Modeli 2003 — 16 prosinca 2002 -


U svim jačim supermoto prvenstvima (europsko, njemačko, francusko…), uz KTM 660 SM, svi su upoznati s "Husqvarnom SM 600 RR", na kojoj je Belgijac Eddy Seel, s privatnom momčadi ”Zupin Moto Sport”, osvojio uzbudljivo prošlogodišnje europsko prvenstvo. U teškoj borbi za naslov pobijedio je i tvorničke momčadi "KTM"-a i "Husqvarne", za koje su vozili Thierry Van Den Bosch i Boris Chambon. Motocikl je izveden iz serijskog modela SM 570 R, poznatijeg kao "Husky NOX", "Husqvarnin" supermoto top model. Već u samom logu serije NOX, ugravirano je ”Pure adrenaline”, što ostavlja impresivan prvi dojam. Na trkaćoj verziji su napravljene brojne izmjene; počnimo od samog agregata. Agregat je jednocilindrični, četveroventilski, s promjerom usisnih ventila 36 mm, ispušnih 32,5 mm, pod kutom 20°. Cilindri su “probušeni”, pa je zapremnina povećana s 570 na 598,6 ccm. Za napajanje gorivom se brine rasplinjač"Keihin" FCR 41. Za ispušni sistem se brine, svima znani "Akrapovič". Uz sve ove komponente, motocikl razvija snagu od impresivnih 73 KS na kotaču.
Pri pripremi agregata za utrke, Zupinovi tehničari su posebnu pažnju pridavali omjeru okretnog momenta i krajnje snage. Pokušali su izbjegnuti prebrutalno razvijanje snage, kojim se gubi na upravljivosti. Okvir motora ostao je serijski, dok je ovjes u potpunosti izmjenjen: sprijeda se nalazi zlatna "Ohlinsova" vilica, promjera 45 mm i hoda 270 mm, a straga je "Ohlinsov" hidraulični “dragulj’”, hoda 290 mm. Ovjes je nešto tvrđi nego na cross motociklima, tako da je sniženo težište, s ciljem da bi motor bolje držao asvalt, olakšale se brze promjene smjera i poboljšalo kočenje. Boljoj upravljivosti također pridonose i superlagani "Excelovi" naplatci, na kojima se nalaze "Michelin Pilot" slickovi, koji se ručno narezuju, ovisno o zahtjevima pojedine staze. Pritisak u gumama je 1,7-2,0 bara prednja, 1,8-2,1 bara stražnja; također ovisno o stazi na kojoj se vozi. Sprijeda je montiran "Spieglerov" disk promjera 320mm i vrhunska "Brembova" kliješta s karbonskim pločicama.

Sigurnom upravljanju pridonosi i "Renthalov" volan, tzv. ”Fat bar”, koji je pomaknut prema naprijed, kako bi vozač svoju težinu još više prebacio na prednji kotač. Ugrađeni su i štitnici ruku, koji sprečavaju oštećenje poluga kočnice, spojke ili spremnika za ulje prednje kočnice.
A sada prelazimo na ono najzabavnije, no, prvo da kažem nešto o samom Supermoto sportu i tehnici vožnje. Već početkom 80-ih godina, u Francuskoj su se pojavile trke motocross motocikala, na koje su montirane “trbušaste” cestovne gume. Natjecali su se cestovni i motocross vozači, na stazama koje su bile mješavina makadama i asfalta. To je bio početak supermota.
Tehnika vožnje je gotovo ista kao u motocrossu. Razlika je u startu i u nekim ostalim elementima, koji najviše ovise o stilu samoga vozača. Prolazak zavoja je vjerojatno najpoznatiji i najatraktivniji element u ovom sportu.
Koristi se motocross tehnika: tijelo nagnuto prema naprijed, izbačeno na vanjsku stranu, dok je unutarnja noga lagano ispružena i “napada” sam zavoj. Kada se svladaju neke osnove i stekne sigurnost, na motoru počinje prava igra! Vratimo se na sam motocikl. Prvo što čovjeka impresionira kada upali motocikl (naravno, pomoću kick-startera), je zvuk koji dopire iz "Akrapoviča". Motor doslovno grmi!
To je jedan od razloga zašto možemo zaboraviti na svakodnevnu gradsku upotrebu, jer po zakonskim normama buka je prevelika. 73 KS na papiru mnogima možda i ne izgleda impresivno, ali u praksi je to potpuno druga priča, s obzirom na malu ukupnu masu motora. Motor na ravnici gotovo sve brzine ispuca tako, da je prednji kotač visoko iznad tla. Ali, pravo oduševljenje nastaje tek kada dođemo pred zavoj. Prvo do izražaja dolaze genijalne "Brembove" kočnice i imamo osjećaj da motor “grize” asfalt. Naravno, dolazi do propadanja prednje vilice, koje može biti neugodno ljudima koji na to nisu naviknuti. U zavoju se postižu zaista impresivni nagibi, dok gume cijelo vrijeme ulijevaju sigurnost. Također treba napomenuti da su kočnice, vilice i ostale komponente i nakon velikih “zlostavljanja”, funkcionirale besprijekorno.
Ako ste skloni i dodatnim načinima motorističke zabave (vožnja po prednjem i zadnjem kotaču, razne akrobacije…), "Husky" vas također neće razočarati. Nakon svih pluseva slijedi i jedan minus – cijena. "Husky" SM 600 RR može se naručiti u "Zupin Moto Sportu", po cijeni 13-15 tisuća eura, ovisno o dogovoru (info. www.zupin.de) Ali imajmo na umu, da je ovo sam vrh tehnologije u ovom sportu; a kvaliteta se uvijek plaćala!

tekst: Tomislav Veček & Foggyk

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author