Modeli 2005 — 31 listopada 2004 -
Walpaper 1600×1200 (350 Kb)

 

Agregat koji se u prošlih par edicija 6-ice krije iza broja 636, u ovom izdanju ima novu glavu motora, novi su klipovi, ventili, novi je kut cilindara, novi hladnjak koji uvelike poboljšava hlađenje cijelog motora. Novo je i elektronsko ubrizgavanje, neke promjene su i na bloku motora, malo novih stvari u auspuhu, a tu je i nova elektronika koja se brine da sve to skupa radi kako je i zamišljeno. Na 15-ak tisuća okretaja ne treba neka velika greška da bi se klipovi i ventili posvađali. No krenimo redom. Sam kut cilindara smanjen je sa 25° na 20°, tj. cilindri su sada u vertikalnijem položaju, što je omogućilo da se agregat pomakne više prema naprijed unutar samog okvira. Na glavi motora je mijenjan položaj ventila, sada je kut između ventila 25°. Parovi usisnih, odnosno ispušnih ventila sada su malo razmaknuti kako bi poboljšao «propuh» i poboljšala učinkovitost izgaranja. Adekvatno tome, trebalo je promijeniti i već spomenute klipove. «Otisci» za ventile na čelu klipa sada su toliko pomaknuti na rub klipa, da su zbilja na rubu, ruba. Bočne strane klipa tj. suknje, skoro da i više nema. Budući da se napravilo više mjesta za ventile, logički se nalaže da se poveća promjer šeširića usisnih i ispušnih ventila, pa da stvar još lakše diše. Pridodajmo tome i novi profil na bregastoj osovini, i imamo na kraju nove i bolje performanse, no tu priči nije kraj. Promjene je doživjela i radilica, ona je ojačana, promjer glavnih oslonaca je povećan sa 30 na 31 mm. Izvršeno je i novo balansiranje, da bi agregat što više smirio i radio što uglađenije. Na donjem dijelu bloka motora, koji je sada niži sada su dva priključka, jedan za filter ulja, a drugi za hladnjak ulja, do sada je sve bilo prikopčano na jednom mjestu. Sami odljevci korišteni za agregat su tanjih stjenki, što je doprinijelo krutosti, smanjenju vibracija, smanjenu mase, i poboljšano je podmazivanje. Spomenuti hladnjak ulja sad je izrađen od aluminija, do sada je bio od nehrđajućeg čelika. Pumpa za ulje sada je šira, a omjer u prijenosu koji je pokreću su promijenjeni da bi se smanjio broj okretaja vrtnje pumpe. Čašica na karteru u koju se sakuplja ulje sad je dublja i većeg volumena. Sustav elektronskog ubrizgavanja koji je «Honda» uvela sa svojom prvom serijom 600 RR sa duplim injektorima sad se polako zavlači u inženjerske ladice i ostalih proizvođača. Tako ovaj sustav koji poboljšava punjenje cilindara i daje oštriji odaziv na gas možemo naći na ovoj novoj kawi. Oko napajanja gorivom ima još nešto. Umjesto okruglih leptira sad se koriste 38 milimetarski ovalni leptiri. Zaključak priče sa ovalnim ventilima je, da učinak usisavanja povećava za 20 %. «Kawasaki» je prvi u svijetu motocikala koji koristi ovalne leptire. Tank goriva je također novi. Tank se nalazi iza agregata. Da si lakše predočite, čep tanka je na samom prednjem rubu tanka. Sa tim položajem oslobodio se prostor za airbox većeg volumena, sa time se opet poboljšava učinkovitost usisavanja, a doprinijelo se i centralizaciji masa. Kad smo već kod centralizacije masa, da spomenemo da je i «KAWSAKI»Â  sad postavio ispušni sustav ispod sjedala. Ugrađen je i ventil koji kontrolira pritisak plinova u ispušnom sustavu. Sa tim «manipuliranjem» tlakova poboljšavaju se karakteristike na nižem i srednjem broju okretaja. U ispuh je ugrađen i katalizator ispušnih plinova. Budući da je sa većim airboxom, većim ventilima i duplim injektorima, povećano i termičko naprezanje, u novu kawu ugrađuje se i novi hladnjak koji je za 40 mm viši, a i sama struktura rebara mu je gušća. Ovu novu zvijer kontrolira nova ECU jedinica, sa dodatnom memorijom za ventil u ispuhu i drugi set injektora. Filter za usisani zrak sada se montira u vertikalnom položaju, za razliku od do sad uobičajenog horizontalnog. Izgleda da su japanci pronašli opet neku foru oko tih filtera, našli su neku mogućnost da izvuku još poneki atom snage. «HONDA» je na CBR 1000 RR, ugradila dva cilindrična vertikalno postavljena filtera, sada kawa isto postavlja vertikalno filter. Tko će znat o čemu se tu radi.
 

