Oprema — 20 srpnja 2005 -

Test : Igor Krovinović, Saša Kranjec
 
Test je započeo na Grobniku.

 

Kada dobijete sam vrh ponude pojedinih proizvođača, možete očekivati samo najbolje. U toj klasi se stvarno teško može pronaći neka kaciga za koju bi rekli da ne valja. Mi smo sve kacige podvrgli stvarno opsežnom testu, pazili smo na doslovce svaku sitnicu i pristupili smo krajnje rigorozno kako bi napisali ovaj test.
Sve smo kacige prvo detaljno pregledali. Gledali smo mane i vrline u samoj proizvodnji. Pazili smo na završnu obradu kao i na funkcionalnost svih mehaničkih i pokretnih dijelova. Posebnu pažnju smo obraćali na ventilacijske sustave, na vizir i na kvalitetu unutrašnjeg materijala. Nakon temeljnog pregleda, možemo slobodno reći, onog pod povećalom, krenuli smo u testiranje kaciga. Testirali smo ih tako da smo dvojica, Igor Krovinović i ja, svaku kacigu nosili na glavi dan dva u uobičajenoj vožnji gradom, dakle, u svakodnevnoj situaciji. Osobno sam imao prilike i sve kacige isprobati nekoliko krugova po Grobniku. Dakle, kako se pojedina kaciga ponaša na trkaćoj stazi. Pazio sam posebno na aerodinamiku, na ventilaciju, na vibracije, na dihtanje vizira i na magljenje vizira. Kad smo kod magljenja, da odmah riješimo sve predrasude. Najbolje antifog zaštite su dodatni antifog vizir koji se montira na originalni vizir ili viziri koji je iznutra lakiran sa antifog bezbojnim lakom. Viziri bez folije se magle. No da bi se u to uvjerili, testirali smo i to kako, u najekstremnijim uvjetima. Možda malo glupo zvuči, ali jeli ima boljeg testa antifog vizira/folija od puštanja pare iz pegle u samu kacigu. Rezultati su naravno i očekivani. Viziri sa antifog zaštitom ili folijom se nisu maglili.
 


Pegla i kacige 🙂

HJC je, kako se vidi, prošao test.

 

Nakon tro tjednog testa, odlučili smo sve to lijepo zapisati i kroz tablicu i dodjeljivanje bodova, dobiti pobjednika. Sve su kacige više nego odlične, sve imaju svoje vrline ali i svoje mane. No neke kacige su malo razočarale po pitanju nekih detalja, pogotovo jer se radi o maksimumu što pojedini proizvođač može pružiti. Da se razumijemo, radi se o samom vrhu ponude tako da tu nema loše kacige, no od najboljih lošije uvijek postoje.
Za primjer evo jednog detalja na koji smo obračali pozornost.
 

Jasno vidljiva razlika kvalitetnijeg vizira na Suomy-u i onog manje kvalitetnog na Nitru. Vizir na Nitro kacigi se pigao što uzrokuje da lijeva i desna strana mehanizma neidu paralelno. DObili smo informaciju da su viziri namjerno napravljeni elastičnije kako ne bi dolazilo do njihovog pucanja i ozljeđivanja vozača. Na Suomy kacigi smo uz dopuštenje zastupnika pokušali potrgati vizir. Pigali smo ga preko koljena u kontra smjeru i nije se desilo ništa. Očito je ipak stvar do kvalitete samog vizira.

 

Krenimo mi ipak redom, kacigu po kacigu, a o ukupnom dojmu i konačnim pobjednicima i gubitnicima ćemo na kraju.
 
 
Suomy Spec-1
 
Na stazi za SUomy čista 10-tka !!

 

Krenimo sa Suomy kacigom. Na test smo dobili Suomy Spec1-R kacigu. Makar nije najjača u kalsi, tj. Suomy je ove godine izbacio i svoju Extreem verziju Spec-1 modela, riječ je o identičnim kacigama koje se razlikuju samo po viziru koji za cifru od oko 100 Eura možete imati i na Spec-1 kacigi. Te nešto malo po gornjem ventilacijskom otvoru i po unutrašnjosti. Pošto Extreema trenutno nije bilo u našoj veličini, prihvatili smo da na startnu crtu stavimo Spec-1.

Dizajn i boje

: Kaciga je vrlo atraktivna i boje su fenomenalne. U širokoj paleti raznih racing boja, sigurno će svatko naći ono što mu se svidja. Mi smo na testu imali Max Biaggi replica koja nam se posebno svidjela. Ventilacijski otvori ugrađeni u spojler kacige su izvedeni agresivno i vrlo maštovito.
Unutrašnjost : Unutrašnjost je od finog materijala. Ugodan je za lice i ne smeta makar se dosta znojili. Kompletnu unutrašnjost je moguće vaditi i vrlo jednostavno namontirati nazad. Zamjerka možda jedino na gumiranom predjelu ispred usta. Neka tkanina bi možda izgledala dorađenija, no guma je sigurno higijenskije rješenje čisto zbog održavanja.
Vizir : Iako tanak, djeluje vrlo kvalitetno. Dosta je žilav i kad ga se otvara, odnosno zatvara, ne dolazi do pre velikih deformacija. Vizir kada se zatvori, ima zub na koji sjedne. Dihta odlično, ali tek nakon finog podešavanja.  Zamjerka jedino što nema više položaja. Može ga se otvoriti ili zatvoriti, između nema nikakvih zubaca koji bi ga držali poluotvorenog ili slično. Malo nas je začudilo da vizir nema hvatišta za tar off foliju. Makar se ta folija ne koristi prečesto, ipak bi je jedna trkača kaciga morala imati. Naravno, naknadna ugradnja je uvijek moguća pa tako i u slučaju Spec-1.
Ventilacija : Ventilacijski otvori rade dobro ali onaj gornji, na tjemenu se ne može zatvoriti. Otvor na ustima radi odlično. Kada ga se otvori, kao da ste otvorili turbinu koja vam upuhuje zrak direktno u usta. Taj otvor ima dvije pozicije pa ako je vani hladnije, može ga se otvoriti na pola tek toliko da vam ne puše toliko jako, a da opet cirkulira zrak. Odlično riješeno.
Mehanički sistemi : Kopča za vezanje je trkači dupli D ring. Vezanje je jednostavno a kopča na koju se zakači višak vezice, lako se uhvati i zakopča. Skidanje vizira je malo komplicirano, ali samo zbog dekorativnih poklopaca na krajevima vizira. Prigovor dajemo samo tome što se ti poklopci skidaju upotrebom polugice koja dolazi uz kacigu, makar ga se može skinuti i nekim sličnim ali obavezno plastičnim predmetom da se ne ošteti lak. Možda su to mogli i drugačije riješiti.
Dojmovi sa vožnje : U svakodnevnoj vožnji kaciga se ponaša odlično. Lagana je, udobna, nije je toliko teško nabijati na glavu jer ipak nema toliko uzak otvor. Prvi prigovor imamo na buku. Razlog su upravo ti dekorativni poklopci na krajevima vizira. Kao da se između njih i vizira uvuče zrak i onda stvaraju šum. Zanimljivo je da ta buka više smeta u sporijoj vožnji, dakle u vožnji po gradu nego što smeta recimo na stazi gdje se tako i onako u glavnom samo čuje motor u visokim okretajima. Dok sam se vozio po Grobničkoj stazi, kaciga je pokazala odličnu aerodinamiku. Vidokrug je također oduševljavajući. Za ukupan dojam kaciga zaslužuje jako visoku ocjenu.
Što se tiče magljenja, mogli bi tu prigovoriti, ali pošto proizvođač nudi antifog vizir fog-city, nema smisla. Kaciga se ne magli ništa više od ostalih kaciga koje nemaju antifog vizir. Kod nekih antifog folija dolazi uz kacigu, kod nekih se kupuje odvojeno, kako god bilo, vizir koji se ne magli, moguće je dobiti.
 
Broj bodova na testu : 157
 

 
Shark RSR 2

Shark su kacige sa kojim imamo najviše iskustva. Emil, Igor i ja u privatno vrijeme vozimo Shark kacige i sva trojica imamo upravo RSR modele. Istina nije riječ o ovogodišnjem RSR2 modelu pa smo svi jedva čekali da vidimo što je to još Shark doradio ove godine.
Dizajn i boje : Makar je tu jako teško biti objektivan, na nama je da ipak damo svoju riječ. Po dizajnu je Shark kaciga malo previsoka i pre zdepasta. Možda je čak i najveća na testu. Za boje se ne može ništa prigovoriti jer RSR2 dolazi u stvarno širokoj paleti boja.
Unutrašnjost : Najbolja na testu. Shark se tu iznimno potrudio jer je u RSR2 kacigu ugradio vjerojatno najbolji i najkvalitetniji mogući materijal. Mislili su na sve, udobno za lice, udobno a ipak u funkciji zaštite na vratu, dovoljno mjesta za uha te kvalitetan a ipak gladaka materijal ispred usta koji je moguće vrlo jednostavno prati. Odlično, sigurno najviša ocjena. Za skidanje i pranje unutrašnjosti bi prigovorili jedino naknadnoj montaži. Naime, sve se može staviti, ali nema sve doslovce svoj utor pa ako se nešto krivo pomakne, vrlo lako neki detalji mogu stajati na krivo. Ništa strašno jer ne radimo to svakodnevno, ali to smo primijetili da nas je zasmetalo.
Vizir : Tu Shark također nema konkurencije. Govorimo možda o jedinom viziru koji se ne nikako ne može zamagliti. Riječ je jednostavno o jako debelom viziru. Prednost kod Sharka naspram konkurencije je ta što je i crni vizir jednako debel i također se ne magli, pa se ne moraju kupovati dvostruke antifogfolije i slično. Vizir ima držače za tear off folije koje dobivate uz samu kacigu, a možete ih kupiti i posebno. Dobra stvar kad se horda muha sjati direktno na vas.
Ventilacija : Makar bi rekli da ventilacija funkcionira dobro, nakon probavanja konkurencije, možda i nije to baš tako dobro. Kada se ventilacijski otvori otvore, osjeti se da zrak struji, ali nekako prelagano. Tu Shark ne dobiva visoku ocjenu, još ako uzmemo u obzir da se otvori teško otvaraju i zatvaraju u rukavicama, imamo problem.


Shark ima malo poveći kalup.

Mehanički sistemi : Kopčanje je na dupli D ring i funkcionira isto kao kod ostalih kaciga u najvišoj klasi. Nema se tu što prigovoriti. Kopča za zakopčavanje viška vezice se lagano nalazi i zakopča. Po pitanju skidanja i promjene vizira, mislim da je prošlogodišnji model to imao bolje riješeno. Nije da je ovo loše, ali ne djeluje toliko kvalitetno kao prošlogodišnji model. Veliki plus Shark dobiva zbog posebnih osigurača koji i u koliko se desi nešto sa mehanizmom za zakopčavanje, neće dopustiti da vizir izleti. Podešavanje vizira je jednostavno i precizno.
Dojmovi sa vožnje : Sa Sharkom kako smo rekli imamo najviše iskustva. Kaciga je mirna i ne osjeća se previše na glavi. Mana je malo manje mjesta ispred brade pa nerijetko znate tu finu tkaninu osjetiti na usnicama. Neki ljudi sa drugačijom formom lica to vjerojatno neće osjetiti, no meni su usta dosta blizu. Na Grobniku u ekstremnim uvjetima magljenja nije bilo, vizir je dihtao odlično i unatoč velikoj vrućini i znojenju, zbog tog cool max materijala, kaciga je bila jako udobna. Mali prigovor jedino na vidokrug koji je nešto uži pa sam prilikom izlaženja na stazu, morao nešto više okrenuti glavu (kad već moram sitničariti). E sad se vraćam na jedini veliki problem na koji sam naišao kod Sharka. Kada se vizir zatvori do kraja, odnosno kada pređe preko zuba, dosta ga je teško otvoriti, pogotovo u rukavicama. Riječ je naravno o momentu kada je vizir idealno podešen da savršeno dihta. Kada ga malo otpustite, otvara se lakše ali i dihta slabije pa lagani "povjetarac" puše direktno u oči. Morali su to bolje napraviti. Nekako se pitam, zašto Shark, kao u ostalom i svi drugi proizvođači ne otvore neku stranicu gdje bi sakupljali komentare od korisnika i tako dobivali neke ideje za promjene.
 
Broj bodova na testu : 160
 

 
Schubert S1

Schubert u okružeju za koje nije napravljen. Na stazi je jednostavno prevruće.

 

Sigurno najtiša kaciga koju smo imali prilike staviti na glavu. Makar zvuči neprikladno, ali kako kod nekih konkuretnih treba staviti čepove za uši, tako kod Schuberta treba staviti aparatić za pojačavanje sluha. Kaciga je toliko tiha da se suvozač iza vas može derati iz svega glasa, a vi ga nećete razumjeti što priča. Schubert se odnedavno pojavio na našem tržištu i mene je osobno iznenadio sa nekim rješenjima. Sigurno najveće iznenađenje je dupli, odnosno dodatni vizir za zaštitu od sunca. Super stvar jer nema mijenjanja vizira. Inženjeri iz Schuberta, dizajnirajući kacigu nisu previše pazili na izgled ventilacijskih otvora, ali su svakako pazili da se vrlo jednostavno otvaraju i zatvaraju. Možete imati tri para rukavica na rukama i nema problema oko toga. No, sve to što sam rekao da me iznenadilo, sve to su odlika jedne tourer kacige. Kakve od svega toga koristi na pisti. Nikakve. Kaciga jednostavno nije za to. Ako ništa drugo, kaciga je pretiha za stazu. Dešavalo mi se da od prevelike zvučne izolacije nisam dobro čuo mašinu pa nisam po zvuku mogao znati gdje treba šaltati. Možda je to stvar navike, ali ja ipak više volim malo bučnije kacige. Poklonici tourer vožnji bi se mogli naprosto zaljubiti u ovu kacigu, no ljubitelji trkaćih motora je vjerojatno neće niti pogledati.

Dizajn i boje

: Po pitanju dizajna, možemo reći, vidi se da se radi o Bavarcu. Otvori za ventilaciju, od crne plastike koliko god vizualno ne prelijepo, funkcioniraju odlićno. Vizir ogroman ali kad kacigu stavite na glavu, vidokrug je toliki da se pitate imate li što na glavi. Sa bojama su mogli biti malo maštovitiji, ali kako smo rekli, pošto je ipak riječ o tourer kacigi, možda ne bi imalo smisla.
Unutrašnjost : Vrlo kvalitetna. Svaki detalj unutrašnjosti je na visokom nivou, čak je i zaštita za bradu napravljena više kao jastuk nego kao zaštita od vjetra. Unutrašnjost je moguće rastaviti i izvaditi, makar ne kompletnu, a niti sa slaganjem svega izvađenoga natrag, ne bi trebali imati problema. Područje oko nosa je napravljeno od umjetne kože koja izgleda malo nedorađeno, zapravo nabrano.
Vizir : Odličan, debeo, ne baš kao kod Sharka, ali odmah do njega. Vizir je kompletan antifog. Kada se bolje pogleda, kao da je vizir iz nutra prelakiran sa bezbojnim lakom. E upravo taj, nazovimo ga lak, je antifog i funkcionira odlično protiv magljenja. Vizir ima nekoliko položaja otvorenosti i jako se fino sistem otvaranja funkcionira jako fino i kvalitetno. Nemamo prigovora.
Ventilacija : Ventilacija kod usta se odlično osjeća, ali ona ventilacija na tjemenu dosta manje. Kako smo i rekli, ventilacijski otvori se otvaraju i zatvaraju vrlo lako bez obzira na to koliko debele rukavice imali.
Mehanički sistemi : Teško Nijemac može napraviti nešto komplicirano i da nije funkcionalno. Vizir se skida i stavlja vrlo lako. Mehanizam je jak i funkcionalan. Kopčanje je naravno tourer rješenje. Dakle nikakvi racing D ringovi i slično, riječ je o klasičnoj kopči koja bi se istina bog mogla i malo bolje otkopčavati.
Dojmovi sa vožnje : Pretiha. Za stazu definitivno pretiha kaciga. U vožnji gradom je super. Možete si lagano pjevušiti pod njom a da vas pritom ne dekoncentrira okolna buka. Ugradnja mikrofona i slušalice za mobitel bi sigurno jako dobro funkcionirala. E sad dojam sa Grobnika je osim što je kaciga pretiha, ujedno je i pretopla. U njoj sam se definitivno najviše znojio. Čak sam dolazio u napast da vizir držim stalno malo otvoren. Za ljubitelje vožnji u zimskim uvjetima, Schubert je naša preporuka.
 
Broj bodova na testu : 151
 

 

UVEX SuperSonic

Kaciga koja nas je definitivno iznenadila. U svojoj cjenovnoj kasi je pokazala jako puno. Interesantan dizajn, možda nedovoljno žive boje i na oko nekvalitetno izvedeni ventilacijski otvori. Kada smo je uzeli u ruke i pogledali detalje, nismo baš bili previše oduševljeni. Malo grublja unutrašnjost, ventilacijski otvori kao na kacigama iz niske klase, katastrofalna zaštita za nos i dosta tanki i na oko krhki mehanizam za skidanje vizira. Sve to nije upućivalo na dobro. Mišljenje se popravilo kada smo kacigu stavili na glavu.
Dizajn i boje : Dizajn je interesantan, neobičan. Nema nikakvih naknadno stavljenih spojlera, već je kaciga u kalupu izvedena aerodinamično. Po pitanju boja, Uvex bi se tu trebao malo više poigrati. Barem sa modelom koji smo mi imali na testu. Nekako je neinteresantna makar smo na polici vidjeli jednu zelenu za Kawasaki funove koja je i te kako živa. Ventilacijski otvori su po pitanju izgleda najveća boljka. Napravljeni su od crne tvrde plastike koji su nas odmah podsjetili na one iz kaciga nižih klasa. Šteta, mogli su si tu dati malo više truda.
Unutrašnjost : Udobna i mekana makar malo grublji materijal. Mjesta za uha ima dovoljno, makar moram priznati da bi moglo biti i malo više (ili su moja uha malo veća). Veliki prigovor na zaštitu za nos. Bolje da nisu stavili ništa nego taj komad krpe ili čega već. Sav je popigan, malo žulja za nos i kvari estetski dojam kacige. Zaštita za bradu je također tu, makar je i ona mogla biti bolje izvedena. Kao da su ta dva detalja koja ne moraju biti na kacigi, stavili tek toliko da nešto stave. Definitivno nemaju veze sa klasom kaciga u kojoj se SuperSonic nalazi.
Vizir : Makar dosta tanak, vizir je odličan. Kod Uvexa smo naviknuli da ima uvijek odlićno antifog rješenje. Isti je slućaj i sa SuperSonicom. Vizir se jednostavno ne magli. Nema nikakve folije niti unutrašnjeg antifog vizira, riječ je o nekakvoj vrsti premaza sa unutrašnje strane. Što god bilo, funkcionira odlično jer kako smo rekli, vizir se ne magli. Vizir ima veliki raspon položaja otvorenosti i svaki drži odlično. Dihta jako dobro i možda je i najveći adut Uvexa.
Ventilacija : Osim po dizajnu, ventilacija ni po funkcionalnosti nije baš nešto. Vjerujemo da su tome krivi mali ventilacijski otvori pa nedovoljna količina zraka može strujati. Jedino što je dobro je lakoća otvaranja makar, ruku na srce, ako vani nije pre hladno, teško ćete znati jesu li vam otvori otvoreni ili zatvoreni. Čudno, slična boljka je i mnogih drugih kaciga. Imamo osjećaj da je jedino Shoei tu odradio posao kako treba.
Mehanički sistemi : Skidanje vizira je jednostavno. Napravljen je vrlo kvalitetno i dugotrajno. Prije će se odlomiti komad plastike na viziru nego što bi se moglo desiti da pukne nešto u samom mehanizmu. Nema greške, Uvex je to super doradio. Kopčanje je izvedeno kao i kod ostalih kaciga iz visoke klase. Rijeć je o duplom D ringu. Zamjerka jedino na malo kraću lijevu vezicu. Ponake se kaciga stavlja na glavu sa rukavicama i to nerijetko debljim. Tada prsti ne mogu ući u taj D ring pa je nekako kratka za uhvatiti kako treba. Zbog toga je i kopča za pričvrstit višak vezice pomaknuta previše unutra. No to su sad detalji sa kojima se ne treba zamarati.
Dojmovi sa vožnje : Tu nas je Uvex iznenadio. Kaciga je po svim faktorima baš kako treba biti. Nije preglasna, a niti pretiha. Aerodinamika je zadovoljavajuća, vizir dihta odlično, nigdje ništa ne puše. Jedino je malo po Grobničkoj vrućini, falilo ventilacije. U gradskoj vožnji se to vrlo lako izbjegne laganim otvaranjem vizira, no na stazi toga nema, pa prifali zraka. Na velikim brzinama usta dodiruju prednji dio kacige no praktično minimalno. Nema nekakvog pritiska koji smeta. Sve u svemu, odlična kaciga za novce za koje se nudi.
 
