Motori i oprema — 08 travnja 2013 -

Predstavljanje nove Multistrade, a pogotovo njen nastup na tradicionalnoj utrci u Pikes Peaku, konkretizirao je neke naše interne diskusije o performansama velikih enduro motora. Nekada su to bili komotni, ne pretjerano jaki putni motori s kojima ste više ili manje mogli voziti i po blažim off road terenima. Ovjes i kočnice, recimo to tako, zadovoljavajući i generalno se ti motori po ničemu nisu isticali. Na gore spomenutom Pikes Peaku, serijska Multistrada je uz male korekcije zapravo pretvorena u vrlo ozbiljan trkaći motor a na internetu su dostupne snimke jurnjave po stazama kakve nisu karakteristične za putne enduro motore. Sličnu dilemu je imala i redakcija Motociclisma pa su za usporedbu izvadili podatke o povećanju snage na pojedinim motociklima u zadnjih deset godina.

Kao primjer su uzeli BMW GS, KTM Adventure, Ducati Multistradu i Triumph Tiger a tablica je pokazala slijedeće povećanje snage na kotaču: GS je s početnih 75,1 dostigao 111,6 KS (+48%); KTM od 91,1 do 132,9 (+45%), Multistrada sa 78,1 na 136, 2 (+74%) a Triumph je skočio sa 89,9 na 118,2 (+31%).

Za usporedbu, pokazali su i podatke za supersportske motore odnosno omjer njihove snage u razdoblju od deset godina: tada aktualni Ducati 999 imao je 116,4 KS dok je današnji Panigale postigao 169,3 KS (+45%), Yamaha R1 sa 136,3 došla na 160,8 (+17%), tadašnji ZX-9R sa 128,6 došao je do 174,2 (+35%) sa ZX-10R, dok je podatak za GSXR 1000 gotovo nevjerojatan, sa 147,8 na “samo” 156,3 (+5%).

Sigurno je da svoju ulogu u ovim rezultatima imaju i financije odnosno smanjenje troškova proizvodnje koncentrirajući se na što sličnije agregate ali ostaje otvoreno pitanje da li je toliko povećanje snage, a pretpostavka je i poboljšanih ostalih komponenti koje bi ju morale pratiti, stvarno izraz želje kupaca ili su pak kupci marketinški prisljeni pratiti trendove proizvođača. Kako god, ostaje činjenica da se radi o vrlo zanimljivim podacima koji nam  neće puno promjeniti život ali kao ideja za klađenje kojim bi “zaradili” večeru za ekipu sigurno nije loša. 🙂

 

1 1a

 

2 2a

 

3 3a

 

4 4a

 

5 5a

 

6 6a

 

7 7a

 

8 8a

 

 

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016

About Author

mate