Iz Hrvatske — 06 srpnja 2012 -
Koji je najbolji posao na svijetu? 

Sunce je bilo nemilosrdno. Kao da je odlučilo taj dan spržiti Zemlju. Vrućina ispod limenog krova loše sklepane sjenice, gdje su se ljudi naguravali kako bi uhvatili barem malo zaklona i sjene, topila je moje zalihe sala. Ostanem li još trenutak na tom mjestu, uskoro ću izgledati poput Bareta s bulimijom. Otići negdje drugdje ne bi, naravno,  bilo od previše koristi jer mi potplate mojih starki, tanašne poput cigaretnog papira, govore kako je temperatura asfalta otišla u boju Polančecovih obraščića. Da, mislim na crveno. Ima li ljepšeg mjesta za provesti subotu?
Iznenada, veliki, bijeli Mercedesov kombi, s velikim plavim slovima na stranicama koja kažu „BMW Motorrad Motorsport“,  otvara vrata i pušta svojeg vlasnika van. To je Chris Pfeiffer, četverostruki prvak svijeta u stuntu, četverostruki prvak Europe u stuntu, pobjednik na više ekstremnih natjecanja nego što ih većina zna i nabrojiti i, kako se ispostavilo, jako, jako dobar lik. Krenuo je, preko parkirališta, prema velikom Red Bullovu šatoru. Nekoliko trenutaka kasnije vraća se nazad. Zatim opet odlazi prema šatoru. Krenuo je iz šatora, još jednom, prema kombiju. Skupljam svu hrabrost i sav znoj kojeg sam ikada imao u životu i zaustavljam ga. Naravno da pristaje na razgovor. Odlazimo do velikog Red Bullovog šatora i sjedamo u velike sjedaće vreće, u malo boljoj hladovini od one s početka priče. Ipak je to sponzorska hladovina. Nisam ga želio previše gnjaviti, pa sam pitanja i znoj pokušao zadržati na razini dostojanstva hrvatskog naroda – na minimumu. Dok hodamo prema šatoru, govori mi kako je prvi puta u Hrvatskoj, kako smo tako blizu, a nikada nas nije posjetio…

Motori: Koji je prvi motor na kojem ste vozili stunt?
CP: Hm, teško je to reći. Zapravo, počeo sam voziti na zadnjem kotaču na motociklima za trial kad sam imao možda deset – jedanaest godina. Nismo imali posebne motocikle za stunt, samo obične cross motocikle. Kasnije sam koristio svoj cestovni motocikl za nešto ozbiljnije od vožnje na zadnjem kotaču. Bio je to Suzuki Bandit 1200 – pretežak motocikl s prevelikim motorom.

Motori: Kad biste se u ovom trenutku počinjali baviti stuntom, kao potpuni početnik, koji biste motocikl odabrali i zašto baš taj?
CP: Uvijek savjetujem vožnju malog motocikla ili čak skutera. Možete voziti stunt zapravo na bilo čemu. U Indiji, na primjer, voze stunt na Bajaj 220 ili 180 motociklima i voze ih na prilično visokom nivou. Tako da je, po mojem mišljenju, vrlo važno u potpunosti ovladati malenim motociklima i tek zatim razmišljati o prelasku na veći motocikl.

Motori: Trenutno vozite BMW F 800R. Što vam se najviše sviđa kod tog motocikla?
CP: Obožavam isporuku snage tog dvocilindričnog motora. Vrlo se dobro uklapa u moj stil vožnje, a motocikl je vrlo upravljiv, iako možda malo predugačak za neke stvari. Ali najveća prednost mojeg motocikla zasigurno je njegov motor.

Motori: Njegov okretni moment?
CP: Da!

Motori: Dio Vaše web-stranice na kojem objašnjavate osnove izvođenja stunt trikova stvarno je odličan. Postoje li neki planovi za nastavak toga i možda obučavanje nekih mladih nada?
CP: Ne, za početnike ne, ali bih vrlo rado trenirao bilo kojeg profesionalnog vozača, možda nekog mladog vozača kojem treba poliranje vještina za budućnost. Kao što sam rekao, radionice za početnike su nešto što sam već probao i voditi tako nešto iznimno je teško. Znate, uvijek imate onih koji sve nauče s lakoćom. Zatim imate onih koji nikako ne mogu naučiti. Na kraju, možda još netko i padne ili se slupa. Nažalost, iz takvih radionica ne odlaze svi sa smiješkom na licima.

Motori: Postoji fotografija Vas zajedno s Rokom Bagorošom kako simultano izvodite flipping preko upravljača. To je dokaz da već i sad utječete na mlade profesionalce dajući im vaše trikove za učenje. Hvala Vam najljepša za ovaj ugodan, mali razgovor i jedva čekam da Vas vidim u akciji uživo.
CP: Hvala Vama. Bilo mi je zadovoljstvo. Sad idem napraviti malenu testnu vožnju kako bih provjerio tlak u gumama, a malo kasnije, napravit ćemo predstavu.

I kakvu je predstavu napravio! Široka Metzelerka na zadnjem kraju BMW-a, šira vjerojatno i od zadnjeg kraja prosječnog ministra hrvatske Vlade, dimila je i vrištala. Bilo je odlično. Gledati ga kako natjerava fotografe uz stazu, poput neke bijele, mehaničke lisice koja riga vatru i natjerava zečeve s Nikonima oko vrata bilo je urnebesno. Predstavu je završio trikom kojeg je sam izmislio i koji mu je možda i potpis – premetom naprijed, preko ručki upravljača, istodobno parkiravši i ugasivši motocikl. Publika je bila oduševljena. Svjetski je prvak ispunio svoju misiju.

Chris Pfeiffer je velik čovjek i velik sportaš. Istinski uživa u svojem poslu zabavljača motociklističkog naroda i stvaranja pokojeg sna o upravo takvoj budućnosti za dječaka ili dva iz istog tog naroda. Ili možda djevojčicu. Ali njegov posao nije najbolji na svijetu. Možda je vrlo blizu tome da bude najbolji, ali nije najbolji. Najbolji je posao na svijetu onaj koji vam omogućuje da provodite vrijeme sa sjajnim ljudima, poput Chris Pfeiffera, pričate s njima, i zatim se kasnije svima hvalite o tome. Najbolji je posao na svijetu – moj.

 

 

 

 

 

 

 

 

Domagoj Kuna

Share

About Author