Savjeti i škola vožnje — 24 ožujka 2006 -

Pitajte stotinu različitih motociklista kako podmazivati lanac, i dobiti ćete stotinu različitih odgovora. Naravno da je najlakši način rješavanja tog problema – kupiti motocikl sa remenskim ili kardanskim završnim prijenosom… he, he… No neki vozači motocikala sa lančanim prijenosom uistinu ne shvaćaju da je uopće potrebno podmazivati lanac, a neki da je potrebno podmazivati cijeli lanac.
 


Kako bi bilo lijepo da je uvijek ovako – nov…!
  

Neki lanci imaju O-prstenove (O-Ring) koji su zatvoreni i omogućuju bolje podmazivanje. Takvi lanci mogu izdržati i dvostruko duže u službi od običnih lanaca. Provjerite u servisnom i korisničkom manualu vašeg motocikla sve preporuke proizvođača o podmazivanju lanca! Ukoliko ista nedostaju, ili ih smatrate nepotpunima, neće biti loše da razmotrite slijedeće preporuke…
 
Brzi savjet: zagrijte lanac (naravno, vožnjom!), podmazujte ga svakih 800 km (nemojte da bude puno maziva na gumi!), vozite se na motociklu odmah nakon što ste podmazali lanac, i nakon prve vožnje odstranite višak maziva sa lanca.
 


Ako se ne vozite po "normalnim" cestama, brige je puno više…
 

Vaš lanac ne treba puno čišćenja ukoliko se vozite na normalnim ulicama, bolje rečeno na ulicama bez puno nečistoća, blata i prašine. WD-40 i krpa su sve što trebate, a i tada to neće biti prečesto.
 
Ukoliko podmazujete lanac sa uljem za mjenjače, nauljite lanac nakon što ste napravili zadnju vožnju u danu, i nauljite lanac koristeći četku. Stavite nešto ispod lanca da ne uprljate i umastite podlogu, te obrišite višak sa krpom. Ostavite tako natopljeno preko noći. Kada se dobro upije, višak ulja će biti minimalan.
 

Ne treba biti majstor… … da bi lanac bio "picikato"!

 

Ako koristite WD-40, posprejajte topao lanac u bilo koje doba. Ostavite ga nekoliko minuta da se upije, i krpom obrišite višak. Vozite se u bilo koje doba, bilo gdje. Otpadanje viška našpricanog WD-40 je umjereno. Ukoliko nemate centralni nogar na motociklu, koristite WD-40 za čišćenje lanca i lančanika metodom „rolanja“, iliti sprejanjem lanca, pa micanjem motocikla naprijed, pa opet sprejanjem i micanjem natrag, dok ne bude nasprejan cijeli lanac i lančanik. Nakon 80-90 kilometara, stanite i sa krpom natopljenom u WD-40 odstranite sav višak masti sa svih pošpricanih dijelova motocikla, gdje god bi ulje ili mast za podmazivanje mogli biti. Potom lagano navoštite voskom sve te površine (vodilice lanca, blatobran, itd), i bit ćete spremni za novih 1000 kilometara.
 


Novo je novo, i onda lančanik izgleda ovako…
 

Ukoliko koristite mazivo za lanac u spreju, budite sigurni da sprejate topao lanac. Nemojte pretjerati da ne zasitite podmazivanje previše, te tako potrošite skupo mazivo. Sprejajte po unutarnjem dijelu lanca, pa će kod slijedeće vožnje mazivo iznutra izlaziti prema van kroz sam lanac. Posprejajte lanac svakih nekoliko stotina kilometara, ili kada vam se čini da je lanac suh.
 


WD-40 je najčešći i najsvestraniji pomagač…
 

Za O-Ring lance, dovezite motocikl doma, stavite ga na centralni nogar i u neutral. Sprejajte mazivo u spreju (međunarodne oznake kvalitete sa plavom crtom) ravno na ležajeve stražnjeg dijela lančanika. Polagano okrećite stražnji kotač i sprejajte dok cijeli lanac nije pokriven mazivom. Tada ostavite tako motocikl preko noći da se dobro upije i posuši. Ujutro, ležajevi i lančanik će biti lijepo i kvalitetno podmazani, a motocikl spreman za vožnju. Uvjerite se da ste krpom odstranili sav višak maziva prije vožnje, kao i da ste ponovili brisanje krpom nakon prve vožnje poslije podmazivanja. Podmazivanje O-Ring lanca je najvažnije za dug život lančanika, kao i za ispravno i bezbrižno funkcioniranje sitnih ležajeva u lancu sa O-Ringovima.

Čišćenje: Ulje i WD-40 se lako nanose i čiste sa lanca, ali istodobno mogu napraviti i veliki nered u rukama nespretnog majstora. Vosak i kruta maziva mogu imati manju količinu viška koji otpadne ili iscuri vožnjom, ali mogu i izgledati ružnije ako su deblje nataloženi na lancu. To je paklena pokora za vozače, sa neprekidnim slijedom mazanja i čišćenja, mazanja i čišćenja, mazanja i … unedogled!
 

Vlasnik ovoga gore ziher nikada ne čita članke na ovom portalu…!!

 

Jedan od praktičnih zaključaka kaže: podmazivanje lanca je jedan od dobrih razloga da NE kupujete motocikl BEZ centralnog nogara…
 

Share

About Author

admin