Naši testovi — 26 srpnja 2008 -

Vožnja: Svestranost je vrlina
 
Kada sjednete u sjedalo Transalpa, osjećate se… pa, kao da ga vozite već najmanje deset godina. Sve je na gotovo idealnim udaljenostima i veoma prirodno raspoređeno, što u ostalom i je odlika ovakvih svestranih motocikala za svaki dan. Sve u svemu, privikavanje skoro pa nije niti potrebno. Upravljač je gotovo idealno postavljen; niti previše naprijed, niti previše nazad, dobre je širine pa omogućuje lako guranje među autima, a istodobno osigurava dobru polugu za lako i brzo upravljanje. Spremnik goriva je isto tako ugodan, te noge ne stoje preširoko, a tu je i rub za koji se možete uhvatiti koljenom u zavoju. Jedino što se ergonomije tiče što bi moglo zasmetati je sjedalo. Iako dobro podstavljeno i ugodnih proporcija, ovo sjedalo iz jednog komada nakon nekog vremena počinje zbilja neugodno žuljati. Doima se kako su rubovi izvedeni preoštro, tj. imaju premali kut, zbog čega se stvara osjećaj da reže. Tu su i male, ali zamjetne vibracije u vožnji koje gotovo niti ne osjetite, ali su primjetne kada siđete sa nekih konkurentskih proizvoda.
 

 

Situacija je još bajnija kada se krene. Stječe se dojam kako se sa Transalpom možete okrenuti oko svoje osi u roku odmah, a isto tako da bi njime mogla upravljati i mala djeca. No nemojte ovo shvatiti doslovno. To je zasluga dobro raspoređene mase i dosta širokog upravljača koji uvelike olakšava manevriranje sa 214 kg (bez benzina) teškim motorom. Usput budi rečeno, skoro smo se onesvjestili kada smo pročitali tu cifru, jer Transalp stvara privid da ima najviše 160 kg. Svakako dobra stvar.
 

Lakoj upravljivosti svoj doprinos daje i agregat. On je veoma fluidan i progresivan. Ok, nećemo reći da imamo osjećaj da je ruka povezana sa stražnjim kotačem, ali sva 44 kW se na cestu (ili makadam) prenose veoma fluidno i tečno, pa vozač može predvidjeti gotovo svaku situaciju. Isto tako, zahvaljujući dosta kratkim odnosima u mjenjaču, ubrzanja su solidna, kako s mjesta, tako i iz zavoja, bilo da se radi o uskim zavojima na nekoj cesti kroz brda, ili o dugačkim zavojima. Ipak, da je još koji KS, nebi bilo loše…
 

I onda je na redu najveći minus. Transalp ima samo 5 brzina. Mi smo tijekom testa non stop tražili tu šestu, koja na otvorenoj cesti doista fali jer bi ju ovaj agregat mogao izvući. Ovako mu konkurencija bježi što se tiče maksimalne brzine na ravnome. No ovo ionako nije motocikl za jurnjavu po autocesti, pa ćete i bez šeste brzine lako održavati putnu brzinu od oko 150 km/h, što će agregat veoma glatko podnjeti.
 

Što se tiče ponašanja u zavoju, ovdje za Transalpa imamo same pohvale. Svaka eventualna nevjerica koju ste možda imali prema ovakvim motorima nestaje u prvom zavoju. Čak i na serijskim Metzeler Tourance gumama Transalp dozvoljava zavidne nagibe i brzine kroz zavoje. I opet imamo osjećaj zakovanosti za pod u brzim zavojima, te osjećaj kako je motocikl puno puno lakši nego što ustvari je u kratkim i oštrim zavojima. Velika je to zasluga dobrog odnosa između kuta vilice i predtraga kotača. U brzim zavojima pod punim gasom i velikim nagibom nema proklizavanja, što nas je začudilo zbog profila Metzeler Tourance guma, a upravljač gotovo nikad nije lagan preko grba. Transalp je uistinu dobro izbalansiran motocikl.
 

 

No, ipak netreba pretjerivati. Na cesti punoj serpentina do izražaja dolaze prve mane. Prva je izostanak antihopping kvačila, koje bi za malo bržu vožnju po zavojitoj cesti jako dobro došlo. Ovako stražnji kotač non stop skakuće ili blokira, što za neiskusne može biti opasno, ali u svakom slučaju pregrijava gumu. S tako pregrijanom gumom motocikl pak kliže kroz cijeli zavoj te na izlasku radi pravi show. No uzmite u obzir da se ovo dešava tek kada se vozite kao pravi manijak, te da je ovo ipak prije svega turistički motocikl. No, ima i jedna dobra strana, a to je da kočnice čak i tada trpe sve napore i nakon divljanja koče kao i kada su hladne. One su za normalnu upotrebu zbilja dobre i pružaju optimalne performanse, bilo da govorimo o snazi ili modulabilnosti.
 

Sve je to divno i krasno kada se vozimo po cesti… no što je sa makadamom i eventualnim off-roadom? Pa, ni tamo vas neće iznevjeriti. Ok, za off road definitivno nije, što se vidi iz priložene mase i sveukupnih dimenzija, ali za vožnju po makadamu vrijedi isto što i za cestu: Transalp je vrlo izbalansiran motocikl. Masa je vrlo dobro raspoređena, pa XL700V neće neočekivano proklizati, bilo prednjim ili stražnjim krajem, a za ovaj stil vožnje snage ima sasvim dosta, pa ćete laganim prašnjavim putevima zbilja moći projuriti. Kao što smo spomenuli, za off road u stvarnom smislu izraza nije.
 

 

Što se tiče potrošnje, ni ovdje Transalp ne stvara hektiku. 12 litara za 275 km je solidan rezultat ako imate u obziru da smo se 90% vremena vozili sa gasom do kraja otvorenim. Kad smo već kod goriva, spomenimo kako je mjerač razine goriva začuđujuće precizan te je lijepo ukomponiran u instrument ploču koja se ne odlikuje nekim revolucionarnim funkcijama, ali zadovoljava u svakom pogledu. Ona je digitalno-analogna, sa analognim pokazivačem broja okretaja, te digitalnim mjeračem brzine, pokazivačem razine goriva te mjeračem temperature motora. Iznad digitalnog dijela nalaze se kontrolne LED koje signaliziraju već uobičajene stvari.
 

Na kraju krajeva…
 
…Transalp zadovoljit će širok dijapazon ljudi. Od onih koji traže vozilo za svaki dan, preko onih koji bi malo putovali, a ne žele neki pretjeran motocikl, do onih koji bi sve to, ali bi tu i tamo prošli nekim makadamskim putem ili nasipom. Transalp je motocikl kojeg možete imati 10 godina i da ne poželite ništa drugo osim možda još malo snage. Za cijenu od 66 990 kn možete imati univerzalni motocikl koji vas može zadovoljiti u (gotovo) svakom pogledu.
 

 

Upotrebljenja oprema:
 
Kaciga – Suomy Vandal
Jakna – Suomy Lezzano
Rukavice – Spyke X-Torsion
Čizme – Suomy Racing
 
Foto: aHo2Go inc., Saša Kranjec
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin