Iz svijeta — 22 svibnja 2012 -

Nakon što smo vidjeli enduro novosti za šumu, vrijeme je da odemo na stazu gdje nas čekaju noviteti iz linije SX/SX-F. Kako bi bili što konkurentniji u svijetu motocross-a KTM je napravio veće zahvate na tim modelima. Promjene je pretrpila rama, ogibljenje, agregat a nove su i plastike. Rekli bismo da je cijeli motocikl nov.
Pravi poznavaoci će prepoznati novu tablicu za broj, redizajnirani rep i spremnih goriva te airbox. Modeli za 2013. također dijele novi upravljač, modificirani ispušni sustav, pojačanu stražnju vilicu, fine dorade na ogibljenju te kao rezultat svega redukciju ukupne mase motocikla.
Posvetimo sada malo vremena ovjesu. Nova ojačana stražnja vilica je sada lakša i čvršća te može prihvatiti veću osovinu. Stražnji dio ovjesa sada nudi više balansa te osigurava bolju trakciju. Rama je također ojačana na opterećenijim dijelovima. Sprijeda nalazimo WP vilice promjera 48 mm koje bi trebale nuditi bolji osjećaj i performanse na „teškom“ terenu.
Kao i kod enduro braće tu su novi SKF-ovi ležajevi koji osiguravaju manji otpor. Štitnici vilica također su zamjenjeni lakšima i izdržljivijima.

Novosti nastavljamo izmjenama na spremniku goriva, koji je sada ergonomičniji i kompaktniji te u svakom trenutku može biti zamjenjen onim većim sa enduro brata. Ispod rezervara nailazimo na novi filter goriva kojem je sada olakšan pristup te je samim time ubrzana i njegova promjena. Nova je i pumpa goriva te airbox koji sada osigurava više mjesta za manevriranje njime. Također je poboljšan i protok zraka do njega što je zaslužno za bolje „disanje“ motocikla.

Nove plastike, sa novim grafikama daju na dojmu agresivnosti, te osvježavaju cijelu gamu.
Hladnjak je također zamjenjen novim, koji je sada izrdžljiviji u slučaju udara o tlo ili neku drugu prepreku. Svi modeli opremljeni su novim Renthal-ovim upravljačem koji je pridonio ergonomiji kao i samome osjećaju vožnje. Brembo kočioni sustav je poboljšan, a tu su i veće osovine kotača koje sada mjere 25 mm (dosada 20 mm).
Kotači koji su napravljeni od nove legure su također izdržljiviji i lakši te svakako poboljšavaju stabilnost motocikla.

SX-F 250

Početni 4-taktni cross model dobio je novu glavu agregata. Ispod nje se nalaze dvije bregaste osovine sa četiri ventila. Poklopac agregata je kompletno izmjenjen, sada dodatno ojačan te olakšan uklanjanjem nožnog pokretača ili jednostavnije, kurble.
Provrt cilindra narastao je sa 76 mm na 78 mm, što je automatski dopustilo ugradnju većih ventila. Tako je osiguran veći broj okretaja. Klip je sada od drugačije legure aluminija te smanjuje vibracije, a uz sve to iz KTM-a deklariraju veću trajnost. Nova radilica te veći provrt za rezultat su dali smanjenje hoda cilindra. Sve to bi trebalo osigurati bolji i življi odaziv na gas.
Austrijski proizvođač navodi kako su ove promjene osigurale dodatnih 5 KS naspram prethodnika.
Kao što smo više puta spomenuli, uklanjanjem klasične kurble za pokretanje motora, mjesto je našao standardi elektro pokretač, no kurblu i dalje možete naći u KTM-ovom Power Parts katalogu. Throttle body sada mjeri 44 mm, za razliku od dosadašnjih 42 mm. Svi konektori i ožićenje je sada bolje zaštićeno novim gumenim brtvama i poklopcima koji su sada otporniji.
Tu je i novi 6-brzinski mjenjač u kombinaciji s ojačanim te kompaktnijim kvačilom.

SX-F 350

Cross model od 350 ccm, kao i njegov enduro brat spaja najbolje iz dva svijeta. Agilnost i masu modela od 250 ccm i snagu modela od 450 ccm.
Model SX-F 350 sada razvija 54 KS. I na ovom modelu kao i na svim novitetima enduro i motorross linije nailazimo na nove poklopce (dekle) agregata, koji su čvršći i lakši.
Kako bi pratila pojačavanje snage te ostale promjene u samome agregatu i radilica je morala biti ojačana.

SX-F 450

Top model motocross game dobio je neka sasvim nova tehnička rješenja. Ispušni sustav je sada načinjen od titana, isto kao i usisni ventili. Olakšana je i bregasta osovina.
Svi dijelovi u agregatu, samim time i njegova ukupna masa je reducirana gotovo na minimum što ima za rezultat agregat koji se veselije i lakše „vrti“ te je još dodatno ojačan.
Provrt cilindra sada je 95 mm te je izrađen od lijevanog aluminija. Uz sve to izostanak klasične kurble omogučio je uštedu težine od preko 2,5 kg u odnosu na model 2012. a tu je i DDS kvačilo.

SX 250

Na 2-taktnom modelu također nalazimo DDS kvačilo te 6-brzinski mjenjač. Ostatak motocikla je isti kao na 4-taktnoj braći, osim naravno osjetno manje snage.

Mini cross linija je također doživjela sitna ali bitna poboljšanja. Za sve ostale detalje, ako ih uopće i ima možete pogledati KTM-ovu službenu stranicu te otkriti sve pojedinosti o modelu koji vas zanima http://www.ktm.com/it/ready-to-race.html a tu su i kao uvijek vrlo atraktivni tvornički promo filmovi:

http://www.youtube.com/watch?v=JJb8CxSDniE

http://www.youtube.com/watch?v=B4KR8LNYVlA

http://www.youtube.com/watch?v=DFjnpQ963Lw

http://www.youtube.com/watch?v=lvX4UECIleg

Mario Perković

Share

Povezane novosti

Kawasaki Z300?

Kawasaki Z300?

listopad 14, 2012
Honda CBR i CB 500

Honda CBR i CB 500

rujan 13, 2012
Koncepti budućnosti

Koncepti budućnosti

rujan 07, 2012
Z1000 u novom ruhu?

Z1000 u novom ruhu?

rujan 07, 2012
Novi Kawasaki Z800?

Novi Kawasaki Z800?

rujan 03, 2012

About Author