Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California spada u uski krug motocikala koji egzistiraju dugi niz godina ne gubeći pri tome svoju vjernu publiku. Po nekima, radi se o najpoznatijem primjerku Moto Guzzija, tvrtke koja je prolazila svoje uspone i padove kroz godine ali ih je California uspjela preživjeti. A sve je počelo 1968. kada je Moto Guzzi V7 uz poneku modifikaciju uspio na mala vrata ući kao službeno vozilo u policiju Los Angelesa. Prema svjedocima tog vremena, odgovorna osoba za odabir motocikala poslana je u tvornicu u Mandello kako bi dogovorio detalje preinaka. Zajedno s inžinjerima nacrtali su koncept motora od kojeg je nastao V7 Police. Nedugo nakon toga, motocikl je postajao sve popularniji i iz njega je nastao “civilni” V7 750 California koja je osvojila ljubitelje motocikala širom svijeta a čija privrženost je ostala aktualna još i danas. Upravo to je jedan od razloga što su se nakon akvizije Moto Guzzija od strane grupe Piaggio, već pri prvom spomenu moguće nove Californije, uzburkali duhovi. Moramo priznati da California niti nas nije ostavila ravnodušnima iako po koncepciji ne spada u uži krug naših favorita. Međutim, mišljenja su tu da se mjenjaju…

1

2

Već na prvi pogled neizbježno je komentirati da California 1400 izgleda impresivno. Voluminozna i 300kg teška kombinacija klasičnog izgleda s modernim detaljima rijetko koga može ostaviti ravnodušnim. Očito je da su u Moto Guzziju posebnu pažnju posvetili detaljima koji su originalni ali istovremeno i prepoznatljivi podsjećajući na svoje prethodnike. Završna obrada je na zavidnom nivou a posebno se apostrofira podatak da se cijeli motocikl proizvodi u Guzzijevom pogonu u Mandello del Lario. California 1400 proizvodi se u dvije verzije: uglađenoj i ušiminkanoj Touring i minimalističkoj te pomalo “sirovoj” Custom.

3 4

Prednjim krajem dominira svjetlo nepravilna oblika s LED dnevnim svjetlima. Istu tehnologiju nalazimo i na stražnjem svjetlu a bitno je napomenuti da je to prvi puta da ju neki custom motocikl koristi u serijskoj izvedbi. Touring verzija će još na prednjem kraju imati visoko vjetrobransko staklo te dodatna svjetla. Izduženi spremnik goriva smješten je između cilindara V-twin agregata na koji se nastavlja sjedalo, na Touringu kao i spremnik goriva dvobojno, koje dodatno ističe dugu i elegantnu liniju cijelog motocikla čemu pridonose i cijevi ispušnog sustava. Stražnji blatobran ukrašen je izuzetno atraktivnim uzdužnim svjetlima. Instrument ploča okruglog oblika osim atraktivnim izgledom može se pohvaliti i preglednošću gdje se unutar analognog mjerača okretaja nalazi veliki multifunkcijski LCD zaslon.

5

6

Kao dio Piaggio grupe, i Moto Guzzi koristi inovativna elektronska pomagala. California 1400 prvi je custom motocikl opremljen sustavom kontrole proklizavanja (MGCT) podesive u tri moda, tempomatom kao i Ride-By-Wire sustavom elektronske kontrole gasa čija tehnologija omogućava tri mape rada: Turismo (standard), Veloce (agresivniji način vožnje) i Bagnato (mokra podloga). Zadatak je elektronike omogućiti povećanje aktivne sigurnosti vozača bez smanjivanja performansi i užitka u vožnji što je i potrebno motociklu čiji V-Twin agregat razvija 120 Nm pri 2.750 okretaja odnosno 96 KS pri 6.500 okretaja. Evoluirani “quattrovalvole” sada od 1400 ccm unatoč većoj zapremini troši 15-20% manje goriva u usporedbi s prethodnikom od 1200 ccm. Mjenjač je šestostupanjski, spojka suha a kardanski prijenos u potpunosti redizajniran kako bi što mirnije prenosio veliki okretni moment. U skladu s ostalim tehničkom novostima, Californija je opremljena sigurnim ABS-om uz prednje diskove od 320 mm, stražnji od 282 mm te provjerenim radijalnim Brembom s 4 odnosno 2 klipa.7 8

Sami agregat pričvršćen je na okvir od čeličnih cijevi kinematskim nosačima te gumenim ublaživačima koji agregatu omogućuju vibriranje oko svog centra gravitacije i time spriječavaju prijenos vibracija na ostatak motocikla. Inovativno, inteligentno i možemo reći nostalgično rješenje jer je koncipirano tako da motor na leru vibrira i time na neki način ocrtava svoju poveznicu sa starom Californijom dok minimalnim okretanjem ručice gasa vibracije trenutno nestaju.

9

10

Na Californiji se sjedi nisko, točnije na 74 cm od podloge, oslonci za noge su pomaknuti prema naprijed a upravljač je ravan i nizak na Custom izvedbi, za razliku od onog na Touringu. Osjećaj u vožnji je zajednički superioran ali i poseban. Uz drugačije oblikovano sjedalo, spomenuti upravljač i agresivniji položaj sjedenja daju direktniji osjećaj vožnje na Customu koji u sebi skriva i potencijale sportske vožnje. Visoki moment pri niskim okretajima, vrlo jake kočnice s odličnim doziranjem te zamjenjivi slideri na osloncima za noge idu u prilog napisanom. S druge strane stoji bogata standardna oprema na Touring verziji poput dvobojnog sjedala, visokog vjetrobrana, kromiranih svjetala i mnogih drugih detalja, zaštita agregata, bočnih kovčega kapaciteta 35 litara, a kome to nije dovoljno od dodatne opreme može naručiti sportski ispušni sustav, kromirane detalje, aplikacije za iPhone i još mnogo druge opreme.

11

12

Cijenovno je California 1400 pozicionirana na tržištu ispod Harley Davidsona i iznad japanske konkurencije tako da vjerujemo kako će California modernim dizajnom, tehnologijom i tradicionalnim imenom i dalje nalaziti svoje kupce kao što im to uspijeva već više od 40 godina postojanja uz preko 100.000 prodanih primjeraka…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakMotoGP – Brno 2017
Sljedeći članakMotoGP – Austria 2017