Svjetski motosport — 16 ožujka 2013 -

Raša, malo Istarsko mjestu u blizini Labina i ove je godine ugostilo 6-tu po redu „No Fear No Limit„  Akrapović extreme enduro utrku. Utrku koju je završilo svega 5 natjecatelja…

Dečki iz Istra enduro tima su i ove godine odradili odličan posao te rasprodali svih 199 startnina u samo 15-tak dana. U klasi Expert prijavilo se 100 vozača, klasa Team 44 tima i u klasi Trial 11 vozača. Za ovu utrku su i posebno pripremili nove, još teže dijelove, ali prognoza im nije išla na ruku jer je kiša padala sedam dana prije utrke kao i na sam dan treninga. Kako je staza vrlo ekstremna i po suhim uvjetima neki dijelovi staze su bili jednostavno neprohodni, a blato i kliski kamen bili su prevelik zalogaj za većinu vozača. Organizatori su morali izbaciti dijelove iz staze zbog sigurnosti vozača ali to ne znači da je utrka bila lagana. Samo su 2 vozača iz ekspert klase su završila utrku, na prvom mjestu Austrijanac Erich Brandauer na KTM-u Freeride dok je drugi bio Nijemac Gerhard  Forster na Husqvarni 310. U klasi tim samo je jedan tim završio, i to naši slovenski susjedi Miha Špindler i Marko Jagger, oba na Sherku 300. U klasi trial utrku je završio samo jedan vozač, Grega Kleč.

Već se u subotu na treninzima moglo vidjeti tko su favoriti u kojoj klasi. Treninzi su počeli od 9 ujutro a vozio se jedan neslužbeni i jedan službeni trening. Na treningu je najbrži expert bio Forster ispred  Brandauera a i naši dečki su odlično vozili: Marko Prodan bio je 4., Manuel  Čarneka 9.,  Lovre Antišin 28., Tihomir Kotarski  42., a Dominik Tešić je zbog oštećenja na motoru propustio i službeni trening i utrku. U klasi tim Tomislav Marić i Zvonimir Mesić kvalificirali su se na 3. mjestu.

U nedjelju je utrka startala u 9 ujutro i na svu sreću nije bilo kiše ali je mokar teren počeo stvarati probleme prije prvog check pointa. Već su se tu mogli vidjeti motori kako kuhaju, vozači koji guraju i bore se usponima kao i vrlo klizavim kosinama. Kako je dobar dio staze takozvani „single track“  odnosno uski putić, skoro je nemoguće izvršiti pretjecanje tako da se uglavnom trebalo čekati grešku vozača ispred. Bilo je tu i mjesta na kojima su se trebali udružiti  po 5 do 6 vozača kako bi odvukli motor preko vrlo strme i kliske stijene. Naravno, na takvim mjestima su  se brzo stvorili  čepovi i ako vozači nisu bili snalažljivi i odmah se nisu  upustili u pomaganje drugima, čekali  su i po 20 i više minuta. Ovakve stvari su dosta uobičajene na extreme enduro  utrkama i zato je jako bitno na kvalifikacijama osvojiti što bolje startno mjesto. Na ovakvim utrkama vrlo brzo steknete prijatelje pa tako konkurencija sa starta ubrzo postaje najbolji prijatelj koji vam pomaže da savladate novu prepreku.

Iako nitko od naših vozača nije završio utrku, dečki su imali odlične rezultate. Najbolji Hrvat u expert klasi bio je Manuel Čarneka sa osvojenim 6. mjestom, Marko Prodan je bio 7., Lovre Antišin 41., Tihomir Kotarski 50.. U timskoj utrci su Tomislav Marić i Zvonimir Mesić zauzeli 5. mjesto.

Riječima i slikama se ne može opisati  koliko je teško bilo  tako da nam ne preostaje ništa drugo nego da Vam kažemo da je ovo bila najteža dosad održana „ No Fear No Limit „ utrka i da svakako posjetite ovaj event i duće godine, Mi sigurno hoćemo…

 

Tekst: Tomislav Marić/ Fotografije: Sanja Črnac

 

Trening (Large) 2

 

Karl Katoh organizator erzberg rodea na utrci u Raši 2

Manuel Čarneka (Large)

Marko Prodan (Large)

Moto-Špica Racing team

Pobjednik Brandauer na Freeride-u

IMG_5433 (Large)

Gerhard Forster

 

 

expert1 expert2

 

timska1 timska2

 

trial

 

 

 

Share

Povezane novosti

MotoGP – Valencia

MotoGP – Valencia

studeni 12, 2017
WSBK – Qatar 2017

WSBK – Qatar 2017

studeni 03, 2017
MotoGP – Sepang 2017

MotoGP – Sepang 2017

listopad 29, 2017
WSBK – Jerez 2017

WSBK – Jerez 2017

listopad 21, 2017
MotoGP – Motegi 2017

MotoGP – Motegi 2017

listopad 15, 2017
MotoGP – Aragon 2017

MotoGP – Aragon 2017

rujan 24, 2017
WSBK – Portimao 2017

WSBK – Portimao 2017

rujan 16, 2017
MotoGP – Misano 2017

MotoGP – Misano 2017

rujan 10, 2017

About Author

mate