Maxi Enduro – jurilice s povišenim upravljačem?

Predstavljanje nove Multistrade, a pogotovo njen nastup na tradicionalnoj utrci u Pikes Peaku, konkretizirao je neke naše interne diskusije o performansama velikih enduro motora. Nekada su to bili komotni, ne pretjerano jaki putni motori s kojima ste više ili manje mogli voziti i po blažim off road terenima. Ovjes i kočnice, recimo to tako, zadovoljavajući i generalno se ti motori po ničemu nisu isticali. Na gore spomenutom Pikes Peaku, serijska Multistrada je uz male korekcije zapravo pretvorena u vrlo ozbiljan trkaći motor a na internetu su dostupne snimke jurnjave po stazama kakve nisu karakteristične za putne enduro motore. Sličnu dilemu je imala i redakcija Motociclisma pa su za usporedbu izvadili podatke o povećanju snage na pojedinim motociklima u zadnjih deset godina.

Kao primjer su uzeli BMW GS, KTM Adventure, Ducati Multistradu i Triumph Tiger a tablica je pokazala slijedeće povećanje snage na kotaču: GS je s početnih 75,1 dostigao 111,6 KS (+48%); KTM od 91,1 do 132,9 (+45%), Multistrada sa 78,1 na 136, 2 (+74%) a Triumph je skočio sa 89,9 na 118,2 (+31%).

Za usporedbu, pokazali su i podatke za supersportske motore odnosno omjer njihove snage u razdoblju od deset godina: tada aktualni Ducati 999 imao je 116,4 KS dok je današnji Panigale postigao 169,3 KS (+45%), Yamaha R1 sa 136,3 došla na 160,8 (+17%), tadašnji ZX-9R sa 128,6 došao je do 174,2 (+35%) sa ZX-10R, dok je podatak za GSXR 1000 gotovo nevjerojatan, sa 147,8 na “samo” 156,3 (+5%).

Sigurno je da svoju ulogu u ovim rezultatima imaju i financije odnosno smanjenje troškova proizvodnje koncentrirajući se na što sličnije agregate ali ostaje otvoreno pitanje da li je toliko povećanje snage, a pretpostavka je i poboljšanih ostalih komponenti koje bi ju morale pratiti, stvarno izraz želje kupaca ili su pak kupci marketinški prisljeni pratiti trendove proizvođača. Kako god, ostaje činjenica da se radi o vrlo zanimljivim podacima koji nam  neće puno promjeniti život ali kao ideja za klađenje kojim bi “zaradili” večeru za ekipu sigurno nije loša. :)

 

1 1a

 

2 2a

 

3 3a

 

4 4a

 

5 5a

 

6 6a

 

7 7a

 

8 8a

 

 

 

Prethodni članakMotoGP: Lorenzo dobio Qatar
Sljedeći članakKTM – Novi modeli! :)