Novosti — 12 ožujka 2013 -

Masters of Dirt je najnapetiji i najotkačeniji freestyle motokros show na svijetu. Originalan koncept i najopasnija akcija idealan su recept za napetu predstavu koja oduzima dah. Ono što povezuje čitavu Masters of Dirt ekipu jest strast prema velikim ostvarenjima, ludoj zabavi te životu na krajnjem rubu. Sastavili smo tim profesionalnih vozača, mehaničara, performera te tehničkog osoblja da bismo publici priuštili predstavu koja nadjačava logiku te ostavlja bez daha. Svim članovima tima zajednička je ljubav prema adrenalinu te fascinacija divljim načinom života, a to su ujedno i osnovne vrijednosti koje dostojno promovira i sam utemeljitelj M.O.D-a, Georg Fechter.

Tijekom zajedničke turneje, kada obično nastupamo svake druge večeri, itekako nam je potreban ispušni ventil. M.O.D. ekipa živi u uvjerenju da nakon napornog zajedničkog rada obavezno mora uslijediti još žešća zabava i maksimalno uživanje na svakoj stanici njihove turneje. Vjerujemo da je upravo naša strast ono s čime se povezuju naši fanovi i publika. Uvijek nastojimo pomaknuti granice sporta, no to ne bi bilo moguće bez podrške koju nam pruža publika. Mnogi bi „obični“ ljudi željeli živjeti divljim životom naše ekipe, a svojim sudjelovanjem na našim nastupima, na afterpartijima ili samo noseći M.O.D.-ovu markiranu odjeću, oni se nakratko približavaju svome snu. Naš je posao da uvijek pokušamo otići korak dalje, da svakim svojim nastupom šokiramo i zapanjimo tisuće i tisuće ljudi. Stoga je vrlo teško odmaknuti se od tog načina života i u ostalim sferama svakodnevnice.

3

Naši su vozači rođeni zabavljači, oni su kreativni, nestašni i obožavaju međusobna natjecanja. U stanju su i najbanalniji trenutak  pretvoriti u urnebesno i sasvim neočekivano ludilo. Podvale na dnevnoj bazi sastavni su dio grupnog mentaliteta. Ako se zabavljate s nama, držite visoko postavljen gard i pripremite se za iznenađenje! Dokazano je da je M.O.D.-ov način života zarazan, a širi se poput nekontrolirane vatre svuda gdje prođe naša turneja. Upravo je taj stil života povećao bazu naših sljedbenika, proširio potražnju za našim nastupima, rasprodao našu odjeću te čak i stvorio pravi kult kod ljudi zaluđenih našim tetovažama.

Kod naše se ekipe sve vrti oko individualnog izričaja. Njihova ogromna energija i kreativnost zaslužni su da se mnogi vozači nakon nastupa pretvaraju u majstore tetovaža ili glazbenike, dok su neki pravi znalci beatboxa. Ne postoji standardni obrazac ponašanja, odijevanja ili izgleda… dok je osoba vjerna samoj sebi, sve prolazi. Naš tim predstavlja čistokrvni freestyle, iako se iza pozornice može čuti više od desetak različitih jezika i narječja. Naša međunarodna postava osobenjaka dolazi iz svih kutaka svijeta, a svaki od njih donosi svoj poseban šarm i stil kojima pruža dodatnu draž fuziji naših kultura.

M.O.D. predstavlja ludu fuziju tehnički vrlo zahtjevne scenske produkcije te posljednjih dostignuća iz domene uzbudljivih akcijskih sportova poput freestyle motokrosa (FMX), BMX freestylea, mountainbike dirt-jumpova,quoda,minibikea te snowmobile freestylea. Da bismo fanovima osigurali predstavu kakvu nikada prije nisu vidjeli, našu ekipu sačinjavaju samo najbolji freestyleri i performeri, a koristimo isključivo najnovija tehnološka rješenja. Pritom su svakako najimpresivnija vozila kojima naši vozači izvode zračne majstorije.

4

Gore, visoko u zraku, M.O.D-ovi FMX vozači upravljaju 100-kilogramskim motociklima kao da je riječ o igračkama. Zahtjevni skokovi u skučenim arenama koji dosežu razdaljine i do 30 metara, podrazumijevaju eksplozivnu snagu i trenutno ubrzanje. Motocikli su bazirani na najnovijim tehnološkim rješenjima sa motokros utrka, uz dodatne prilagodbe od krucijalne važnosti. Neki vozači preferiraju četverotaktne strojeve od 450 kubika, dok se drugi odlučuju za jednostavnije dvotaktaše od 250 kubičnih centimetara.

Svi strojevi imaju ojačanu amortizaciju i prilagođeni su težini i stilu vožnje svakog vozača, dok neki od njih koriste i dodatne izume, poluge i ručke, sve da bi publici mogli priuštiti najnovije i najsmionije trikove. Vozači minibikeova upravljaju vozilima s kotačima promjera 10 inča, predviđenima za djecu od osam godina. Da bi podnijeli zahtjevne skokove i velika opterećenja, ti su motocikli podvrgnuti značajnim konstrukcijskim pojačanjima. Mnogo M.O.D.-ovih vozača započelo je karijeru upravo na minibikeovima.

Kao i FMX motocikli, i ovi moćni strojevi imaju posebno prilagođen ovjes te specijalno izrađene ručke i polugice za izvođenje okreta. Ipak, te se brutalne zvijeri svojom veličinom, težinom i surovom snagom  značajno razlikuju od svih ostalih vozila!

Četverocikli (quadovi) teže dvostruko više od FMX motocikala te prilikom doskoka proizvode gromoglasnu tutnjavu, stoga je vrlo bitno da se njima može precizno upravljati da bi se maksimalno smanjila mogućnost nezgode. Najimpresivniji stroj je svakako snježno vozilo, snowmobile od 300 kg, opremljenim brutalnim motorom koji ga od 0-100 km/h potjera za manje od 2 sekunde. To je jedan od najbržih dvotaktnih strojeva na planeti, a bile su potrebne i dodatne prilagodbe da bi se spriječilo pregrijavanje motora i da bi gusjenica, inače predviđena za sklisku snježnu podlogu, imala dobar grip i na prašnjavoj, drvenoj ili čeličnoj podlozi kakvu susrećemo u natkrivenim dvoranama.

Svjetski prvaci u BMX i mountainbike disciplinama upravljaju posebno za tu namjenu pripremljenim biciklima. Osnovna razlika između navedene dvije kategorije je veličina kotača i okvira, kao i činjenica da su brdski bicikli opremljeni prednjim amortizerima, što nije slučaj kod BMX bicikala. Obje kategorije imaju samo jednu brzinu te isključivo zadnje kočnice.

1

Budući da je predstava Masters of Dirta u stalnoj evoluciji, pred M.O.D.-ove vozače učestalo se postavljaju novi izazovi, što zahtijeva dodatne prilagodbe njihovih vozila, a ponekad i uvođenje potpuno novih strojeva.

Poput ostalih vrhunskih sportaša, ni naši vozači ne poznaju ograničenja te su uvijek u potrazi za novim izazovima da bi stavili na kušnju svoje sposobnosti te pokazali svoje zavidne vještine. Takvo što jednostavno ne bi bilo moguće u klasičnom natjecateljskom okruženju.

Zahvaljujući suradnji s najvećim tehničkim i produkcijskim stručnjacima, činimo sve što je u našoj moći da bismo pomoću kreativnih i jedinstvenih rješenja ostvarili ono što se na prvi pogled činilo neizvedivim.

6

 

Brzi napredak ovih disciplina podrazumijeva da je mogućnost ozljeda mnogo veća nego u većini ostalih sportova. M.O.D.-ovi protagonisti moraju svojim nastupima uvijek opravdati svoje prisustvo u showu, a u njemu nije dopušteno izvođenje elemenata koji prethodno nisu neumorno uvježbavani iza pozornice. Predobro su nam poznate posljedice krivih procjena vozača, ali i samih organizatora događaja, stoga se svim snagama trudimo da svaka scena u predstavi bude savršeno uvježbana i uklopljena u koreografiju. Tome su nas naučila nimalo bezbolna iskustva… još uvijek tugujemo zbog posljednjeg gubitka, kada je život izgubio jedan od naših FMX vozača, Kim McNeil. Dogodilo se to tijekom nastupa na jednom drugom događaju, krajem 2011. u SAD-u. Kim je, naime, podlegao ozljedama nakon nesretnog pada tijekom izvođenja egzibicija na nimalo stručno postavljenoj pozornici. Samo godinu dana prije, još je jedan od naših glavnih FMX vozača završio u komi nakon demonstracijskog događaja u Parizu. Srećom, nakon dvije duge godine rehabilitacije, Charles Pages vratio se motokros utrkama te je sada blizu potpunog povratka u FMX. Zahvalni smo što je uopće preživio!

Nedavno je i BMX zvijezda, vozač Brett ‘Maddog’ Banasiewicz, zadobio teški udarac u glavu tijekom natjecanja u Americi ta mu sada slijedi dug put oporavka. Želimo mu da ga prođe što brže i već se sada veselimo njegovom povratku. Nažalost, mnogo je super-talentiranih vozača bilo prisiljeno povući se u prisilnu mirovinu zbor ozbiljnih ozljeda.

Usporedo s trikovima i egzibicijama, usavršavaju se i oprema, tehnologija te iskustvo vezano uz sigurnost, trening i sam oporavak. Uvijek ostaje prostora za dodatna poboljšanja, stoga pažljivo pratimo globalni razvoj najnovijih dostignuća  te najbolje primjere iz prakse. Naši nastupi u skladu su sa propisanim sigurnosnim standardima, bilo da se radi o veličini i proporcijama skakaonica i lansirnih rampi, bilo da je riječ o specijalnim sigurnosnim jastucima, mekanim podlogama te zonama za zaustavljanje. Lorenzo, naš „kućni“ mehaničar, kontrolira motocikle prije svake predstave, a i sami vozači prolaze zahtjevne fizičke pripreme između pojedinih nastupa. Tako se pripremaju za primanje brojnih udaraca, pri čemu im pomaže i vrhunska zaštitna oprema poput kaciga, čizama te specijalnih steznika i umetaka.

Pozivamo vasa da se pridružite M.O.D i uživate u njihovim egzibicijama u zagrebačkoj Areni, 30.03.2013.!

5

7

8

 

 

Share

About Author

mate