Oprema — 25 ožujka 2009 -

Odmah na početku da riješimo dilemu – da, uređaj je pouzdan i vrijedi investicije. Ne, neće vam otići uplatiti loto i neće vam znati reći gdje je najbolje izbjeći policijske radare, ali ćete zasigurno sve karte koje imate moći baciti ili pokloniti. Na Crocodilea se možete osloniti da će vas dovesti do željene destinacije, sa svom silom korisnih informacije koje bi vam putem mogle zatrebati. Uređaj se isporučuje s integriranom kartom Europe što uključuje Hrvatsku, BiH, Srbiju, Makedoniju i ostale motoristima interesantne zemlje. Sam uređaj gradove i krajolike prikazuje u 3D modelu i to na promjenjiv način – ovisno o željama korisnika. U istom modelu prikazuje i objekte od važnosti (benzinske crpke, hoteli, restorani i slično). Prikaz je na 4.3-inčnom ekranu u boji osjetljivom na dodir. Softversko rješenje nudi i mogućnost dijeljenja ekrana na dva dijela za bolju preglednost, a postoji i LANE INFO odnosno sustav upozorava vozača i pomaže pri odabiru trake na višetračnim prometnicama. Meni osobno draži detalj je zvukovno upozoravanje na prekoračenje dopuštene brzine. Sami odabirete u postavkama kada želite da vas uređaj obavijesti o prekoračenju brzine kretanja – istog trenutka kad ste prekoračili brzinu, u trenutku kada ste brzinu premašili za 5, 10, 15, 20 ili više kilometara na sat brže od dopuštenog. Iako na motoru taj detalj može biti relativan pojam, pomoći će svakom vozaču da ipak malo pripazi na prometnicama na kojima srećemo presretače, na prometnicama gdje ima puno pješaka, školske djece itd. Nadalje, vodite računa da prilikom unosa tražene lokacije morate utipkati Šenoina,a ne Senoina ulica. Mogućnost unosa dijakritičkih znakova je jednostavna, kao i unos drugih posebnih znakova te brojeva. Nakon odabira lokacije koju će uređaj prepoznavati kao „doma“, svaka sljedeća lokacija koju unosite će se pamtiti i jednostavno ju ponovno pozivate. Ova opcija je vrlo prikladna ako znate da ćete na neke lokacije dolaziti svako toliko, tako da ne morate uvijek iznova vršiti unos zemlje, grada, ulice i kućnog broja. Što se tiče kvalitete mapa, korisnik može biti zadovoljan pokrivenošću. Testiranje smo vršili do najsitnijih detalja, doduše samo na području Hrvatske. Ali možemo pretpostaviti da je Zapadna Europa pokrivena 100%, a da se u Hrvatskoj eventualno može dogoditi da mapa ne sadržava neku ulicu u manjem mestu. Primjerice, u jednom stvarno malom naselju uređaj je ispravno vidio iznimno malu i nebitnu ulicu kojom smo se vozili i sve ulice koje su s njom povezane, ali nije imao naziv ulice. Po mom osobnom mišljenju u takvim situacijama je bitnije imati ulicu na mapi u odnosu na sve ostale okolne ulice, a to što jedna mala ulica u malom naselju nije imala ime, nije toliko bitno. Uostalom, updatei mapa se ionako svako malo skidaju i radi se upgrade, ne samo na ovim uređajima, nego na svim navigacijskim uređajima.
 

