Oprema — 11 svibnja 2004 -

 

 

Od tvrtke "Magnetix" smo na test dobili kacigu engleskog proizvođača "NITRO". Pošto smo ipak neki sportski vozači, odabrali smo najjaču varijantu kacige. Radi se o modelu N1000-V izrađenog od karbon-kevlar-fiberglass. Prije nego počnete čitati ovaj članak, morate biti svjesni da se ovdje, bez obzira što je N1000-V najviša klasa kacige proizvođača "NITRO", ipak radi o kacigi srednje klase, što se vidi i po cijeni od 2199 kn. Svaka kaciga koja košta oko 2000 kn, ne može biti u najvišoj klasi.
Kaciga je odličnog dizajna, izrađena od fiberglasa i sa svojih 1500 grama, nije teška. Naljepnice su precizno zaljepljene, što zna biti "falš" na mnogim drugim kacigama i polakirana je kvalitetno. Naravno, sve su naljepnice prelakirane i ne osjete se previše pod prstom. Unutrašnjost je malo pregruba, bez obzira što kaciga spada u srednju klasu.
Za početak ćemo vam predočiti sve prednosti i mane ove kacige, koje smo uočili prilikom detaljnog pregleda prije same vožnje.
 
– Ventilacija je odlično izvedena. Sa prednje strane se nalazi čak 8 otvora. To garantira dobru prozračnost. Svi otvori na ventilaciji se vrlo lagano otvaraju, čak i s rukavicama na ruci. Velika prednost, naspram nekih kaciga u puno višoj klasi, za koje moraš skinuti rukavicu da bi otvorio neki otvor za ventilaciju. Otvarač ventilacije za zrak, koji se nalazi odmah ispod vizira, je dosta tanak i kada je otvoren podosta strši. Lako je pomisliti kako je poklopac zatvoren i jednim naglijim pokušajem otvaranja, otvarač bi mogao puknuti.
 

Loše lakiran i vrlo osjetljiv vizir.
 

Vizir je jako osjetljiv na ogrebotine i djeluje dosta tanko i slabo, no, vidjet ćemo u vožnji što se s njim događa prilikom većih brzina. Uz to, na testu smo imali iridium vizir, koji je na rubovima bio dosta loše polakiran. Mehanizam za skidanje vizira, makar jako jednostavan, ne djeluje baš previše jak. Ne bi nas čudilo da brzo otkaže nešto. Naravno, tvrtka "Magnetix" nudi sve rezervne dijelove, pa ne bi smjelo biti problema. Možda da se odmah opskrbite s jednim 🙂 Mehanizam inače ima tri stupnja otvorenosti, što zadovoljava sve zahtjeve.
  

Pomalo slabašan i plastičan mehanizam za skidanje i otvaranje vizira.
 

Podešavanje napetosti vizira je dosta grubo izvedeno, makar moguće. Šteta što za podešavanje svaki puta treba skinuti vizir i isprobavati. Slično je kod AGV kaciga. Da bi se dobro podesio, treba najmanje 10 puta skinuti vizir, podesiti nosače i ponovo ga vratiti. Mogli su to i jednostavnije izvesti. 

Prekratka vezica. 
 

D-ring sistem vezivanja, vrlo sličan trkačem O-ring sistemu, radi besprijekorno. Nedostatak je što je jedna strana vezice, jako kratka pa je nije lako zahvatiti kako bi kacigu navukli na glavu. Sama vezica je dobro zaštićena mekanom tkaninom, tako da niti malo ne smeta za vrat. Kod nekih kaciga, pa čak i više klase, taj dio zna biti problem, jer stvarno zna žuljati za vrat. Mala crvena trakica jednostavno omogućuje odvezivanje vezice, makar je jednostavnije sa O-ringom.
  

Veliki dio ispred usta omogućuje dobro disanje, ali i mali propuh.
 

Bez obzira što djeluje pomalo grubo izvedeno, dio ispred usta u kacigi je presvučen umjetnom kožom i vrlo lako se čisti od razno raznih kemikalija, koje se s vremenom nakupe na tom djelu (pod mikroskopom bi sigurno bilo svega). Puno bolje, nego kod kaciga koje taj dio imaju presvučene platnom. Bez obzira što je platno finije i ljepše na prvi pogled, brže se maže. Na žalost, kod "Nitro" kacige, taj komad nije dovoljno jako fiksiran, pa se dosta klima, što bi mogao biti glavni uzrok ispadanja zaštite za nos. 

Tu zaštitu bi najradije zalijepili.
 

Kaciga dolazi sa zaštitom za nos. Ta zaštita je zapravo tamo, da topli zrak koji ispuhujete, gura prema dolje, a ne da ga diže na vizir, što garantira magljenje. Zaštita, na žalost kao i kod mnogih kaciga drugih proizvođača, ispada iz svog ležišta. Inače je mekana i ne žulja za nos, što je recimo priča kod "Shark" kaciga. 

Malo gruba unutrašnjost oko uha. 

Nas je ponajviše zasmetala dosta gruba unutrašnjost. Na jednom mjestu kod obraza i uha, čak je postavljen nekakav tanki plastični komad, koji bi neke mogao malo žuljati za lice. Da su stavili bilo kakvu krpicu preko toga, stvar bi bila puno bolja. Nas nije smetalo, no, za neke forme lica to bi moglo predstavljati problem. Zbog takvih razloga se "NITRO" kacige ne mogu previše pohvaliti sa komforom i moramo priznati da smo vidjeli i znatno jeftinije kacige, koje su imale mekšu unutrašnjost. Bilo kako bilo, kompletnu unutrašnjost je moguće vaditi radi pranja i higijene.
 

