Naši testovi — 15 travnja 2012 -

 

Postoje motocikli za koje mislite da bi bilo bolje predstaviti ih samo fotografijama jer riječi možda neće moći dočarati, ili barem ne u onoj mjeri koliko pretpostavljate da bi trebale, cijeli opus onoga što zapravo jesu. Među takve motocikle ubrajamo i klasike, u ovom slučaju moderne klasike. Nije nova ideja napraviti moderan motocikl koji će na svojim leđima uspjeti nositi ugodan ali i zahtjevan teret prošlosti. Međutim, da biste to mogli, potrebno je imati original i tradiciju, ono nešto što je stvorilo legendu. Jedna od tvrtki koja se time može pohvaliti je i Moto Guzzi, koja je u svojih 90 godina prošla nebrojene uspone i padove.

 

Krajem 60-tih godina predstavljen je tada inovativni model V7 koji je svojom karizmom obilježio godine koje su slijedile. Upravo na temeljima tog motocikla 2008. godine predstavljena je nova gama V7 s modelima Stone i Special, da bi godinu dana kasnije tadašnji show bike, Racer, nakon izvrsnih reakcija publike krenuo u proizvodnju. Za ovu godinu u Guzziju su se odlučili za renovaciju modela V7 s očitom namjerom postizanja viših kvalitetivnih standarda obzirom da za primjetniju izmjenu samog dizajna nije bilo potrebe.

 

Moto Guzzi V7 može se pohvaliti i klasičnim tehničkim rješenjima: zrakom hlađeni V2 agregat zapremine 744 kubična centimetra s jednom suhom lamelom kvačila u čeličnom cjevastom okviru, teleskopskom vilicom naprijed i dva amortizera straga, s po jednim diskom na svakom kotaču i simpatičnom dimenzijom guma od 110 odnoso 130 što već dugo nismo sreli. Već samim čitanjem navedenih osnovnih podataka možete unaprijed znati da vas očekuje jedan kompaktan motocikl koji će vam omogućiti uživanje u laganim vikend vožnjama ali se neće libiti ni svakodnevnih gradskih gužvi. Sa svojih skromnih 50 KS bilo bi teško nekoga fascinirati no to niti nije njegova namjera, impresije su ostavljene dizajnu jer u moru modernih motocikala ne vjerujemo da je moguće provozati V7 i ostati nezamjećen.

U tome zasigurno prednjači Racer, najveći šminker među trojkom, koji prvi upada u oči svojim kromiranim spremnikom goriva, tamno crvenim okvirom i startnim brojem 7. U standardnoj opremi na Raceru ćete naći i podesive Bitubo stražnje amortizere, aluminijske bočne poklopce, podesive oslonce za noge… i možda najinteresantniji dio koji prati image Racera, gornji most ukrašen pločicom s rednim brojem ove limitirane serije. Gledajući s te strane ispada da su izvedbe Stone i Special malo zakinute ali je zapravo sve stvar jednog precizno planiranog marketinga u kojem će svaki ljubitelj klasičnih motocikala naći nešto za sebe: Stone pretendira na svakodnevu gradsku upotrebu dok Special, osim što je u najvećoj mjeri blizak svom originalnom prethodniku, ergonomski pruža malo više tako da mislimo da bi kao izbor za vikend putovanja bio idealan.

 

 

Sjedanjem na motocikl vraćate se u prošlost, u jednom vrlo pozitivnom smislu. Nema nervoze ako dodirom startera ne započinje trenutno ugodno brundanje motora, kvačilo je prilično tvrdo, mjenjač ne previše precizan, kočnice umjerene… no definitivno smo uvjereni da ti detalji nisu slučajno tako napravljeni odnosno da osim dizajnom i u drugim segmentima prate duh vremena originala. I ciklistika prati očekivanja te se motocikl ponaša predvidivo mada treba spomenuti da postoje i manje razlike između ova tri modela koje u konačnici utječu i na upravljivost.

 

Kod V7 je primjetno da imperativ nije bio napraviti savršen stroj već uskladiti sve postojeće komponente motocikla i u tome su uspjeli. Upravo zato možemo zaključiti da je Guzzijeva sedmica u bilo kojoj izvedbi zasigurno vrlo zanimljiv izbor za motocikliste koji teže ka mirnijoj i ležernoj vožnji a da opet barem djelomično uživaju u izazivanju pažnje dok krstare na vrlo šarmatnom i atraktivnom stroju. V7 je jedan vrlo uravnotežen proizvod u kojem je sve rađeno kao po mjeri i nema predimenzioniranih tehničkih detalja što zna biti problem kod sličnih pokušaja reinkarnacije starijih motocikala. Okvir i ovjes idealno prate snagu agregata, kao i kočnice koje su opet u skladu s težinom od 179 kg i potencijalnim brzinama koje motocikl razvija.

 

Cijena je nešto manja od 10.000€ što se ne može nazvati povoljnom ali i to je relativno jer kod V7 ste barem sigurni da ga možete držati u garaži godinama ne brinući pri tome da će ga vrijeme pregaziti. Osim toga, to su klasici koji su namjenjeni publici koja je danas u manjini i ne kupuje često ali isto tako niti uživanje u vožnji i pojavi ne gleda samo kroz financije.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin