Motori i oprema — 25 rujna 2015 -

Kad bi MV Agustu u današnje vrijeme morali opisati jednom rječju, vjerojatno bi to bila engleska riječ “share” jer ponašanje odnosno strategija male talijanske tvornice je upravo to, “šeranje” platformi i agregata. Kada to zamotate u prekrasan celofan, marketinški dobro pokrijete i tržišno pozicionirate nikad prihvatljivijim cijenama, uspjeh ne može izostati. Koncepcija karakteristična za automobilsku industriju, ali i već duže prisutna među motociklima, ekonomski je opravdana, pogotovo u vrijeme kada svjetska kriza napada i onako već izudaranu industriju motocikala.

9

7

MV Agusta Brutale koncepcijski je nastala kao naked iz tada aktualne F4 750 i već od samog početka svojom inovativnošću nametnula neka nova dizajnerska rješenja. Ništa manje se nije očekivalo niti kada je predstavljen novi Brutale 675 koji je ove godine dobio jaču inačicu naziva Brutale 800. Razlike u motociklima izražene su u agregatu gdje su inžinjeri MV Aguste većom zapreminom odnosno povećanjem provrta i hoda dobili osjetno bolje rezultate. Na papiru to izgleda ovako: sa postojećih 79×45,9 došli su na 79×54,3, što bi kod 675 značilo 110 KS/65 Nm na 12.500 okretaja dok je na 800 snaga 125 KS/81 Nm na 11.600 okretaja. U praksi je razlika puno primjetnija, prvenstveno u smislu ponašanja agregata. Dok 675 traži više odvrtanja ručice gasa i mjenjanja brzina, 800 je vrlo fleksibilan ali po potrebi i prilično agresivan. Ne u negativnom smislu težeg kontroliranja motocikla, upravo suprotno, Brutale će povući vrlo snažno a pri tome ostati savšeno miran. Zasluga je to i elektroničkih pomagala u vidu MVICS sustava kojim preko ride-by-wire tehnologije možete upravljati mapama paljenja. Postoje tri tvornički predviđene mape (Performance/Road/Rain) te četvrta koja dozvoljava vozaču potpuno namještanje prema svojim preferencijama uz neizostavni Traction Control s mogućnošću regulacije u osam pozicija.

6

12

 

Okvir od klasičnih čeličnih cijevi i aluminijskih ploča zasigurno je jedan od najboljih u klasi što smo i navikli od MV Aguste. Ovjes je prepušten prednjoj podesivoj Marzocchi vilici promjera 43 mm dok je straga jednostruki progresivni podesivi Sachs. Ni kod kočnica nema ništa novo, standardni radijalni četveroklipni Brembo s dva diska do 320 mm sprijeda i 220 mm straga. Sve provjerene i kvalitetne komponente.

4

15

Brutale 675 i 800 smo vozili po zavojitim talijanskim cestama, upadajući povremeno u manje prometne gužve na prilazima većim mjestima, tako da možemo reći da su uvjeti bili najsličniji svakodnevnoj upotrebi za koju je u većini slučajeva Brutale i namjenjen. Razlike u ergonomiji između modela nema, ili ju bar nismo primjetili, jedan prihvatljivi kompromis za široki spektar dimenzijama većih i manjih vozača. Ipak, ne bi se žalili da je Brutale malo veći. Netko bi rekao da je sjedalo tvrdo, mi ćemo napisati da je taman i u skladu s ostalim karakteristima cjelokupnog motocikla. Upravljač je širok, što gornji dio tijela čini ugodno nagnutim prema narijed i dovoljno opuštenim za duže dionice. Mali problem koljenima viših vozača raditi će visoko postavljeni oslonci za noge ali i to je stvar navike. Vrijedi spomenuti zvuk koji je specifičan, trocilindarski, i koji niti nakon cjelodnevne vožnje ne postaje iritantan. Negativni komentar ide, kao i prošle godine, na mjenjač koji bi morao biti precizniji.

1

Koncepcijom naked, s ukupnom težinom od 167 kg, Brutale se vozi izuzetno jednostavno. Odlično izbalansiran ne traži dodatnu silu prilikom spuštanja u kratkim zavojima već odradi sve kako je zamišljeno. Čak i prilikom agresivnijeg pristupa ponaša se očekivano iako naravno da i Brutale ima svoje granice. Ukoliko im se približite, elektronika i Brembo vas vraćaju u igru. Općenito uzevši, i ne ulazeći u polemike oko vozačkih dozvola, atraktivni Brutale 675 bio bi dobar izbor čak i za manje iskusne vozače dok 800 već zna pokazati zube i zahtjeva hladniju glavu no i to je još uvijek u okvirima zabavne sportske vožnje.

3

Na početku smo naveli cijenu kao jedan od jačih aduta kojim će Brutale tražiti svoje mjesto na tržištu. Konkurencija će ga morati ozbiljno uzeti u obzir jer nudi puno za korektnu cijenu. Možemo ponoviti iz prijašnjih tekstova da management MV Aguste novom strategijom svoj brand nikad nije učinio dostupnijim. Brutale 675 EAS možete kupiti po cijeni od 87.890 kn a veći 800 dostupan je od 89.890 kn. Da budemo točni, cijena je 100 kn skuplja od navedenih ali smo uračunali posebni popust za čitatelje portala motori.hr. 🙂

2

 

 

 

Share

Povezane novosti

Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016

About Author

mate