Motori i oprema Oprema — 28 siječnja 2014 -

Jedan od istaknutijih Nolanovih ovogodišnjih noviteta, N44,  pripada klasi Crossover kaciga. Termin je to koji se koristi za kacige koje se jednostavnom modifikacijom pretvaraju u jet, integralnu, pa čak i cross kacigu. Nolan je na osnovi prethodnika N43 AIR, predstavio novu N44 koju ćete moći koristiti vozeći vrućim ljetnim gradskim gužvama ali isto tako i pri izletima van grada u hladnijem periodu. S obzirom da je kaciga predstavljena tek na sajmu u Milanu krajem godine, ljetne vrućine ćemo isprobati kad bude moguće, ali smo zato isprobali kacigu u zimskom periodu što smatramo ipak zahtjevnijim zadatkom.

Vanjska školjka N44 izrađena je od polikarbonata u dvije veličine, XXS-L/XL-XXL a zapravo cijelom kacigom dominira vizir koji se spušta do ispod brade tako da omogućuje izvrsnu vidljivost i time osjećaj veće sigurnosti u prometu. Za razliku od većine jet kaciga s dužim vizirom, gdje se isti obično nalazi na milimetar od nosa, na N44 je na “pristojnoj” udaljenosti. Pri dnu vizira, na brzo i jednostavno skidanje, nalaze se otvori za ventilaciju, a odlično je rješeno spuštanje odnosno dizanje unutarnjeg zaslona za sunce koje se regulira na lijevoj strani kacige laganim pomakom mehaničkog sistema. Vrlo inteligentno rješenje kojim ćete brzo i jednostavno podići zaslon u slučaju potrebe za regulacijom uslijed nagle promjene svjetlosti. Otpornost vizira na ogrebotine i pinlock danas možemo smatrati serijskom opremom.

Sustav vezanja sigurnosog remena naziva Microlock 2 kombinacijom aluminijskih nosača i plastične trake vrlo sigurno drži kacigu u slučaju pada dok je istovremeno omogućen i vrlo jednostavan način otvaranja, čak i u rukavicama. Unutrašnjost kacige dio je najnovije generacije Nolanovih “Clima comfort” materijala koji pružaju izvrsnu udobnost a dizajnirana je u skladu s “Air booster” sustavom ventilacije koja omogućuje optimalan dotok i distribuciju zraka unutar kacige i na malim brzinama. Kao i cijela Nolan obitelj, i N44 je opremljena N-Com sustavom komunikacije.

Završna obrada kacige je izvedena na visokoj razini, što pogotovo dolazi do izražaja na unutrašnjosti koja obično već i na prvi pogled odaje razliku između kvalitetnijih i onih manje kvalitetnih proizvođača. Niti izvana nivo kvalitete ne zaostaje: regulacija visine vizira, sustav zaslona za sunce, vezanje, skidanje prednjeg zaštitnog dijela… nismo imali niti jednu zamjerku.

Nolan N44 se u gradskoj vožnji snalazi odlično. Moramo priznati da smo to i očekivali jer već i prethodniku nismo našli zamjerku, ali nam je baš zbog toga bilo posebno interesantno izaći na otvorenu cestu van grada, između ostalog i na sportskom motociklu. Sjedeći uspravno niti na maksimumu legalnih brzina, i još malo iznad toga, nije bilo neprirodnih pomicanja glave uslijed strujanja zraka a buka u kacigi ne dolazi posebno do izražaja. Na sportskom motoru zapravo i nije bilo puno drugačije, osim što je buka bila malo izraženija iako još uvijek daleko od iritantne. Naravno da treba ponovno napomenuti da se radilo o brzinama do 150kmh. Naviknuti na sportske kacige, široki vidokrug je bio nešto za što se trebalo kraće vrijeme prilagodbe. Djeluje kao 3D iskustvo a niste u kinu. 🙂  Veliki vizir osim preglednosti pruža i odličnu zaštitu od vjetra inače ne baš karakterističnu za jet kacige. Nakon skidanja zaštitnog prednjeg dijela na N44 razlika u strujanju zraka ispod brade je osjetnija. Smatramo to pozitivnom karakteristikom jer skidanje i je predviđeno pri višim temperaturama.

Moramo još napomenuti da se N44 kao i većina crossovera kaciga, marketinški prati na način da se ističe što više načina modifikacije međutim praksa pokazuje da su uglavnom dva osnova načina upotrebe: sa i bez prednjeg zaštitnog dijela. Montažu zaštinog vizira za sunce, kao ni neke druga varijatne, nismo isprobali. Isto tako, iako je razina udobnosti i svestranosti prilična, treba znati da se radi o crossover kacigi koja je trenutno kao koncept vrlo moderna ali za ozbiljna putovanja preporučili bi primarno kvalitetnu tourer kacigu. Međutim, kao jedna univerzalna kaciga za kraće izlete i gradsku vožnju tijekom cijele godine, N44 odnosno crossover koncept generalno, sigurno će opravdano uzeti svoj dio tržišnog kolača.

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016
Yamaha YZF R6 2017

Yamaha YZF R6 2017

listopad 13, 2016

About Author

mate