Oprema — 17 prosinca 2007 -

Uglavnom smo se dobro obukli, jakna nam je odlična, ne puše i nepromočiva je, cipele su udobne a kaciga služi svrsi i još k tome je bila jeftina a posjeduje sve certifikate. Motor je pod nama i postali smo pravi bikeri. Vožnje su sve duže , relacije sve ljepše , upoznajemo prirodu, družimo se s ostali ljubiteljima dva kotača i svakim dano smo sve brži, postajemo sve odvažniji i sve više i više stišćemo našeg malog ljubimca da juri. Obzirom da sam ja po prirodi optimist ne želim ni spominjati a ni pričati o mogućem padu jer ionako postoji nepisano pravilo da nije pitanje da li će se dogoditi pad nego je pitanje vremena kad će se to dogoditi. Dakle razmišljamo o kupovini većeg i boljeg, a nesumnjivo i bržeg motocikla. I naravno da ćemo taj naum i ostvariti jer smo već ionako zaraženi virusom motomanije a i društvo je bolje nego drugdje.
 

Sad dolazimo do pitanja naše opreme. Ozbiljnija vožnja zahtjeva i ozbiljniju opremu. Ako se za početak možemo koristiti istom kacigom jer smo ionako u startu kupili vrhunski model kao što je i naša jakna i rukavice dostatne kvalitete i ozbiljnog bavljenja motociklizmom, jednu stvar smo previdjeli.
 

Levis traperice nisu baš najbolje rješenje za može biti pad, kišno vrijeme ili ludiranje po šumama i gorama.
Ako nas baš jako veseli biti obučen u jeans onda su proizvođači i ovdje našli rješenje.
Jeans hlače s protektorima i stvar je rješena. Ukoliko se i dogodi proklizavanje po vrućem asfaltu ne bi trebalo biti bojazni jer ugrađeni protektori, način šivanja i krojenja sigurno će zaštititi vaša bedra, koljena i guzicu od ozbiljnih poderotina koje u simbiozi s neizbježnim kamenčićima čine jako bolne i neugodne ozljede koje oporavak nimalo ne olakšavaju i ubrzavaju.
 

Alpinestars, Held, Spidi i Spool su najinteresantnije marke čije modele sam uspio pronaći. Izgledaju odlično, neke su šivane titanijumskim koncem i imaju kritična mjesta zaštićena.
Ukoliko ne želite izgledat čisto bajkerski onda su ovo prava rješenja za vas.

U njima ne bi trebalo biti ni vruće, a ni neugodno, a prilagođene su i onima punijeg stasa jer se brojevi penju i do 58.
Pravo rješenje za vikend izlete. Uostalom vjerojatno će i vaša bolje polovica biti zainteresirana za takav odjevno zaštitni predmet.
 

Ozbiljna vožnja motorom nikako ne može i ne smije biti zasnovana na površnom odabiru opreme i ozbiljno bavljenje motociklizmom završava na predmetima zaštite uglavnom od kože. Ne kaže se uzalud ” koža kožu čuva”.
Iako je i tu šarolikost opreme i proizvođača ipak ćemo se zadržati na našem tržištu jer daleko su 70-e godine kad su motori počeli dolaziti masovnije na naše ceste a nije bilo ništa pošteno nego sjesti u auto i put Austrije, Italije ili Njemačke.
Svaki od već spomenutih proizvođača koji nudi jakne i ostalu opremu uglavnom u svojem programu ima kožne jakne , hlače koje se mogu kombinirati u dvodjelno odijelo i jednodjelne kombinezone.
Jednodjelni kombinezoni se još dijele na putne i natjecateljske ali njihova razlika je jedino u cijeni pa ako vam financije dozvoljavaju kupujte najbolje.
Takvi kombinezoni se kreću u rasponu od 1500 – 2000 Eura i sigurno nećete pogriješiti ako investirate u njih.
Jedino treba biti oprezan pri kupnji – probajte obući kombinezon i budite u njemu nekoliko desetaka minuta da se malo prilagodite i steknete osjećaj. Krećite se , razmahujte , širite ruke i noge pa ako ima mjesta radite i sklekove. Nek vas ne bude sram i ukoliko se prodavač buni pitajte ga jel on spreman baciti 2000 eura.
Ako vam prvi dojam nije dobar, izbjegavajte pa ma kako dobro izgledao i ma kako se prodavač trudio – vi ste onaj koji se u njemu mora znojiti dva tri ili više sati i to treba biti ugodno a ne mukotrpno. Ako imate strpljenja posjetite nekoliko dućana i probavajte do mile volje – vi ste kupac i vi ste u pravu. Samo ne zaboravite da savjet prodavača nije svaki put samo trik za prodaju. Znaju oni dosta stvari koje vam mogu pomoći pa poslušajte neke od njih.
 

Arlen Ness, Dainese, Clover, Ixs, RS Taichi i Suomy su meni osobno najdraže marke i osobno sam njihov fan te stoga spominjem njihove proizvode. Izgledaju savršeno a o sigurnosti ne treba trošiti riječi. Dainese je bio i prvi kombinezon koji sam obukao i koji mi je spasio i kožu i glavu pa jednostavno moram spomenuti.

Nema nijednog favorita među njima jedino bih istaknuo Dainese s svojom Yu Lady linijom kombinezona za žene koje jednostavno treba postaviti na posebno mjesto – izgledaju stvarno impresivno. A toliko i koštaju. Ali žene ionako treba nečime podmititi.
 

Ne zaboravite da i ostali imaju dobre proizvode. Naročito bih preporučio da se pogledaju kombinezoni Nitro koji svojom cijenom jednostavno ne ostavljaju prostora za razmišljanje i moraju se probati i IXS dvodjelne kombinacije jakne i hlača koji svojim dizajnom naprosto mame na probu.
Da li su vam odgovarajući neznam, da li ćete biti zadovoljni isto tako neznam ali treba ih pogledati.
Također obavezno pogledajte njihove dvodjelne kombinezone.
To su ustvari jakne koje imaju mogučnost spajanja s hlačama i time čine čvrstu i sigurnu cjelinu za ozbiljnu vožnju motorom.
 

Treba priznati da rijetko ko od nas za svakodnevnu vožnju koristi kombinezon ili odijelo jer gimnastika koja je potrebna da se uvučete u njih je ipak malo zamarajuća da se primjeni samo za odlazak na posao ili do obližnjeg kafića.
Dobra kožna jakna je ionako odjevni predmet koji se nosi i bez motora a ako je još prepuna zaštita , prošivena specijalnim koncem i vodonepropusna a i zaštićena od atmosferilija onda je stvar jednostavna.
Kombinezon ili odijelo u ormar a trk u dućan po jaknu.
Ista stvar kao i sa ostalim stvarima – probanje probanje i opet probanje. Sreća u tome je što nam za ”običnu” jaknu ne treba puno vremena da shvatimo jel nam dobra ili ne i jel se u njoj osjećamo ugodno.
 

Dobre i kvalitetne jakne se uglavnom šivaju od 1-1,5 mm debele kože raznih porijekla što nije pravilo jer ima i vrhunskih jakni sašivenih i od tanjeg materijala a vrhunski su proizvod.
Takva jakna je neminovno teška i rekli bismo kruta ali to će se vremenom promijeniti i omekšati te će s time i biti lakše i za obući i za nositi. Naravno i kretnje u njoj će biti lakše.
Kod oblačenja takve jakne obavezno treba upotrebiti moto stav – dakle ruke naprijed kao da držite volan. Uvijek je bolje simulirati vožnju na R motociklu , dakle jače ispružiti ruke nego simulirati vožnju na skuteru.
Rukavi ne trebaju biti predugi ali ako ih malo ispružimo i ostanu nam zglobovi vani onda ćemo trebati jako velike (čitaj duge) rukavice das zamaskira i pokrije gole dijelove tijela.
Isto tako leđa će biti otkrivena što je smisao tog testa probanja.
Rukavice se sakriti svoj dio ali ako očekujemo da će bubrežnjak pokriti leđa onda nam je jakna malena.
Dobro se poslužiti malim trikom. Na ruci imajte sat. Ako u normalnom položaju ruku sat bude lagano pokriven a kad ispružite ruke pokriven do pola onda je jakna dobre veličine. Ako pri ispruženim rukama sat ostane kompletno izvan rukava jakne , onda probajte veći broj.
Ovakav test probanja odgovara za kratke jakne a za duge ne morate brinuti za pokrivenost leđa jer su one sigurno pokrivene a ionako na takvom motoru ( mislim tureru ili cross ili odnedavno SM ) sjedite uglavnom uspravno i bliže volanu pa su ruke manje savijene i leđa manje spuštena.
No u svakom slučaju ponavljam da treba probati – nemojte da vam bude neugodno u dućanu zatražiti nekoliko puta drugi model.
Ne kupujete za par dana nego za nekoliko sezona i ustvari isto kao i sa kacigama ovdje je vaša sigurnost i zdravlje u pitanju.
Raznim anketama i ispitivanjima došlo se do spoznaja da se pri ”klasičnim” padovima s motora najviše struže po asfaltu leđima i rukama uz pomaganje stražnjice. Dakle laktovi i ramena moraju biti od pravog materijala i na pravom mjestu.

Novost u proizvodnji jakni su kombinirane jakne koje na udarna mjesta ostavljaju kožne dijelove s protektorima a na pregibima i na manje zahtjevnim dijelovima umeću tekstilne dijelove koji su uglavnom od nekog kvalitetnije materijala tipa goretex ili cordura ili nešto slično. Kvalitet ostaje isti, zaštićeni ste maksimalno a povećali ste komfor i ugodnije je višesatni boravak u takvoj jakni.

Jedno je sigurno i opet ću ponoviti – koža kožu čuva i nemojte na sebi štediti. Naravno svako postupa u skladu sa svojim mogućnostima.
 

Sad kad smo se opremili imamo uglavnom sve što nam treba da se sigurno, bezbrižno i udobno koristimo svojim ljubimcem na dva kotača i vožnja može početi.
Ali zaboravili smo na one male sitnice koje neki put život znače. Ili stvarno ili samo da nam olakšaju muku.
Kišne jakne i kišni kombinezoni su gotovo obavezna prtljaga koja se nosi sa sobom ako idemo na vožnju veću od 50 km ili dužu od par sati ili dana.
Vremenske prilike su vrlo često neprilike i nažalost i to je dio predviđenih troškova koje moramo planirati. Ponuda je i ovdje sasvim dobra i nema problema za odabrati a cijene se kreću od 250-ak kn do cca 1000 kn. Smatram da su to vrijednosti u kojim će svatko pronaći nešto za sebe.

Osim raznih jakni i kombinezona koje kako vidite na slikama imaju i svoje torbice i time je olakšano nošenje postoje u ponudi i razne rukavice i navlake za obuću jer je postojeći kombinezon ili jakna več dovoljno vodootporan u kraćem vremenskom periodu pa nije potrebno tovariti silne torbe ili svakakve vrećice jer oni stanu i pod sic gotovo svakog motora.

Osim tih silnih stvari bez kojih ne možemo ima još hrpa sitnih radosti koji će  vašu vožnju učiniti sigurnim i veselim.

Razne torbe, prekrivači za po zimi, sigurnosni elementi (lokoti) i razni nosači i držači su dobrodošli dar za svakog motoristu i nema pogreške kod biranja poklona.
 

I to je to.

Slijedeći korak je zamjena guma, kočionih crijeva, promjena volana, izmjena auspuha, stavljanje drugih kočionih pločica, umetanje titanskih dijelova i dijelova od ugljičnih vlakana, ugradnja "špic" bregastih itd itd itd.

Ali to spada u tuning i o tome drugom prilikom

Ugodna vožnja.
Allan Zrinščak

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author