Modeli 2004 — 18 rujna 2003 -

Za početak da kažemo da je napuštena koncepcija izgleda koja se temeljila na izgledu Ninje ZX-12R, što je poglavito vrijedilo za prednji kraj. Dok stražnji kraj svoj izgled nije bitno ili uopće mijenjao kroz nekoliko izdanja. No dosta o prošlosti, život je prekratak da bi trošili vrijeme na to kako je bilo.

Pa eto, na novom modelu sve je novo, od imena do izgleda, mehanike, okvira, kočnica, ovjesa, čega god se sjetite; to je novo. Izgled je malo povučen s natjecateljskog GP modela, no zar je to nešto loše? Pa i sam razlog zamjene 2T sa 4T strojevima u GP-u je bio taj, da se silno ulupana lova u GP modele može vraćati kroz komercijalne proizvode koje mi kupujemo u nadi da se barem motorom, ako već ne sa sposobnostima, poistovjetimo s majstorima poput Rossia, Capirossia, Biaggia, Gibernaua, i drugih.

No, da konačno kao i mnogo puta do sada kažemo riječ, dvije o samom agregatu. Iz samog naziva motocikla se vide novosti; brojka devet je zamijenjena sa desetkom. "Kawić" je sa svojom "devetkom" bio i posljednji koji se striktno držao te kubikaže, te je ona na prošlom modelu iznosila 899 ccm, dok je sada porasla za skoro okruglih 100 ccm. Dakle, radi se o rednom DOHC motoru, hlađenom tekućinom, zapremnine 998 ccm. Ova kubikaža nije se dobila jednostavnim "bušenjem" starog motora, već se krenulo iz čiste nule, no, tu nulu uzmimo sa rezervom. "SUZUKI" i "KAWSAKI" surađuju u, nazovimo to tako, manje popularnim modelima. Da li ovaj agregat ima paralela s agregatom iz GSX-R-a? Možda. No, kako bilo da bilo, reći ćemo neke stvari. U odnosu na stari model, promijenjeni su promjeri usisnih, odnosno ispušnih ventila. Usisni su naravno većeg promjera od ispušnih, te su sad promjera 31 mm, dok su ispušni stali na dimenziji od 25,5 mm. Stablo ventila je u oba slučaja 4,5 mm. Površine čašica ventila i klizne površine bregova na bregastim vratilima su podvrgnute obradi nitriranja. Što je to nitriranje? To je jedna od mnogih termokemijskih obrada, prilikom koje u površinu čelika difundira dušik. Taj postupak traje u vremenu od oko 30-ak sati, zavisno o vrsti postupka, a debljina nitriranog sloja iznosi svega 0,05 do 0,4 mm. Po završetku tog postupka površine predmeta su tvrđe i od kaljenog čelika, pa se taj postupak ni ne provodi.

Kad smo već kod ventila spomenimo i opruge. One su izrađene od sinteriranog aluminija i ovalnog su presjeka. Klipovi, jedan od elemata najviše pogođenih termičkim djelovanjem, dobiveni su kovanjem, što daje veliku žilavost, veliku toplinsku otpornost, te manju masu.

Napajanje gorivom sada je povjereno elektronskom ubrizgavanju, te se rasplinjači iz dosadašnje "devetke" neće više spominjati. Usisni kanali su promjera 43 mm sa duplim leptirima, što bi kako kažu u "KAWASAKIU", trebalo osigurati veliko ispoljavanje snage. Injektori raspršavaju gorivo u vrlo, vrlo sitnu maglicu. Uspjeli su postići da je veličina čestica maglice samo 70 mikrona, dok je na ostalim konvencionalim sustavima ta cifra 120 mikrona. I jedno i drugo je malo, a mene zanima kako su uspjeli izmjeriti promjer čestice tekućine i to u mikronima, a mi u Zagorju to mjerimo na litre -:). Cijeli donji dio kućišta agregata izrađen je iz jednog komada, uključujući i mjesta gdje dolaze klizni ležajevi. Kod agregata se nalazi i "getriba", pa evo nešto malo o njoj. Omjeri između brzina su skraćeni, kako bi se dobile što bolje performanse; kako na stazi, tako i na cesti. Ugrađen je čak i podesivi limiter okretnog momenta. To bi trebalo spriječiti blokiranje i poskakivanje stražnjeg kotača prilikom naglog oduzimanja gasa i usporavanja. Jedna stvar koja je zadržana s prethodnog modela, što se agregata tiče, su magnezijevi poklopci motora. Za održavanje radne temperature brine se novi hladnjak reshladne tekućine, kao i hladnjak ulja. Motor se opskrbljuje svježim zrakom kroz centralni usisnik, koji je i dio Ram Air sustava. Dok onaj malo zagađeniji zrak izlazi kroz novu titansku ispušnu cijev. Sam prigušivač je ovalnog oblika, s unutarnjim dijelovima izrađenim od titana, dok je vanjska oplata izrađena od aluminijskog lima, debljine 1 mm. Ugrađen je katalizator, te se time ispunjavaju EURO 2 norme. Dosta o agregatu, idemo nešto reći za što se on drži, tj. o okviru.

Već sam spomenuo da je na ovom motoru sve novo. To se odnosi i na okvir. On nije samo nove crne mat boje, već se i pristupilo novom načinu povezivanja okvira i agregata. Dok je do sada bio slučaj da je okvir opasivao agregat, sada je agregat na njega obješen. Ista stvar koju sam pisao za novu R1. Sam okvir izrađen je postupcima kao što su lijevanje i obrada pod pritiskom. Debljina stjenki je 2,5 mm, što je brojka koja zadovoljava potrebnu čvrstoću, a masa je svedena na nužni minimum. Sam okvir je dosta malen, što nas dovodi do sljedeće stvari. A to je, da je produljena stražnja vilica. To bi jedno s drugim trebalo osigurati izvanrednu upravljivost. Vilicu sa stare Ninje, koja je bila ojačana jako siromašno, sad je zamijenila dosta masivnija vilica, koja svakako ulijeva više povjerenja. Stražnju vilicu umiruje monoamortizer potpomognut oprugom. Sprijeda je također došlo do promjena, te se i "KAWASAKI" konačno odlučio za up-side-down vilicu; doduše smanjenog promjera, sa 46 na 43 mm, u odnosu na vilicu sa dosadašnje "devetke". Ovjes je dakako podesiv po željama vozača.

U pregledu motora stižemo do kočnica. One su novost u serijskoj ugradnji na "R" motore. Naime, radi se o nazubljenim prednjim i stražnjim diskovima. Takav oblik smo do sada viđali na morima za moto cross i slične off road i blatne terene, gdje je takav oblik olakšavao samočišćenje od blata i sličnog. No, izgleda da taj oblik pomaže i u ovoj klasi, jer se došlo do saznanja da ovaj oblik povećava odvođenje temperature i sprječava pregrijavanje diskova. Mišljenja sam da se time neće postići neki značajan efekt, te su puno bolje rješenje samoventilirajući diskovi. "BREMBO" je te samoventilirajuće diskove predstavio još 2001. godine na sajmu u Milanu. Bili su prikazani 305 milimetarski diskovi debljine 8 mm. Uspoređujući ta dva rješenja, mislim da je "BREMBOV" proizvod nešto što bi moglo dati stvarna poboljšanja. No, da se vratimo ipak na ove nazubljene diskove. Sprijeda se radi o 300 milimetarskim duplim plivajućim diskovima, na koje djeluju radijalna kliješta s 4 klipića. Straga je također ugrađen nazubljeni disk promjera 220 mm, na kojeg djeluje samo 1 klipić.

Za sam kraj, možda još par riječi o dizajnu i opremi koja ga čini. Stari trokraki naplatci zamijenjeni su novim, koji sada imaju 6 manje masivnih krakova. Sprijeda su montirana dupla svijetla, a između njih je usisnik za zrak. Usisnik, kao i svijetla, su nekog oblika koji me ne podsjećaju na već viđeno. Tako da ne znam s čime da ga usporedim. Možda ćete Vi uspjeti, kada pogledate nekoliko slika. Prednji pokazivači pravca su ukomponirani u oklope, tako da ne strše – što je podjednako dobro rješenje kao i smještanje u retrovizore, možda i bolje. Jer kod skidanja retrovizora za stazu nemate problema oko električnih kontakata. Stražnji pokazivači su stvarno u mini izdanju i skoro da se niti ne vide. Samo stražnje svijetlo čini dio repa, nalazi se na samom vrhu repa, te je već uobičajene LED izvedbe. Dalje od opreme može se naći plastika za stražnje sjedalo, koja naglašava race look. U ovoj izvedbi Ninje mislio se i na sigurnost od krađe, pa je stoga ugrađen uređaj protiv krađe. Ako sam dobro skužio, radi se o sličnoj napravi kao što je "HONDIN" H.I.S.S. i "YAMAHIN Y.I.S.S. Spomenuti ćemo još i potpuno digitalnu armaturnu ploču. Radi se o istom dizajnu kao i kod ZX-6R-a i Z1000. Mnogi su se žalili da očitavanje podataka i nije baš zahvalno, pogotovo se tu misli na digitalnu skalu obrtomjera, koja je ovdje gravirana na 12.500 okr/min. Osim obrtomjera, ima tu još mnoštvo podataka. Tu su brzinomjer, signalna dioda koja pokazuje idealne okretaje za "šaltanje", zanimljivo je da to možete podešavati po vlastitim željama, tj. da imate uvijek isti ritam. Osim spomenutog, tu još postoji i lap timer, sat, brojač ukupne i parcijalene kilometraže i par kontrolnih diodica. Modeli koji će biti opremljeni uređajem protiv krađe, imati će lampicu koja služi i za prikaz ispravnosti sustava ubrizgavanja i za prikaz aktivnosti uređaja protiv krađe. Tako da se ne preplašite odmah da Vam je "riknulo" ubrizgavanje, već samo kad dođete doma s novom "pilom", pročitajte uputstva za upotrebu. Nažalost, u 13 stranica press izdanja o novoj Ninji, nema niti jednog tehničkog podatka. No, u nekoliko navrata kroz tekst pišu da je ovo vodeći model u klasi, što se tiče odnosa snaga-masa. Da li je tome tako, vidjet ćemo kad će se sva ta silna nova ergela posložit na stazu. Tu će se vidjeti tko će koga "oderati". Da li će to biti i dalje "SUZUKI", ili nova "YAMAHA", koja izgleda nabrušeno do boli, ili možda "HONDA", koja nikada nije pucala na čistu stazu? Kako god dugo radila "RR" motore, uvijek uspije da su nekako pitomiji, a opet puni snage. No, više o novom "HONDINOM" CBR 1000 RR Fireblade-u moći ćete uskoro čitati na ovom istom mjestu.

Stražnji kraj je sa poklopce više nego čudan, dok je sa suvozačevim sjedalom odlićno izveden.
Instrument tabla sa svim potrebnim parametrima. Digitalni brojač okretaja, malo neuobićajno, ali na pogled svakako napredno.
Prednji i stražnji diskovi su radi boljeg hlađenja i naravno, manje težine, po rubu nazubljeni.
Rama, zadnja riječ tehnologije. Vidjet ćemo dali će podnjet Kawasakijevih najavljivanih 170 konja.
Estetski vrlo lijepo izveden stražnji kraj. Svjetlo naravno u led tehnici.
Bregasta, klipovi, kuplung, sve od vrhunskih materijal, minimalnih težina.
Stražnja felga sa estetski i nadamo se funkcionalno riješenim krakovima. Stražnjavilica standardnog oblika, pojačana sa gornje strane. Naravno, kao i kod svih od 2003. godine u mat crnoj boji.
Malo neuobičajan tank i kompletno zašiljena prednja maska, svakako čine Kawqsakija posebnim. Prednji usis je doslovce skinut sa GP modela, dok rezervar izgleda kao da su ga dizajnirali talijani a ne "mali žuti".
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author

admin