Svjetski motosport — 20 prosinca 2012 -

Nakon najava da su prije nekoliko mjeseci počele pripreme izmjena pravila u MotoGP-u, stigle su i prve konkretne informacije. Generalno se sve svodi na smanjenje troškova jer očito je da u ova vremena i teamovi funkcioniraju prilično teško. Stoga je Dorna morala krenuti u traženje rješenja zajedno s proizvođačima.

Prva novost koja stupa odmah na snagu je potpuna zabrana karbonskih felgi a sve nove će morati biti homologirane od strane FIM-a. Detaljna pravila po kojima će se provoditi homologacija odnosno šta će ona određivati, biti će odlučeno naknadno. Što se tiče guma, konačna odluka će biti donešena nakon testova u Sepangu tijekom veljače slijedeće godine. Ono što se zna je da će svaki vozač imati mogućnost odabira dodatne stražnje gume dok navodno više neće biti mekanih prednjih guma.

Dalje, CRT više neće moći koristiti prednje diskove po izboru već će njihova veličina biti limitirana isključivo na diskove promjera 320 mm. U svim klasama obevezni su i novi dvosmjerni transponderi koji će omogućiti direkciji utrka slanje poruka direktno na kontrolnu ploču motocikla. U poečtku će to biti prolazna vremena odnosno kasnije informacije o eventualnim zastavama koje su na snazi u određenom trenutku utrke. S aspekta sigurnosti ideja zvuči dobro no ostaje pitanje koliko će ju vozači uspjeti pratiti u samoj utrci.

Razgovori između teamova, proizvođača i Dorne na temu smanjenja troškova po pitanju samih agregata bili su dosta burniji i morao se naći kompromis u smislu da promjene ipak ne bude previše radikalne i zaustave sve projekte razvoja novih motora koji su u tijeku. Dogovor je postignut na način da se od 2014. godine agregati razvojno “zamrzavaju”, tj. od sezone predstavljanja ne bi se smjeli mjenjati slijedeće tri godine dok se ostale komponente smiju usavršavati. To pravilo ne vrijedi za CRT gdje dobavljači mogu isporučiti više motora različitih specifikacija.

Od 2015. godine biti će precizirane maksimalne dozvoljene cijene kočionih sustava i ovjesa. Za sad malo nejasno što to znači, ali treba pričekati detalje.

Promjene stižu i u manje klase, posebno u Moto3 gdje su performanse nadmašile očekivanja. Postoje dva kritična područja, motori i okviri, gdje su primjećena vrlo sofisticirana i skupa rješenja koja će se isto pokušati dovesti u red postavljanjaem gornje granice koštanja. Broj agregata po teamu biti će finaliziran tokom slijedeće utrke u Qataru. Elektronika će isto biti pod nadzorom iako je već sada uglavnom regulirana obzirom da je Dellorto jedini dobavljač.

Promjene u Moto2 za sada se odnose na kontrolu izmjena na quick shifteru koji će morati biti odobren od tehničkog direktora, kao i na broj guma koji će svaki vozač imati na raspolaganju. Za sad je brojka od najviše 8 prednjih i 9 stražnjih guma u raznim mješavinama ali koje će biti iste za sve.

 

 

 

Share

Povezane novosti

MotoGP – Aragon 2017

MotoGP – Aragon 2017

rujan 24, 2017
WSBK – Portimao 2017

WSBK – Portimao 2017

rujan 16, 2017
MotoGP – Misano 2017

MotoGP – Misano 2017

rujan 10, 2017
WSBK – Lausitzring 2017

WSBK – Lausitzring 2017

kolovoz 19, 2017
MotoGP – Austria 2017

MotoGP – Austria 2017

kolovoz 13, 2017
MotoGP – Brno 2017

MotoGP – Brno 2017

kolovoz 06, 2017
MotoGP – Assen

MotoGP – Assen

lipanj 25, 2017

About Author

mate