Savjeti i škola vožnje — 02 veljače 2005 -
Sve potrebno za jednomjesečno putovanju vidite na slici.

 

Pozdrav svim drugaricama i drugovima bikerima i onima koji se takvima osjećaju!
Imam čast ili …(?) iznijeti svoje skromno mišljenje glede pakiranja (spremanja) potrebitih stvari za putovanje motorom! U to bih uključio i pripremanje samog motora na jednu takvu avanturu !
Prije svakog puta (nakon odluke gdje, kada, kako dugo…) kao prvo i osnovno treba napraviti redoviti servis na motoru i provjeriti stanje guma (po potrebi ih zamjeniti novima – ja to radim uvijek prije dužeg puta). Osobno preferiram dušik u gumama, jer iz iskustva tvrdim da ih na cijelom putu nije potrebno dopunjavati, a i dugo traju (18 000 km na DL 1000, a slično je i na drugim maxi tourerima)! Gume ne zaboravite napumpati više od uobičajenoga (teški ste). Otpustite i lanac malo, te podesite svjetla shodno opterećenju! Ukoliko put traje kilometarski duže od predviđenog redovitog servisnog intervala, obavezno prije puta provjerite i detaljno isplanirajte gdje na ruti to možete obaviti (ovo se posebno odnosi na one kojima je motor pod garancijom)! Vrlo korisno je također motor opremiti svim raspoloživim vrstama zaštite (od pada-crashbar, krađe-razni lockovi, alarmi…)jer bilo kakva veća oštećenja ili, ne daj Bože, nestanak, privode putovanje neželjenom kraju! Povedite računa i o zaštiti opreme (jakne, kacige, tank torba) i same prtljage koju, vjerujte mi, ne želite tegliti sa sobom dok usputno razgledavate neki dvorac na 30+ celzijusa. Za kacige je idealan „piton“, kroz rukave jakni provucite one sajle sa lockovima na kraju, a tank torbu ili nosite sa sobom (zbog vrijednih stvari koje trebate usput) ili malim lokotićima zaključajte za motor (ako je moguće na vašem motoru-obavezno isprobati prije puta). Te iste lokotiće kasnije iskoristite za zaključavanje šatora u vrijeme Vašeg izbivanja! Ukoliko na krajevima „ciferšlusa“ nemate rupe kroz koje bi ih provukli, načinite ih sami, vodeći računa o promjeru šipke samog lokota! Ukoliko po koferima imate u planu staviti još kakve dodatne torbe, jakne…nije loše mjesta na kojima kasnije učvrščujete gurtne i sl. zaštiti običnim „izolirbandom“ od mogućeg grebanja, odnosno habanja. Prilikom posjeta servisu savjetujte se sa serviserom koji i kakav sve alat ne bi bilo loše ponijeti sa sobom na put, te treba li kakav rezervni dio ponijeti sa sobom(rezervne ručice kočnice i spojke (kuplunga), sajle…).Ako imate mogućnost, ugradite na motor (najbolje pod sic) utičnicu na 12V, da možete koristiti 12V punjače za svoje elektronske igračkice (kamera, fotić, moby…). Kada smo sve ovo obavili nije loše staviti na motor ili dio opreme kakav simbol zemlje iz koje dolazite (HR naljku obavezno) jer će Vas svatko koga sretnete van domovine prvo  pitati odakle dolazite! Sada kad smo pripremili motor možemo preći na ono čime ćemo ga opteretiti!:) PRTLJAGA !!!!!!!!
 

Ovako to rade Ameri, no mi budimo malo realniji 🙂

 

Negdje na putu.
Ono što ja nosim su kamera, fotić, moby sa pripadajućim 12V punjačima koji daju veliku neovisnost ukoliko kampirate. Ako odlučite noćiti po hotelima i sl. ponesite 220V punjače. Imajte pri ruci uvijek neki švicarski nožić, baterijsku lampu. Kod mene se u tank torbi osim navedenog uvijek nalazi i priručni šivači pribor, karte (zemljopisne i igraće), razni vodiči o kraju u koji dolazim. Neki koriste i GPS uređaje, ali osobno to ne volim, jer radije stanem i proučim kartu, nego da se borim s elektronikom (pa na godišnjem sam). Komunikacijski uređaji (između vozača i suvozača sa MP3 playerom) su također dio opreme koju izbjegavam, ali oni koji to rabe trebaju obratiti pozornost na ispravnost istoga, ali na vrijeme. Opremu za kampiranje (ukoliko se odlučite na tu opciju noćenja) provjetrite i pregledajte nekoliko dana prije polaska da izbjegnete iznenađenja. Klinove naoštrite ili ih promjenite onima od čvršćeg materijala ukoliko idete na primorske destinacije. Vreće za spavanje odaberite imajući na umu odredište, naime debela vojna vreća nije za Grčku, ali je obavezna u Alpama. Ne zaboravite pribor za osobnu higijenu. Ukoliko se odlučite sami pripravljati hranu u kampovima ne zaboravite uz osnovni pribor ponijeti i neka manja pakiranja začina (sol,papar…), te deterdženta za čiščenje pribora nakon upotrebe.
 
Pazite da ne izgledate ovako.

I na kraju obleka. Prvo kod kuće izvadite sve ono što bi željeli ponijeti sa sobom. Nakon toga odmah pola pospremite nazad u ormar. Tek tada počnite sa odabirom. Nije šala. Osobno na put u Portugal od cca mjesec dana ponio sam pet majica kratkih rukava, petero čarapa, isto toliko gaća, natikače za plažu, a sličnu količinu (+još neke sitnice) je nosila i moja gđa.(ipak je duplo manja od mene, pa joj stvari ne zauzimaju toliko mjesta) + ono što smo imali na sebi. Tako da je u početnom planu peti i šesti dan odmah u startu bio predviđen kao destinacija sa zadržavanjem dok se prljava roba ne opere i osuši, i tako dalje putem svakih pet, šest dana smo radili washing pauze! Toliko od mene. Prvi put će biti najteži, no polako ćete vidjeti što vam treba, a što vam je višak. Imajte na umu jedno. Prvo trebate natovariti ono neophodno za motor, a tek onda mislite na sebe. Također pripazite da sa motora ne visi na sve strane. To može biti jako opasno. Sve lijepo učvrstite i sa gurtnama povežite. Ne treba vam neka gurtna zapet u lančanik i stvorit vam neopisive probleme.
Nadam se da vam je ili bude ovo pomoglo kod planiranja vaših putovanja motorom!

Dr.Chala
 
 
Edith by Linza

Poželjno je da kratke majice budu od materijala koji se ne gužva i brzo suši. Od donjeg veša sam nosio sam samo kupače gače. Malo spartanski ali pri pranju sa njima nema problema. Špaga i štipaljke su jako korisna stvar. Ne nosite debele odjevne predmete već nosite slojeve jer na taj način tjelesnu temperaturu držite na Vama odgovarajućoj a i pri pakiranju zauzima manje mjesta.

Kod pakiranja bitan je raspored. Stvari koje vam trebaju češće obavezno na vrh. Nezgodno je na pljusku kopati po stvarima da dođete do kišnog odjela. Odjeća koja se zarolana troši manje prostora od „trgovački“ složene. Vrećice. Koristite vrećice da bi mogli grupirati kategorije stvari. Gače, čarape itd u jednu, sitne potrepštine u drugu. Lagano za vaditi i pretraživati, sigurno od kiše, i svaka vrećica može predstavljati jednu ladicu.

Kao ja sam putujem na motoru ne trebam se brinuti za svaki 1cm3 prostora. Kofer 45l, tank torba od cca 30l te vreća na sicu u kojoj su kamperske stvari, lanac, cerada za motor ( iz sigurnosnih razloga, ne upada toliko u oči vozilo i registracija ) te zimske podstave. Bisage bi mi bile jako korisne samo iz razloga da stvari nisu natrpane. Osobno volim imat maksimalnu komociju na putu a kako idem i po šminkerskim mjestima moram imati casual civilnu odjeću.

Ponesite neke osnovne lijekove. Ne da se liječite od opasnih bolesti ali lagana viroza može predstavljati veliki problem a nije teško ponijeti već neke lijekove ( mame i žene znaju šta treba uzet ). Ponesite kremu za sunčanje i protiv opeklina. Krema za nadraženu kozu ( postoji i naziv te tourerske pojave ali … ) nakon dugih tura u moto hlačama navečer će vam biti najbolja prijateljica. Isto tako od znojenja bi se mogle pojaviti gljivice na nogama pa i za to možete nešto ponijeti. Vlažne maramice i papirnate uvijek moraju biti pri ruci. U tank torbu OBAVEZNO minimalno pola litre vode. Ja nosim dvije 0.5l boćice.

Ako vas ljeto napadne spuštanje tjelesne temperature je nužno. Piti isključivo vodu, maksimalno na putu izbjegavati bilo kakav alkohol. Često se umivajte te po žilama puštajte hladnu vodu. Prije kretanja potpuno si smočite majicu, vratni dio potkape i marame namočite u vodu i tako pripremljeni zakopčajte jaknu do kraja. Ta „narodna“ klima držat će vam hladnim 30-45min na najvećim temperaturama. Nakon toga otkopčajte jaknu i preživjet ćete do sljedeće stanke. Izbjegavajte vožnju bez opreme. Osim šta čuva od pada oprema je izolator. Čepiće za usi koriste mnogi toureri jer uvelike smanjuju buku i automatski se jahač manje umara. Na ovim prostorima ja sam jedino koji to koristi.

Sunčanica je ozbiljno stanje koze koje se dobiva predugim izlaganjem koze na UV zrake. Šta je gore. Da vam je malo vruče ili da dobijete opekline i kad stanete u hladu da ne znate iz kojeg razloga vam je vruće kad je na motoru bilo hladno od puhanja vjetra?

Obavezno raditi popis i dvostruko provjeriti da li je sve na njemu i da li ste sve ponijeli sa sobom.

Svatko od nas se već jednom uputio daleko od udobnosti svoga doma pa neka prenese ta iskustva. Svi smo mi individue pa tako su i naše potrebe različite. Putovali sa 140l prtljage ili sa kreditnom karticom najbitnije je da uživamo u kratkim ili dugim izletima daleko od svakodnevice. Ispruženu lijevu ruku i sretan put žele Vam pisci ovog teksta.

Share

About Author