Modeli 2005 — 13 veljače 2005 -

 

„HONDIN“ model Transalp nastao je u vrijeme kada je rasla popularnost Paris-Dakar Rallya. Zbog tog razloga i svrštavamo u „rally touring“ klasu. Tokom svojeg, skoro 20-godišnjeg postojanja doživio je samo dvije veće dizajnerske reinkarnacije. To nam govori koliko je bitno dobro napraviti prvu verziju modela, jer to uvijek u budućnosti služi kao početna baza za daljnji razvoj. No dosta o povijesti, koga briga što je bilo, sve nas puno više zanima što će biti sutra i što možemo očekivati sjedanjem na novog Transalpa.
 

Novi natpis koji krasi bokove motora sad je izveden u 3D stilu i djeluje puno elegantnije nego neka naljepnica.
 

Pogonski agregat je poznati V-twin motor, od 650 ccm, koncipiran tako da najbolje od sebe daje na nižem i srednjem broju okretaja. Bolje rečeno, tu niti nema govora o nekim visokim brojevima okretaja. Ako bacimo pogled na novu instrument ploču, odmah vidimo da crveno područje broja okretaja počinje već na 8500 min-1. Svoj najbolji okretni moment agregat zato isporučuje na 5500 min-1, tako da niti nema smisla tjeranja u neke krajnje okretaje. Da ne duljimo priču, u osnovi svi vitalni dijelovi i dalje su ostali ne promijenjeni. Motor, ovjes, vilice, kočnice, sve je to ostalo isto. Tako da ovdje govorimo o ušminkavanju i malom uljepšavanju u nekoliko detalja.
 

Završeci auspuha izvedeni su sa koničnim završecima. Manje vidljiva promjena je i povećanje komore. Ispušni sustav zadovoljava EURO-2 norme.Na slici se najbolje vidi spomenuta dvostruka tekstura na sjedalu.
 

Jedna od najkorisnijih promjena je zasigurno novo sjedalo. Prošle godine sjedalo koje je bilo spušteno u profilu za 30 mm moglo se naručiti kao dodatna oprema. To je ženskoj bikerskoj populaciji i nižim bikerima olakšalo manevriranje sa motorom. Od sada se to niže sjedalo može naručiti i ne treba za njega ništa nadoplatiti, tj. dobivate dva sjedala po cijeni jednoga. Ta nova sjedala su presvučena sa novom duplom teksturom. Svjetlo sivi presvlaka se nalazi na mjestu sjedenja i standardni crni materijal na mjestu za suvozača. Iza sjedala je montiran nosač za prtljagu u novoj tamno sivoj metalik boji.
 


Upravljačka konzola je doživjela promijene u pogledu novih boja podloge i kazaljke su sada crvene, prije su bile bijele.

 

Kad već sjednemo na sjedalo prvo nam u oči upada nova instrument ploča. Ovo nova uzmite sa rezervom. Po cijelom motoru ima podosta promjena, ali tako su napravljene da ih uopće ne skužite. Recimo npr. na staroj ploči su kazaljke bile bijele, sad su crvene. To je u krajnjoj liniji sasvim nebitno. Spominjem to da vam prikažem o kakvim sitnicama se vodila briga. Boja podloge je također promijenjena sa crne na neku srebrenkastu. Izmijenjen je malo i sam reljef ploče, duplje, udubine i sl.
 

 

U vožnji od vjetra će vas štititi vjetrobran koji je sada izrađen u malo tamnijem tonu, a za vozače koji misle na duže ture po autocesti tu je na popisu dodatne opreme i povišeni vjetrobran.
Promjene su doživjeli i pokazivači pravca. Sad su srebrenkaste boje i savršeno pašu uz motor. Novog stila su i kotači. Srce i koluti kotača su obojani u mat crno. Kad motor gledamo straga, vidljiva je promjena na ispušnim cijevima, koje sada imaju konusni završetak. Dizajneri su se poigrali i sa natpisom „TRANSALP“ koji krasi bokove motora. Prije su to bile obične naljepnice, dok je to sad izvedeno u 3D stilu tj. reljefno.
 