Broj bodova na testu : 142
 

 
IXS HX 603 i HX 353


Na stazi odlična aerodinamika.
Stigli nam svemirci. To je bila prva reakcija kada smo ugledali kacigu. Ogromni stražnji spojler svakako je najupečatljiviji dio kacige. Nekima će se to svidjeti dok će drugi zatvarati oči. Svakako stvar ukusa. Mi smo je dobili na test i bogme ćemo je istestirati. Moramo priznati da nas kaciga nije previše oduševila, osim svojom aerodinamikom. Već na promjeni vizira nam je puknuo mehanizam, e sad je li to zato što je već bio napuknut ili je jednostavno nekvalitetan, teško je tvrditi. U svakom slučaju, desilo se to na toliko slabom pritisku da je pomalo zabrinjavajuće. Općenito je taj mehanizam izveden čudno i nekvalitetno. Sve je nekako pre tanko i pre krhko. Na slabijem modelu HX 353 stvar je izvedena puno bolje. Zapravo taj slabiji model nas je čak i više oduševio i možda je upravo to i razlog zašto su nam u IXS-u dali obje kacige. Je li HX 603 fulani model, teško je reći, nas je u mnogo čemu razočarao. No, sada nećemo mijenjati pristup, odlučili smo testirati najviše što se od pojedinih proizvođača nudi makar smo sigurni da bi HX 353 u mnogočemu dobila više bodova.

Dizajn i boje

: Dizajn je kako smo rekli svemirski. Ogromni spojler na zatiljku i veliki spojler na tjemenu. Najviše pažnje je sigurno posvećeno tome. E sad nam dolazi prvi detalj koji nismo mogli vjerovati. Spojler na tjemenu je ujedno i veliki ventilacijski otvor. Taj spojler je doslovce prišerafljen sa nekoliko crnih vijaka koji strše van. Nevjerojatno. Sigurno jako funkcionalno jer se spojler jednostavno odšerafi, sve se dobro opere i lagano nazad zašerafi, ali daleko je od toga da je estetski lijepo napravljeno. Zanimljivo da su u IXS-u napravili toliko, slobodno ćemo reći, jak i rabusan spojler, a mehanizam vizira je napravljen kao da su imali 10grama viška pa je trebalo uštedjet na materijalu. Boje su bi za jednu repliku, također mogle biti malo življe. Malo su nam takve šare dosadne, no tu svakako ne možemo biti subjektivni.
Unutrašnjost : Mekana ali ne toliko udobna. Malo je sve to pretanko i djeluje pretvrdo. Tu smo sa HX353 bili zadovoljniji. Zaštite za nos kao da ni nema dok je na HX353 odlična. Ona zaštita za bradu je također tek tolio da se tamo nađe, dok je na 353 odlično izvedena. Nije nam samo jasno zašto je ta 603 toliko skuplja. Po svemu osim po aerodinamici je zapravo lošija kaciga.
Vizir : Vizir nije loš, ali smo toliko razočarani tim mehanizmom za skidanje i otvaranje da nam je to definitivno pokvarilo ukupni dojam kacige. Vizir nije antifog i uz kacigu ne dolazi nikakva antifog folija. Naravno, zbog toga se jako magli, ali zato postoje folije i unutrašnji antifog viziri koji tu djeluju odlično.
Ventilacija : Makar je stvarno rabusno izvedena i makar se na prvi dojam ima osjećaj da otvaranjem svih otvora mora nastat doslovce propuh, svi ti otvori funkcioniraju dosta slabo. Čak i dvije velike rupe na prednjem otvoru, neće dovesti dovoljno zraka koji vam na stazi u toplijim vremenskim uvjetima redovito zafali. Sa ventilacijom je slično i na HX 353. Tu se IXS ne može previše pohvaliti. Ne HX 603 je mana što se onaj otvor na tjemenu ne može zatvoriti, makar pozitivna stvar za hladnije dane je što ti otvori ne funkcioniraju toliko jako da bi taj hladni zrak previše strujao. Sve će zaustaviti već jedna malo bolja potkapa. Ponovo bolje rješenje na HX 353 kod koje, makar također ventilacija ne funkcionira savršeno, ti se otvori barem daju zatvoriti.
Mehanički sistemi : Opet je došao red na spominjanje katastrofalnog mehanizma za skidanje vizira. Reći ćemo samo užas. To tako nije smjelo proći. Zbog toga ćemo se osvrnuti na HX 353 na kojoj mehanizam, makar sličan, puno bolje funkcionira i definitivno je kvalitetnije napravljen.
Dojmovi sa vožnje : Kada kacigu stavite na glavu, kada vam je vizir zatvoren, i kada vani nije previše toplo, red je da kaciga pobere i koje pozitivne kritike. U vožnji se HX 603 ponaša odlično. Aerodinamika je možda i najbolja među kacigama koje smo imali na testu. Kako god držali glavu, kaciga doslovce reže zrak i to na svim brzinama pa čak i onim preko 250 km/h. Na glavi ne djeluje teško makar se svrstava među najteže po kilaži. Sve u svemu, na stazi mi se činila dobrom. Vidokrug je također zadovoljavajući. Sve u svemu, dobro, ali napominjem da kad bi se odlučio za IXS kacigu, 603 ne bi bio moj izbor, puno radije bi kupio znatno jeftiniju a skoro u svemu bolju HX 356 kacigu.
 
Broj bodova na testu : 123 (HX356 127)
 

 
Shoei X-spirit


Problem sa antifog umetkom.
Smanjena vidljivost u zalegu.

Najskuplja kaciga na testu no priznajemo i najbolja. Fenomenalna završna obrada gotovo svakog detalja. Odlično riješena ventilacija i to uz kvalitetne i jednostavne za rukovati polugice za zatvaranje i otvaranje. Najveća mana je magljenje vizira. Uz kacigu dolazi antifog folija koja se vrlo jednostavno montira sa unutarnje strane vizira. Ta folija sprečava magljenje, ali je malo pre mala pa ostavlja pre veliku nezaštićenu zonu na gornjem dijelu. Zbog toga se taj dio magli, a kada se vozite po stazi i spustite glavu dolje, opasno vam se smanjuje vidokrug. Pokušavali smo na sve načine podesiti taj unutarnji vizir i došli smo do zaključka da bez skalpela i pomicanja utora za pola centimetara gore nema pomoći. Dakle rješenje postoji, samo nas stvarno čudi da su u Shoei-u na ovoliko kvalitetnoj i skupoj kacigi to previdjeli.
Dizajn i boje : Kompletnoj paleti boja na Shoei X-spirit i X-ceed se nema što prigovoriti. Maštovite su, žive su i koliko god to bila stvar ukusa, ne može se reći da nisu lijepe. Isto se odnosi i a dizajn. Spojler dodaje agresivu u konačan dojam.
Vizir : Odličan. Koliko god tanak bio, teško mu se može pronaći zamjerka. Naravno, dok ne spomenemo taj antifog. Morao je to Shoei bolje riješiti. Vizir ima puno položaja za otvaranje a kada ga se kompletno zatvori, moguće ga je osigurati jednom polugom. Dihtanje vizira je također odlično.
Ventilacija : Nešto nevjerojatno. Najbolje riješena ventilacija koju smo do sada imali prilike vidjeti. Ne znamo kako je to Shoei riješio sa obzirom da nema najveće usisnike, ali otvaranjem svakog od njih, točno se osjeti kako zrak počne strujati, što nije slučaj kod drugih kaciga. Doslovce svaki otvor radi, a kada se otvori otvor kod usta, svježi zrak se odmah osjeti, a opet ne puše direktno u usta. Stvarno najveće oduševljenje i za ljetne vrućine pravi spas.
Mehanički sistemi : Nema zamjerki. Ventilacijski otvori rade besprijekorno, mehanizam otvaranja vizira također. Poluga za zatvaranje vizira odličan. Mehanizam skidanja vizira bez zamjerki, makar ne oduševljava previše kada se silom treba ubaciti vizir u svoje ležište.
Dojmovi sa vožnje : Kaciga koju smo najradije nosili na glavi. Ujedno i kaciga koja me najviše oduševila na Grobniku. Naravno, razlog je ventilacija. Po vrućini kakva je bila tih dana na stazi, ventilacija je odlično odradila svoj posao. E sad, opet dolazimo do tog antifog-a. U vožnji po cesti sve je super jer je glava u glavnom ravno, no na stazi se onaj nezaštićeni dio vizira dosta magli pa je vidokrug smanjen. Na slici se taj slučaj najbolje vidi.
 
Broj bodova na testu : 168
 

 
X-LITE 801R

Definitivno best buy kaciga. Za 2415,60 Kn kaciga nudi najviše. Udobna je, tiha je i dobro dihta. Antifog folija je slično kao kod Shoei kacige riješen, samo što se Shoei vizir bez antifog unutarnje zaštite ne magli toliko jako koliko X-lite. Kod nje doslovce odmah možete umontirati antifog zaštitu koja je moramo priznati bolje ucentrirana od Shoei makar i ona malo zatvara vidokrug prilikom vožnje po stazi kada ste pognuti ispod vizira.
Dizajn i boje : Bez ikakvog prigovora. Zapravo kada bi prigovorili na dizajn, na boje i na lak X-lite kaciga, vjerojatno bi izgubili vjerodostojnost i naš test se uopće ne bi trebao shvaćati ozbiljno. Tako da po pitanju boje i laka, najviša ocjena. Ista je stvar i sa dizajnom. Veliki cenztralni spojler nam daje do znanja za kakve je vozače ova kaciga namijenjena, a ujedno ima odličnu ulogu u aerodinamici.
Vizir : Deblji od većine, tanji od najdebljih Shark-a i Schubert-a. Da je malo deblji možda se ne bi maglio kao kod Sharka i Schuberta. Ostale vrline dijeli sa njima. Vizir je jak, čvrst, paralelno se otvara i zatvara i dobro liježe na gumu. Dihtanje je stoga odlično.
Ventilacija : Makar se ne može reći kako se ne osjeti da struja zrak kad je sve otvoreno, nekako je to sve preslabo. Prednji ventilacijski otvor se ne može otvoriti do kraja i maksimalno pustiti zrak. Prava šteta, možda dobro rješenje za hladnije uvjete, no kada je vani toplije, više zraka ne bi škodilo.
Mehanički sistemi : Ako ovdje pričamo o skidanju vizira, onda možemo reći samo jedno. Najbolji patent na testu. Nevjerojatno lako skidanje i stavljanje vizira a da je pritom sve čvrsto, kvalitetno i efikasno. Mehanizmu vizira bi se moglo samo zamjeriti što ne drži malo bolje vizir u fazi kompletnog zatvaranja. Sve je super, ima mehanizam puno položaja, ali taj zadnji bi trebao biti ili na oprugu ili bi trebao dodatno stisnuti vizir. Ne da bi se time poboljšalo dihtanje koje je i ovako odlično, nego moramo sitničarit pa pošto to imaju neki konkurenti, moramo reći da na X-lite to fali.
Dojmovi sa vožnje : Jako dobra kaciga. Tiha, makar sve do trenutka kada se spuštate na R motoru ispod vizira. Tada se javlja neka čudna turbulencija koja ne utječe na aerodinamiku, ali se počne stvarati povelika buka. U gradu je kaciga full lagana, dobar je vidokrug i ponovit ćemo, za te novce nismo našli bolju na našem testu.
 
Broj bodova na testu : 158
 

 
HJC AC-11
 

Na stazi HJC "radi" odlično. Veliki vidokrug, 0% magljenja, zadovoljavajuča aerodinamika.

 

Nekako su se kacige podijelile u tri grupe. One najbolje koje imaju preko 150 bodova, pa one lošije od najboljih sa ispod 135 bodova i ona zlatna sredina u kojoj se smjestio Uvex sa 141 bodom i HJC sa 146 boda. Kaciga je po svemu odlična, ali u svemu bi mogla biti i bolja. Kaciga je lagana i mala. Ima ogroman vidokrug što je odlično za every day use. Naš najveći prigovor je dosta uzak donji dio pa bi pojedinci sa određenim oblikom glave mogli imati problema dok je ne stave na glavu. Možemo reći da ima uzak otvor. Kada je navučete na glavu, sve o nekoj tjeskobi više nema govora. Unutrašnjost je fina i udobna baš onako kako kacige visoke klase moraju i biti.
Dizajn i boje : Mi smo na testu imali mat kacigu koja koliko se nekima svidjela, toliko se nekima uopće nije svidjela. Kao i kod drugih proizvođača, tako je i u ovom slućaju teško biti objektivan, ali nama je maštovita. Jedina jaka zamjerka nam je HJC naljepnica sa čeone strane koja je naljepljena naknadno. To nam nema nikakvog smisla. Dizajnerski malo zaostaje za onim čistokrvnim replikama sa spohjlerima. AC-11 ima tek malo profilirani kalup, ali pošto je kaciga manjih gabarita, izgleda odlično.
Vizir : Na testu smo ocjenjivali kvalitetu vizira i magljenje vizira. U ovom prvom, HJC se baš ne može pohvaliti. Mislim, nije vizir loš, ali kad ga uspoređujemo sa jednim Sharkovim vizirom, ili X-liteovim vizirom, razlika je očita. Ako gledamo ovo drugo, magljenje vizira, tu je HJC pokupio najvišu ocjenu. Antifog zaštita funkcionira fenomenalno. Toliko smo kacigu naparili sa peglom da smo se već bojali da se nešto ne počne topiti. Odlično rješenje za tako tanak vizir. Magljenje je kod HJC-a nepoznat pojam. Zato lagani propuh nije. Kaciga ne dihta najbolje, makar se to može riješiti sa podešavanjem vizira, ali onda teže zatvaranje i otvaranje tek dolaze do izražaja.
Ventilacija : Kao ni kod mnogih drugih kaciga, ventilacija nije baš najbolje riješena. Već nam se čini da nije stvar u tome da je ventilacija loše riješena kod skor svih modela na testu, nego je na onoj Shoei ventilacija predobra. No, kad uspoređujemo, razlike moramo staviti. Poluge za otvaranje ventilacije su odlične, Lako ih je otvarati i zatvarati bez obzira na rukavice.
Mehanički sistemi : Skidanje vizira nije komplicirano, ali vidjeli smo i jednostavnija i funkcionalnija rješenja. Ono što je dobro, to je da će se teško nešto polomiti. Mehanizam otvaranja vizira nije najbolje riješen. Dosta se teško otvara do kraja i što je najgore, lijeva i desna strana ne idu paralelno. Tako da možete zaboraviti otvaranje vizira na izbočini namijenjenoj za to. Vizir se kako spada može otvoriti jedino u sredini i to ako ga se potegne malo konkretnije.
Dojmovi sa vožnje : Za cestu mi se kaciga nije svidjela. Razlog je ponovit ću, očito moj malo čudan oblik glave. Jedan dan sam kacigu više puta stavljao i skidao sa glave, od onog težeg navlačenja, zadobio sam dvije lagane ogrebotine po čelu. Istu tu kacigu, Igor nije niti mogao navući na glavu. Veći broj mi je pak bio preveliki kad sam je nabio na glavu (uz puno manje muke). Tako da kaciga očito nije krojena za moju glavu, što ne znači da nekom drugom neće biti idealna. Čak je i na našoj stranici bio pisan članak o HJC kacigi, i vlasnik je bio naprosto oduševljen kako mu je kaciga sjedala na glavu. Na stazi je bila dugačija stvar. Kaciga kada sjedne ne mrda. Aerodinamika je odlična, buka podnošljiva, a vidokrug fenomenalan. Jedino me unutrašnjost kada sam se oznojio počela malo grebat za lice. To je razlog ocjene 7. Ovdje bi napomenuo da se uz kaigu dobiva odlična zaštita za nos koja je za hladnije uvjete vrlo korisna. Naime, ima jedan limić kojega možete točno formirati prema nosu. Ako u to uključimo i zaštitu za bradu, dobite dobro zadihtano područje oko usta.
 
Broj bodova na testu : 146
 

 
NITRO N120 VX

Pojava Nitro kaciga na tržištu najviše se uočila na glavama skuteraša. Makar odlićna kaciga, najveći njeni zaljubljenici su upravo oni. Razlog je vrlo interesantan izgled, veliki spojler, lude boje i povoljna cijena. Nama se kaciga na testu pokazala odličnom, a najviše nas je iznenadila aerodinamika na visokim brzinama. U cijeloj paleti upravo je Nitro tu dobio najviše bodova. Cijena 2499 Kn nije visoka za ovakvu kacigu. Mi smo je morali ocijeniti sa dosta neobjektivno jer nam kalup nije odgovarao pa je po pitanju dojmova i udobnosti dosta podbacila.
Dizajn i boje : Makar je na testu bila sivo crna kaciga koja ne djeluje toliko interesantno, na policama tvrtke Magnetix smo vidjeli veliki spektar raznih kombinacija boja. Tako da sumnjamo da će netko po tom pitanju ostati razočaran i da neće naći kacigu koja mu paše uz motor ili odijelo. .
Vizir : Vizir na Nitro kacigi nas je razočarao. Makar uvoznik tvrdi da je vizir toliko elastičan i tanak zbog sigurnosti, probali smo mi i kvalitetnije vizire. Pigali smo ih i nije im ništa bilo. Na Nitro kacigi, potpuno isto kao i na ostalim kacigama sa bodovima 6 i manje, je dosta loš. Prilikom otvaranja se piga i koliko god pričali da djeluje kvalitetno, to je zadnja riječ koju bi tu upotrijebili.
Ventilacija : Ventilacija je dobra no mehanizmi za otvaranje ventilacije bi mogli biti i bolji. Možda smo se razmazili, ali u najvišoj klasi kaciga, ne bi trebala ventilacija biti izvedena od obične crne plastike. Zvuči nekvalitetno.
Mehanički sistemi : Skidanje vizira je jednostavno, povuče se polugica i vizir se počupa van. To čupanje je malo skinulo ocjenu potpuno isto kao i kada se prilikom vračanja mora dosta jako stisnuti da bi se vizir vratio u ležište. Zbog te primjene sile nismo mogli dati veću ocjenu. Što se tiče mehanizma zatvaranja i otvaranja vizira, doslovce sve kacige koje imaju tanki vizir ujedno imaju i problema sa otvaranjem i zatvaranjem. Kada se vizir otvara i zatvara za izbočinu na viziru, vizir se iskrivi  i teško ga je otvoriti. Tako da tu ostaje solucija zatvaranja vizira dlanom. Kopčanje vizira je D-ring i tu nema kritike. Ventilacijski otvori, koji vizualno djeluju nekvalitetno jer su izrađeni od crne plastike, lagano se otvaraju i vrlo su dostupni. Kritika samo za prednji otvarač koji ima samo jednu poziciju.
Dojmovi sa vožnje : Moramo priznati da nam kalup Nitro kacige nije baš po mjeri. L veličina koju inače nosimo nam je bila pre velika, a M koju smo uzeli dosta stiska. Najkritičnije mjesto stiskanja je ono oko ušiju pa je već u startu dojam u vožnji morao podbaciti. Vjerujemo kako bi osobe kojima bi kalup Nitro kacige odgovarao, dojam automatski bio bolji. Na pisti se kaciga ponašala odlično. Najveći razlog tome je odlična aerodinamika. Na brzinama od 100 do 280 km/h kaciga ne radi niti malo. Mana joj je buka jer je kaciga na većim brzinama podosta bučna. Dihtanje vizira također nije najbolje, ali ništa što bi trebalo previše kritizirati. Uz podešavanje se to može popraviti, ali lagani povjetarac se osjeti. Za grad zbog nama neudobnog kalupa, kaciga niti nije mogla proći najbolje.
Konačni dojam : Cijena 2499 Kn nije visoka za ovakvu kacigu. Mi smo je morali ocijeniti sa dosta neobjektivno jer nam kalup nije odgovarao pa je po pitanju dojmova i udobnosti dosta podbacila. Cijena crnog vizira je 349 Kn što i nije baš najpovoljnije.
Broj bodova na testu : 131
 