Eto, nakon vizualnog pregleda kacige, moramo zaključiti da nas nije baš previše oduševila. Makar smo uzeli u obzir da se radi o kacigi srednje klase, mislimo da su se neki detalji mogli s malom izmjenom znatno popraviti. Kaciga inače odlično stoji na glavi. Ne smeta nigdje, kao što je recimo stvar kod "Sharka". "Sharkica" kao da nije za neke glave. Meni moja stoji odlično, no, mnogi se ne mogu smjestiti. Kod "Nitro" kacige, vjerujemo kako će svaka glava naći svoje mjesto. Možda da napomenem zašto stalno uspoređujem kacigu sa "Shark" kacigama. Jednostavno, njih imam gotovo sve modele. I RSR koja je najviše klase i RS2 koja je u klasi odmah iza RSR-a i kacigu srednje klase RSF II. Sa "Sharkom" imam najviše iskustva. Ali, ne pišemo o "Sharku". Vratimo se "Nitru".
Nakon što smo kacigu dobro proučili i obrisali vizir od silnih otisaka prstiju raznih kupaca koji su je imali u rukama, vrijeme je bilo za test na cesti. Kacigu smo vozili par dana i isprobali je u svim uvjetima. Najviše nas je zanimalo "dihtanje" vizira, njegova deformacija ili ne deformacija i vrlo bitan detalj za velike brzine, aerodinamičnost kacige. Bitno nam je da li kaciga na većim brzinama "radi" ili ne.
Kod kacige se već na nižim brzinama javlja puhanje oko vizira, bez obzira što su svi ventili bili zatvoreni. Puhanje nisam uspio zaustaviti niti nakon pritiskivanja vizira na gumu. Malo mi je ta guma čudna. Nekako je tvrda i kada se vizir zatvori, zvuk je tupast, ne onako mekan, kao kad vizir legne na gumu. Interesantna je stvar da se to lagano puhanje ne povećava sa porastom brzine. Na 120 km/h puhanje je bilo jednako. U gradu je čak i godilo, pogotovo kada su i svi ventili otvoreni. Vani je, za razliku od prijašnjih dana, bilo jako toplo, a vizir je ostao zatvoren. Nešto, na što smo navikli vidjeti kod Suommy kaciga.
Dakle, dihtanje vizira u hladnim danima bi mogao biti problem. Možda da se još malo poigramo s vizirom, možda bi nešto napravili, ali taj vizir je stvarno mekan i nikako da ga dovedemo u red.
Došao je red i na aerodinamiku. S kacigom na glavi sam otišao na autoput, da vidim do koje brzine će mi ostati na glavi. Tu se pojavilo pravo oduševljenje. Kaciga je mirna !! Na brzinama do 250 km/h, bez problema sam glavu držao iznad vizira motora i kaciga nije plesala. Na brzini od 300 km/h, glava mi je bila dosta sagnuta i kaciga je i dalje bila mirna. Na brzinama većim od 270 km/h, čak mi i Sharkova RS2, koja je više klase, malo radi. Sa «NITRO»-m, osjećaj je jako sličan onome sa Sharkovom RSR kacigom, koja je 2003. godine proglašena prvom po pitanju aerodinamike. Dakle, aerodinamičnost «NITRO» kacige, ocjenjujemo s ocjenom 10 i to bez pretjerivanja. Na 250 km/h, ono puhanje se nije pojačalo. To nas dovodi do zaključka, da zrak možda ne dolazi samo od vizira, već da dolazi i odozdola, kod vrata. Tu je kaciga dosta otvorena i tu se zna vrtložiti zrak koji se diže u kacigu, bez obzira na brzinu.  S druge strane, zraka za disanje imate koliko hoćete.
Po pitanju buke, izolacija je zadovoljavajuća. Nije savršena, ali za klasu u koju spada, sasvim zadovoljavajuća.
Vidno polje je u normalnoj vožnji dobro. Bočno je kaciga dosta otvorena, makar je po visini dosta zatvorena. To ne smeta, sve dok se ne sagnete pod vizir motora, a onda vam pola slike uzima crni rub od kacige.
Deformacija vizira nije bilo, a testirao sam ga na 300 km/h. Više ne treba:)
Što se tiče magljenja, kaciga kao i mnoge druge u svim klasama, nije za pohvaliti. No, na to smo već navikli. Jedina kaciga koju smo imali prilike voziti, a da ne magli, bila je Sharkova RSR i RS2. Vjerujemo da je to ponajviše zbog vizira debelog 3 mm. Kod njega se ne javljaju tolike razlike u temperaturi. Dakle, na "NITRO" će biti potrebna montaža anti-fog folije ili upotreba spreja protiv magljenja.
 
Za kraj zaključak. Ova kaciga, kao i sve druge, ima svojih vrlina i svojih mana. Najveća vrlina je iznenađujuća aerodinamika, koja nas je naprosto oduševila, a najveća mana joj je unutrašnjost, koja kao da nije dorađena kako treba. Malim poboljšanjem, kaciga bi mogla biti jako dobra investicija za novce za koje se prodaje. Ovako je ne možemo staviti ispred konkurencije. Jedino ta aerodinamika …
 
Sve informacije o "Nitro" kacigama, možete dobiti u tvrtci "Magnetix d.o.o.", Slunjska 14 Zagreb, telefon: 01/3695-361.
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin