Kymco People One 125i

IM3S0015

Tajvanski Kymco vrlo dobro zna što je potrebno za svakodnevne gradske gužve a svoje znanje i iskustvo ugradili su u model People One 125i, koji uzima dobre vrijednosti prethodnika i na njih nadograđuje pristao dizajn te uvjerljivu mehaniku novijeg kova. Rezultat je okretno, praktično i ekonomično vozilo, što se može reći i za konkurenciju, ali ovdje smo se osobno uvjerili i bili ugodno iznenađeni sposobnostima testnog Kymca.

People One 125i donosi nešto manje vizualne odlučnosti ali je nadomještava elegancijom uz neizbježnu praktičnost. Pojavom ne djeluje impresivno no nema detalja kojem bi prigovorili a pruža sve što trebate. Ublažene linije ovog modela nisu lišene karaktera, pa je People One zapravo nenametljivo privlačan. Rasvjetni elementi  s prednjim pozicijskim svjetolm u LED tehnologiji odišu kvalitetom te su dobro uklopljeni u cjelokupnu pojavu. Osim vrlo dobre kvalitete završne obrade na većini vidljivih elemenata istaknuli bismo upadljivo dobro načinjenu presvlaku sjedala, ali i kontrolne instrumente. Nemalo polje kontrolnih instrumenata ispunjeno je na inovativan način a u njegovom središnjem dijelu smjestili neizbježni brzinomjer i pokazivač količine goriva. Tu su još četiri kontrolne žaruljice dok je ostali prostor ispunjen zaigranim grafikama. Prekidači nisu zadnji krih tehnologije ali korketno odrađuju posao. Prepoznatljivi Kymco element je zasigurno kontakt brava, bogata funkcijama kao što su otvaranje prostora pod sjedalom, otvaranje otvora za ulijevanje goriva uz neizostavni poklopac koji se navlači na bravicu nakon vađenja ključa.

Kako je serijski opremljen koferom, što svakako pozdravljamo, ne treba čuditi da je on prilagođen bojom, a niti oblikom ne odskače od cjeline. Jednako tako ne treba niti napominjati koliko ovakav kofer znači za praktičnost, s obzirom da u njega bez problema stane integralna kaciga te još ponešto sitnica oko nje. Prostor pod sjedalom nije impresivnih dimenzija, no i kao takav će učiniti puno kako biste doista i prevezli sve što želite prevesti. Maksimalno iskorištavanje prostora iziskivat će malo inovativnog pakiranja, ali nije to ništa što bezbrižni vlasnik ovakvog skutera imunog na gužve ne bi lako pretrpio. Na temu izgleda još ćemo spomenuti zanimljive naplatke od lakog lijeva. Njihovih deset krakova izgleda dovoljno zanimljivo, a još nam se više svidjelo to što naoko gruba završna boja odlično odbija prljavštinu i olakšava čišćenje. I posljednji nama zanimljiv detalj nalazimo na prednjem kraju, a u pitanju su gumene navlake retro izgleda za prednju vilicu.

IM3S0007

U Kymco razvojnom odjelu s modelom People One nisu gubili vrijeme na ekskluzivu već su iskoristili jake temelje te ih oplemenili aktualiziranom pogonskom grupom. Okvir je, dakle, načinjen od čeličnih cijevi, preko njega su ogrnute plastične oplate, a pogonska grupa ujedno ima ulogu ovješenog elementa. Ovjes je jednostavan i funkcionalan. Prednja teleskopska vilica nosi kotač s gumom dimenzija 90/90-16, a tu je i kočioni disk promjera 226 mm. Već spomenutu pogonsku grupu u gibanju ograničavaju dva amortizera s podesivim prednaprezanjem, a usporavanje manjeg stražnjeg kotača s gumom dimenzija 100/90-14 zadaća je bubanj kočnice od 130 mm. Dok je prijenos riješen uobičajenom automatskom spojkom i CVT mjenjačem, jednocilindraš od 124,6 kubičnih centimetara spada među novija Kymco postignuća. Iako znamo da ova tvrtka raspolaže složenijom tehnologijom, za People One 125i odabran je zrakom hlađeni agregat s dva ventila po cilindru, čije potrebe za gorivom zadovoljava sustav elektronskogubrizgavanja. Ova elektronička komponenta tu je kako bi ublažila utjecaj na okolinu, smanjila potrošnju goriva, ali i osigurala uglađen rad sposobnom agregatu.

Ukupna duljina skutera iznosi tek nešto ispod dva metra, a širina od 680 deklariranih milimetara daje naslutiti kako će u vožnji ovaj Kymco lako savladavati i uske prolaze. Masa od 113 kilograma ne odskače od očekivanog, a istovremeno spremnik goriva smješten u prednjoj maski svojom zapreminom od 5,6 litara nagovještava zaista skromne apetite agregata. Sa People One-om sve je nekako lako. Nisko težište znači da se masa skutera jedva osjeti, posve je lako podići skuter na centralni oslonac, a posebno je lako pokrenuti agregat. Bez obzira što se radi o jednocilindričnom agregatu, kao da je cjepljen protiv vibracija. Agregat, osim što se može pohvaliti izostankom vibracija, vrlo je uglađen i odlučno reagira na okretanje ručice sve do kojih 60 km/h, kada nestaje živosti, ali ostaje odlučnosti. Tako će People One dosegnuti 80 km/h bez puno muke, a posljednjih 20 km/h, do okruglih 100 uzet će nešto vremena. Ovakve performanse znače da se za upravljačem Kymca nećete osjećati ugroženo niti na brzim gradskim prometnicama. Zapravo su i dostupna ubrzanja dovoljna da na semaforu iza vas ostanu gotovo svi automobili.

Sjedalo je relativno tvrdo no kraće gradske dionice neće dovesti do zamora stražnjice, ali udobnosti tu ne treba tražiti. Jednako tako, ovjes je podešen tvrdo tei do vozača prenosi dosta neravnina. People One neće skakati preko neravnina ili djelovati neupravljivo, no malo neravnina će se osjetiti.Po pitanju kritika treba spomenuti retrovizore koji ne olakšavaju vožnju vzaču prosječne vidine. Kočnice nisu agresivne a osiguravaju dovoljno sile kočenja. Najbolji efekt, kao ina gotovo svim skuterima odnosno znatnog postotka mase na stražnjem kotaču, dobiva se istovremenim korištenjem prednje i stražnje kočnice.

Kymco People One 125i generalno ulijeva povjerenje. Bilo da je riječ o solidnom okviru koji ne dopušta upadljivo uvijanje ili nešto tvrđem, ali uvjerljivom ovjesu. Pouzdan, okretan i ekonomičan skuter ovog kalibra lako se može nositi s konkurencijom, cijena od 19.900 kn se čini razumnom, a potrošnja je nešto što ne prestaje veseliti.

IM3S0017

 

 

Prethodni članakMoto Puls Katalog 2016 na kioscima
Sljedeći članakMotoGP – Test Sepang 2016 zaključen