Modeli 2003 — 10 studenoga 2002 -

Klasa 600 zasjenila klasu 1000
objavljeno 10.11.2002. tekst: Saša Kranjec

Ove godine, da nije izašao novi GSX-R 1000, ne bi bilo gotovo nikakvih noviteta u klasi Superstock, ali je zato u klasi 600 izašlo mnogo modela. Iz Yamahinog tabora se pojavila nova R6, iz Hondinog novi, revolucionarni CBR 600, ovaj puta sa oznakom RR, a iz Kawasakijevog tabora kompletno novi ZX6R. Jedino Suzuki nema ove godine konja za utrku; misle kako im je stari model dovoljan za borbu. Mi mislimo da se varaju.
No, krenimo redom.

Nova R6:
Voznija, jača i ljepša. Osnovna su obilježja nove R6.
Na motoru je prvo uočljiva nova DletaBox III rama koja je tanja, lakša, a po onome šta deklarira tvornica, 50 % čvršća od prijašnje.
U kompletno promjenjenom dizajnu, najveće izmjene je pretrpjela prednja maska s novim svjetlima, koja omogućuju jaču i oštriju svjetlost. Nova mašina, makar jako slična staroj, ima izmjenjeno preko 90% dijelova. Sve u korist smanjenja težine i povećanja snage. Težina je sa sadašnjih 167 kg, smanjena na163,5 kg.
Novi injection sistem je preuzet sa R1 i omogućuje veći pritisak, pa tako i veći airbox, što zajedno čine veću snagu na okretajima, koji se «zacrvene» tek na nevjerojatnih 15500 rpm. Sada se snaga popela na preko 200 konja po litri. Točnije na 123 konja. Na stolu ta vrijednost pada na 117, jer se puna snaga postiže tek na velikim brzinama, kada airbox dolazi do izražaja.
Promjenom zaobljenosti i položaja rashladnog sistema, omogućeno je čak 30% bolje hlađenje same mašine.
Novi ispušni sistem je kompletno od titana i izmjenjen je u svrhu pravilnijeg rada motora. Malo su "speglali" krivulju.
Za mirniju ciklistiku je zaslužna promjena ovjesa. Stražnja vilica je sada duža za 10mm, što omogućuje mirnije prolazke kroz duge zavoje. Promijenjen je i rezervar, koji sada omogućuje vozaču još agresivniji položaj, nego na starom modelu. Kada sve to zbrojite i oduzmete, vidjet ćete kako je motor poput današnjih GP motora. Ima 200 konja po litri, nešto je teži od 160 kg i na sve to je kratak i uzak poput 250ccm "cvaje". Sigurno, glavni favorit za pobjedu u 2003. godini.


Srebrna R6 ima raspored boja kao R1 iz 2002. godine.

Plavi model ostaje gotovo nepromjenjen. Dakle kompletna plava boja sa standardnim bijelim naljepnicama.

Oštriji farovi u produžetku usisa zraka, sada puno jače i bistrije svjetle.

Položaj vozača je izuzetno sportski i pruža jako dobar položaj tjela u agresivnoj vožnji.

Satovi preuzeti sa R1. Bijela podloga pokazivača okretaja, daje full racing ugođaj.

Svjetla u samom vrhu fazbecka, pokazuju da su dizajneri pazili na svaki detalj.

CBR 600RR:
Ovaj model je nasljednik prošlogodišnjeg CBR600Fs, modela identičnog CBR600F-u, samo s razdvojenim "sicom" i podignutim "fazbekom". Za iduću godinu će se i dalje proizvoditi poznati CBR600F, ali mu se pridružuje totalno izmjenjeni glavni adut, pod nazivom RR. Motor nevjerojatno nalikuje GP Hondama, kakve gledamo skoro svake prijestupne subote u GP prvenstvu. Očito su u Hondi vidjeli kako im ne preostaje ništa drugo, nego izbaciti kompletno novi model, da bi porazili konkurenciju. Hoće li im to uspjeti, vidjet ćemo na prvim testovima, koji će se održati već krajem ove godine.
Malo više o samom motoru. Fenomenalnog je izgleda i s mnoštvom noviteta, Honda napada sam vrh. Snaga, geometrija, aerodinamika; sve je idealno, jedino su malo zaostali s težinom. Naime, po tvoriničkoj deklaraciji, motor ima 167 kg, što nas zapravo čudi, kada ga uspoređujemo sa starjim bratom 900RR, koji je samo 1 kg teži !? O čemu se tu radi ? Da li je motor napravljen kompaktnije, da li se možda nije štedjelo na materijalu, ili se išlo na kvalitetu svakog dijela motora. Te detalje ćemo znati za neke 2-3 godine i to najbolje od Hondinih servisera. Kako će se ta težina odraziti na ukupne perfomanse motocikla, jako nas zanima. Uskoro dečki iz "Motopulsa" idu na testiranje tog motora, pa će nam prenijeti svoje dojmove. Kada pogledamo Superstock klasu, niti CBR900 nije išao na najjači motor, već na voznost. Da li je isti slučaj u klasi 600


Izuzetno sportski look, jako podsjeca na GP motocikl.

Dobro poznata HRC boja na Hondinim modelima očito više nije u modi. Tko to uopće zapaža, ova crno crvena kombinacija ne može izgledat opakije.

Malo preveliki instrumenti. Jest da pokazuju sve potrebno i nepotrebno, ali tko može voziti ovakvog trkača i pratiti sve šta ovi instrumenti pokazuju. Očito su napravili za 600F i za RR-a identične.

Šta reći na ovu sliku. Mora se priznat da je pravo čudo za ovakvu Hondinu odluku, ali nikako ne i razočarenje. Svima su poznati legendarni Ducatijevi topovi ispod sjedala. To je nešto šta je smišljeno za agresivan izgled. Na Hondi se svakako dobro uklopilo. Inače je kompletan rep preuzet od 900RR-a.

Ovjesi obečavaju minimalne deformacije i maksimalne perfomanse. Kočnice su, pošto znamo kakve ima CBR 900RR, sigurno među najboljim u klasi.

Kawasaki ZX6R:
Ja bih ovaj motocikl nazvao – buđenje iz mrtvih. Kawasakiju je stvarno trebao novi motor. U zadnjih 5 godina jednostavno su ga svi konkurenti prešli i ostavili daleko iza sebe. Prodaja mu je pala bez obzira na najniže cijene. Kada su u Kawasakiju vidjeli da im izlaza nema, napravili su novi motor. Povratak na tržište im je naravno i pokušaj sa GP motorom, kojeg gledamo kako se priprema za slijedeću GP sezonu. No, glavna vijest je ono, što nam je dostupno; ono što ćemo gledati na našim cestama. Novi ZX6R bi trebao biti izazov svim novim kupcima, ne samo zbog nostalgije, ( u zadnje vrijeme samo su ih nostalgičari kupovali), već zbog samog motora.
O izmjenama ne treba niti govoriti, jer je izmijenjeno gotovo sve. Od izgleda nije ostao ni jedan detalj sa starog motora, a mašina je također pretpjela neke izmjene.
Na motoru su po prvi puta u klasi 600ccm stavljene upsidedown vilice. Nova rama je puno lakša i čvršća. Na prednjem dijelu oklopa je uočljiv veliki centralni usis zraka, identičan kao i na GP modelu. Sve u svemu, Kawasaki je izbacio projektil. Za sada snaga još nije specificirana, no uz težinu od 161 kg i sa ovakvim ovjesom, na stazi će biti teško uhvatljiv.

Kawasaki je za ZX6R-a izdala pet boja. To su plava, crvena, crna, srebrna i naravno zelena, makar je nemamo na slici. Model RR će se moći dobiti samo u zelenoj boji, a razlikuje se od običnog R-a po manjoj kubikaži (zbog supersport pravilnika nesmije imati preko 600 ccm, a obična ima 636).

O Suzukiju GSX-R 600 nećemo pisati, jer je motor ostao nepromijenjen, no snaga od 115 ks i težina od 163 kg i dalje ga čine jakim suparnikom.

Suzuki pošto nije izbacio nikave promjene, nema niti smisla ponovo prikazivat, osim novih kombinacija boja.

Predstavljena četiri motora će biti sigurno najveći razlog za kupovinu stranih časopisa druge godine, jer će sve oči biti uprte u testove klase 600.

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author

admin