Modeli 2004 — 22 studenoga 2003 -
Prije nego sam pročitao tekst o ovom kawiću, bojao sam se čitanja, a potom i pisanja o jednom motoru, čiji se stupanj razvoja zasniva na tehnologiji dok su se ljudi veselili kako će slavit dolazak 2000. godine. No, nakon što sam pročitao tekst, sam sebi sam rekao:»E budale». Misleći pri tome na svoj početni stav. Isprika ljubiteljima cruisera, ali i sami morate priznati da je do nedavno bilo stvarno tako.
Za početak, dovoljno je pročitati puni naziv ovog motora. Mislim tu ponajprije na cifru 2000. Ima da vam se smrzne svaka kap krvi. Ta kubikaža je čisto OK i za većinu automobila, a kamoli ne za motor. Dakle, riječ je o motoru s najvećom kubikažom na tržištu serijskih motocikala. Njegovi, nazovimo to superlativi, ne završavaju na tome. Kroz tekst ćete se uvjerit u to i više nego li se nadate. Priču ću započeti s riječima Tome Orbe, predsjednika marketinškog odjela «KAWASAKI-a» u SAD-u: »Ubrzavat će žešće od bilo kojeg postojećeg V-twin cruisera i to kroz svih svojih 5 brzina». Reći će neki sad: «Ajd HONDA-bikeru ne lupetaj sad opet bedastoće». No, nakon kaj pročitate ovaj tekst, činjenica da ubrzava poput sotone se sama nameće.
Kubikaža od punih 2053 ccm proizlazi iz provrta od 103 mm i hoda 123,2 mm. Klipovi i sva mehanika, ma kaj da vam pričam, kao da se radi o nekom novom R motoru, a ne cruiseru. No ipak, klipovi su kovani, znate već što to znači, čvrstoća ide nebu pod oblake. Klipnjače su izrađene od legure čelika, dakle kao i klipovi, čvrsto, a opet relativno lagano. Duple bregaste su smještene u jednom kućištu u podnožju agregata i preko podizača s desne strane upravljaju s 4 ventila po cilindru. Za rješenjem o zajedničkom kućištu za obje bregaste osovine, posegnulo se zbog smanjenja masa, a naravno, i zbog spuštanja težišta što je moguće niže. Uz te dvije prednosti otvorila se i mogućnost spuštanja vozačevog sjedala. Ta cijela procedura i priča oko ventila završava s hidrauličkim podešavanjem ventila. Iz toga proizlazi, da se zračnost ventila održava na nuli, ili drugim riječima, to sve ide kao po loju. Sad da me ne «napadnu» ljudi koji se kuže u motore, tu zračnost oko nule nemojmo shvatiti doslovno, jer zbog utjecaja topline na ventile i njihovog rastezanja i skupljanja, mora biti prisutna određena zračnost. Nije isto da li to «klapanče» kako hoće, ili lijepo klizi kako treba.

Punjenje cilindara, frgići… ma kaj vam je? ECU elektronika upravlja s ubrizgavanjem. Dupli leptiri su promjera 46 mm, a tu su i još neki ventilići, a paljenje smjese je prepušteno iridium svjećicama. Spomenuti sekundarni ventilići imaju zadaću da omoguće fino i linearno oslobađanje snage. Dok visoko sofisticirano elektronsko ubrizgavanje ima zadatak da smjesu goriva i zraka rasprši u cilindre u što finijoj maglici. Rezultat toga je potpunije izgaranje, veća iskoristivost i ušteda na gorivu.
Kako se unatoč razvoju, ne bi narušio tradicionalan izgled ovih motora, koji je utemeljen još od davnina, neke stvari se jednostavno malo skrivaju od pogleda. Primjer tome je smještanje filtera za zrak u «krilo» cilindara.
Hlađenje agregata u ovom slučaju ima svoje čari. Gornja četvrtina cilindara se hladi pomoću tekućine, jer je taj dio i najviše termički izložen, dok se donje 3 hlade preko rebara.
Da bi završili priču oko agregata, moramo spomenuti i ispušne cijevi, ma kaj cijevi, cijevčine, ljudi. Dakle, dvije debele cijevi se protežu po duljini motora, na kraju su koso odrezane i samo još naglašavaju premoć ovog XXL cruisera. Tu se ugurao modernizam – ispušni sustav je opremljen s katalizatorom.

Kutija mjenjača snagu od agregata dobiva preko lančanog prijenosa. Mjenjač je pet brzinski, dok je spojka s više lamela u ulju. Da bi se taj silni okretni moment savladao i upotrijebio tamo gdje treba, u «getribu» je smješten senzor položaja mjenjača, tj. stupnja prijenosa. Senzor šalje signal u elektronsku ECU jedinicu, koja prema dobivenim podacima regulira količinu ubrizgane smjese i vrijeme paljenja iste. Završni prijenos na zadnji kotač je riješen preko remena. Znači nema čišćenja, podmazivanja, ako ne daj Bože pukne, neće putnicima sasjeći noge i strgati sve oko sebe… Samo sjednete i gassss, naravno, nakon kratkog zagrijavanja mašine.
Da agregat ne bi «razbio» cijeli motor, trebalo je okvir napravit kak Bog zapoveda. Sam agregat je dio okvira, dok je ostatak okvira «ispleten» od čeličnih cijevi povećeg promjera. Na okvir je straga nakalemljena vilica, koja je također sastavljena od cijevi. Stražnju vilicu za cestu drži mono-amortizer. Hod stražnjeg ovjesa iznosi 100 mm i ima mogućnost podešavanja po fazama prednaprezanja i povrata. Prednja vilica je promjera 49 mm, a hod joj iznosi 150 mm. Budući da je na ovom motoru sve u velikim ciframa, tako je i stvar s obućom. Na lijevane aluminijske kotače, sprijeda su navučene gume širine 150 mm, dok je straga “čizma” od 200 mm.
Kočnice koje su namontirane na ove kotače imati će dosta posla da zaustave ovu mrcinu. Zasigurno nije dovoljan neki suhoparni diskić, kakav često viđamo na cruiserima. Stoga su sprijeda montirani dupli diskovi promjera 300 mm, na koje djeluju po četiri klipića. Straga je stavljen još veći disk, i to od 320 mm s dva klipića. Unatoč masi motocikla, kočenje bi ipak trebalo biti u okvirima prihvatljivog, barem se nadam, jer u suprotnom, jadna vam majka. E ta spomenuta masa, to je ono što malo čovjeka preplaši. Radi se o punih 340 kg i to suhe težine. Sada dodajte vozača, sve tekućine, i uvijek poželjnu suvozačicu, i polako se probija cifra od pola tone. To ipak nije malo i mislim da zahtjeva određenu kondiciju vozača, da bi se mogao boriti s motorom. Jer, kako god sve bilo uglađeno, dobro i udobno, i kako god da okrenemo, još uvijek je to pola tone. No, namjena ovog “KAWASAKI-a” je, znate već što. Krstarenje uz obalu mora i traženje idealne plaže za sunčanje svojih krakova.

Armatura, već u poznatom stilu na rezervoaru. Obratite pažnju na gravuru brzinomjera do 240 km/h.
Završni prijenos je riješen preko remena; stražnja vilica složena je od cijevi.
Stražnja guma širine 200 mm, zar je potrebno više?
Robustan agregat, ali moderan. Mjenjačka poluga je tipa klackalice, da bi cipele ostale čiste, a oslonci s debelom gumom prigušuju vibracije.

Mehanički dio je obrađen. Sada malo o serijskoj i dodatnoj opremi.
Gledajući motor, definitivno prvo u oko upada prednje svijetlo, projektorskog tipa. U potpuno kromiranom kućištu, smještene su 4 žarulje, čija će se svjetlost probijati kroz mrak, ko rendgenske zrake. Tu je i kromirana instrument ploča, koja se u V obliku proteže preko rezervoara. U taj V je smješten analogni brzinomjer i LCD display, te još par kontrolnih lampica. Od opreme je vrijedno spomenuti mogućnost zaključavanja vozačevog sjedala. A sada, dodatna oprema. Što pisati o njoj? Što vam padne na pamet, to ima. Vjetrobrani, bisage, oslonci za noge, štitnici za agregat… ma nema kraja. Uz sve to treba napomenuti i poveću količinu kroma. Ima ga zaista u izobilju, po cijelom motoru. Sve blješti i sjaji, i u kontrastu s tamnom bojom obojenih dijelova… ma, savršeno!
Ne znam zašto, ali u posljednje vrijeme sve je teže pisati o novim motorima. Svaki pobudi veliko zanimanje i znatiželju. Svaki je lijep, bez obzira da li volite jurilice, endurače ili cruisere. Ostati ravnodušan prema svemu, danas na tržištu ponuđenom; ma, nema šanse.

Novo svjetlo projektorskog tipa. Obratite pažnju na cjelinu svijetla koje je ukomponirano s vilicom i čini jedan sklop.

Za kraj samo jedna usporedba, koja će vam prikazati o čemu se ovdje zapravo radi. “Dodge” VIPER ima ugrađen V8 agregat zapremnine 8000 ccm. Dakle, na jedan cilindar otpada 800 ccm. Kod Vulcana po cilindru ide 1000 ccm. Nije ovdje riječ o snazi, već o okretnom momentu, koji čupa sve živo oko sebe. E sad je i meni jasno zašto su ga krstili imenom VULCAN, a vama?

HONDA-biker, MK “Motori”

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, dva cilindra u V, 4 ventila po cilindru, dvije bregaste
Provrt×hod; obujam: 103×123,3; 2053 ccm
Odnos kompresije: 9,5:1
Max snaga: 76 kW (103 KS) na 4800 okr/min
Ubrizgavanje: elektronsko, s leptirima promjera 46 mm
Mjenjač: 5 brzina
Ovjes: sprijeda klasična teleskopska vilica s cijevima promjera 49 mm; straga vilica izrađena od cijevi s mono-amortizerom, podesivim po parametrima pred naprezanja i 8 faza povrata
Kočnice: sprijeda dupli diskovi promjera 300 mm sa po 4 klipića; straga disk promjera 320 mm sa dva klipića
Visina sjedala: 690 mm
Suha težina: 340 kg
Kapacitet spremnika: 21 l
Boje: plava, metalik crvena i metalik ljubičasta

 
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author