Savjeti i škola vožnje — 01 kolovoza 2011 -

BROJNA POBOLJŠANJA LANSIRALA SU NOVI MOTO GUZZI STELVIO U BORBU S OSTALIM MAXI ENDURO MOTOCIKLIMA. SUPERIORNA ZAŠTITA OD VJETRA KOJU PRUŽA NOVA PREDNJA MASKA, POGONSKI AGREGAT S IZVRSNIM PERFORMANSAMA I REKORDNA AUTONOMIJA ZAHVALJUJUĆI NOVOM SPREMNIKU GORIVA OD 32 LITRE. MODEL JE DOSTUPAN I U NTX VERZIJI KOJA NE POZNAJE OGRANIČENJA
 
MOTO GUZZI STELVIO 1200 8V – NTX
Užitak u vožnji u najboljem izdanju.
 
 

 

Imenovan po poznatom alpskom prijevoju koji povezuje dolinu Valtelline s dolinom Vinschgau s 84 nevjerojatnih s zavoja, Stelvio je ponovo lansirao Moto Guzzi marku među zvijezde maxi enduro segmenta. Ovaj cijenjeni motocikl sada je sazrio po pitanju tehnike i funkcionalnosti zahvaljujući poboljšanjima i finalnim podešavanjima novog Stelvia 1200 8V i Stelvia NTX.
Promjene su vidljive već na stilu koji je sada atraktivniji i moderniji s novim, laganim oplatama spremnika goriva koje u aerodinamičnoj liniji prelaze na prednju masku s dva integrirana svjetla.
 
Prednja maska, vjetrobran i polu-oklop s integriranim pokazivačima smjera potpuno su novi elementi koji zajedno Stelviu 8V daju moderniji, agresivniji i dinamičniji izgled. Riječ je o jedinstvenom dizajnu koji je prije svega funkcionalan i svestran, što je i najvažnije za ovaj tip motocikla. Objektivno gledajući, stil novih elemenata naglašava dvije velike prednosti u usporedbi s prethodnim modelom: bolja zaštita od vjetra zahvaljujući novoj prednjoj maski te gotovo dvostruka autonomija zahvaljujući izvanrednom novom spremniku goriva s rekordnih 32 l zapremnine.
 
Na novom je Stelviu odmah vidljivo da je u potpunosti obnovljen, dobar primjer toga je i instrumentna ploča s novim grafikama i većim indikatorom razine goriva.
 
Srce koje kuca u ovom putnom motociklu je obnovljeni V 90° uzdužni pogonski agregat s četiri ventila po cilindru, najjači agregat te vrste koji je proizveden u Mandello del Lariu te je sada postigao ekskluzivnu razinu po pitanju tehnike i performansi.
 
Ova posljednja verzija agregata ponosi se pažnjom koja je posvećena tihom i mirnom radu agregata, a uz to su podešeni i elektronski sustav upravljanja, razvod i sustav hlađenja.
Nova integrirana kontrolna jedinica sustava paljenja i ubrizgavanja sada prima signale iz dvije lambda sonde kako bi garantirala primjereno napajanje u svim režimima rada agregata i time poboljšala odaziv na dodavanje gasa, isporuku snage pri niskim i srednjim okretajima te smanjila potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
 
Glavna kontrolna jedinica sadrži i ATC sustav za kontrolu proklizavanja. Taj sustav kontrolira paljenje i ubrizgavanje goriva kako bi smanjilo okretni moment u slučaju iznenadnog proklizavanja stražnjeg kotača te time pomaže vozaču zadržati kontrolu prilikom ekstremnih i neočekivanih uvjeta. Sustav se može deaktivirati kao i ABS sustav.
 
Pogonski agregat sada pruža 113 Nm okretnog momenta pri niskih 5.800 o/min i s lakoćom postiže najveću snagu od 105 KS pri gotovo automobilskih 7.250 o/min.
 
NTX je ”avanturistička” verzija Stelvia, a uz sve tehničke karakteristike osnovnog modela pruža i izvanrednu opremu. Tu je na primjer čvrsta zaštita koja se sastoji od zaštite kartera, zaštite agregata i zaštite cilindara. Tu su i štitnici za ruke, kao i veći vjetrobran s dodatnim deflektorima vjetra za zaštitu vozača na dužim putovanjima. 
 
Motocikl namijenjen dugim putovanjima mora biti opremljen prostorom za prtljagu. Tome služe veliki aluminijski kovčezi, dok bolju vidljivost pružaju dodatna halogena svjetla. U katalogu dodatne opreme nalazi se još luksuznija dodatna oprema poput seta za instalaciju navigacijskog sustava, grijanih ručica upravljača, zaštite C.A.R.C. kardanskog prijenosa i aluminijskog stražnjeg kovčega za model NTX verziju te bočnih deflektora vjetra, velikog vjetrobrana, plastičnih bočnih kovčega u boji motocikla i stražnjeg kovčega s nosačem za 1200 8V verziju.
Novi Stelvio dostupan je u bojama Crna Guzzi, Bijela Moon i u posebnoj Sienna boji, dok je verzija NTX dostupna u novoj kombinaciji boja na satensko crnoj podlozi pod nazivom Crna Lava.
 

 

UDOBNOST:
Nezaustavljivi putnici na duge staze.
Stelvio 1200 8V i NTX su odlični putnici koji se mogu koristiti i izvan ceste, a uz to pružaju izvrsne performanse na asfaltu. Ove su karakteristike zamjetne čim sjednete na motocikl gdje će odmah do izražaja doći pomno osmišljena ergonomija sa sjedalom, osloncima za noge i upravljačem u savršenom trokutu za svakog vozača. Uz to perfekcionisti imaju mogućnost dodatnog podešavanja vjetrobrana, visine sjedala (820 ili 840 mm), nagiba upravljača, položaja poluga i pedala kao i kompresije i povrata amortizera u pravom sportskom stilu. U samo nekoliko sekundi sve je na pravom mjestu za svaki izazov, od gradskog prometa do nepristupačnih terena. U pokretu, smanjena razina vibracija i učinkovita aerodinamična zaštita koju pružaju nova prednja maska, novi vjetrobran i bočni deflektori (namijenjeni modelu NTX) osiguravaju udobnu vožnju za vozača i suvozača, idealno za duga putovanja.

Velika poboljšanja vidljiva su i na novoj instrumentnoj ploči koja sada uključuje utičnicu za 12V, novo kućište osigurača, mjerač okretaja s novom grafikom, te zaslon koji sada razinu goriva pokazuje u 6 stupnjeva i pokazuje podatke putnog računala kao što su trenutna i prosječna potrošnja goriva, prosječna brzina, vrijeme trajanja putovanja, maksimalna brzina i podaci dijagnostike. Putem displeja nadzirete i grijanje ručica upravljača (opcija) i aktivaciju ATC sustava koji je u standardnoj opremi na oba modela.

ŠASIJA, OVJES I KOČNICE 
Dizajniran za nekonvencionalne putove.
 
Neka vas luksuzni off-road izgled ne prevari. Stelvio 1200 8V i NTX efikasniji su u vožnji od mnogih motocikala uslijed svoje opremljenosti za neočekivane situacije i opterećenja off-road vožnje.
Tajna je u novom gornjem okviru s dvostrukom gredom, načinjenim od čeličnih cijevi visoke čvrstoće. Pogonski agregat pričvršćen je u šest točaka okvira, što je dvije točke više od uobičajenog, a to motociklu daje visok stupanj čvrstoće i otpornosti na uvijanje.
Raspored šasije osmišljen je oko upravljivosti, a kut prednje vilice od 27°, predtrag od 125mm te međuosovinski razmak od 1535 mm garantiraju savršenu preciznost upravljanja.
 
Ovjes visoke kvalitete s podesivom prednapregnutošću , kompresijom i povratom pruža trenutačan , kontroliran odaziv na svako pomicanje upravljača. Sprijeda se nalazi Marzocchi upside-down vilica promjera 45 mm s hodom kotača od 170 mm, a straga progresivno polužje sa Sachs amortizerom i hodom kotača od 155 mm.
 
Usavršen ovjes jamči neutralno ponašanje motocikla u svim uvjetima, prilikom izlaska iz zavoja uz korištenje svih 105 KS koje generira novi 8V agregat ili prilikom naglog kočenja uz Brembo kočni sustav s tri kočna diska i ABS-om. ABS sustav kojeg je moguće isključiti nalazi se u standardnoj opremi oba modela Stelvio 1200 8V i NTX. Sprijeda se nalaze dva diska promjera 320 mm s novom lamelom, a straga se nalazi disk promjera 282 mm. Inovacija je vidljiva i na suvremenim kotačima od lake legure sa stražnjom gumom promjera 150/70-17: Ta dimenzija gume ranije je bila rezervirana samo za model NTX koji i dalje nosi žbičane kotače s patentiranim Alpina STS sustavom.
 
 

 

POGONSKI AGREGAT I PRIJENOS
“Quattrovalvole” evolucija se nastavlja
 
Stelvio 1200 8V i NTX nose najnoviju generaciju "Quattrovalvole" pogonskog agregata predstavljenog 2006. godine kojeg se smatra najnaprednijom verzijom uzdužnog V 90° agregata s dva cilindra.
Ovaj sofisticirani mehanički dragulj, jedinstven po pitanju arhitekture i jednostavnosti, izrađen je uz pomoć naprednih komponenti i tehničkih rješenja. Tu su bregaste osovine povišenog profila, pokretane tihim lancem tipa ”Morse” s hidrauličkim natezačima. Kovani klipovi s tri prstena hlađeni su mlazom ulja u bloku motora, ultra laki ventili sa stapkama od 5 mm, konusne opruge ventila koje eliminiraju rezonanciju i gubitak snage prilikom viših okretaja motora. Podmazivanje i hlađenje omogućavaju dvije koaksijalne pumpe koje kroz posebni kanal dovode ulje i do ležišta ispušnih ventila gdje se razvijaju najviše temperature. Cilindri su izuzetno suvremenog dizajna s rebrima koja se sužavaju prema prednjem kraju cilindra dok su poklopci ventila, koji ponosno nose ”Quattrovalvole” znak, pričvršćeni plutajućim sustavom u svrhu što tišeg rada pogonskog agregata.
 
Po pitanju napajanja gorivom "Quattrovalvole" predstavlja nove Marelli IWP 189 injektore koji se nalaze na usisnim kanalima leptirastih tijela promjera 50 mm dok nova centralna jedinica za upravljanje paljenja i ubrizgavanja sada koristi podatke dviju lambda sondi. Dvije lambda sonde jamče preciznije mjerenje tijekom cijelog ciklusa izgaranja te time pružaju bolji odaziv na dodavanje gasa, više snage u srednjim okretajima motora te nižu potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
 
Stelvio 1200 8V i NTX predstavljaju novi ATC sustav protiv proklizavanja, neprocjenjivi sigurnosni dodatak prilikom loših uvjeta na cesti.
 
Mjenjač sa šest brzina pravi je mehanički dragulj koji se ističe tihim radom, preciznošću i jednostavnim odabirom neutralne brzine. Tome pridonosi i tiha u uglađena spojka s jednom lamelom. 
Moto Guzzi Stelvio 1200 8V dostupan je po cijeni od 108.410 kn, a NTX verzija po cijeni od 118.390 kn za gotovinsko plaćanje.
 

GLAVNE KARAKTERISTIKE
DIZAJN
• Nova prednja maska.
• Novi spremnik goriva od 32 litre.
• Novi vjetrobran.
• Novi materijal sjedala.

POGONSKI AGREGAT
• 1200 V 90° dvocilindrični, četiri ventila po cilindru.
• Jedna bregasta osovina u glavi motora sa smanjenom količinom buke.
• Dvije lambda sonde.
• Novi profil radilice.
• Spojka s jednom lamelom.
• Novi ispušni sustav.
• C.A.R.C. kardanski prijenos.
• Mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa.
• Euro 3.

ŠASIJA
• Dvostruki gornji okvir od čelika visoke čvrstoće.
• Prednja vilica Ø 45 mm, podesiva prednapregnutost novih opruga s progresivnim djelovanjem i podesiv povrat.
• Jednostruki amortizer s podesivom prednapregnutošću i povratom sada opremljen s jačom oprugom.
• Jednostruka stražnja vilica s progresivnim polužjem.
• Prednji kočni sustav s dvostrukim diskom Ø 320 mm, čeljustima s četiri nasuprotna kočna klipa i ABS sustavom kojeg je moguće isključiti.
• Stražnji kočni sustav s diskom Ø 282 mm plutajućim kočnim klještima s dva usporedna kočna klipa i ABS sustavom kojeg je moguće isključiti.
• Stražnja guma 150/70-17.
• Prednja guma  110/90-19.

NTX STANDARDNA OPREMA
• ABS;
• ATC sustav protiv proklizavanja;
• Aluminijski bočni kovčezi u satensko crnoj boji;
• Zaštita cilindara;
• Svjetla s dugim dometom;
• Aluminijska zaštita kartera;
• Štitnici za ruke;
• Žbičani kotači;
• Veliki vjetrobran s bočnim deflektorima za vjetar.

STELVIO 1200 8V STANDARDNA OPREMA
• ABS;
• ATC sustav protiv proklizavanja;
• Kotači od lake aluminijske legure.

Share

About Author

admin