Modeli 2009 — 16 listopada 2008 -

Ovjes

Dok je novi K 1300 GT zasnovan je na osobito stabilnoj geometriji ovjesa svojih prethodnika, težina dijela ovjesa BMW-ovog "Duolevera" još je više smanjena uvođenjem komponenti od kovanog aluminija. Novi "Duolever" motociklu daje još glađi i finiji odziv.

BMW-ova nova generacija elektronskog podešavanja ovjesa – ESA II (Electronic Suspension Adjustment II) također je dostupna na novom K 1300 GT kao dio dodatne opreme. Ono omogućuje vozaču, osim prigušenja vibracija, da  podešava tvrdoću ovjesa na pritisak dugmeta. Potpuno nova dimenzija stabilnosti u vožnji kombinirana s optimalnim odzivom motora u svim uvjetima vožnje (a tako i pod opterećenjem) osigurana je upravo tim sustavom. Primjerice, vozač bezbrižno i jednostavno može podesiti ovjes ovisno o opterećenju motocikla u bilo kojem trenutku. ESA II je prvi elektronski sustav podešavanja ovjesa na motociklu koji pruža toliko širok raspon mogućih podešenja.

Kočnice

K1300 GT je opremljen s već dokazano dobrim EVO kočionim sustavom koji se također nalazi na ostalim modelima u K i R serijama motocikala.

Prednji kočioni diskovi promjera 320mm i disk straga promjera 294mm osiguravaju optimalno usporavanje i s većih brzina i pod maksimalnim opterećenjem motocikla.

Već standardni BMW Motorrad Integral ABS (poluintegralni) ne samo da ispunjava najviše zahtijeve u pogledu sigurnosti, već također udovoljava željama i preferencama sportski orijentiranog vozača kroz svoj poseban setup i konfiguraciju: BMW Motorrad Integral ABS kontrolira prednji i stražnji kotač putem poluge ručne kočnice, dok nožnom kočnicom djeluje samo na stražnji kotač.

Kontrole

Novi K 1300 GT se razmeće potpuno novom generacijom prekidača i ručnih kontrola. Koristeći MID (Moulded Interconnect Devices – kalupni sustav međusobno povezanih uređaja) tehnologiju, novi prekidači i kontrolne jedinice su daleko manje i kompaktnije, dok istovremeno pružaju viši standard funkcionalnosti, jednostavniji dizajn i lakšu dostupnost. Svi prekidači za elektronski podesiv vjetrobran, grijanje ručica i sjedala, kao i tempomat su integrirani unutar kontrolnih jedinica na K 1300 GT.

Kao i K 1300 S, novi K 1300 GT dolazi sa novo dizajniranom instrument pločom dinamičnije raspoređenih elemenata. Obrtomjer i brzinomjer između sebe sadrže i digitalni zaslon na kojem se konstantno mogu vidjeti podaci poput temperature rashladne tekućine, trenutne količine goriva, brzine u kojoj se motor nalazi i sl.

Opremljen ESA II sustavom kao opcijom, navedeni digitalni zaslon prikazuje još dodatnih informacija poput trenutnog podešenja ovjesa. Na zahtijev vozača, mogu se prigazati i trenutna kilometraža koju je prešao motocikl, putna kilometraža i doseg motocikla kada mu je razina goriva već pri kraju. Zaslon simbolima i upozorenjima također može prikazati sve nepravilnosti u radu motora.

Izgled

Neuobičajeno vitak izgled dinamičnih crta i izvrsnih aerodinamičkih kvaliteta je donekle prenesen sa starog modela i nadograđen vizualno za novi K 1300 GT. Od stare verzije ga se razlikuje po glatkim linijama sa strane preko otvora u bočnoj oplati, dajući K 1300 GT daleko dinamičniju vanjštinu. Unutrašnje površine su također izglađene i potpuno obojane te tako donose još viši standard kvalitete i stila. Istovremeno su unutrašnje površine još nadograđene instrument pločom koja je sada premazana matiranom metalik tamnom bojom. Štitnici su integrirani u bočne dijelove te umanjuju rizik oštećenja u padu ili nesreći. Otuda proizlazi kako je i sami agregat dobro zaštićen u slučaju da se prevrne u nesreći ili ako se ne parkira dobro.

Udobnost vozača

Novi K 1300 GT dolazi s elektronski podesivim vjetrobranom, već od ranije poznatim sa starog modela, kombinirajući optimalnu zaštitu od vjetra i vremenskih uvjeta sa minimalnim dimenzijama.

Kroz aerodinamični dizajn i konfiguraciju, vjetrobran vodi struju zraka okolo vozača, smanjujući pritisak vjetra na njegovu glavu i gornji dio tijela, čak i na višim brzinama.

Vjetrobran se elektronski može podesiti čitavih 100mm i potpuno udovoljiti prohtjevima vozača. Još 60mm viši vjetrobran – uz elektronska podešenja gotovo idealna zaštita vozača, dostupan je kao dodatna oprema.

Kako bi se osigurao što viši stupanj udobnosti i slobode kretanja, sjedalo je, kao i na starom K 1200 GT, dizajnirano s posebnom mjerom i pažnjom. Ta mjera je udaljenost između vozačeva dva stopala na tlu mjerena s unutrašnjih strana donjih ekstremiteta te još dodatno uzima u obzir oblik i širinu sjedala.  Vozačevo sjedište je suženo, omogučujući mu da udobno obje noge drži na zemlji i jednako tako savija koljeno. Visina sjedala se također može podešavati po potrebi na 820 mm ili na 840 mm. Također za niže vozače BMW Motorrad nudi niže sjedište visine 800 milimetara, kao dodatnu opciju. Sjedište i upravljač jamče maksimalnu slobodu kretanja, kao i opušteni stil vožnje bez najmanjeg umora.

I na kraju, ali svakako ne najmanje važno, putnik će također uživati u visokoj razini udobnosti sjedala, karakterističnog  za BMW. Visina upravljača se može podešavati u četiri razine, pokrivajući ukupan raspon namještanja prema tijelu vozača od 40 milimetara te se tako prilagođavajući svim vrstama vozača različitih veličina. Time se dopušta vozaču da izabere idealnu sjedeću poziciju u svako doba. Visina upravljača podešava se veoma zgodno i jednostavno putem mehaničkih postavki "navoja i vijka".

Share

Povezane novosti

Putni KTM 990 SMT

Putni KTM 990 SMT

ožujak 02, 2009
Novi goli Benelli

Novi goli Benelli

veljača 11, 2009
Predstavljena Honda Fury

Predstavljena Honda Fury

siječanj 26, 2009
Honda Monkey se vratio

Honda Monkey se vratio

siječanj 22, 2009
Gilera GP 850 Corse

Gilera GP 850 Corse

prosinac 03, 2008
Novi Bandit

Novi Bandit

studeni 22, 2008
Regal Raptor-novosti

Regal Raptor-novosti

studeni 12, 2008

About Author