Motori i oprema — 01 srpnja 2015 -

Vjerojatno ne bi bilo pogrešno reći da je novi KTM 1290 Super Duke R najočekivaniji motocikl ove sezone jer pri prvom pojavljivanju prototipa, zanimljivog naziva “The Beast”, stizale su informacije da novi Duke neće biti samo klasični nastavak aktualnog modela. Već sami porast zapremine sa 990 na 1.301 ccm i podatak o 180KS značio je da treća generacija velikih KTM nakeda okreće novu stranicu svoje povijesti. Potpomognut s nekoliko video uradaka koji su samo još više budili znatiželju, promotivni dio novog Duke-a odlično je odrađen i prije njegovog predstavljanja.

Agresivan izgled novog nakeda, s mnoštvom oštrih bridova, tipičan je za novu generacije KTM-ovih motocikala tako da je i novog Super Duke-a potpisao Kiska studio. Prednje svjetlo duguljastog oblika već je poznato, kratke bočne plastične oplate oko hladnjaka također, rep je kratak i ovaj put mao zaobljeniji. Super Duke uživo djeluje prilično malen, slično kao i njegovi prethodnici, no prilično širok upravljač i sjedalo postavljeno na 835 mm vrlo su komotni i višim vozačima. Niti oslonci za noge, ponekad postavljeni iritantno visoko ili pomaknuti prema unatrag, na Duke-u ne stvaraju probleme. Položaj vozača, osim što je iznimno prostran i ugodan čak i pri većim brzinama, lagano je nagnut prema naprijed što daje dozu sigurnosti u smislu oslonca pri jačim ubrzanjima ali i kočenjima. Osim toga, osjećaj za prednji kraj dodatno je naglašen što je možda i osnovna karakteristika nakeda ne pretjerano dugih međuosovinskih razmaka, u ovom slučaju 1.482 mm.

1

2

Okvir Super Duke-a rešetkasta je konstrukcija od krom-molibdenih cijevi koja zajedno sa stražnjom aluminijskom jednostrukom vilicom predstavlja sigurno jednu od najčvršćih konstrukcija što je poznato još sa starijih Ducatija kojima se ni u današnjim mjerilima čvrstoća i mirnoća u zavojima ne može dovoditi u pitanje. Znali su to i KTM-ovi inžinjeri s obzirom da je jednostruka vilica prvi puta našla utočište na nekom austrijskom modelu. Na vilicu se spaja podesivi monoamortizer dok je prednja vilica promjera nemalih 48 mm. Proizvođač je oba slučaja WP, jedna od KTM-ovih tvrtki. Spomenimo da se na prednjem ovjesu koristila tehnologija poznata s off-road motocikala istog proizvođača, lijevi štap regulira kompresiju, desni povrat. “Štelanje” se obavlja i u samoj vožnji tako da alat možete zaboraviti.

Elektronika na Super Duke-u očituje se kroz tri progresivna načina rada, Rain koji ograničava snagu na 100 KS, Street koji daje punu snagu ali odaziv gasa nije toliko eksplicitan i kontrola proklizavanja je restriktivnija, te Sport mode koji nudi svih 180 KS uz minimalno uplitanje Boshove kontrole proklizavanja najnovije generacije i ABS-a. Izmjene načina rada moguće je vršiti u vožnji preko prekidača s lijeve strane uz obavezno trenutno zatvaranje ručice gasa. ABS se može isključiti a postoji i tzv. supermoto način pri kojem se isključuje kontrola proklizavanja stražnjeg kotača ali ABS ostaje uključen.

V2 agregat vuče korijene od sportskog RC8 ali je doživio bitne promjene. Razvija 180 KS pri 8.870 okretaja i 144 Nm pri 8.000 okretaja a zahvaljujući preciznoj elektronici i u srednjim okretajima radi vrlo uglađeno. Problem velike zapremine koji se manifestira nemirnim radom na niskim okretajima, poput vožnje u gradskim gužvama, prisutan je i na Super Duke-u. Vibracije i trzanje se osjete ali nije to više ni blizu nekadašnjim sirovim V2 agregatima. Bitno je napomenuti da uz svu raspoloživu snagu, koje stvarno ima na pretek, veliki Duke može se voziti sasvim “normalno” odnosno koristiti se u svakodnevnim uvjetima.

4

5

Super Duke je izuzetno agilan motocikl, bilo na stazi ili na cesti, i impresivana su prebacivanja i lakoća ulaska u zavoj bez obzira na deklariranih “mokrih” 198 kg. U samom zavoju dolazi do izražaja stabilnost i čvrstoća kao rezultat već spomenute ciklistike odnosno čvrstoće okvira. Ovjes je tvrđi već prema tvorničkim postavkama no ne bi bilo logično niti očekivati da je drugačije. Neravnine na cesti nisu problem za Super Duke-a, iako naše ceste znaju skrivati i puno više od samih neravnina. Duke će ih osjetiti i dati vam  do znanja da su prisutne ali osim u slulaju pretjerivanja neće reagirati neočekivano. Osim impresivne reakcije na otvaranje gasa, što je možda i najbitnija karkateristike novog Super Duke-a, ništa manje fascinantna nisu ni kočenja. Kočnice su Brembove, Monobloc 50 s četveroklipnim radijalnim kliještima i diskom od 320 mm. Niti u ovom slučaju u KTM-u nisu ništa prepustili slučaju jer se radi o trenutno najboljem serijski dostupnom kočionom sustavu. Osim što je Brembo napravio vrhunski proizvod, i u KTM-u su se prilagodili položajem sjedenja vozača i oblikom spremnika goriva za koji se možete čvrsto zakačiti.

Premda iz promotivnih materijala “vrište” snaga i performanse novog Super Duke-a, ne treba ga se bojati jer se radi o odlično izbalansiranom motociklu koji je podjednako upotrebljiv u raznim okolnostima. Strahopoštovanje je uvijek dobrodošlo jer 180 KS nikako nije za podcjenjivanje. KTM je svoju publiku uvijek imao a tako da će vjerojatno biti i s novim modelom. Cijena Super Duke-a 1290 R iznosi 127.000 kn.

6

 

 

 

Share

Povezane novosti

Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016

About Author

mate