I ovaj uređaj ima takozvani POI opciju – „Point of interest“, a to bi u praksi značilo da će vam pokazati (samostalno ili na zahtjev korisnika, ovisno o odabranim postavkama) gdje su najbliže benzinske crpke, restorani, smještajni kapaciteti ili medicinske ustanove. Iste lokacije se mogu prikazivati na ekranu kako im prilazite ili možete uređaju dati komandu da vam nađe neku od najbližih kategorija. Osim ove opcije, postoji i opcija unosa geografske dužine i širine te izračuna najbrže, najoptimalnije i najjednostavnije rute do željenog cilja. Interesantno je da prilikom odabira rute odabirete i vrstu prijevoza – motocikl ili automobil. Na koji način razlikuje kalkulaciju po kategoriji vozila nisam shvatio, ali vjerujem da postoji objašnjenje. TMC postavke osiguravaju da tijekom vožnje imamo pristup informacijama o stanju na cestama koje se inače emitiraju putem radio postaja (stanje u prometu). Uređaju se može prepustiti automatski odabir radio postaje s najjačim signalom ili se može manualno tražiti određena postaja. Osim toga, TMC će vam i na samom ekranu pokazati nadolazeće zastoje ili radove na cesti, ako su unešeni u TMC sustav, a većina zemalja koje uređaj pokriva mapama jesu u navedenom sustavu. U slučaju zastoja i/ili radova na cesti, uređaj će ponuditi opciju preračunavanja alternativne rute, a na samom korisniku je da pristane na promjene ili nastavi planiranim pravcem. Osim samog 3D prikaza rute kretanja, na ekranu tijekom vožnje možete pratiti vlastitu brzinu, strelicu koja pokazuje da li će sljedeći manevar biti skretanje ulijevo ili udesno, broj kilometara do cilja ili sljedeće bitne točke u vožnji (primjerice, važno raskršće ili skretanje u sporednu ulicu), lokaciju na kojoj se nalazite (primjerice, područje Udbine), trenutno važeće ograničenje brzine, zoom-in i zoom-out opcije, te eventualno sugestija o tome u kojoj traci da se vozite (primjerice, u slučajevima vožnje višetračnim autocestama). Uređaj nudi i mogućnost da putem opcije „travel assistant“ saznate više informacija o državi u kojoj se nalazite, saznate pozivne brojeve koji vrijede za tu zemlju, koristite pretvarač valuta, te sve do detalja o veličinama odjeće koje su važeće u toj zemlji u odnosu na međunarodne standarde.
 

Ono što nam je kao motoristima najbitnije, uređaj jeste otporan na vodu. Naravno, ne govorimo o bacanju u more i vađenju tek nakon 2 sata. Govorimo o normalnim količinama vlage i mokre okoline kakva se sreće kada kisnemo na cesti. U tim i takvim uvjetima uređaj radi bez problema. Ono što korištenje, ne samo ovog, nego općenito navijgacijskih uređaja kada su u pitanju motoristi čini potencijalno opasnim jeste gledanje u ekran. Općenito bi bilo daleko pametnije koristiti glasovnu navigaciju koja je potpuno dovoljna za normalno korištenje uređaja i to na način da se na uređaj ukopča kabel od slušalica (klasični mali činč kakav je na svim slušalicama) i tako koristi. Samo korištenje ekrana neka bude praksa u trenucima kada treba dodatno podesiti uređaj, mijenjate odredište i slične radnje koje je bolje i sigurnije obavljati dok stojite, a ne dok se vozite. Što se tiče preračunavanja rute, u nekoliko navrata sam namjerno zbunjivao uređaj krivim skretanjima. Preračunavanje rute je stvarno impresivno brzo što može biti važan detalj pogotovo ako kao vozač morate iznimno brzo reagirati u nepoznatom gradu ili nepoznatom području. Osim toga, glas jedne Nataše je sasvim ugodan i neće vam biti žao „popričati“ s njom oko prilagodbe vaših putnih pravaca njenim mogućnostima. Osim navedenog, spajanje nosača na guvernal motocikla je doslovno 2 vijka i 20-ak sekundi posla. Sam uređaj dolazi sa nosačem za automobil, a nosač za motocikl se kupuje zasebnoKoliko sam shvatio ekipu iz HI-FI centra koji su nam ustupili uređaj na testiranje, nosača za motocikle na skladištu ima dovoljno pa sumnjam da postoji potreba za posebnim naručivanjem tog dodatka i čekanja isporuke. Što se tiče same upotrebe GSP uređaja na motoru, sama konstrukcija nosača i sam uređaj su se ponašali besprijekorno. Namjerno sam vozio lošim cestama i nosač je izdržao, tako da se moj inicijalni strah pokazao bezrazložnim – uređaj nije „otpao“ ni tijekom vožnje iznimno lošim cestama. Napominjem da nisam vozio off-road. I sam proizvođač napominje u početnim uputama da uređaj i njegov nosač nisu dizajnirani za off-road u smislu zahtjevnog cross-countryja. Ovo je cestovni uređaj za praktički bilo kakvu vrstu asfalta, ali ipak samo asfalta i nezahtjevnog makadama.
 

