Naši testovi — 25 travnja 2004 -
Test vozač : Saša Kranjec
 

 

Simpatičan motorček.
 

"Moto Guzzi"; vrlo interesantan motor. Kada smo dobili obavijest, kako imamo "Guzzija" na testu, moram priznati da nisam bio nešto posebno oduševljen, makar je uvijek gušt voziti neki novi model. "Guzzi" je poseban motor. Vrlo mali po dimenzijama, a opet sa dovoljno jakim agregatom. Motor ima čak 750 ccm. Za klasu u kojoj se nalazi, ima malih 180 kilograma i s njim se naprosto milina voziti po gradskim ulicama. Super je udoban i vrlo upravljiv. Snage za takav tip motora ima dovoljno, makar se bi iz agregata od 750 ccm trebalo izvlačiti nešto više konjskih snaga. Motor nam se pokazao kao prava igračka. Skuteraši na zagrebačkim ulicama jednostavno nisu imali šanse protiv ovog "Guzzija". Možda motor gledam s krivog aspekta, ali ja bi ovaj motor najviše vozio po gradu. Udoban je i za dulja putovanja, ali je nekako malen. Da ga se nakrca s torbama, ne znam da li bi se išta od motora vidjelo. Motor će sigurno pronaći dosta kupaca, pogotovo onih starijeg kova, jer na prvi pogled izgleda lijepo, a voziti ga je naprosto milina. Kada sam se ipak malo izvukao iz grada, uputio sam se na staru zagorsku magistralu. Tamo sam motor malo forsirao, da vidim koji mu je maksimum. Maksimalna brzina mu je preko 170 km/h, što je za ovakav tip motora dovoljno. Tu brzinu sam pokušao zadržati i u brzim zavojima, no, motor je dosta počeo plesati. Ipak je premekan. Gume dobro drže, ali ovjesi, (a bojim se i cijela šasija), se lagano "pigaju". Za takvu vrstu opterećenja, taj motor nije namijenjen. Motor koči odlično, kvačilo je mekano, a getriba za ne povjerovati. Kad prebacite iz brzinu u brzinu, motor to napravi tako mirno i tiho, da niste sigurni da li je brzina uopće promijenjena. Mislim kako će svi kupci ovog "Guzzija" biti prezadovoljni.
 
 


Riječ mehaničara : Taubi
 
 
Taubi, zamišljen kao uvijek.
 
Pita mene ekipa test teama: »Taubi, bi htio uzeti na probu «Moto Guzzi» Brevu?» «Kaj ti je to?», mislim si ja u sebi, jer u ovoj poplavi novih modela, ne može se više sve zapamtiti. «Može» odgovorim, jer moj zadnji susret s «Moto Guzzi» motorom je bio u HV, gdje smo iz novih dijelova, koje smo našli u skladištima bivše JNA, složili desetak V 35 i isto toliko Falcona500. Preuzevši motor, nisam znao baš ništa o njemu, ni koliko je kubika, ni težinu, ni snagu. I tako neopterećen tim stvarima, počeo sam istraživati. Sam dizajn motora mi je na prvi pogled bio privlačan. Mali Monster modernog izgleda, a ima 750 ccm, V2 mašinu koja je hlađena zrakom i ima elektronsko ubrizgavanje.
Motor pali glatko. Ubacivši u prvu, bio sam iznenađen jer nisam osjetio nikakav trzaj, niti čuo onaj klasični klak, uobičajen kod mnogih motora. U vožnji je mjenjač isto lagan i precizan, ali s malo dužim hodom, što i ne smeta. Mašina vuče u svim okretajima jednako. Ipak sam bio malo nezadovoljan snagom, naročito iznad 130 km/h. No, okretni moment mi popravlja zadovoljstvo, jer motor lijepo povuče u krajnjoj 5 brzini. U zavojima mi izgleda čvrst i upravljiv, ali za naše ceste malo i pretvrd. Zato je vrlo lagan kod naglog promjena smjera vožnje. To je to, mislim si ja. Nemreš imati udoban i mekan motor, koji dobro leži. Stvar još popravlja udobno sjedalo, na koje bi se neki Japanci trebali ugledati. Pokupim ja tako najvećeg kritičara, koji ima desetke tisuće kilometara kao suvozač tj. svoju suprugu i krenemo na razgledavanje Zagreba i okolice. Nema nikakvog gunđanja iza mene!? Znači, sjedalo i pozicija suvozača je OK. Na moj upit: «I, kak ti se čini?», odgovorila je poznatom ženskom rečenicom: «Kak je mali, a tak je čvrst i dobro leži». Vozeći se, sve više i više mi se sviđa. Naročito u gužvi, gdje smo se provlačili između automobila kao sa skuterom. Oduševio sam se na benzinskoj pumpi, gdje sam ustanovio da motor troši manje od mog automatika «Zlatka», što znači između 4 i 5 litara na 100km – ovisno o tempu. Prednja kočnica  ima jedan 320 mm disk, sa četveroklipnim čeljustima marke «Brembo», koja zahtjeva jači pritisak na ručici kod brze vožnje. Najviše mi se svidio kardanski prijenos. U vožnji se uopće ne osjeća, pa sam imao osjećaj kao da  motor ima pogonski lanac, a ne kardan. Instrumenti i lampice su stvarno staromodni i ne uklapaju se u moderni dizajn motora. No, to je već stvar ukusa. Ne sviđa mi se što se zadnji amortizeri ne podešavaju na neki lakši način, nego su na navoj .
 
 
 
Prešavši s motorom oko 400 km u par dana, supruga i ja smo bili žalosni kad smo ga morali vratiti, jer nam se je sviđao, što je inače rijetkost  da nam se sviđaju iste stvari. Po našoj ocjeni, odličan motor za mirnije vozače koji ne žele imati briga oko održavanja i koji se puno voze, pa će ih mala potrošnja oduševiti, kao i gradska vožnja, gdje je motor okretan i lagan.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author