 

Eto to su sve neke veće, neke manje promjene koje ćemo gledati sljedećih par godina na Transalpu. Sad je već polako očigledno da se «HONDA» za ovu sezonu odlučila obnoviti i uljepšati podosta modela. Sjetimo se Horneta, koji je sa tehničkog stajališta skoro isti, a sa dizajnerskog je prava bomba. Sad eto i Transalp koji iako skoro isti, ipak odiše nekom svježinom. Sličan tretman doživjeli su i CB 1300, koji je usput budi rečeno dobio i verziju «S». Malo je obnovljena i krstarica «GOLDWING», Fireblade je dobio «REPSOL» boje. Jedino se veo tajne polako nadvio oko XX Blackbirda. Taj motor se godinama već ne dira, polako mu je i cijena pala, a mi iz sezone u sezonu očekujemo novi model. Bit će da se sprema sasvim nova i opasna vladarica neba, Blacbird.

Za vas napisao:
HONDA-biker
[email protected]
 

 

 

 

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, V-twin, kut između cilindara 52°, 3 ventila po cilindru, SOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 79×66; 647 cm3
Odnos kompresije: 9.2:1
Max snaga: 39 kW (53 KS) na 7500 min-1
Max okretni moment: 55 Nm na 5500 min-1
Broj okretaja na praznom hodu: 1200 min-1
Napajanje: 2×karburatori CV type promjera 34 mm
Paljenje: digitalno
Pokretanje: elektrostarter (anlaser)
Tip baterije: 12 V/12 AH
Svjetla: 12 V 60 W×1 (kratko svijetlo) / 55 W×1 (dugo svijetlo)
Tip svječice: DPR8EA-9 (NGK); X24EPR-U9 (ND)
Spojka: više lamelna u ulju
Djelovanje na spojku: mehaničko, preko čeličnog užeta
Mjenjač: 5 brzina, sa sljedećim odnosima:
1. 2.500 (35/14)
2. 1.722 (31/18)
3. 1.333 (28/21)   
4. 1.111 (30/27)
5. 0.961 (25/26)
– primarna redukcija: 1.763 (67/38)
– finalna redukcija: 3.200 (48/15)
– završni prijenos: O-ring lanac
Ovjes: sprijeda, klasična teleskopska vilica, promjera 41 mm, hoda 200 mm; straga, vilica sa monoamortizerom (podesiva po parametru kompresije povrata) potpomognutim spiralnom oprugom, hod 172mm
Okvir: košara od čeličnih cijevi
Kočnice: dupli diskovi promjera 256×4 mm, sa duplim klipovima; straga, disk kočnica promjera 240×5 mm sa jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2260×920×1315
Međuosovinski razmak: 1505 mm
Kut vilice: 28°
Trag: 108 mm
Radijus okretanja: 2.4 m
Visina sjedala: 843 mm (sa nisko profiliranim sjedalom 813 mm)
Visina od tla: 192 mm
Suha masa: 191 kg
Masa vozila spremnog za vožnju: 212 kg (sprijeda: 102 kg, straga: 110 kg)
Max. nosivost: 180 kg
Max. ukupna dopuštena masa: 362 kg (sprijeda: 133 kg, straga: 229 kg)
Dimenzije naplataka: sprijeda 21×1.85; straga 17×2.50
Dimenzije guma: prednja 90/90-21 54S; straga 120/90-17 64S
Tlak zraka u gumama: prednja 200 kPa, stražnja 200 kPa
Kapacitet spremnika goriva: 19 l, uključujući 3 l rezerve
Količina ulja u agregatu: 2.9 l
Boje: crna, plavo-srebrna, metalik narančasta, metalik srebrna
Cijena: 66990 kuna za detaljnije informacije obratite se u «TOP MOTO»
 

 

 

Ovako bi motor trebao izgledati kada nije u upotrebi, ili dok spava zimski san.
  

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA CB1300 S, 2005

HONDA CB1300 S, 2005

lipanj 28, 2005
HONDA FMX650, 2005

HONDA FMX650, 2005

svibanj 01, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005

About Author