Modeli 2004 — 25 listopada 2003 -

Malo je čudan ovaj naslov, zar ne? Naime, radi se o nečem sasvim novom u proizvodnom planu austrijske tvornice “KTM”. Samim spomenom “KTM”, odmah nam pada na pamet “Rally Paris-Dakar”, na kojem je “KTM” i zaslužio svoju popularnost i dokazao neizmjernu izdržljivost u najtežim i najsurovijim uvjetima. Tek posljednjih par godina viđamo ga na stazama moto-crossa i sličnih natjecanja. Do prije par godina vidjeti “KTM”, pa makar to bilo i na TV-u, je bilo kao da se sada divimo “MV AUGUSTI”. No, da ne duljim…

U prvi plan upada armatura i masivni most vilice. Ako se ne varam, montirana je radijalna pumpa za kočenje, kao i hidraulična spojka.
Da to je to, sve što se vidi od cijelog ispušnog sustava, problemi će se možda pojaviti s našom željom da serijski “top” zamijenimo s “AKRAPOVIČEM” ili “SHACALOM”.
Stražnja vilica daje dojam masivnosti, bez obzira s kojeg je kuta gledamo.
Prednja radijalna kliješta zasigurno će biti na razini zadatka, ipak se radi o proizvodu “Bremba”. Plivajuće diskove će kočiti po četiri klipića, barem se tako može zaključit iz slike. Ovdje se vidi i obloga prednjih vilica, koja je najvjerojatnije od titana.

S modelom RC8, “KTM” ulazi u vode čistih cestovnih jurilica, po prvi puta u povijesti, barem koliko ja pamtim. To zapravo i nije veliko iznenađenje, jer ulaskom u GP prvenstvo, u najnižoj klasi od 125 ccm, dali su nam naslutiti da nešto kemijaju na tom planu. No, da će se to dogoditi u tako kratkom roku, malo je ipak iznenađujuće, ali u isto vrijeme i pohvalno. U službenim podacima, kojima od nedavno imam pristup, ne navode se neke posebne karakteristike. Zna se da je agregat dvocilindrični, s cilindrima postavljenim u V, s kutom između cilindara od 75°. Podmazivanje je riješeno preko suhog kartera, pretpostavljam ista stvar kako što ima i “Aprilia” RSV Mille. Ugrađeni mjenjač posjeduje 6 brzina, a prebacivanje brzina olakšava nam hidraulična spojka. Kako i već podosta puta do sada, opet ću spomenuti tu famoznu centralizaciju masa i postavljanje težišta u najbolju moguću poziciju. U cilju postizanju istih, rezervoar sa gorivom je u stvari ono na čemu sjedite. Suho podmazivanje omogućilo je smanjenje samog kartera i postavljanje ispušnog sustava na pomalo neobično mjesto. Do sada smo taj položaj viđali samo na proizvodima američke marke “Buell”. Naime, jedino što se iz oplata nazire, a da bi imalo veze s ispuhom, je izlazna cijev na desnom boku oplata. Sve cijevi i sam prigušivač je smješten ispod motora. Iz “KTM”-a kažu da je taj položaj odabran zbog toga, jer ima najmanji utjecaj na dinamiku cijelog motocikla. Nadalje, što možemo vidjeti na slikama, je da motor ima uz hladnjak tekućine i hladnjak za ulje. U vrlo sažetom tekstu, koji je namijenjen novinarima, navodi se i okvir motocikla od krom-molibden cijevi. Budući da nas taj okvir odmah podsjeća na “DUCATIA”, uspoređivao sam malo ta dva motocikla na slikama. Mislim da slobodno mogu napisati da “KTM” ima skoro duplu debljinu cijevi, s obzirom na “DUCATI”. Zaista masivno, ali adekvatno tome i čvrsto. Po par stvari mogli bi reći da je “KTM” prije svoju inspiraciju tražio u susjednoj Italiji, nego li u dalekoj zemlji izlazećeg sunca. Podmazivanje sa suhim karterom podsjeća nas na “Apriliu”, dva cilindra u V rasporedu, cjevasti okvir, usred noći svaki bi rekao, zaštitni znak “DUCATIA”. Što se tiče ovjesa, kočnica, podataka agregata, sorry, ali službeno nema ništa, a u precizna nagađanja se nećemo upuštati. No, ipak slobodno spomenemo svoja mišljena i pretpostavke. Što se tiče ovjesa, prvo u oko upada stražnja vilica, koja je zaista masivna. Stječe se dojam, da bi slobodno i valjak prešao preko nje i da se ne bi savila. Na lijevoj strani kroz nju prolazi pogonski lanac i tamo se najviše vidi ta masivnost, ali i preciznost rada. Ništa nije zbrčkano, sve je na svojem mjestu i obrađeno s velikom dozom preciznosti. Što se tiče prednjeg ovjesa, radi se o up-side-down vilici. Budući da na njoj nema potpisa proizvođača, možemo samo nagađati. Da li se radi o “White Power” vilici? Moguće, budući da smo je do sad viđali na svim modelima “KTM”-a, bez obzira bili oni cross, off road, ili supermoto izvedbe. Sigurni smo da je podesiva, a za ostalo, vidjet ćemo. Za stražnji mono amortizer smo sigurni da je proizvod “White Power”-a. To nas još možda najviše približava činjenici da je i prednji proizvod istog proizvođača. Za kočnice smo opet sigurni da su sprijeda montirani plivajući diskovi sa radijalnim kliještima, koje potpisuje “Brembo”, a promjer se pretpostavljam kreće oko kojih 300 mm. Možda par riječi o dizajnu? Ne znam što reći, to je već stvar za svakog pojedinca. Kotači su dizajnirani s pet krakova i dobro se uklapaju u cijelu figuru motocikla. Možda su linije motocikla malo preoštre, nema niti jednog zaobljenja, vizir je ujedno i prednje svijetlo. Teško je odrediti granicu gdje završava vizir, a gdje počinje svijetlo. Stražnji kraj pak ide visoko, visoko, nebu pod oblake. Kao da su zaboravili da se ne radi o cross motociklu, već o jurilici. Istina da današnjim jurilicama repovi strše u zrak, ali ovo je ipak mislim malo previše. U rep je ukomponirano svijetlo malih dimenzija i skoro neprimjetno. Armaturna ploča je malih dimenzija i tu im je nedostajalo malo inspiracije. Možda da su pažljivije pogledali novu R1, možda bi to malo ljepše izveli, no, nekome je i ovako lijepo. Ipak da spomenem da se radi o analognom obrtomjeru graviranom na 13000 okr/min. Crveno područje počinje na nekih 11500 okr/min, a ispod njega se nalazi digitalni display. Sveukupno gledano, originalnost ovog motora ne možemo pobiti. Ne možemo reći da smo već to vidjeli. Ovo je sasvim novo. Pitanje je samo, da li je došlo u pravome trenutku? Vrijeme će pokazati. Sjetite se samo kako smo se čudili novom “DUCATI”-u 999. Sada nam je već sasvim OK. Niti je čudan, ni ništa. Za sve je potrebno vrijeme prilagodbe.
Iz svega toga gore nabrojanog i opisanog, ostaje još da se samo upitamo, a koliko će to sve nas koštati? Prvo, ne bi smjeli zaboraviti da u naslovu piše “concept bike”. Dakako da se konačna verzija može još malo “popeglati”, ali u biti to je to. A cijena, teško je reći, ali ne bi se iznenadio ako će bit u cjenovnom razredu sa spomenutim “DUCATIEM”.

