Modeli 2003 — 22 prosinca 2002 -

Kad dođe vijest da KTM ulazi u Moto GP elitu dolazi do povećeg zaprepaštenja i čuđenja, ali kad izađe glasina da je došao na svijet novi off road to i nije neka vijest. To da KTM radi rasne proizvode za blato, prašinu, vodu i ostale terene za koje je Bog mislio da ne treba na njih stupiti svi već znamo i nema mnogo onih koji bi pokušali oborit tu činjenicu, pa neću ni ja, nego ću vam napisati nekoliko glavnih crta o novom proizvodu, KTM 450 EXC Racing.
Od kud početi? Recimo od estetskog dijela. U sve EXC modele ugrađivat će se tank novog oblika, kakav se ugrađuje i u seriju SX. Sjedalo kako i priliči enduro motociklu je ergonomićno projektirano da pruža što lakše pomicanje vozača duž svoje dužine u svrhu pomicanja težišta motocikla i samog stila načina vožnje. Zbog tih razloga sjedalo se proteže do samog čepa tanka. Enduro modeli dolaze i sa malim digitalnim brzinomjerom i još pokojim kontrolnim svjetlom, pohvalna je stvar što se sa njim može upravljati, a da ne mičemo ruke sa volana tj. kontrole su postavljene i na same ručke volana. To će svakako cijeniti oni koji su se oprobali u off road vožnji gdje nema baš previše vremena da bi ruke vrludale uokolo. Kad smo već tu da spomenemo i novi volan sa promjerom cijevi od 12 mm, što bi nam u kombinaciji sa novim širim osloncima za noge trebalo povećati stabilnost i lakše manevriranje po terenu. Što se tiče oplata one su čista kopija ovogodišnjeg pobjedničkog KTM-ovog stroja sa GP cross prvenstva. Tu je i sasvim novi prednji blatobran koji osigurava bolju zaštitu od svakakvih prljavština u koje “tresne” prednji kotač. Dio oplata oko hladnjaka su projektirane da bi prihvaćale što više zraka i da bi se povećanjem protoka omogućila što optimalnija radna temperatura motora, bez obzira na teren kojim vozili.
Motor ovog stroja se bazira na zadnjem modelu motora od 400 ccm. Najveći razlog “bušenja” sa 64 mm na 72 mm su nova pravila FIM-e koja je povećala dozvoljenu kubikažu za natjecanja. Glavne promjene na motoru osim povećanja zapremnine bi bile da je košara spojke olakšana za nekih stotinjak grama, sama poluga mjenjača je bolje dimenzionirana veličinom i oblikom da bi se osiguralo što bolje i preciznije mijenjanje brzina. Zbog vječne prisutnosti vlage, prljavštine i sl. kod ove vrste motora često dolazi do zatajivanja električnih instalacija, među kojima je i sama lulica svjećice, da bi se to spriječilo ona je novog dizajna i povećanog promjera na 12 mm. Cijeli pogonski stoj je sveukupno olakšan za oko 1 kg. To olakšanje se prvenstveno postiglo zbog ljevana bloka motora u kokilnom (tlačnom) ljevu, umjesto dosadašnjem pješčanom ljevu.
Kočnice su već provjerena stvar radi se o nazubljenim diskovima, svrha nazubljenja je što lakše samo čišćenje od blata i sl.
Ovjes je kod ove vrste motocikala najvažnija komponenta, jer je on opterećen na sve moguće sile i opterećenja, sjetite se samo raznih skokova sa brijega na brijeg koje znamo vidjet na cross utrkama. Iz tog razloga već ionako “debele” vilice zamijenjene su sa još debljim, tj. sa 43 mm prešlo se na 48 mm, radi se o već udomaćenom proizvodu kod KTM-a, White Power USD (Up-Side-Down) vilici. Ta vilica je proizvod nove generacije, radi se o novim ugrađenim cijevima i ostalim komponentama koje bi trebale osigurati što bolji rad u toku same kompresije kad je i najveći pritisak na sam fluid (radi se o novom ulju) koji je njoj. Da bi se poboljšalo klizanje vilice, šipke su sa vanjske strane presvučene kvalitetnijim Kromiranim prevlakom. Stražnji amortizer je također proizvod WP koji se sastoji od većeg kompenzacijskog spremnika i većeg volumena ulja.
Došlo je do promjena i na samim kotačima, pa je tako redimenzionirana sama osovina kotača koja je povećana sa 20 mm na 26 mm (povećanje za 30 %), to povećanje bi trebalo osigurati bolju stabilnost, sigurnost i samu čvrstoću. Prednja glavčina kotača je također povećana sa 36 mm na 52 mm (povećanje za 45 %), dok je stražnja glavčina povećana sa 48 mm na 64 mm (povećanje za »35 %).
Što još reći, kad se zna da ga se konkurencija boji, mada je i ona svakim danom sve jača i nemilosrdnija, prvenstveno su tu misli na također novi već predstavljen HONDIN CRF 450 R te YAMAHIN WR 450 F čije će predstavljanje biti ovih dana.

Tehnički podaci:
Motor: 4T; jednocilindrični; hlađen tekućinom; zapremnina 447,92 ccm; provrt×hod, 89×72 mm; mjenjač sa 6 brzina; pokretanje pomoću anlasera ili kick-startera; spojka, hidraulična višelamelna u ulju
Napajanje: rasplinjači Keihin MX FCR 39
Paljenje: Kokusan digital 4K-3B
Okvir: Chrom – Molybden
Ovjes : sprijeda, White Power up-side-down promjera 48 mm, hoda 300 mm; straga, White Power monoamortizer, hoda 335 mm; volan, Conical RENTHAL R28
Kočnice: sprijeda, nazubljeni monodisk promjera 260 mm; straga, nazubljeni monodisk promjera 220 mm
Felge: sprijeda, 1.60×21²; straga 2.15×18² DID
Gume: sprijeda, 90/90-21²; straga 140/80-18²
Mjerenja: međuosovinski razmak 1481 ±10 mm; visina sjedala 925 mm; visina od tla 385 mm, kapacitet spremnika za gorivo 8,5 l; suha težina približno 115 kg.

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author