Naši testovi — 19 srpnja 2007 -

Aprilia Pegaso Factory 650 je jedan motor o kojem definitivno nije lako napisati članak. O tom motoru se toliko toga može reći, samo treba paziti da informacije budu dobro posložene. No, prije svega, o ovom motoru mogu napisati samo jednu i pol lošu stvar. Sve ostalo je jednostavno divno i savršeno.

Primjerice, vodile su se velike rasprave na temu ABS-a na ovom motoru. Apsolutno nepotrebna želja. Kočnice na ovom motoru su jednostavno nevjerojatne. Na moju žalost, vec prvi dan po preuzimanju testnog modela sam imao priliku stisnuti sve diskove do maksimuma, prednji kotač se malo tresao i uzaludno pokušavao pomalo proklizavati, ali sam stao kao ukopan. Kočnica apsolutno iznad svih sličnih u toj klasi.

Sad možemo navesti i jednu negativnu stranu. Čisto subjektivno, meni osobno je mjenjač previše udaljen od stopala odnosno brzine se mijenjaju vrhovima prstiju (broj cipele u testnog vozača je cca. 44). Kao i na masi drugih motora, vozač se vrlo brzo privikne na takve detalje i jednostavno nastavi uživati u vožnji.

A voziti ovaj motor je izvanredan užitak. Mnogi s kojima sam razgovarao su se složili – idealna gradska igračka. Ako smo iskreni, i ta količina konja je sasvim dovoljna, za dobru zabavu stvarno ne treba više. Tko želi više neka kupi R motor. Ovo je mali gradski motor koji se više nego uspješno nosi sa svim KLE-ovima, XT-ovima i sličnim gradskim i prigradskim motorima. U gradu se ovaj motor snalazi ponekad čak i bolje od skutera koje smatramo kraljevima gradskih zagušenja.

No, njegova uloga tu ne prestaje. Ovaj motor nudi, kao što je rečeno na samom početku, jako puno toga. Prvi put kada se nagnete za ulazak u zavoj, poželite da isti nikada ne prestane ili da se cijeli dan vozite po kružnom toku. Aprilia je napravila model koji naprosto uživa biti vožen u zavojima. Što vas automatski zove na vožnje zavojitim prigradskim cestama.  Ustvari je teško odlučiti – je li ovaj motor veći užitak u zavojima izvan grada ili u samom gradu. U oba slučaja čestitke proizvodjaču, napravljen je novi best-buy model za godine koje dolaze. Kao što je Boris iz MMS-a komentirao na forumu: „Usporediv je sa XT-om po svim karakteristikama, češće bolji, rjedje gori… S KTM-om ga je teško uspoređivati jer su svi KTM ultimativno sportmotorcycles…“

Opet jedna poluzamjerka – zvuk na motoru bi bio daleko ljepsi sa after-market ispušnim sustavom. Tijekom proljeća 2007. znale su se čuti i glasine kako će Factory model biti prodavan sa Akrapovičevim topovima. Na žalost, pokazalo se kao neosnovana informacija. I stvarno jeste šteta – motor proizvodi naprosto divan zvuk, no serijski topovi tom zvuku ne daju da se oslobodi do željene granice.

Potrošnja je oko 6 litara što je sasvim prihvatljivo, mada u manjim režimima okretaja i izvan gradskih prometnica može biti i nešto manja. No, manji je problem potrošnja.

Veći je problem kada potrošite rezervoar goriva i slijedi doticanje novih litara. Nema rezervoara, odnosno procjenjujete gdje bi mogao biti ali poklopac se ne da otvorit. Nakon brojnih pokušaja da otkrijete tajnu polugu, osramoćeni okrećete telefone dok ne uspijete saznati da postoji polugica koja se nalazi s „prednje“ strane lijeve ručke. Gledano iz perspektive vozača, odmah iza prekidača za kratko paljenje dugih svjetala. Povučete polugicu i poklopac iznad rezervoara se otvara. Osim što možete natočiti nove litre goriva, možete i odložiti karticu od autoputa, cigarete (upaljač predlažem da zadržite u jakni ili hlačama, na ovim vrućinama je upaljač pored rezervoara ustvari loša ideja), mobitel i još nekoliko sitnica za koje ne morate ključati. Vrlo praktično rješenje koje u prvi tren zbunjuje, ali ustvari jako dobro osmišljeno i realizirano.

Osim pretinca iznad rezervoara, moram pohvaliti i količinu prostora ispod sjedala. Osim kišnog odijela stane još puno toga, što se za većinu motocikala (skuteri su ovdje izvan klase) ne može reći. Za nekomplicirane gradske poslove sasvim dovoljno prostora za sve što vam taj dan može zatrebati. Tko želi obavljati tjedni shopping na tržnici, ipak će morati razmišljati o koferu ili tank torbi.

Osim svega navedenog, Aprilia je očito potrošila priličnu količinu vremena i na dizajn. Crna boja, felge zlaćane boje, crne karbonske oplate, doza crvenog da dočara uzavrelu krv, dva ispušna topa ovaj motor čine divnim kako za vozača tako i za prolaznike koji vas gledaju kako klizite cestom i da vam mogu vidjeti izraz lica ispod kacige, shvatili bi da ste na rubu ushićenja.

Rasprave o tome je li 50.000 kuna previše ili realno za ovaj motor je teško objektivno pratiti jer svaki pojedinac polazi od vlastitih financijskih mogućnosti, no ovaj motor vrijedi apsolutno svake kune koja se za njega daje.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin