Modeli 2004 — 11 svibnja 2004 -

 

Agregat Z 750 se bazira na upravo spomenutoj inačici Z 1000. Hod je ostao nepromijenjen, dok je promjer cilindra smanjen sa 77.2 mm na 68.4 mm. Time je obujam smanjen sa 953 ccm, na 748 ccm. Kako se radi o smanjenoj kubikaži, modificirana je i glava motora. Redizajnirani su usisni i ispušni kanali, komora za izgaranje, nešto su promijenili oko ventila. Za pohvalu je i elektronski sustav ubrizgavanja goriva. Z 750 je prvi u klasi sa elektronskim ubrizgavanjem. Usisni kanali elektronskog sustava su promjera 34 mm, a u svaki kanal su postavljeni dupli leptiri i po jedan injektor. Kako je hladnjak motora ostao isti kao i na Z1000, a ovdje se radi za 25 % manjoj kubikaži, nije postavljen hladnjak ulja, kako je to slučaj na Z 1000. No, hladnjak je i dalje potpomognut ventilatorom. Ventilator je tipa «Quiet-running» (tihi rad), kakav je ugrađen i na najprestižniji model kuće ZX-12R. Radi se o ventilatoru koji ne stvara veliku boku prilikom svojeg rada. Za razliku od Z 1000, model Z 750 na žalost ima klasični ispušni sustav, na koji smo svi već godinama navikli. Radi se o 4 u 2 u 1 sustavu, koji je izrađen od nehrđajućeg čelika i završava sa ovalnim topom. Ispuh je opremljen KLEEN («KAWASAKI» Low Exhaust Emission) sustavom katalizatora, koji uz još neke sitnice osigurava ispunjenje strogih EURO 2 normi.
 

Na prvi pogled nema razlike u prednjoj maskici, no ipak razlike su velike, Z1000 ima vjetrobrančić, vrhovi svjetala su malo zategnuti, uostalom otvorite si predstavljanje od Z1000 pa usporedite na slikama. Što se tiče dizajna repa, mislim da se jedino tu ne razlikuju niti malo po dizajnu.

 

Mjenjačka kutija posjeduje 6 stupnjeva. Brzine su raspoređene u skladu s namjenom motora. Budući da se radi o motoru kojim se može voziti i po gradu i po auto-cestama, malo je teže pogoditi taj sklad odnosa brzina u mjenjaču. Valjda su uspjeli u tom zadatku. Okvir motora je također preuzet s jačeg modela Z 1000, uz male promjene, kako bi se sve to ipak prilagodilo novom agregatu. Riječ je o okviru tipa «Diamond», čelične izvedbe. Što se ovjesa tiče, tu nažalost, barem što se prednjeg kraja tiče, nema niti malo sličnosti s legendom Z 1000. Ugrađena je klasična teleskopska vilica promjera 41 mm, još k tome obojana u crno. Moje mišljenje – potpuni promašaj. Straga su vilice identične  na oba modela. Radi se o aluminijskoj vilici kvadratnog presjeka, koja je potpomognuta monoamortizerom. Amortizer je podesiv po fazama povrata (4 mogućnosti podešavanja), i po fazama prednaprezanja (7 mogućnosti podešavanja).
  

 

 

Kočioni sustav je sprijeda opremljen duplim plivajućim diskovima, promjera 300 mm, a straga je disk promjera 220 mm. I ovdje je iz zraka vidljiva razlika između Z 1000 i ovog modela. Dok su na Z 1000 ugrađena «pozlaćena» «NISSIN» kočiona kliješta, ovdje se radi o «TOKICO» kliještima, opet obojanim u crno. Kao da namjerno pokušavaju obezvrijediti ovaj novi model s tim crnilom. Kao da žele pokazati da je Z 1000 ipak gazda.
 

 

Spomenuti ispušni sustav, dovodne crne cijevi, stvar malo uljepšava svijetli prigušivač, a li to je po dizajnu miljama daleko od dvocijevki koje su na Z1000.
Dizajn instrumenata je isti kao i na sad već podosta modela iz ove kuće. Sve potrebno je tu, ali skučeno na mali prostor što narušava preglednost. Sve je u LCD prikazu.
 

Kotači su posuđeni sa ovogodišnjeg TOP modela iz «Kawine» kuće, od ZX-10R. Meni su puni ljepši oni kotači koju se montiraju na Z 1000. Ponajviše zbog toga, jer su u boji motora i sa poliranim rubom. To bi ukratko bilo to. 
Nekako kad gledam i uspoređujem ova dva modela – Z 750 i Z 1000, ne mogu se oteti dojmu da slabija inačica izgleda kao siromah prema nekom bogatašu. OK je to, da je Z 750 na kraju priče jeftiniji za oko 22 000 kuna, što nije mala stvar. Opet, s druge strane gledano, lišen je svega što starijeg brata čini ekskluzivnim. Evo koje su to razlike, koje odmah upadaju u oči. Kompletni ispušni sustav, prednja vilica, prednja kočiona kliješta, naplatci, prednja maska, bočne obloge na hladnjaku. U svim tim komponentama Z 750 zaostaje za jačom inačicom. Pretpostavljam da im je bio cilj napraviti jeftin motor, koji će ipak biti podosta sličan sa Z 1000. Za neupućene i ove obične smrtnike, koji ne razlikuju Firebladea od Gold Winga, ova dva «Kawića» su isti. A vi, tj. mi, koji znamo kaj je kaj, ako imamo love kupiti ćemo Z 1000, a ako je kriza i Z 750 je čisto solidan motor. Motor koji je složen tako, da ipak ne bi bio u mogućnosti ugroziti svojeg starijeg brata.
 
 
HONDA-biker MK «Motori»
[email protected]
 


TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 4 cilindra u liniji, DOHC 16V, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 68.4×50.9; 748 cm3
Odnos kompresije: 11.3:1
Max snaga: 81 kW (110 KS) na 11000 okr/min
Max okretni moment: 74 Nm na 8200 okr/min
Napajanje: «Keihin» elektronsko ubrizgavanje sa leptirima promjera 34 mm
Paljenje: digitalno
Spojka: višelamelna u ulju
Mjenjač: 6 brzina, sa sljedećim odnosima:
1. 2.571 (36/14)
2. 1.941 (33/17)
3. 1.555 (28/18)   
4. 1.333 (28/21)
5. 1.200 (24/20)
6. 1.095 (23/21)
– primarna redukcija: 1.714 (84/49)
– finalna redukcija: 2.867 (43/15)
– završni prijenos: lanac
Ovjes: sprijeda – klasična teleskopska vilica, promjera 41 mm, hoda 120; straga – moamortizer potpomognut oprugom, hoda 126 mm, podesiv je po parametrima povrata amortizera (4 mogućnosti) i prednaprezanja opruge (7 mogućnosti).
Kočnice: sprijeda – dupli plivajući diskovi promjera 300 mm, sa po dva klipića; straga – disk promejra 220 mm i jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2080×780×1040
Međuosovinski razmak: 1425 mm
Kut vilice: 24.5°
Kuta zakreta volana lijevo – desno: 33° – 33°
Trag: 104 mm
Visina sjedala: 815 mm
Visina od tla: 165 mm
Suha masa: 195 kg
Dimenzije guma: prednja – 120/70 ZR17 M/C; straga – 180/55 ZR17 M/C
Kapacitet spremnika goriva: 18 litara
Boje: crvena, plava, crna
Cijena: oko 57000 kuna

Share

Povezane novosti

SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author

admin