Prednje dvostruko svijetlo, iz daljine teško je reći gdje počinje svijetlo, a gdje vizir. No, u svakom slučaju nije ničija kopija. Visoko postavljen rep, sa svijetlom u minimalnim dimenzijama. Oznaku 1000 bilo bi ljepše vidjeti nego 990, no, možda se to još i promjeni.

Na kraju, jedino bi još jednom naglasio masivnost, koja je sveprisutna na ovom motociklu. Masivna stražnja vilica, masivan okvir, masivni mostovi prednje vilice, sve masivno. No, s druge strane, zar to sve i ne bi trebalo biti masivno i otporno na “piganje”, kada ga prebacujete kroz zavoje, a ne želite otpustiti gas?
O ovom modelu će zasigurno biti još riječi kada će biti poznato malo više stvari i kad ćemo zaviriti malo dublje u agregat, sustav ubrizgavanja, ovjes, kočnice i sve ostalo.

HONDA-biker, MK”Motori"

ZA SADA POZNATI TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, dva cilindra u V položaju s kutom između cilindara od 75°, vodeno hlađenje, hladnjak ulja
Obujam: 999,8 ccm
Mjenjač: 6 brzina, hidraulična spojka
Okvir: krom-molibden cijevi
Ovjes: Sprijeda up-side-down podesiva vlica; straga, “White Power” podesiv mono amortizer
Kočnice: Sprijeda plivajući diskovi s radijalnim kliještima
Suha težina: oko 175 kg
Najveća brzina: 280 km/h

 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author