Hrvatski motosport — 30 studenoga 2006 -

 

Razno raznim dogovorima, pregovorima, a ponekad i svađama, konačno smo se uspjeli pomaknuti sa mrtve točke zvane gradske utrke i seoske zabave. Većina vozača je bila za to da se od iduće godine vozi što manje gradskih utrka, a što više utrka na stazama. U početku se to svidjelo svima no sad su se polako počeli javljati glasovi kojima neke stvari ne odgovaraju. O čemu je riječ. Naravno, o financijama. Neki vozači su se uspjeli pobrinuti za sponzore, neke to tek čeka, ali svima je jasno da bez sponzora i bez pomoći onih koji pomoć pružati mogu, nema kompletne sezone za sve.
Kako se god okrene, tražili smo da nam sezona bude maksimalno profesionalna kako bi se i mi mogli postaviti profesionalno. Veliki i najbitniji dio koji je potreban da se to ostvari su sponzori koji to mogu omogućiti jednom smrtniku, u prijevodu vozaču. Pođimo malo preko granice, nešto istočnije. Što smo vidjeli u Batajnici. Postoje timovi koji žive na račun sponzora. Sponzor plaća motocikle, mehaničare, a ono što nas je stvarno iznenadilo, timovi plaćaju vozače. Pošto se za Srpski motosport kaže da se tek sad polako razvija, pitam se gdje smo onda mi. Mislim, ovo što smo vidjeli tamo to je onako kako treba biti zar ne ? Zar ne bi i kod nas trebalo biti nekoliko velikih timova koji bi funkcionirali kao institucija, udruga ili što već i kao takvi tražili sponzore, ali i vozače. Kroz godinu bi se vozači više trudili da odrade odličan posao kako bi za iduću godinu postigli veći interes raznih timova za sebe. Tu bi svoje mjesto našle i mlađe generacije kojima bi se na taj način omogućilo da pokažu svoj talent. Ista stvar bi bila i sa samim timovima. Oni bi se maksimalno trudili da omoguće svu potrebnu logistiku da jedan tim bude najkonkurentniji u sezoni kako bi za iduću mogli imati više sponzora. Priča se tu vrti u krug, ali istaknuta je profesionalnost. Gdje je to kod nas ?
Tokom godine smo mi, vozači izborili ono što smo tražili. Ako se postavimo maksimalno profesionalno prema sponzorima, prema medijima i jedni prema drugima, za 2008. godinu možemo izboriti još više. Mene iskreno jako veseli kad čujem da će iduće godine biti aktivirano nekoliko timova. Kaptol Cargo Kawasaki team, KMS Kawasaki team, Suzuki Eurorent team, Migo Moto team, SanAntonio Gajs team, možda se do početka sezone organizira i Honda Ruting racing team i još poneki team. Svi ti uvoznici i distributeri svake godine ulažu u marketing. Njihovi šefovi iz glavnih europskih predstavništva im odobravaju sredstva za marketing ovisno o tome što im se nudi, dakle svi ti novci idu negdje. Pitanje je samo kako će ta sredstva uložit. Hoće li uložit u nekakve radio reklame i oglase u raznim novinama ne vezanim uz motore ili će sredstva uložiti u nas i reklamirat se preko nas. Generalni europski zastupnici će to sigurno prepoznat i kao takvo odobrit uvoznicima još veća sredstva za marketing. Mi smo ti koji trebamo napraviti atraktivnu i interesantnu sezonu, sponzori su tu da to prepoznaju, a ako se sve poslaže na svoje mjesto, mediji jednostavno neće moći više ignorirati jednu takvu granu sporta. Ne kažem da ćemo ikad postati popularni kao nogomet, ali od nekih sportova koji se u medijima prate, morali bi u svakom slučaju biti puno interesantniji.
Moj savjet i apel svim vozačima koji su vozili, voze ili tek planiraju voziti prvenstva, da manje pričaju, manje špekuliraju i manje tračaju te da se više posvete sebi i svojoj vožnji iduće sezone kako bi se za 2008. godinu i oni mogli drugačije postaviti.
Prošle godine jedini tim koji je radio profesionalno je bio Migo Moto racing team i svaka čast Miljenku što je bez obzira na ogromne troškove, uspio sve to posložiti tako kako je bilo posloženo. Sjećamo se početkom 2006. prezentacije Yamaha tima na Zagrebačkom Velesajmu, to je očito dobro zamišljen projekt, ali nerealiziran. Nadamo se da će neki drugi timovi koji se formiraju za iduću godinu imati više uspjeha te da će ostali krenuti njihovim stopama.
 

Share

About Author