 

OGK Aeroblade II

Još jedna kaciga koja nam je došla iz Japana. Po pričama o OGK saznali smo da je to nekad bio jedan od vodećih proizvođača kaciga u svijetu. Sa takvim saznanjem smo se primili i testa. Na žalost već kada smo kacigu primili u ruke, pomalo smo ostali razočarani. Ne da je kaciga loša, nego smo očekivali kacigu koja će se boriti sa najboljim i najskupljim kacigama na tržištu. Moramo napomenuti da na žalost nismo imali najjače OGK modele na testu. Ipak su tu OGK-ove FF4 kacige koje bi u dosta kategorija dobile više bodova a cijenom se ne razlikuju previše. No što je tu je, moramo testirati ono što smo dobili kad nemamo drugo.
Dizajn i boje : Aeroblade II nam nudi široku paletu boja, ali ono što smo vidjeli u paleti FF4 to je bilo više nego interesantno. Meni osobno je FF4 kaciga jedna od najljepših koje sam ikada vidio. Po pitanju dizajna, nije nam se baš previše svidio onaj ogromni spojler kakav ima Fireblade II. Naravno to je moje subjektivno mišljenje, makar mislim da čisto realno mogu reći da je FF4 puno ljepša.
Vizir : Makar vizir ima mehanizam za pričvršćivanje tear off folije, vizir nas nije nimalo razveselio.
Ventilacija : Ventilacija nije loša. U rangu je sa ostalim te klase. Makar je mehanizam otvaranja i zatvaranja ventilacije izrađen od crne plastike za kvalitetu mu se ne može dati baš neki prigovor. Funkcionira odlično. Jedina veća zamjerka je onaj gornji ventilacijski mehanizam. Kada se otvara i zatvara čuje se zvuk kao na nekoj kacigi od 500 Kn a ne od 3300 Kn.
Mehanički sistemi : Mehanizam otvaranja i zatvaranja vizira funkcionira dobro, makar malo škripi, ima dosta pozicija i dosta jako se drži na svakoj. Po pitanju mehanizma skidanja najveći prigovor bi dali skidanju poklopca. Vrlo je sličan sistem kao kod Suomy kacige samo što se na OGK ta plastika mora na silu počupat dok se kod Suomy-a samo stisne poluga i plastika ispadne. Već smo pisali ranije da gdje god je potrebna sila, tu ocjene ne mogu biti visoke jer uvijek postoji mogućnost da nešto pukne. Kopčanje je na D-ring kao kao ostalih trkaćih kaciga.
Dojmovi sa vožnje : Kod OGK kacige je vrlo slična priča kao i kod Nitro kacige. Nikako nam nije pasao kalup a smo uzeli M veličinu. Zbog toga su na OGK kao i na Nitru, dojmovi sa vožnje bili nešto lošiji. Na stazi se pokazala odličnom. Dobar vidokrug, odlična aerodinamika dala nam je užitak na stazi. Zbog toga je kaciga za dojmove na stazi i za dojmove na cesti dobila visoku ocjenu 8.
Konačni dojam : Cijena 2999 Kn je odlična jedino što nas je razočarao očajno skupi crni vizir od čak 625 Kn. Ponovit ćemo da je šteta što na testu nismo imali FF4 kacigu koja je po mnogoćemu bolja pa bi se ujedno time i OGK popeo za koju stepenicu više na ljestvici ukupnih bodova.
 
Broj bodova na testu : 134
 
 

VEMAR VSR-R

Vemar kacige su nedavno dobile gneralnog uvoznika za Hrvatsku. Polao se probijaju na tržite a najjči adut im je povoljna cijena. Mi smo na test uzeli najjači model VSR-R no moramo napomenuti da je kod Vemara sliča stvar kao kod IXS-a. Slabiji model se pokazao boljim. Tako recimo VSR-R ima identičan mehanizam otvarsanja i skidanja vizira kao IXS-ova kaciga dok VRR ima znatno bolji. Po pitanju kvalitete izrade, VRR ništa ne zaostaje za VSR-om. Tako da smo sigurni kako bi kaciga niže klase dobila veći broj bodova, a da ne pričamo o odnusu uloženo dobiveno što je ipak dosta bitna stavka prilikom kupovine kaciga. No kako smo dobili VSR-a, nju smo i testirali.
Dizajn i boje : Dizajn i boje će se svidjeti mnogima. Šare su vrlo žive i kaciga je jako uočljiva. Na policama smo vidjeli stvarno interesantne boje i kojigod motor da vozil, sigunro se pronalazi kaciga koja uz njega paše.
Vizir : Još jedan tanki vizir koji se lako savija i zbog toga mehanizam otvaranja i zatvaranja vizira ne radi idealno. Po pitanju magljenja, Vemar nudi antifog umetak. Dihtanje vizira je zadovoljavajuče makar moramo priznati da bi moglo biti i bolje. Nakon idealnog podešavanja malo se teško zatvori do kraja.
Ventilacija : Ventilacija vrlo slična kao kod konkurencije. Tu ne možemo dati neku veliku prednost ili manu pred ostatkom, ali dali smo ocjenu 5 jer su otvori napravljeni od obične crne plastike. Već smo to pisali kod nekih kaciga. Takvi detalji bi na top modelu proizvođača trebali biti izrađeni puno ekskluztivnije.
Mehanički sistemi :Ovdje bi mogli prepisati ono što smo napisali kdo IXS-ove kacige pošto su mehanizmi doslovce identični. Makar na Vemaru on nije puknuo moguće da makar je isti, d aje ipak napravljen od drugog tipa plastike. Kako god bilo, mehanizam ne djeluje kvalitetno i nije napravljen onako kako bi to trebalo biti na najjačoj kacigi iz palete jednog proizvođača. VRR model to ima znatno bolje riješeno.
Dojmovi sa vožnje : Jako udobna kaciga sa velikim prostorom ispred usta. Taj prostor nam ujedno daje veliku količinu zraka prilikom vožnje u toplijim uvjetima no moglo bi biti problem prilikom vožnje u hladnije vrijeme. Dodatni razlog tome je dosta loša zaštita za bradu.
 
Broj bodova na testu : 130
 

 

Zaključak : Makar je ovim testom nemoguće objektivno rangirati kacige, pokušali smo vam ih sve malo bolje opisati i približiti. Neke će kacige nekima bolje pasati, dok drugima te iste neće. Čisto za primjer, Shark kaciga koja je u ukupnom bodovnom poretku druga, ima dosta čudan kalup koji ne paše baš svima na glavu. Oni kojima neće pasati, vjerojatno bi je smjestili dosta niže, dok bi recimo neki kojima Nitro kaciga paše na glavu, dali za nju veći broj bodova. U svakom slučaju, podijelili smo dosta ocjena i tablicu gledajte samo kao slika detalja na kacigi. Nekima recimo ništa ne znači to što je Suomy kaciga dobila najviše bodova za dojmove na stazi. Mnogima su bitniji dojmovi na cesti gdje je Suomy zbog buke prošao slabo. Nadamo se da razumijete što mislimo. U svakom slučaju, kacigu prije svega treba probati. Pogledajte da li vam paše kalup, je li vam dobro stoji pa se tek onda uputite u kupovinu iste.