Trajanje baterije ovisi o načinu korištenja – ako koristite noćni mode onda će baterija potrajati debelo preko nekoliko sati. Ako koristite mode za navigaciju danju sa svim mogućim opcijama uključenim, baterija če trajati do nekoliko sati odnosno recimo cca. 2-3 sata. Ako isključite opciju upozorenja da ste prekoračili dopuštenu brzinu kretanja, produžit ćete trajanje baterije. Sve ovisi o opcijama koje ste odabrali. Kao i svaki sličan uređaj, u paketu dolazi i 12V punjač za automobil. Neki vozači motora imaju ugrađene takve utičnice, većina ne. No, ugradnja takve utičnice, bez obzira koliko jednostavna, je ipak jedna druga tema. I sam uređaj nudi prilikom završetka korištenja opciju potpunog isključenja ili tek stand-by modea. U slučaju potpunog gašenja uređaja po završetku korištenja, ponovno paljenje i dizanje softverskog sustava traje ni 10 sekundi tako da se preporuča takva opcija kako uređaj u slučajevima nekorištenja dužeg od nekoliko sati ne bi bio nepotrebno u stand-by modeu. Ono što je meni bilo malo čudno da postoji kao opcija na ovakvom i sličnim uređajima, ali očito su sad takvi trendovi – osim navigacije, putem ovog malog stroja možete služati omiljene pjesme putem MP3 playera, pregledavati fotografije i kraće video zapise, pa čak zaigrati i nekolicinu video igara. No, vodite računa da igranje igara nije moguće tijekom vožnje i navigacije. Osim nosača za automobil, uređaj dolazi i sa auto punjačem (12V) te USB kabelom za spajanje na računalo, TMC antenom te pripadajućim DVD medijem sa softverom i priručnikom. Dimenzije uređaja su 137 x 90 x 20 (širina x visina x dužina), težine je 241 gram, a 4.3-inčni ekran ima 24 bitnu dubinu boja, koristi 16,7 milijuna boja i ima male reflektirajuće vrijednosti. Što se hardvera tiče, ima 2 GB Flash storage te 64 MB SD-RAM-a. Uređaj ima Micro SD Card Reader i podržava do 4 GB prostora. USB ulaz podržava 2.0 i formata je mini USB. Osim spomenutog Z100 modela kodnog naziva „Crocodile“, u Beckerovoj ponudi se nalaze i modeli Z098 (cijena cca. 1.400 HRK), te model Z201 (cijena oko 2.000 HRK). Sam Crocodile ćete platiti oko 2.400 kuna uz manju nadoplatu u slučaju da želite i nosač za adaptaciju uređaja na motocikl.
 

Becker je inače tvrtka koja se već 60 godina bavi elektronikom: 1949. godine su razvili prvi Autophone odnosno prvi auto radio. Godine 1985. su bili prvi koji su razvili auto radio sa integriranim CD playerom, a 2001. godine su prvi razvili Becker Online Pro – kombinaciju e-maila, WAP-a, SMS-a, navigacije, telefona, MP3 players, CD-a i 2-RDS tunera u jednom sustavu. Imajući u vidu bogatu povijest inovacija, možemo pretpostaviti da postojeći i budući navigacijski sustavi imaju očekivanu kvalitetu na opće zadovoljstvo korisnika. Uređaj na hrvatskom tržištu distribuira HI-FI centar, a vjerujemo da Beckerovu ponudu možete naći u svakom bolje opremljenom dućanu navigacijskom opremom.
 

 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin