MotorCoat LS 27 – usporedbe i mjerenja

Motorkote, odnosno sada MotorCoat, proizvod je koji je izazvao dosta polemika oko toga da li ga koristiti ili ne. Kao i kod rasprave o vrstama i proizvođačima ulja, mišljenja su obično dijametralno suprotna. Stoga smo odlučili popratiti i iznijeti rezultate testa kojim je tvrtka „Šepić commerce“ odlučila usporediti performanse prije i nakon upotrebe Motorcoat-a. Testiranje se odvijalo na dva motocikla, Kawasakiju Z1000 i Yamahi XJR 1300, dok je za mjerenje snage bila zadužena tvrtka „Moto Trade“ iz Karlovca u čijim se prostorijama usporedba i odvijala.

 

 

Prije svega bi trebalo ukratko laički objasniti o čemu se radi jer o tome ovise i očekivanja. Motorcoat LS 27 je aditiv namjenjen prvenstveno za motorno ulje, iako mu je namjena i puno šira, pogotovo na strojevima koji su svakodnevno izloženi teškim naprezanjima, a djeluje na način da kemijskim vezanjem na metal zatvara sitne pukotine i izravnava neravnine te stvara zaštitni film kojim se osjetno smanjuje trenje i time smanjuje trošenje materijala. Zbog navedenih očekivanja, bitno je napomenuti da proizvođač ne deklarira neka dramatična povećanja snage što bi se od sličnih proizvoda dalo očekivati, nego jednostvnom logikom smanjenje trenja trebalo bi za posljedicu imati primarno mirniji rad motora, lakše paljenje, manju potrošnju i u konačnici duži vijek trajanja motora. Motorcoat se ulijeva u postojeće ulje u omjeru od 5% i deklarirano trajanje tretiranja motora iznosi okvirnih 5 godina ili 75.000 km.

Kao što smo već napomenuli, testiranje se odvijalo na dva motocikla koji prethodno nisu bili ni na koji način posebno pripremani odnosno uzeta su dva standardna cestovna motora kojima se mjerila snaga i okretni moment prije i nakon ulijevanja Motorcoat-a. Od opreme, Kawasaki je bio opremljen Akrapovičem a Yamaha Over ispušni sustavom dok je sve ostalo vezano uz agregat bilo serijsko. Prva je na stol išla Yamaha kojoj je izmjerena snaga odnosno moment od 113,70 KS i 107,3 Nm. Nakon ulijevanja 5% Motorcoata izmjerene vrijednosti iznosile su 114,85 KS i 111,2 Nm. Bitno je napomenuti da su se mjerenje vršila nakon 15 minuta rada što je minimum sugeriran od proizvođača jer materijalu treba vremena da se ravnomjerno nanese na površinu. Vremenske (ne)prilike nisu dozvolile upotrebu Motorcoat-a na planiranih sat vremena.

 

 

Kod Kawasakija je situacija bila malo drugačija odnosno snaga i moment prije mjerenja iznosili su 110,53 KS i 88,1 Nm dok su kasnije vrijednosti bile 110,47 KS i 92 Nm. Prema mišljenju izrečenom prije početka mjerenja iz iskustva g. Zorića iz Moto Trade, potvrđena su očekivanja u kojima su rezultati pokazali otprilike slične maksimalne vrijednosti snage i povećanje momenta ali je možda zanimljivije vidjeti na dijagramu da su vrijednosti sa Motorcoat-om od početka mjerenja bile osjetno veće i tu prednost su zadržale do same špice kada se poravnavaju. Kod Kawaskija je snaga, iako minimalno manja u vrhu, cijelo vrijeme varirala od 2 do 5 KS više sa Motorcoat-om. Moment je za to vrijeme držao razliku od prosječnih 4 Nm i ta razlika se zadržala do kraja.

 

 

Iz rezultata je vidljivo da razlika postoji odnosno da je zbog Motorcoat-a došlo do vidljive razlike. Logika nalaže da to pripišemo stvarno manjem trenju i time manjem gubitku snage i momenta ali svejedno interpretaciju ostavljamo svakome posebno.

Obzirom da se radilo o cestovnim motorima jednu prilično bitnu stavku, utjecaj Motorcoat-a na lamele kvačila, ostavili smo za drugi dio ovog testa koji ćemo napraviti na hard enduro motoru na kojem je upotreba kvačila puno ekstremnija odnosno razlika lakše primjetna. Iskustvo je pokazalo da je već i prilikom promjene proizvođača ulja iste gradacije dolazilo do proklizavanja, već u prvom korištenju dok je ulje bilo novo, tako da vjerujemo da bi se i najmanje negativne promjene uslijed korištenja Motorcoat-a morale pokazati odmah.

 

 

U nedostatku skenera, za prvu ruku stavljam fotografije dijagrama. Za one koji vole urednost i preciznost, molio bih da se strpe do sutra kad ne bude padao snijeg… :)  Crvena krivulja i brojke odnose se na mjerenje bez, zelene sa Motorcoat-om..

 

 

 

 

 

U međuvremenu je MotorCoat isproban i na jednom automobilu. Radi se o Renaultu Clio Sport na kojem je mjerenje momenta i snage izvršeno prije i nakon upotrebe MotorCoata. Dijagrami u prilogu pokazuju osjetno različite vrijednosti.

1 2

 

SAMSUNG

 

Još jedan automobil podvrgnut je testiranju, ovaj put se radilo o Hondi Accord 2,4 Type S na kojoj su vršena mjerenja prije i nakon upotrebe MotorCoat-a. Iako smo očekivali da će biti poboljšanja u perfomansama, prema priloženim dijagramima vidljive su izuzetno velike razlike u snazi i momentu za koje moramo priznati da su nas nemalo iznenadile…

LS27DIAGRAMHONDAOKRMOM LS27DIAGRAMHONDASNAGA

Nakon motocikala i automobila, prenosimo i dojmove redakcije Burze nautike koja je testirala MotorCoat, između ostalog i na vanbrodskom motoru.

1 2 3

 

 

Uvoznik i distributer za “MotorCoat”:

Šepić Commerce, Rastočka 14, 10020 Novi Zagreb-Blato.

Telefon:  +385 01 6141 062
Fax:        +385 01 6542 866
e-mail:     [email protected]

 

 

 

 

 

 

Prethodni članakDucati 899 Panigale
Sljedeći članakZanimljiva krađa motora…