brzina, sa slijedećim odnosima:
1. 2,500
2. 1,722
3. 1,333
4. 1,111
5. 0,961
F
inalna redukcija 3,200 (48/15)

Ovjes: sprijeda klasična teleskopska vilica, promjera 41 mm, hoda 200; straga vilica sa podesivim mono-amortizerom, hoda 172 mm
Kočnice: sprijeda klasične kočnice s duplim diskovima, promjera 256×4 mm, sa po dva klipića; straga disk promjera 240×5 mm s jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2260×920×1315
Međuosovinski razmak: 1505 mm
Kut vilice: 28°
Trag: 108 mm
Radijus okretanja: 2,47 m
Visina sjedala: 843 mm (sa sjedalom u opciji 813 mm)
Visina od tla: 192 mm
Suha težina: 191 kg
Gume: prednja 90/90-21; straga 120/90-17
Kapacitet spremnika goriva: 19 l, od toga 3 l rezerve
Boje: metalik plava, srebrna, metalik crna, metalik srebrna
Cijena: obratite se u «TOP MOTO»

 
 
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author