Vozili smo — 23 studenoga 2007 -

Nakon testa modela Flash 50 koji me ugodno iznenadio, na red je došao Matrix 50. Na repu piše racing sport, tako i izgleda, rezonantni auspuh, prednji disk onog narezanog dizajna, kažu skinuta blokada… Zbilja sam mislio da će ovo biti još jedno ugodno iznenađenje. Prvo što sam primjetio je digitalna instrument tabla koja ima čak i obrtomjer. Iznenađenje je iz ugodnog prešlo u neugodno kad sam sjeo na skuter. Ovo je zbilja čudan položaj koji još do sad nisam vidio niti osjetio. Udaljenost od podnice do sica pa do volana je nekako čudno mala, pa se sjedi u nekakvom poluzgrbljenom položaju di koljena smetaju kada se skreće, a da bi se vidjela ta digitalna instrument tabla treba stvarno pogledati prema dolje. Možda samo meni nije legao položaj ali ovo je zbilja pomalo čudno. I sic je nekako čudan, dugačak, ali sa isto tako dugačkim i strmim nagibom koji stalno tjera da se sjedi skorz naprijed. Sljedeće neugodno iznenađenje javilo se pri kretanju. Gas ima lufta do pola hoda rucke. No ajde, to je samo stvar podešavanja, lako za to. No Matrix pošteno krene tek kada nabere 8400 okr/min. Ispod – mrtav. Ok, ipak je to dvotaktni motor, ali dok se ne nabere tih famoznih 8400, skuter ne mrda s mjesta. Skoro pa doslovno. Po definiciji bi skuter trebao imat super početna ubrzanja. Ovdje su konstruktori fulali nešto oko prijenosa jer ovo nikako nije dobro. To otežava situaciju i u guranju kroz gužvu jer da bi prošli između auta treba se zaletit. Ako se ide sporo, nikako da uhvati gas. I opet, u gradskoj gužvi ja ne mogu skrenuti u desno jer volan (točnije, gas sajla) zapinje u koljeno. Možda treba malo privikavanja na ovo, ali u par navrata je bilo skoro pa opasno. I nekako čudno vibrira cijeli skuter kad se u vožnji „abgasa“.
 

Ok, kad smo konačno krenuli sa semafora valjalo bi i stati na sljedećem. I opet razočaranje. Prednja kočnica djeluje nekako tupo i nereaktivno. Vjerojatno je stvar u lošim pločicama. A i ručica nakon nekoliko oštrih kočenja produlji svoj hod. Zadnja kočnica je zbilja koma. Matrix 50 koristi bubanj kočnicu koja, kada je našpanata da ručica neide do ručke pri kočenju, proizvodi čudne zvukove kao da nešto grebe, a kada je otpuštena kako nebi grebala, ide skroz do ručke. U oba slučaja je kočenje mizerija. To nebi bilo ništa loše da prednja funkcionira kako se spada, ali ovako… Uz to, kad se kočnice zbilja nagaze, prednji kotač odmah prokliže, a zadnji nikako da zablokira.
 

Stvari postaju bolje kad se uhvati nekakav zalet, pa ne treba niti kočiti niti ubrzavati. Skuter je tada uzorno stabilan i jako dobro prati zadanu putanju. Gume su malo ravnijeg profila pa Matrix nema onu tendenciju upadanja u zavoj kao neki drugi skuteri. Samo veliku pažnju treba obratiti izbočinama na cesti preko kojih Matrix hoće poletiti. Doslovno. Par puta sam se našao u zraku s oba kotača, dok je npr. model Flash 50 istog proizvođača iste te grbe izamortizirao. Prednja vilica, kao i na Flashu, zna doći do kraja svog hoda i onda se to dosta neugodno čuje. Zadnji amortizer se može podešavati u prednaboju opruge za vožnju u dvoje. Za dobru stabilnost platila je agilnost, pa je malo nespretno voziti se među autima jer Matrix kao da reagira sa malom odgodom.
 

Nije sve crno. Završna obrada na ovom skuteru je na stvarno visokom nivou. I iako instrument tabla djeluje malo otrcano i jeftino, a i lampica za ulje je krepala (stalno svijetli makar je rezervar pun), fora je gledati kako brojčice skaču po displayu. Ima i jedna lampica koja se pali kada vam zvoni mobitel. Fora, ako smijem primjetiti. Tu je opet i najkorisnija stvar koju skuter može imati na instrumentima; sat, da vidite kolko kasnite u školu. Plus ide i ravnoj podnici, pa između nogu stane svašta. Pod sic, opet, integralna kaciga ne stane. Prednje svjetlo je jako efikasno, iako tuče na treći kat. Opet, stvar podešenosti, ali moram zamijetiti.
 

Rezime… Nastojao sam ne popljuvati ovaj skuter koji mi nikako nije legao. Možda sam očekivao malo previše, ali naziv „sport“ nije opravdan niti u jednom detalju. Za manje zahtjevne mušterije će biti odličan nakon malo privikavanja. Nemojte krivo shvatiti, za novce koje košta nudi puno. Samo, nije onako ugodno iznenađenje kao Flash 50…
Ocijena: -3, s njim sam svaki put zakasnio u školu.
 

Tehnički podaci:

Dužina                              1800 mm
Širina                                700 mm
Visina                               1100 mm
Osovinski razmak             1270 mm
Razmak od poda              90 mm
Netto masa                      93 kg
Pog. Agregat                    2T, jednocilindrični, zrakom hlađen
Provrt x Hod                     40 x 39,2 mm
Zpremina                          49,26 ccm
Max. Snaga                      2,2 kW pri 5500 okr/min
Okretni moment               3,51 Nm pri 5400 okr/min
Kočnice                            Prednja disk, stražnja bubanj
Prednji kotač                   120/70-12
Zadnji kotač                    130/70-12
Max. Brzina                     45 km/h
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author

admin