Naši testovi — 01 prosinca 2008 -

Znamo, dosadni smo, shvatili ste… Keeway Speed je motor za početnike. Moramo to ponavljati kako nebiste krivo shvatili – Speed je za iste sasvim ok, ali one malo iskusnije će malo nervirati neki detalji. Naime, motor se vrti, ali je područje djelovanja jako usko; jedva 1 500 okretaja je premalo, čak i za ovako mali agregat. I u tom području, koje je vrlo visoko, na oko 8 000 do 9 500 okr., javlja se poprilična mehanička buka agregata, što unosi nervozu. Mjenjač je ne baš precizan, pa neki puta i nećete odmah pogoditi brzinu koju želite, bilo da brzine mijenjate prstima ili petom – što je nama bilo pravi zadatak za napraviti. Spojka dobiva istu ocjenu: svaki puta lovi na drugom mjestu, pogotovo u gradu, kada je izložena termičkim naprezanjima.
 

 

No, kada ste početnik, ništa Vam ne smeta. Sjetite se, Vi iskusniji, svojih prvih vožnji na raznim Tomosima. Često smo sajle gasa vukli raznoraznim kliještima i čavlima, zašto bi nam sada ovakve sitnice smetale ?
 

No, jedna stvar koja sigurno smeta su kočnice. Naime, one svoj zadatak obavljaju s malom dozom nesigurnosti. Stražnja kočnica ima već spomenuti ogromni prazni hod, dok prednju kočnicu treba kvalitetno stisnuti. Niti tada ne daje neke zavidne performanse, no to se niti ne može očekivati od diska promjera 240 mm i jednoklipnih kliješta. Nije to nikakva isprika, jer se put kočenja svakako mora skratiti. Zato je tu kočenje motorom, koje svoj zadatak obavlja spremno i učinkovito, ali treba pripaziti kada ga se prakticira na kliskom asfaltu. Nikada nebismo rekli da 125 ccm može tako kočiti motorom, što je dobro došlo u nekim trenutcima, budući da se kočnice, nažalost, veoma brzo pregrijavaju.
 

 

Još jedna stavka koju nikako ne možemo progutati jest nestabilnost ovog motocikla. Iako je vrijednost predtraga velika, a kut prednje vilice otvoren, geometrija ovog motocikla mu ne čini nikakvu uslugu. U kombinaciji sa prilično tankom i neefikasnom prednjom vilicom, mekanim okvirom i kratkom stražnjom vilicom, ovjes poprilično brzo dolazi u krizu kada se malo brže vozimo. Ništa strašno, malo lelujanja i čudnog osjećaja lebdenja u sredini zavoja, ali početnike, kojima je ovaj motocikl namjenjen, će vjerujemo veoma zbuniti osjećaj na ovom motociklu. Prednja vilica kao da „šteka“: najprije se prilikom ubrzanja brzo izvuče, da bi pred ulazak u zavoj ostala na vrhu hoda, te nakon toga brzo propala, dok na neravninama djeluje solidno, iako motocikl nakon prelaska preko neravnine ima tendenciju „pravljenja valova“. Sve su to stvari koje se daju popraviti, ali će i početnike smetati.
 

No svaki novčić ima dvije strane. Dok je s jedne strane ekonomija natjerala ovaj jeftini motocikl da štedi na stvarima koje su trebale biti bolje odrađene, s druge strane, one bolje, tu su ekonomičnost i praktičnost. Naime, Keeway Speed ne troši gotovo ništa. Sa 11 litara goriva u rezervoaru ćete se navoziti, vjerujte nam, puno, bilo po gradu ili po lokalnim cestama. A praktičnost? Stražnji kraj motocikla krasi veliki nosač za pakete, na koji ćete jednostavnim „paukom“ zavezati puno stvari. U osnovnoj opremi dolazi i centralni stojni oslonac na kojem ćete sigurno moći osloniti ovaj motocikl.
 

Sve u svemu, Keeway Speed će ciljana publika sigurno znati cijeniti. Unatoč nekim nedostatcima, Speed nije loš motocikl, samo je možda trebalo još malo poraditi na nekim sitnicama koje bi ga stavile u ozbiljniju (ne samo cjenovnu) konkurenciju sa svojim originalom. Ovako je najveći adut zasigurno cijena od 12 490 kn na koju se nitko neće žaliti.
 

Tehnički podaci:
 
Dužina                    1990mm
Širina                      740 mm
Visina                     1070 mm
Osovinski razmak   1300 mm
Udaljenost od tla    150 mm
Masa                       120 kg
Agregat                   1-cilindrični, 4T, zrakom hlađen
Provrt x hod            56,5 x 49,5 mm
Zapremnina             124 ccm
Max snaga               8,0 KW pri 8500 okr/min
Okr. moment           9,9 Nm pri 7500 okr/min
Kočnice                    Disk/Disk
Max brzina               101 km/h
Zapremina rezervoara 11l
Paljenje                   CDI
Kompresioni omjer   9:1
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author