Oldtimeri 2006 — 02 ožujka 2006 -
Kubaska Aljoša rođen je 20.lipnja 1956. godine u Splitu, a oldtimerima se bavi od 1977. godine.
U Ariel Owners Motorcycles Cluba je član od 1982. sa prekidom u ratnim godinama. Jedan je od osnivača Zadarskog oldtimer moto kluba, u kojem je obavljao funkciju tajnika do 2004. g. kada je izabran za predsjednika kluba. OTK Zadar ima raznovrstan i bogat program, učestvuje na moto utrkama, prikuplja arhivsku građu vezanu uz povijest auto-moto sporta, organizacija izložbi, manifestacija i humanitarnih aktivnosti.
Kubaska je u HMS-u od 2005 u obavljanju dužnosti zamjenika direktora discipline Oldtimeri, a na sastanku 2.2.2006. od članica discipline odabran je za direktora discipline CMO Oldtimeri.

 
KAKVO STE STANJE ZATEKLI U DISCIPLINI?

Ne mogu reći da me u našoj disciplini nešto zateklo. Loši odnosi među ljudima, nepostojanje bilo kakve arhive, loš i nedorečen pravilnik, kao i čitav sustav natjecanja rezultat je lošeg rada koji traje već godinama i svi smo bili svjesni toga.
Stanje u disciplini u ovom trenutku je jako loše. Naše su utrke prestale davno ličiti na utrke Oldtimera. Klase u kojima se takmičari natječu sastavljene su proizvoljno bez ikakve volje da se stvore uvjeti za jedno sportsko i ravnopravno natjecanje. Posljedica tog stanja je sve veći broj vozača koji odustaje od takmičenja. S druge strane radi se o Prvenstvu Hrvatske u cestovnim moto-utrkama za oldtimere, dakle jedan jak motiv za sve nas da upotrijebimo sva sredstva da se domognemo titule.Rezultat svega toga je činjenica da se iza naslova PH cestovnih moto utrka za oldtimere, odvija nešto sasvim drugo.

MOLIMO RECITE NAM VAŠE MIŠLJENJE O RADU BIVŠEG DIREKTORA I U ČEMU JE NAJVIŠE GRIJEŠIO?

Grešaka je bilo puno u njegovom radu što govori i način na koji je smijenjen. Nisam sklon tome da gledam iza sebe. Činjenica je da je bivši direktor ,dobar ili loš, bio centralna figura u našoj disciplini tijekom proteklih godina. Nitko  osim njega nije imao utjecaj na razvoj naše discipline. Stoga sve dobro i sve loše što je stvoreno isključivo je njegova odgovornost i ničija više. Dakle neka svatko od nas sudi sam kakav je direktor bio Davor.

KOJI SU VAŠI PRVI POTEZI?

Nema mojih poteza. To su naši potezi i već su učinjeni. Stvorili smo u kratkom roku preduvjete da se održi prvenstvo 2006.Osnovali smo radne grupe koje trebaju početi raditi na korjenitoj reformi našeg takmičenja, a koja bi se počela primjenjivati od 2007.Prvi zadatak je prikupljanje informacija o voznom parku kojim danas raspolažemo u prvenstvu. Kada stvorimo bazu podataka na tim temeljima ćemo izraditi nove pravilnike i stvarati nove uvjete. To je jedan proces kojeg pokrećemo sada, biti će primijenjen u takmičenju 2007.god. ,a trajat će i dorađivat narednih godina.

KOJI SU VAŠI PLANOVI ZA DISCIPLINU U 2006.?

Moram reći da je rok za pravljenje novog pravilnika za 2006. bio deset dana. Nakon sastanka 2.2.2006. nismo imali niti jedno slovo na papiru. U tih deset dana stvoren je dodatak pravilniku, pravilnik za startne brojeve, te dva pravilnika za kupove. Iako smo unijeli neke novine, nismo željeli raditi nikakve radikalne promjene. Cilj nam je bio makar i pod ovako teškim okolnostima održati kontinuitet i regularnost natjecanja. Moram napomenuti i da je po prvi put, nakon niza godina, donesen i konačni kalendar prvenstva i to prije početka samog prvenstva. Ta okolnost će napokon dati određeni ton regularnosti našem prvenstvu. Jedna od novina je i ta da smo stimulirali starije vozače kojima će se na temelju godina starosti dodjeljivat bodovi.Za mijenjanje klasa nužan nam je preduvjet stvaranja baze podataka o motorima s kojima raspolažemo u prvenstvu, pa smo to pitanje koje je u stvari krucijalno za našu disciplini odložili za 2007. god. Ukratko rečeno sezona 2006. će se voziti, a paralelno s tim stvarat će se uvjeti za reformu prvenstva.

KOJI SU NEDOSTACI PRAVILNIKA?

Prije nego što odgovorim na pitanje reći ću općenito o pravilniku. On je akt koji regulira uvjete i odnose u našem prvenstvu. On mora biti demokratski donesen od tijela koji mi natjecatelji odaberemo ,ali s druge strane moramo biti svjesni da taj pravilnik mora biti nametnut vozačima i ovi ga moraju poštivati. To je preduvjet u svakom športu. Svi bi ljudi nekako zaobišli pravila i postajali prvaci. Naš današnji pravilnik je napravljen na temelju uvjete koje smo zatekli u disciplini. Osnovni nedostatak, dakle ne samo pravilnika već i čitave organizacije dosadašnjih prvenstava ,je nepoznavanje kriterija za određivanje pojma oldtimer. Naša disciplina specifična je po tome što vozač nije samo takmičar već je on nužno poznavatelj evolucije moto tehnike i moto športa, a često je i mehaničar koji prepoznaje načine poboljšavanja starije tehnike. Kako bi priznali sve te vrijednosti, koje su inkorporirane u našim natjecateljima, mi koji vodimo disciplinu moramo uvijek imati pred očima odgovore na 2 pitanja:
Što je moto šport? i Što je to oldtimer?
U današnjem pravilniku a i u samom prvenstvu odgovori na ta pitanja nisu jasni. Posljedica toga je nepravilnost kod stvaranja klasa, te razne nepravilnosti koje remete sportske elemente. Pravilnik mora biti zaštitnik elemenata određene vizije, a ona nije ništa drugo nego odgovori na ova dva pitanja.

DA LI MISLITE PRIBLIŽAVATI DISCIPLINU I PRAVILNIKE ALPE-ADRIA NATJECANJU?

Reći ću iskreno. Nikada nisam vidio niti čitao pravilnik Alpe-Adrie, međutim moram reći jednu stvar, već dugo pratim to prvenstvo i svjedok sam da ni tamo ne štima baš sve kako bi trebalo. Mislim da ni oni nemaju baš jasne odgovore na ona pitanja koje sam gore postavio. Ne  želim kritizirati nešto što ne poznajem, ali napominjem da se naše društvo nalazi u fazi jurnjave za EU, te često nekritički grabi sve sa zapada. Primjetno je da nemamo moto tehniku koja se vozi na AA prvenstvu, s druge strane imamo vozače koji su konkurenti na tom natjecanju. Pravilnike i disciplinu moramo voditi i prilagođavati uvjetima koje imamo. Čitao sam pravilnike iz Engleske, USA i Italije..odlično su razrađeni ali se uvijek prilagođavaju situaciji i uvjetima.Nama je AA blisko pa spontano i nekritički stremimo ka njemu.Mislim da možemo imati prvenstvo kakvo malo tko ima u svijetu,ali jednostavno moramo biti svoji.

TO ŠTO NISTE IZ ZAGREBA ,DA LI SMATRATE DA JE TO NEKI HENDIKEP?

Kada sam bio biran rekao sam da je moj izbor upravo iz tog razloga nepraktičan.Danas ne mislim tako.Našao sam briljantnog suradnika Bošković Igora,koji je u ovom početnom razdoblju podnio veliki teret i realizirao zadatke koji su postavljeni pred nas.Pored toga veselime me sastav radnih grupa koje smo formirali na zadnjem sastanku.Sve su to marljivi,pametni i savjesni ljudi,a u svakom od njih je prepoznatljiv entuzijazam.Te činjenice daju mi krila.

ZA KRAJ RECITE NAM DA LI SE MISLITE AKTIVNO NATJECATI S OBZIROM DA STE NA VODEĆOJ FUNKCIJI?

Kada sam prvi put odlučio sudjelovati sa svojim Arielom na prvenstvu,bio sam svjestan da sam van konkurencije.Međutim,odlučio sam biti uporan ne bih li na taj način potaknuo vlasnike stariji motora da ih izvuku i dođu sa njima na trkalište.Sada mi je kao direktoru discipline dopuštena i druga sredstva da se borim za to.Utrke volim i ako mi okolnosti to budu dopuštale,takmičit ću es i dalje ,nadajući se da ćemo jednog dana imati klasu predratnih motora sa ručnim mjenjačem.Početkom osamdesetih godina na grobniku su se održavali,sjećam se,Memorial Alfonsa Breznika i Gilberta Parlottia.Tu smo se nalazili sa mnoštvom jako starih i vrijednih motora,a vjerujem da bi se oni mogli vratiti na trkalište ako im to dopustimo stvarajući nove uvjete.

Share

Povezane novosti

PH OLDTIMERI OROSLAVJE

PH OLDTIMERI OROSLAVJE

rujan 18, 2006
PH OLDTIMERI OROSLAVJE

PH OLDTIMERI OROSLAVJE

rujan 18, 2006
PH Oldtimeri -Koprivnica

PH Oldtimeri -Koprivnica

srpanj 15, 2006
PH Oldtimeri -Koprivnica

PH Oldtimeri -Koprivnica

srpanj 15, 2006
Prva utrka PH Oldtimera

Prva utrka PH Oldtimera

svibanj 25, 2006
Prva utrka PH Oldtimera

Prva utrka PH Oldtimera

svibanj 25, 2006

About Author

admin