 

 

Jedan od najopterećenijih dijelova je svakako sklop spojke. Svu tu silnu snagu prenosi nekoliko tankih lamelica. Spojka je opremljena sustavom koji se naziva «back-torque limiter», ili ti ga anti-hop spojka. Taj sustav sprečava poskakivanje i blokiranje stražnjeg kotača prilikom promijene stupnjeva brzina na niže. Dakle ona situacija pred zavojem kad se zaletimo kao gluha svinja, pa odmah iz 6 u 2, tu dolazi do izražaja ta tzv. anti-hop spojka. Mijenjanje stupnjeva prijenosa je također poboljšano, odnosi na 3-čoj brzini su promijenjeni, da bi se čim bolje «povezale» brzine. Za povećanje trajnosti i izdržljivost na krajevima prijenosnih osovina stavljani su igličasti ležajevi.

 

Up-side down vilica na ovoj 6-ici nije novost, jer je i dosadašnja verzija posjedovala tu vrstu naprednijeg ogibljenja. Dosadašnja verzija ZX-6R je i bila ta koja je u klasu 600 uvela up-side down vilicu, kao i radijalne kočnice. Prednja vilica je marke «Showa» i potpuno je podesiva. Na stražnji kraj je ugrađena «Bottom-Link type Uni-Trak» vilica, koja sa prijašnjom nema nikakve veze. Radi se o novoj vilici koja je masivnijeg izgleda, za razliku od dosadašnje koja je bila jednostavnog i slabašnog izgleda i nije baš ulijevala neko povjerenje po pitanju čvrstoće i krutosti.
 

 

Novi je i aluminijski okvir, koji je sada još jači, i otporniji na torzijska opterećenja. Novi okvir je konstruiran tako da je za 13 mm smanjena udaljenost između bolcne koja drži stražnju vilicu i glave okvira. To je dalo dva rezultata. Prvo, skraćen je međuosovinski razmak i drugo, omogućena je ugradnja dulje stražnje vilice. Na kraju se došlo do smanjenja međuosovinskog razmaka sa 1397 na 1390 mm. Stražnja aluminijska vilica je asimetrična i rešetkastog tipa, tj. bolje rečeno, rešetkaste unutarnje strukture, što osigurava veću krutost. Radi se o sličnoj vilici kakva se ugrađuje na zvjerku ZX-10R. Zanimljivo je rješenje da ispušna cijev, koja je sada ispod sjedala, prolazi kroz vilicu. Već smo spominjali poboljšani sustav Ram Air-a, kanal kroz koji se usisava zrak je integriran u upravljačku glavu u koju su ugrađeni kuglični ležajevi za lakše upravljanje. Time je smanjen otpor zraka unutar kanala, a to sve naglašava Ram Air efekt i što pak rezultira povećanjem snage. Integrirani kanal za Ram Air nije neka novost, «HONDA» je to ako se ne varam to ugradila na model VTR SP još prije par godina.
 

 

 

 

Spomenuli smo i kočnice. Radijalne kočnice su već postojale i na prethodnoj ediciji, no da sve ne bi ostalo nepromijenjeno, montirani su nazubljeni diskovi u stilu ZX-10R. Ugrađena je i radijalna master kočiona pumpa. Ručica prednje kočnice podesiva je u 5 položaja. Stražnji disk promjera 220 mm je također nazubljen, a stražnja kočiona kliješta su montirana direktno sa na vilicu sa gornje strane.
Za kraj malo o dizajnerskim promjenama. Kotači su identični onima koji su montirani da 10-tku. Prednji pokazivači pravca su sada ukomponirani u oklop, prednja svijetla su malo razvučenija, i cijela prednja maska je puno ljepša od dosadašnje. Stražnje svijetlo je možemo reći identično kakva se stavlja na ZX-10R. Već smo rekli da je ispušni top postavljen pod sjedalo. Instrument ploča nije doživjela neke promjene, i dalje se radi o potpuno digitalnoj ploči sa LCD obrtomjerom, LCD brzinomjerom, tu je još i podesiva lampica za mijenjanje brzina, štoperica, i ostali potrebni podaci. Od ergonomskih promjena možemo spomenuti nanovo dizajnirani tank goriva koji omogućava da se vozač što bolje «složi» na motoru. Pozicija vozača je bazirana na položaju kakav je na ZX-10R. Glava okvira je pomaknuta prema nazad što je smanjilo i udaljenost u ergonomskim mjerama između ručica volana i oslonaca za noge.
Od opreme može se spomenuti imobilizator koji je povezan sa bravicom za paljenje motora. Taj sustav će se ugrađivat na modele za većinu Europskog i Australskog tržišta. Ugrađuje se i novi tip akumulatora, MF-type, koji pojednostavljuju održavanje.
 

 

 

 

 

 

Jednu stvar sam primijetio dok sam pisao ovaj tekst, a i prošli kada je na repertoaru bila «Honda» CBR 600RR. Kada sam pisao o «Hondi» svako malo je bilo riječi o smanjenju mase, i na kraju je ako se ne varam bila olakšana za oko 5 kilograma. Sad sam shvatio da kod ZX-6R nema uopće riječi o smanjenju mase. I nema, jer je nova 6-ica od prijašnje teža za 3 kilograma. No ako uzmemo u obzir da je snaga narasla za 16 konja, koga briga za ta 3 kilograma.
Što reći na kraju, klasa 600 je snagom dosegla brojke koje su do prije samo nekoliko godina bile stvar divljenja u klasi od jedne litre. Ovjes, kočnice, okvir, u svim tim područjima klasa 600 se izjednačila sa klasom 1000. Čak se kopiraju i estetski detalji. Kada se malo bolje prati svijet motora, uvijek kada čitate o klasi 600 ona se uspoređuje sa klasom 1000 i uvijek postoji rečenica npr.: «…ugrađeno je identično kao i na inačicu od 1000 ccm…». Pa se na kraju postavlja pitanje, da li nam uistinu trebaju somače?? Trebaju, jer u biker-ovoj je prirodi da uvijek teži, boljem, jačem, bržem i ljepšem motociklu.
 

 

 

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 4 cilindra u liniji, 4 ventila po cilindru, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 68×43.8; 636 cm3
Odnos kompresije: 12,9:1
Max snaga: 95.5 kW (130 KS) na 14000 min-1, 100 kW (136 KS) na 14000 min-1 sa Ram Air  efektom
Max okretni moment: 70.5 Nm na 11500 min-1
Napajanje: dual injection sa leptirima promjera 38 mm, «Keihin» injektori
Paljenje: digitalno nadzirano računalom
Spojka: više lamelna u ulju
Mjenjač: 6 brzina, sa sljedećim odnosima:
1. 2.923 (38/13)
2. 2.055 (37/18)
3. 1.666 (35/21)   
4. 1.450 (29/20)
5. 1.272 (28/22)
6. 1.153 (30/26)
– primarna redukcija: 1.891 (87/46)
– finalna redukcija: 2.866 (43/15)
– završni prijenos: lanac
Ovjes: sprijeda up-side down vilica, promjera 41 mm, hoda 120 mm sa podešavanjem povrata, kompresije, i prednaprezanja opruge; straga, Bottom-Link Uni-Trak vilica sa mono-amortizerom potpomognutim sa spiralnom oprugom, podesivom po parametrima prednaprezanja, kompresije i povrata, hod 135 mm
Kočnice: sprijeda radijalne kočnice duplim plivajućim diskovima promjera 300×5.5 mm, sa po 4 klipića, svaki vrši pritisak na zasebnu kočionu pločicu; straga, disk kočnica promjera 220 mm sa jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2065×715×1110
Međuosovinski razmak: 1390 mm
Kut vilice: 25°
Kut zakretanja volana, lijevo/desno: 27°/27°
Trag: 106 mm
Visina sjedala: 820 mm
Visina od tla: 120 mm
Suha masa: 164 kg
Dimenzije guma: prednja 120/65 ZR17M/C (56W); straga 180/55 ZR17M/C (73W)
Kapacitet spremnika goriva: 17 l
Boje: zelena, siva, plava, crvena (za američko, kanadsko i australsko tržište)
 

 


 
Za kraj još 4 walpapera. Svaki je dimenzije 1600×1200 i svi su preko 300 Kb.
 

 

 

 

Za vas napisao :

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX-10R 2006.

Kawasaki ZX-10R 2006.

rujan 01, 2005
Foto galerija Kawe ER-6n

Foto galerija Kawe ER-6n

kolovoz 07, 2005
HONDA CB1300 S, 2005

HONDA CB1300 S, 2005

lipanj 28, 2005
HONDA FMX650, 2005

HONDA FMX650, 2005

svibanj 01, 2005
Confederate F124 Hellcat

Confederate F124 Hellcat

travanj 08, 2005
Honda TRX450R, 2005

Honda TRX450R, 2005

ožujak 27, 2005
Derbi GPR 125 Racing

Derbi GPR 125 Racing

ožujak 26, 2005

About Author