 
Usporedna tablica.

I za sam kraj predstavljamo vam tablicu u koju smo upisivali naše ocjene. Da u kratko pokušamo opisati način ocjenjivanja kako kasnije ne bi dolazilo do zabune. Uzeli smo jendu kacigu, ocjenili sve detalje na njoj. U koliko nam se neki detalj činio odličan, dodjelili bi ocjenu 10, a ako bi nam se učinio nekvalitetan, dali bi ocjenu 5. Nakon toga smo uzeli drugu kacigu. Ako je detalj na drugoj kacigi bio bolji od onog na prvoj, onoj prvoj bi spustili ocjenu za 1, a drugoj bi dali višu ocjenu. Tako smo išli redom. Ako smo naišli na dvije kacige koje su nam se u nekom detalju činile slične, dali smo iste ocjene. Za testove buke, aerodinamike i sličnih detalja, vidjet čete da su ocjene u glavnom iste. Kako nismo mogli ustanoviti očite razlike, dali smo istu ili jako sličnu ocjenu kako bi bili što realniji. Najbolji primjer je ventilacija. Ona radi kod svih podjednako a jedine kacige kod kojih smo uočili malo odstupanje na bolje su HJC i Schubert i naravno Shoei koji je tu sa razlogom dobio ocjenu 10. Ostale kacige se razlikuju više po kvaliteti izvedbe otvora nego po samoj funkcionalnosti ventilacije. Posebno bi objasnili još magljenje. Sve kacige imaju nekakvu antifog soluciju no jedino HJC, Shark i Uvex imaju antifog vizire i zato imaju ocjenu 10. Schubert je blizu no na testu sa peglom se malo zamaglio.
Svjesni smo da možda nismo ispravno podjelili važnost pojedinih bodova. Možda smo trebali detalj poput zaštite za nos koja mnogima nije bitna ocjeniti ocjenom od 1 do 5, a onda neki bitni detalj poput udobnosti ocjeniti sa 1 do 30. Na taj način bi sigurno dobili bolje rezultate, no o tome što je kome najbitnije ostavljamo vama samima. Po našim tablicama i po svemu što smo napisali, vjerujemo da ćete uspjeti pronači kacigu idealnu za vas. Napomenut ćemo još jednom. Obavezno probati prije kupovine. Nisu svi kalupi za sve glave.

 
 
Kako smo ovaj test radili Igor Krovinović i ja, prenosim vam njegov pogled na test i što on kaže na pojedine kacige.
 

U prvi trenutak osjećao sam se ko Tom Cruise. Pred menom je bila nemoguća misija.
Hrpa kaciga, svaka za sebe lijepa…ali. Od cijele te hrpe, iskustva sam imao jedino sa Shark-om i Suomy-jem ( ne doduše istim modelima). Pitanje je bilo na kaj sve treba obratiti pažnju, i na koji način sve relizirati. Jedno mi je bilo jasno. Htio sam saznati koja kaciga je najtiša. Koja najmanje reagira na promjene položaja glave pri večim brzinama. Koja se kako magli (ili ne). I koja bu najudobnija. Ili je možda sve objedinjeno u jednom modelu.
Kacige su na mojoj glavi doživjele vožnju na Piaggio Skipperu 150 i Suzuki SV 1000 S-u. Vjerojatno im doživljaj na skuteru i nije bil nekaj J.
Cijene kaciga u tim trenucima nisu mi igrale ulogu.
Na SV-u sam pokušavao doznati kako se kaciga ponaša pri brzinama od 200 km/h kada pokušavate proviriti iznad vizira, kad pri istoj brzini pogledavate kaj se događa iza vas, ili se jednostavno uspravite za uspravljačem.
Pri brzinama do 100 km/h i stajanju na semaforima (ne)magljenje je bila jedina misao vodilja.
U gradskoj vožnji…vidno polje.
No, krenulo je ovako.
Prvo sam doma pred špiglom stavljao jednu po jednu kacigu na glavu. Kakva god ona bila jednako sam si bio ružan. Ali tu se osjetila prva razlika između kaciga. Materijal unutrašnjosti kacige ipak nam igra veliku ulogu kod osjećaja same kacige pri upotrebi. Kopčanje i koliko lako je mogu staviti, ili skinuti, sa svoje bundeve – naizgled nevažan dio, ali…
Sljedeće je na redu bila vožnja na motoru, gdje se ona prva ocjena kacige drastično mijenja.
Tu su neke kacige, koje su mi bile definitivno neudobne, došle do izražaja svojom aerodinamikom. Neke su iznenadile svojim ograničenim vidnim poljem. Neke su jednostavno bile grozne.
Nakon vožnje i svakojake torture, uzeli smo (Saša i ja) vremena i pokušali otkriti kao se skidaju viziri i unutrašnjost. Jednostavo – kakva je mogućnost kvalitetnog održavanja kacige.
Iako bute sve vidli iz tablice, neke dojmove moram podjeliti sa vama.
SUOMY – izvrsna kaciga, ali ipak malo preglasna.
SHARK – standardno dobar i udoban, sa vizirom koji je nemoguće zamagliti.
SCHUBERT – meni osobno No. 1 za motore koji nisu sportski nastrojeni (šatoraši). Tiha, sa tamnim «pomoćnim» vizirom iznutra koji se spušta polugom sa vanjske strane.
SHOEI – Koliko para , toliko muzike. Cijeli orkestar J
X-LITE – ugodno iznenađenje, obzirom na cijenu.
IXS – lagano razočaranje obzirom na kvalitetu drugih proizvoda iz programa tvornice. 603 je dosta bolje aerodinamike i kvalitetnije unutrašnjosti.
HJC – iako na prvi pogled neke stvari nisu oduševile, kaciga se pokazala kao zlatna sredina.
NITRO – aerodinamika izvrsna, lagana kaciga, ali po mom mišljenju sa premalo mjesta za uši i pomalo neudobna zbog toga
OGK – također malo tijesna oko ušiju, jednostavno skidanje unutrašnjosti ( i stavljanje) održavanje izgleda kao dječja igra. Iako bi mehanizam skidanja i stavljanja vizira mogao biti i bolji.
UVEX – kak bi rekli: «ni ne smrdi, ni ne miriši.»
VEMAR – nisam na žalost imao priliku probati.

I na kraju, posljednji test su sve kacige prošle jednako. Vožnja na šminkerskom motoru sa kacigom na laktu lijeve ruke ispred Medenog.

Kacige na glavu, i da Bog da vam nikad ne trebale.

 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin