HRInfo — 02 ožujka 2002 -

Da bih odgovorio na to pitanje, trebam se vratiti na sam početak nastanka Internet stranice www.motori.hr. Prije otprilike dvije godine, jednom bikeru koji je uvijek bio zaljubljen u Honde, strašno se svidio Suzuki GSX-R 1000. Stalno je surfao po Suzukijevim stranicama ne bi li dobio nekakvu novu fotku ili neki novi podatak . Taj biker bio sam glavom, bradom i prstima – ja. U to vrijeme radio sam Internet stranicu za svoju firmu. Pošto sam bio zaluđen tim motorom , a platio sam ga šest mjeseci prije isporuke, počeo sam u slobodno vrijeme raditi stranicu posvećenu GSX-R-u 1000. Toliko mi se sviđao taj motor , da sam svaku pronađenu fotografiju i tekst objavio. Stranica se jako svidjela mojim višegodišnjim prijateljima Marku, Alfredu, Deanu i Kruni. Tako sam iz čiste zafrkancije napravio rubriku "O nama", te cijelu stvar dignuo na neki free server. Stranicu smo reklamirali na news grupama i Moto pulsu, te su je ubrzo počeli posjećivati prijatelji i mnogi zaljubljenici u motore. Kako je bila zima nije nam bio problem svako malo nešto staviti na stranicu. Počele su se nizati razne teme i formiran je izgled stranice. U tom trenutku sva petorica smo sjeli i počeli razgovor – da li nešto napraviti od svega ili ne. Pronašli smo sponzore i javilo nam se par ljudi, pa je ideja o klubu zaživjela. Nakon dogovora nas petorice o osnutku kluba, postavilo se pitanje dali će to biti sportski klub ili komercijalni(poput auto kluba) koji će okupljati motoriste. Nakon telefonskog razgovora sa HMS-om, otpala je ideja o sportskom klubu jer nas upisnina u savez košta 2000 kn jednokratno, i naravno članarina 2000 kn godišnje. Bila nam je to nepotrebna cifra i odlučili smo da u te vode uvijek imamo vremena uplivati. Druga opcija , komercijalni klub. Cilj je bio okupiti i ujediniti što više motorista, te im pružiti što više mogućnosti u klubu. Netko je predložio da poput auto-klubova osiguramo razne popuste i usluge na članske iskaznice. Prijedlog je prihvaćen, pa smo počeli oblijetati razne zastupnike, trgovce motorima i moto opremom. Na popisu sponzora tada smo imali i osiguravajuće društvo. Članovi su počeli uživati članske popuste, neki su uštedjeli i par tisuća kuna zbog popusta koji su bili na rezervne dijelove. Sjećam se kad je naš član pao sa CBR-a, a na člansku iskaznicu je dobio popust od 10% u Top Motu na rezervne dijelove, popust koji inače ne bi dobio. Njemu se članarina isplatila za nekoliko sljedećih godina. Cijeli plan je išao svojim tokom i svi smo se u cijeloj priči dobro zabavljali. Svaki petak nalazili smo se i recimo sastančili u Lake City-u, dobro poznatom kafiću na Jarunu. Sastanci su se bazirali na tome tko će kakvog komada odfurat, a manje na organiziranju i planiranju. Okupili smo grupicu od 50-ak članova, no to su većinom bili prijatelji sa kojima smo se i onako vozikali. Pošto smo se u trećem mjesecu već aktivno vozili, cijela priča polako je padala u vodu i kompletna organizacija se svela na zafrkanciju. Od sponzora se i nije skupila neka lova , a i to što se skupilo potrošili smo na spektakularno otvorenje kluba u Lake-u, na hostese i promotivni materijal. Ako se je promotivnim materijalom moglo nazvati nešto napravljeno s budžetom od 200 kn. Dakle, sve je bila čista zafrkancija mada smo imali sve službene papire i legalno otvoren klub.
Ovo što ću sad napisati biti će prava, sirova istina. Nekima neće odgovarati što o tome pišem, no zašto ne, neka se sve zna. Odlučili smo se i mi malo zabavljati, pa smo organizirali nekakav izbor za miss motora preko interneta. Plan je naravno bio imati više brojeva mobitela komada u adresaru, no skupio se pristojan broj djevojaka za fotografiranje. Tako je sve skrenulo sa zezancije na ozbiljan plan o organiziranju izbora za miss. Počeli su se tražiti sponzori za nagrade pobjednica, i što je najinteresantnije našlo ih se. Uslijedilo je nešto od čega više nitko nije mogao pobjeći. Trebalo je organizirati prvi pravi izbor za miss "Motori". U toj priči, od početka organizacije u lipnju, pa do realizacije u rujnu puno toga se izgradilo u klubu. Skupili su se novi članovi kojima se svidjela ideja našeg druženja, neki su se članovi skupili zbog naših, sad već dosta poznatih, vožnji gradom, neki kako bi svojom članarinom dali podršku internet stranici (koja je poprimila ozbiljnost i raznim temama dobro pokriven sadržaj), naravno time i samom klubu. Neki su se naravno skupili jer su se oko nas kretale kandidatkinje, i to im je odgovaralo. Neki su se pak skupili da bi uživali silne popuste kod trgovaca i zastupnika, no ipak najveći dio njih postao je član kluba zbog društva. Sjećam se da sam se prije dosta godina (15-ak) po gradu vozio sam i nikako nisam mogao pronaći društvo. Činjenica da ima jako puno bikera kakav sam ja nekad bio jedan je od razloga osnivanja kluba. U tom periodu kada se klub malo uozbiljio, organizirali su se razni klupski odlasci na more, odlasci na izlete i bilo je stvarno fenomenalno. Došao je i izbor za miss i tu smo pokazali koliko možemo, jer smo praktički kroz jednu improvizaciju napravili izbor o kojem se priča sve do danas. I tu smo malo stali. Izbor je bio gotov, sezona se bližila kraju i opet se sve svelo na stranicu . Naravno nemogućnost vožnje tjerala nas je da radimo na samoj stranici no tu smo malo skiksali, jednostavno nije bilo dovoljno žara. Skupljali se jesmo, tulumarili jesmo, čak smo i skupljali nove članove, ali sve to više nije bilo ono pravo, ono kao na početku. Većina nas upala je u ozbiljne veze, pa je i to jedan od uzroka stagnacije rada kluba. No glavni razlog je ipak bio taj što se više nismo mogli voziti. Tako smo čekali cijelu zimu da bi se sa proljećem pojavile nove ideje. Prvi poticaj za buđenje bilo je pojavljivanje ozbiljnih sponzora koji su vidjeli da imamo nešto vrijedno i da to nešto treba čuvati i graditi. Ubrzo nakon toga rodila se ideja o pravim klupskim prostorijama. Ovo u Lake-u nije bilo "to", već smo htjeli vlastiti prostor, clubhouse, gdje možemo raditi što hoćemo, i do kada hoćemo. Planovi su se počeli razvijati. Prvi puta je zapelo oko toga tko će raditi i voditi kafić s obzirom da svaki od nas ima ozbiljan posao. To je ipak obaveza koja se ne smije olako shvatiti. Tu je odlučujuću riječ imao predsjednik kluba Alfred, koji je rekao da će on voditi birc, ali će ga onda on i otvoriti . Složili smo se s tim jer nam nije trebala još jedna obaveza, a definitivno nam je trebao birc. Tako je Alfred pronašao lokaciju . Bila je to stara buregdžinica na remizi koja je doslovce bila pred raspadom. Alfred je uložio jako puno novaca , vremena i truda oko birca, no negdje u petom mjesecu otvorio se RR, i Moto Klub "Motori" dobio je svoje prve prave prostorije. Slijedeći ozbiljan potez bio je očekivan. Kao i svaki drugi ozbiljan klub, odlučili smo se za organizaciju moto susreta. Bilo je to u Otočcu, u lipnju mjesecu uz pomoć sestrinskog kluba MK "Otočac". Kažem sestrinskog jer su skoro svi članovi MK "Otočac" ujedno i članovi MK "Motori". Na susretu se događalo svašta. Iako je susret organiziran vrhunski i svi posjetioci su ga nahvalili, "iza kulisa" bilo je svega. Došlo je čak i do žustre rasprave oko promjene članova upravnog odbora, što se sigurno negativno odrazilo na klub, no na kraju sve se dobro završilo. Nakon ljeta i ljetne stanke konačno smo postigli dogovor u kojem su svi bili sretni i zadovoljni. U upravni odbor uveli smo novog člana – Igor Krovinović, poznatiji mnogima kao Bandit, nekima i kao Krova. Njega smo privremeno stavili na funkciju šljakera, no za početak je tako u redu. Ako pregrmi prvih šest mjeseci, tada će automatski postati punopravni član upravnog odbora i moći će nam svima j.. m.. ako je to potrebno. Ostali članovi su dobili svatko svoj plan i samo o njima ovisi hoće li se ti planovi i ostvariti. Izbor za miss bio je nedugo , pa vjerujem da ste svi upoznati s tim. Protekao je i više no očekivano dobro. Bio je bolji, veći i razvikaniji od prošlogodišnjeg. Meni je srcu draži onaj prošlogodišnji, jer je protekao u nekako mirnijoj atmosferi , bilo ga je puno lakše odraditi i naravno uz to se stvaralo puno manje problema. Ove godine je bila gomila problema, neke još rješavamo, no javnost ih svakako nije vidjela i za javnost je sigurno sve bilo super.
 
Novi klupski planovi su prvenstveno redovito održavanje moto partya u RR-u svakog petka, jer to je jedan od načina da i tokom zime ostanemo u kontaktu sa većinom članova kluba. Za one koji se pitaju da li postati članom našega kluba reći ću ovo: Mi prihvaćamo sve motoriste bilo free ridere, bilo provokatore. Svi su dobrodošli u naš birc i svi su dobrodošli na naše tulume. Mnogima će se naš način provođenja bikerskog života svidjeti pa će ostati kod nas, neobavezno da li će se učlaniti, no nama niti nije ideja tjerati ljude da se učlanjuju i plaćaju članarinu. Nama je ideja okupiti što više bikera i ljubitelja motocikala, bilo oni članovi ili ne. Da li će se oni učlaniti i time dati potporu klubu i stranici, to je nešto o čemu će sami odlučiti. Napomenuo bih da se učlanjenjem ne stječu nikakve obaveze ako ih si sami ne želite napraviti. Naime imamo oko 140 članova, no nemamo ih baš previše aktivnih. Razlog je upravo taj što ima jako puno razloga zašto se učlaniti u klub i niti jedan od tih razloga ne tjera nikoga da radi i sudjeluje u planovima i organizacijama kluba. Svaki je član kluba ravnopravan i svaki član na svoju inicijativu, naravno uz odobrenje upravnog odbora , može raditi na unapređenju i poboljšanju kvalitete kluba. Prijedloge također primamo i nikoga ne tjeramo da radi ono što ne želi. Od kad smo otvorili birc može se doći i učlaniti u svako doba dana i veći dio noći . Ako nema nikoga iz uprave kluba u RR-u, tamo je sigurno konobar ili konobarica koji će vam dati klupsku pristupnicu, te vam napisati potvrdu o uplati članarine. Nekad nas je za učlanjenje trebalo ganjat po gradu, pa je sami čin učlanjenja trajao i do mjesec dana, no eto i u tom pogledu unaprijedili smo klub.
Za iduću godinu planiramo ponovno malo osvježiti i pojačati priču sa klupskim sponzorima, odnosno sa davaocima popusta na klupske iskaznice. Također ćemo pokušati uvesti sistem odlaska na izlete gotovo svaki vikend. U RR-u ćemo izvjesiti tabelu u koju će se svi članovi, pa i oni koji to nisu, moći upisivati za određene izlete. Izleti će biti objavljeni i na našoj stranici www.motori.hr pa će svi za njih lako saznati i moći se pridružiti. Sistem SMS poruka smo pokušali ove godine, no jednostavno je bilo nemoguće pronaći sistem preko kojeg bi sve članove mogli obavijestiti odjednom. Slati svakome poruku oduzima previše vremena, makar se pokazalo najučinkovitije. Ipak poslati 140 poruka nije lako, a vjerujemo da većina članova čita stranicu.
Nadam se da su mnogi u ovom tekstu pronašli neke odgovore. Mnoge koji nisu bili uz nas od početka nadam se, da je tekst zanimao. Naravno u njemu nedostaje puno sitnih elemenata oko kojih smo mi trgali živce i sebi ali i jedan drugome, ali to je prošlost i samim time manje bitno.

Saša Kranjec
Dopredsjednik moto kluba "Motori"

Share

About Author

admin