Oprema — 16 veljače 2007 -

Ne podrazumijeva se kaciga, kao i odgovarajuća zaštitna oprema, samo u motociklističkom sportu, već i za „obične“ ljude na dva kotača. Teški zahtjevi koji se stavljaju pred proizvođače, od maksimalne zaštite uz istodobnu minimalnu težinu, istovjetni su i za sportske profesionalce, kao i za vozače za slobodno vrijeme. I kolikogod predstavljeni proizvodi bili, sami za sebe, visoke kvalitete i sa minimalnim nedostacima, njihova upotreba ima nekoliko slabih točaka. Jedna od najistaknutijih slabih točaka je svakako vrat vozača; spoj glave (koja je zaštićena unutar kacige), i tijela (koje je zaštićeno zaštitnim odijelima i kombinenzonima), je sigurnosno – i za ozljede – definitivno najslabija karika na cijelom tijelu.

KTM Neck Brace

Sam vrat je jedan od zasigurno najkompliciranijih gibljivih dijelova ljudskog tijela. Sve do danas, taj dio tijela je bio najnezaštićeniji, te je njegova zaštita bila najteže provediva, a da se istodobno osigura i zadovoljavajuća pokretljivost vrata i glave.

Stoga je na scenu stupio austrijski KTM, zajedno sa BMW-om, i odlučio stati na kraj teškim – a često i fatalnim – ozljedama vrata, te je i za natjecatelje, kao i za tržište, razvio sigurnosnu nadgradnju na kacigu i zaštitno odijelo. Taj dio opreme zove se – KTM Neck Brace!

Neck Brace – pogled sa stražnje strane

Austrijski KTM je razvio svoj Neck Brace u suradnji sa njemačkim BMW-om, a kao osnovu su uzeli jednu vratnu zaštitu koju je, konstruirao i razvio južnoafrički inženjer, dr. Chris Leatt. KTM Neck Brace je napravljen od GFK i karbona, a sve da bi težina bila što je moguće manja. Taj sistem daje (u slučaju pada) – po sadašnjim znanstvenim iskustvima – zaštitu od slijedećih povreda:

1. Hiperfleksije – ekstremnog pomaka vrata prema naprijed, kao i pojave samogušenja uslijed težine glave i pritiska na vrat, te zatvaranja dušnika;

2. Hiperekstenzije – ekstremnog pomaka vrata prema natrag, kao i pojave samogušenja zbog prekomjernog istezanja vrata prema unatrag i time stezanja dušnika;

3. Lateralne hiperfleksije – ekstremnog bočnog pomaka glave;

4. Aksijalnog opterećenja – deformacije hrptenjače zbog tjemenog opterećenja na kacigu;

5. Stražnje hipertranslacije – pomak glave unazad u razini grlića.

Neck Brace iskoristiv i u off-road i motocross primjenama

Temeljna uporaba KTM Neck Bracea leži u činjenici da se kontrolirano zaustavlja nekontrolirano kretanje glave, vrata i kacige u slučaju padova. Ti ciljevi će se ostvariti kroz slijedeće glavne karakteristike KTM Neck Bracea:

– izrađen je sa gornje strane (strane kacige), kao i sa donje strane (strane tijela) od materijala koji učinkovito upijaju energiju udarca;

– ima visoku elastičnost zbog konstrukcije svakog pojedinog dijela;

– u ekstremnim slučajevima Neck Brace može puknuti zbog preuzimanja velike količine energije udarca na sebe, od koje je vozač pošteđen;

Neck Brace u akciji: Dakar Rallye 2007

Najbolja sigurnosna oprema ima svoj smisao samo onda kada svojim djelovanjem ne utječe na ponašanje vozača i komfor vožnje. Stoga je baš tome skupu karakteristika posvećena najveća pažnja prigodom konstruiranja KTM Neck Bracea, sa ciljem neograničeno slobodnog kretanja vrata i glave prigodom vožnje. Jasno je da je i najmanji udio težine odlučujući na komfor nošenja KTM Neck Bracea, pa je i u tome smjeru uložen maksimalan napor da bi nošenje KTM Neck Bracea bilo što udobnije. Primijenjeni materijali u izradi – GKF i karbon – djelomično presvučeni sa mekanim, za udarce ublažavajućim materijalom, spustili su težinu Neck Bracea na vrlo niskih 790 grama. Zbog različitih veličinskih pinova, putem kojih se podešava veličina, KTM Neck Brace se može potpuno prilagoditi veličini tijela vozača.

Neck Brace odozgora

Temeljna prednost je i u tome što se postojeća sigurnosna rješenja, koja koristi vozač, ne trebaju mijenjati zbog korištenja KTM Neck Bracea. Sistem KTM Neck Bracea je kompatibilan sa velikom većinom tipova motociklističkih kaciga, te je tako iskoristiv i u pogledu cestovnih, kao i u pogledu off-road utrka. Na žalost, kod pojedinih kožnatih zaštitnih odijela sa podignutim zadebljanim ovratnikom, da bi se KTM Neck Brace uspješno koristio moraju se napraviti manje modifikacije. Kao poseban dodatak, KTM nudi i jednu zasebnu vozačku „nadjaknu“, koja – zahvaljujući posebno konstruiranom ovratniku – omogućuje komforno nošenje KTM Neck Bracea preko postojeće jakne ili kombinenzona.

Kao i kod svih ostalih proizvoda sa znakom KTM-a, i KTM Neck Brace je testiran u najtežim situacijama koje postoje u trkaćem moto-sportu. Neki KTM tvornički vozači su koristili KTM Neck Brace i na upravo odvoženom Dakar Rallyju. „Ne mogu si više predstaviti, ma i zamisliti da bih više vozio bez Neck Bracea. Nakon jednog kraćeg perioda privikavanja, čovjek više jednostavno ne ispušta Neck Brace! Na treningu sam pao sa podosta velikom brzinom, i kaciga je bila dosta oštećena. U normalnoj situaciji imao bih, nakon takvog pada, jake bolove u vratu, možda čak i nešto gore, ali sa Neck Braceom ne osjećam ništa od tih posljedica!“ – ova izjava profesionalnog vozača Cyrila Despresa, pobjednika Dakar Rallyja 2007.-e, opisuje njegova iskustva sa ovim novim zaštitnim sustavom. Čak i u motocrossu, gdje je pokretljivost glave i vrata od ključnog značaja, Neck Brace je uspješno testiran.

Neck Brace iz profila

I odgovorne osobe u KTM Motorsportu, Heinz Kinigadner i Pit Beirer, smatraju da je već danas potrebno početi ispunjavati sve veće zahtjeve za sigurnošću motociklista, te da je budućnost – u kojoj će se puno aktivnije spriječavati teške povrede motociklista – konačno došla.

Cijena za KTM Neck Brace, koji izlazi na tržište krajem ožujka 2007.-e godine, kretati će se na zapadnoeuropskom tržištu, zajedno sa porezom, otprilike 495 eura.

 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin