Modeli 2001 — 04 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

Najbrži, najjači, naj… Kawasaki općenito. To je kratak opis Kawasakija ZX-12R. To je izrazito brz motor, brži od svih osim možda Suzukija Hayabuse. Ipak, moguće ga je voziti polako i ako ga držite ispod 8000 o/min on je civiliziran i pun snage. U tom području nema neke razlike između njega i recimo Yamaha R1 ili Honde CBR900RR osim što se osjeti veća težina ali i veći moment motora. Ali ako ga zavrtitie preko tih okretaja, e to je već neka nova dimenzija, u kojoj se cijeli svijet oko vas kreće natraške – barem to tako vama izgleda. Mijenjate brzine, a svaki put on opet ubrzava istom jačinom i u tren oka ste već na 300 kmh, a tek ste u petoj brzini!! ZX-12R je strašan na ubrzanjima i ako ne pazite, ili ako možda baš to želite, ostaviti ćete crnu crtu iza sebe u drugoj, a ponekad i u trećoj brzini.

Najveća prednost u odnosu na Hayabusu je njegovo ležanje. Nikad prije nije napravljen super-brzi motor tolike snage i težine (ipak je puno teži od recimo Hondinih 170kg) koji je tako lako kontrolirati. Hayabusa je tu puno lošija od ZX-12R.
Uz sve to ipak morate biti oprezni sa gasom da vas tolika snaga nebi uhvatila nespremne jer onda….znate što bi se dogodilo. 

Na stazi je ovaj motor ugodno iznenadio sve koji su ga vozili jer je unatoč svojoj težini jako okretan, a za polegavanja je potrebno puno manje snage nego što bi na osnovi težine mislili. Isto tako potpuno podesiv ovjes drži putanju zavoja, a na izlasku iz zavoja sve ovisi o vama – možete ostaviti crtu ako želite (ili znate). Odlično je i to što koliko god se naginjali u zavoju nećete postrugati ništa drugo osim oslonaca za noge.

Sada malo o kočnicama. One izvrsno obavljaju zadaću zaustavljanja uz malo napora i pružaju odličan osjećaj. Ipak morate znati da kočite malo više od R1. Prednji kraj pruža dovoljno osjećaja pri kočenju, a nakon toga snage ima uvijek dovoljno pa sve to možete ponoviti u sljedećem zavoju, i tako opet…..

Sada ćemo malo o njegovim nedostacima. Uz sve te pohvale ZX-12R je u odnosu na ostale sportaše najviše klase ipak motor koji zahtjeva najviše napora pri brzoj vožnji na stazi. On je odličan, ali samo unutar svojih granica. Ako pak trebate cijeli dan kružiti stazom – molim dajte mi jednog Ducatija 916. Najveći problem na ovom motoru je spojka koja kao da je napravljena od putra. Nakon duže vožnje na stazi spojke više kao da i nije bilo. Na ovako jakom motoru to se ipak ne bi smjelo dogoditi. Mora se priznati da će vlasnici teško dovesti motor pod toliko opterećenje kao na testu, ali testiraju se jednako i svi drugi motori pa se takve stvari ne događaju. To i nije prvi slučaj kod ovog modela pa nam nije jasno zašto Kawasaki nije riješio taj problem.

Neovisno o tom problemu ZX je sigurno revolucionaran motor, ako zbog ničeg drugog, onda zbog rame. Ona podsjeća na nekadašnje modele kod kojih je rama bila postavljena centralno iznad , a ne oko motora. Kawasaki je to napravio da bi suzio motor a najveća stvar je da mu je to uspjelo bez smanjenja čvrstoće cijele konstrukcije.

Sve to i fenomenalan motor koji daje ogromnih 162 KS na stražnjem kotaču. Zar vam treba još nešto??

Share

Povezane novosti

Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati 996R – 2001

Ducati 996R – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin