Savjeti i škola vožnje — 26 veljače 2006 -
Kompletno pripremljen Suzuki GSX-R 1000 K5 Super Stock.

 

Kada kažem jedan trkaći motocikl, pri tome podrazumijevam jedan kompletno pripremljen Super Stock motocikl od 1000 ccm-a kakav je konkurentan u prvenstvu Hrvatske.

Prvo pokušajmo izvući ukupnu cijenu koliko moramo izbrojiti za sam motor i za pripremu samog motora.
 

Da bi motocikl bio konkurentan mora imati dobre ovjese, ispravno podešen prijenos i trkače oklope, a po pitanju snage, male su modifikacije moguće, ali između ostalog tu je obavezno trkači auspuh, trkači filter zraka i lagano podešavanje same mašine za izmjene u usisu i ispuhu. Mnogi montiraju i Power Commander (dozvoljen prema FIM-inim pravilnicima) kako bi mogli upisivati razne mape za različite setupove. Razlike od 10 konja na zadnjem kotaču su jako bitne u utrci. Ponekad sama snaga može u zadnjim metrima donjet odlučujuću pobjedu.
 
Da vidimo koliko to košta.

Motocikl …. 106.000,00
Trkači oklopi …. 4.000,00 Kn
Lakiranje oklopa i naljepnice …. 2.000,00 Kn
Auspuh ( Akrapović evolution recimo) …. 10.000,00 Kn
Trkači ovjesi (primjer Matriss prednji kit i stražnji amortizer) …. 12.000,00 Kn
Amortizer volana (obavezan) …. 2500 Kn
Mašina (setup sa filterom ili PC bilo štelanje glave sa tanjim dihtungom) …. 4.000,00 Kn

Recimo da vam je takav motocikl spreman za sezonu. Cifra do koje smo već sada došli je oko 140.000,00 Kn
Tu tek počinjemo sa troškovima. Pogledajmo koliko je utrka, koliko treninga, koliko startnina, guma, benzina, cestarina i tko zna kakvih još troškova. Pokušat ću malo izvući svoje troškove.
Postavit ću stvari ovako. Recimo da odvozim 6 treninga pred sezonu. Imamo 4 happeninga, 3 Grobničke utrke za PH i recimo da mislim voziti 4 gradske utrke.
 

Predsezonski treninzi su jako bitan faktor za cijelu sezonu.

 

Za jedna trening na Grobniku mi je potrebno slijedeće :
– Trening na Grobniku … 250,00 Kn
– Jedan set guma … 2.500,00 Kn
– Benzin za motor … 400,00 Kn
– Nafta za kombi … 200,00 Kn
– Cestarina Zg-Grobnik … 200,00 Kn
– Ručak … 100 Kn
Dakle, jedan trening me košta 3.650,00 Kn, a provedete na stazi samo jedan dan ili ponekad i samo jedno popodne. Naravno, totalno van sezone. U samoj sezoni čete jako teško naći slobodne termine na stazi, a ako se uvalite nekom stranom timu koji ima zakupljenu stazu, cifra koja ćete morati platiti se kreče od 100 do 150 Eura. Dakle, zaboravite na 250,00 Kn koliko Grobnik košta van sezone.

Za jedan vikend na Grobniku u vrijeme Happeninga je potrebno slijedeće :
– Trening dva dana … 1.000,00 Kn
– Tri utrke po 150 Kn … 450,00 Kn
– Dva seta guma … 5.000,00 Kn
– Benzin za motor … 600,00 Kn
– Nafta za kombi … 200,00 Kn
– Cestarina Zg-Grobnik … 200,00 Kn
– Hrana 2 dana … 300,00 Kn
– Noćenje … 150,00 Kn
Dakle, jedan happening ili speedweek košta 7.500,00 Kn. Naravno, tu su uključena dva ili tri puna dana provedena na stazi i odvoženih preko 100 krugova. Ipak su tu dva potrošena seta guma.

Za jedan vikend na Grobniku u vrijeme PH je potrebno slijedeće :
– Startnina … 400,00 Kn
– Jedan set guma … 2.500,00 Kn
– Benzin za motor … 300,00 Kn
– Nafta za kombi … 200,00 Kn
– Cestarina Zg-Grobnik … 200,00 Kn
– Hrana 2 dana … 300,00 Kn
– Noćenje … 150,00 Kn
Dakle, za jedno prvenstvo je potrebno izdvojiti cca 4.000,00 Kn. Makar je u pitanju vikend, na prvenstvu hrvatske se uglavnom vozi smao kvalifikacija i utrka. Zato i je potreban samo jedan set guma jer ne znam onoga koji je odvozio preko 30-tak krugova tog vikenda.

Gradske utrke su najjeftinije no ipak nešto koštaju.
– Startnina … 400,00 Kn
– Gume se ne troše jako ali recimo da košta … 1.000,00 Kn
– Benzin za motor … 100,00 Kn
– Nafta za kombi … 200,00 Kn
– Hrana 1 dan … 100,00 Kn
Dakle, za jedan dan proveden na gradskim utrkama potrebno je izdvojiti cca 1.800,00 Kn.

Da vidimo kako izgleda suma sumarum.

Trening 6 x 3.400,00 = 20.400,00 Kn
Happening 4 x 7.500,00 = 30.000,00 Kn
PH Grobnik 3 x 4.000,00 = 12.000,00 Kn
PH Gradske 4 x 1.800,00 = 7.200,00 Kn

Ispada da 17 najljepše na svijetu provedenih dana što na susretima, što na treninzima ili ono najinteresantnije na utrkama iznosi od prilike 70.000,00 Kn
 

Gume su nakon motora i njegovog opremanja, najveći neizbježan trošak.

 

Ova prednja guma ima samo
50 krugova i gotova je.

Strašno, stvarno strašno. Kada još k tome dodate podosta "sitnica" koje svaki trkač jednostavno mora imati, "sitnice" poput kvalitetnog kombinezona, kacige, čizma, grijača za gume, laptimer, štenderi i slično, tu se vrlo lako i vrlo brzo cifra popne za još nekih 30-tak tisuća kuna. Treba napomenuti da u kalkulaciju uopće nisam uključio održavanje motora. Servisi su potrebni svakih 2000 kilometara. Dakle redovita promjena ulja, filtera i slično. Lanac i lančanici također traju znatno kraće nego na serijskim motociklima. Ima tu još puno toga, ali recimo da su to "sitnice". Po tome ispada da kada si već kupio motor za 100 tisuća kuna, prvo moraš iskeširat još 70-tak da bi opremio i njega i sebe, a onda još moraš računat sa 70-tak tisuća kuna godišnje koliko košta sezona. Sve u svemu, sa koje god strane gledao, preko kojeg god džepa probao sve to isprebacivati, mjesečno se ta cifra opako približava magičnoj brojci od 20000 Kn mjesečno prve godine, a znatno manjih, ali opet jako velikih 6000 Kn mjesečno idućih godina. Naravno, samo ako ostajete na istom motoru sa istom opremom i ako pritom nemate nikakav ozbiljan pad.

Eto, tko voli neka izvoli. Da se krivo ne shvatimo. Ovo je kalkulacija za jednu kvalitetno odrađenu sezonu. Da se tu uštedjeti. Mogu se voziti stalno rabljene gume kupljene od nekog drugog po povoljnijoj cijeni. Može se tu raditi još puno kemija no to nije više kvalitetno odvožena sezona.
I onda se mnogi pitaju zašto su Talijani brži od svih na našoj stazi. Možda najveći dio odgovora leži upravo o toj za naše standarde ne maloj cifri.
Vozači, ne preostaje vam ništa drugo nego da krenete u lov na sponzore koji bi vam barem olakšali 2006. sezonu. Kalendar je ispunjen maksimalno, vremena će se naći, ostaju samo novci. Ja ću osobno, nadam se, izdurati cijelu sezonu, ali samo zahvaljujuči sponzorima poput MAC-Plastik, Migo-Moto, Novema Nova, ProMoto i Eurorent-sport. Da njih nema sezona bi bila podosta skuplja.
 

Share

About Author

admin