Naši testovi — 08 studenoga 2007 -

Vozili smo Adly quad 220S
 

Mislili ste da je sezona gotova? E, pa nije. Postoje vozila koja bi spadala u domenu motocikala a s kojima je tek sada gušt raditi doduše nešto manje kilometara, ali su ti kilometri prožeti uzbuđenjem svakim pređenim metrom. Teško je reći koliko je hrvatskih vozača motocikala ili skutera uspjelo uopće sjesti i probati quad. Također je pitanje koliko njih je probalo barem kakav-takav off-road. Osobno sam sjeo na nekoliko njih i napravio i cestovne kilometre, ali i išao u najveće blato koje sam u danom trenutku mogao naći.  I upravo u blatu je ključna stvar. Voziti quad, a pogotovo radni quad, je noćna mora na asfaltu. U pravilu se više namučite nego što uživate, svaki prolazak zavoja je noćna mora, brzina koju postižete je zanemariva u odnosu na motore.
 

Međutim, ako uspijete voziti quad izvan ceste, bez obzira na podlogu (grbav put, makadam, blato, šumski puteljak, njiva itd.) tek tada ustvari u potpunosti počinjete upoznavati svrhu ovog vozila. Radni quadovi služe, kao što im ime kaže za radove u uvjetima u kojima nije moguće koristiti traktor, a Mio Standard moto-kultivator vas je sramota pokazati. No, bez obzira koji quad koristili, bilo kakav odlazak s ceste je otkrivenje. U pravom smislu riječi. Nema te grabe, lokve, rupe koju ne poželite proći s tim vozilom. Kako je ljeti i off-road teren suh, ovo doba godine jednostavno vuče za rukav da se vozite na quadu. Samo vodite računa da će vožnja završiti u višesatnog ispiranju blata i komada zemlje. Ipak, tijekom vožnje adrenalin je neviđen, a hladnoća ne postoji. Jer, prvim metrima izvan ceste, quad postaje najbolji prijatelj i jednostavno ne vjerujete što to vozilo sve može i kakve prepreke je u stanju preći.
 

Ja sam imao priliku za početak voziti jedno od Adly vozila iz Eurorentove ponude (www.eurorent.hr). Riječ je o modelu ATV 220AS. Motor koji pogoni ovaj quad je 4-taktni, s vodenim hlađenjem i obujma 249 ccm. Ima 2 ventila na jednom cilindru i težak je 200 kilograma. Mjenjač je jednobrzinski CVT s mogućnošću korištenja reduktora. Kočenje se vrši s dvostrukim diskom naprijed i jednim diskom na zadnjim kotačima. Atraktivne je narandžaste boje, a u spremnik goriva stane nešto malo više od 8 litara. Interesantan detalj je i vrlo jednostavno i praktično riješena ručna kočnica. Takodjer, za razliku od nekih drugih quadova koje sam vozio na Adly modelu je elektronika savrseno funkcionirala i nije bilo prekida u dovodu struje tako da stroj radi savršeno. Osim toga, oni koji očekuju da će gradskim ulicama juriti nevidjenim brzinama, neka zaborave tu želju. Quad kao takav nije zamišljen kao vozilo kojim jurite, upravo suprotno. Quad je zamišljen za oprezno i adrenalinski napunjeno prelaženje prepreka u uvjetima u kojima bi razmislili da li teren želite proći i automobilskim terencem. Quad to prolazi bez razmišljanja, ali oprezno i polako. Jedina zamjerka koju ovom Adly modelu mogu naći je možda pozicioniranje akumulatora, jer ako stvarno imate namjeru voziti isključivo off-road u blatnom okruženju, akumulator bi mogao biti prilično zašprican blatom i vodom, ali to ovisi o stilovima vožnje svakog od nas.
 

Za razliku od ostalih quadova koje sam imao prigodu voziti, ovaj quad je iznimno upravljiv, a toj upravljivosti doprinosi i činjenica da ne gibute vrijeme na mijenjanje brzina. Jednobrzinski motor vas sasvim dobro vozi i bez šaltanja u višu ili nižu brzinu. Polugica gasa je kao i na svim ostalim quadovima – koristi se palac desne ruke što je u sigurnosnom smilu u slučaju pada ili proklizavanja na neravnoj podlozi stvarno korisno i dobro. Osim ovog modela, u Eurorent ponudi su i sljedeći modeli: ATV-50RU (mali radni quad), ATV-50RS, ATV-300XS, ATV-280S, te malo veći radni quad ATV-280AU. Cijene različitih modela variraju od 15.500 do nešto preko 30.000 kuna, ovisno o modelu. Više detalja možete saznati u vama najbližem Eurorent centru, a ja se veselim snijegu i daljnjim doživljajima koje bi s drugim modelom quada mogao imati, baš na takvoj podlozi, baš sada.

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin